Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
@ minas-tirith: je ziet er leuk uit, en vroeger kregen wij op school haken en macramé om te doen, dus daar heb ik dan minder leuke herinneringen aan Beetje prutsen nu, maar ik kom er wel, de aanhouder wint meestal he
anoniem_133216 wijzigde dit bericht op 03-08-2012 19:58
Reden: streepje vergeten, sorry
% gewijzigd
Elmervrouw kan ik jou mailen?
O, zie nu pas dat ik een paar reacties gemist heb

Graag gedaan Steph. Ook voor jou breikunsten alle respect.

Mooi! EV. Echt heel mooi.

Ik wilde ook op een hele leuke markt hier in de buurt gaan staan, maar was te laat. Ach, ik heb toch nog niet genoeg spullen om te verkopen.
Not my circus. Not my monkeys.
Bedankt voor mijn avatarcompiment flutzel
quote:maylea schreef op 03 augustus 2012 @ 20:20:

Elmervrouw kan ik jou mailen?Als je op google glaskunst schrijven blogspot intikt, kom je op mijn blog en kun je mijn mailadres vinden.

Ik ga morgen een mailadres speciaal voor hier aanmaken, dat is toch wat efficienter, denk ik.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Haai allemaal! Ik ben weer terug van vakantie, heb het Heerlijk gehad. Geweldige stek en geweldig weer. En ook nog een enkele avond geknutseld, geprutst voor sieraden. Vooral heel veel uitgeprobeerd (en daarna weer uitgehaald) maar toch lekker bezig geweest.

Teveel gepost om op alles te reageren (heb wel braaf alles teruggelezen!), maar toch een paar reacties:

Liquorice, wat een geweldige fotoshoot! Wat een knappe dame is ze!

Ikbenik, stoer hoor, je bomenactie. als je ooit in de buurt bent weet ik nog wel een goede boom voor je, ik vind het een gave manier van 't pimpen van je omgeving!

En dan, omdat een flink aantal van jullie het nodig had / heeft:
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:Elmervrouw schreef op 03 augustus 2012 @ 20:31:

[...]

Als je op google glaskunst schrijven blogspot intikt, kom je op mijn blog en kun je mijn mailadres vinden.

Ik ga morgen een mailadres speciaal voor hier aanmaken, dat is toch wat efficienter, denk ik. Bedankt EV. Als je echt een email adres voor hier aanmaakt dan wacht ik het wel af.
Minas, ik brei wel zonder naalden. Met naalden lukt mij zo niet. Ik zou te strak en/of los breien.

EV, oké de vlinder komt bij de foto. Wel leuk om dat voorstel te doen.
quote:steph schreef op 03 augustus 2012 @ 23:17:

Minas, ik brei wel zonder naalden. Met naalden lukt mij zo niet. Ik zou te strak en/of los breien.

EV, oké de vlinder komt bij de foto. Wel leuk om dat voorstel te doen.Breien zonder naalden ?? Hoe doe je dat?
Mooi EV ; vlinders als symbool voor de overgang van leven naar de dood; de transformatie. Wit is ook een mooie kleur ervoor. (Al lijkt transparant me ook bijzonder.)
quote:houston77007 schreef op 01 augustus 2012 @ 12:00:

@Noppies: brei jij ook babykleertjes

Even weinig tijd om iets te doen, maar las ineens jouw vraag .

Ik brei eigenlijk nooit! Haak wel veel. Heb je een wens? Wil best wel iets voor je proberen hoor, maar ik kan niet beloven dat het goed lukt.
quote:flutzel schreef op 03 augustus 2012 @ 23:35:

[...]

Breien zonder naalden ?? Hoe doe je dat? Door middel van breiringen (soort van punniken).

Daar kun je met verschillende soorten steken leuke dingen van maken. Ik ben nog niet verder gekomen dan sjaals en mutsen maar ik ga vandaag verschillende (ken er maar twee) steken leren.
Goede morgen deze morgen

@ steph: bedankt voor de uitleg, weet ik ook weer wat dat is. Veel plezier met het steken leren, maar dat zal wel lukken toch?
EV wat een mooie vlinders, echt prachtig!

Akakia, welkom terug. Fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad. Niet erg dat je weer dingen hebt uitgehaald toch. Het bezig zijn op zich is al leuk.
Dankjewel Kanon!

Uithalen en opnieuw beginnen is nooit erg, ik steek er altijd weer veel van op. En het ligt ook gewoon aan mezelf: ik had een leuk patroon opgesnord om een grote kraal te versieren met rocailles. In het patroon stond dat de grote kraal 8 mm moest zijn, en de hoeveelheid rocailles was daar uiteraard op gebaseerd. En ik moet dan zo nodig een veel grotere kraal uitkiezen, waardoor het allemaal niet meer goed paste...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
@ Akakia. Ach het leven zou een stuk saaier zijn als je niet af en toe eigenwijs iets anders doet dan voorgeschreven toch
Helaas niets gedaan. Moest het huishouden nog doen en later naar een oom van mij lopen. Best wel ver (5km) als je de hele zomer aan geen sport hebt gedaan.
Voor degene die mij wilde mailen:

elmervrouw@hotmail.com

Ik hoop dat dat zo werkt.
Goedemorgen.. nou ja niet zo goed, na weer een beroerde nacht van amper slapen. Het wordt zo hoog tijd dat mijn therapeute eindelijk eens terug is van vakantie; tja, ze is wel terug en ik heb haar 1x gemaild en en ze heeft teruggemaild, maar het zit me zo tot hier allemaal.

Ik ga zo maar eens een flink eind lopen, hopelijk voel ik me daarna minder opgefokt.

Fijne dag allemaal en sorry voor offtopic. Oh wacht, dat mocht moest hier (hai, Marels!).
EV...:

Ik heb je trouwens ook gemaild. Hoop voor je dat de wandeling werkt....
Ben bezig met een stoffen schaaltje, en ook met een knuffeldiertje van een oude fleece-deken. Allebei nog niet klaar, maar zodra het klaar is en een beeeetje ergens op lijkt (dat is nog niet zeker, want het lijkt nu nog nergens op!) zal ik een fotootje plaatsen. Boom-breisel hangt er trouwens nog steeds...! :-)
Goede morgen iedereen.

@ EV:

@ ikbenik: ben benieuwd naar je foto's (als het af is).
Goed latere middag allemaal.

EV dikke

Ikbenik, wat gaaf dat het breisel er nog hangt zeg. En foto's laten zien als je knutsels af zijn.
Welkom terug Akakia!

Ohja Steph, das waar, breien zonder naalden. Waar heb je je ringen vandaan? Mijn handen jeuken om dat ook eens uit te proberen, maar ik mag niet. Ik weet al hoe dat ga eindigen. Met veel geluk maak ik 1 sjaal of muts en laat die ringen dan verstoffen in de kast...Heb ik weer iets anders gezien om uit te proberen...

EV: Hoe is het nu met je?

IBi, kom naar Pinterest! Daar zie je zo veel leuke ideeen en je kunt ze delen ook. Heb ook een account en ik heb een board gemaakt met alleen maar DIY schaaltjes

Iedereen is welkom natuurlijk! Het is alleen maar leuk voor het delen van mooie plaatjes, voor lekker kletsen moet je hier zijn.

Wie een account heeft en wil weten wie ik ben, laat het even weten.

Niks geknutseld afgelopen dagen. En mijn hobbykamer is maar een beetje opgeruimd. Hmmmm. Vanmiddag ben ik alleen thuis, dan moet ik toch wel kunnen knutselen. Wat zal ik eens gaan maken.....?
O, en ik wilde een schaal van gordijnringen op Pinterest zetten, maar dat mocht niet van Pinterest!!! Lezen ze daar ook het vivaforum ofzo? Of is het algemeen bekend waar gordijnringen eigenlijk voor zijn....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven