Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
quote:houston77007 schreef op 31 juli 2012 @ 16:11:

Marels, ik weet niet of jij vanaf je vakantieadres meeleest, maar wilde je even laten weten dat ik vandaag je pakketje heb ontvangen.

Wow!!!!!! Toen je het had over wen pakketje dacht ik aan drie of vier pakjes ofzo. Waarmee ik een beertje kan maken. Net jouw pakket kan ik de hele ark van Noach maken En dat ga ik dus ook doen. Ben er echt heel erg blij mee. Ondertussen blijf ik mijn ogen openhouden voor dat boek.

Marels leest altijd alles

Nee, da's niet waar hoor, dit is voor het eerst sinds ik weg ben dat ik nog eens op internnet kijk.

Moet toevallig iets opzoeken en de wifi is goed hier.

3 euro voor 6 uur Wifi, dus dat valt mee!

Hoop dat je de stokjes en het boekje ook gevonden hebt?

Als je een beetje wilt maken, moet je wel weten hoe he

En als Marels zegt starterspakketje, bedoelt ze starterspakketje

Veel plezier ermee meid!

En dames, tot over anderhalve week!!
Houston, je gaat eerst een beer en dan de ark? Moet je nog wel een vrouwtjesbeer maken en dan van alle dieren twee (man en vrouw). Heb je nog wat te doen.

Liq, wat een mooi kunstwerk. Blijft het voor altijd staan, als je dat weet?

Marels nog een fijne voortzetting van je vakantie.
quote:Elmervrouw schreef op 31 juli 2012 @ 17:37:

Ik ben zeker heel blij dat mijn mail weer bereikbaar is. Jippie!

Flutz, donderdagmorgen ga ik mijn vlindertjes afleveren. Ben benieuwd wat ze gaat kiezen. Oh wacht, ik moet wel nog even zorgen dat ik er eerst foto's van maak, voor mijn blog/mezelf/portfolio.

Houston, alvast succes met je ark van Noach. Heb je ooit die film gezien, van die man die zo'n hele ark bouwde? En die zelf steeds meer transformeerde naar Noach?

In hetzelfde thema...

Het boek "De Zondvloed" van Marianne Frederikson. Het verhaal van Noach in romanvorm, heel interessant.
Ja, dat was idd Evan Allmighty.

Marels! Hoi! Het boek 'De zondvloed' zal ik eens opzoeken, als ik weer in de bieb ben. Fijne vakantie nog!

Wow, dat kunstwerk!

*gaat nu vlinderfoto's maken, voordat ik het vergeet*
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Goed, ik heb een boek uit te lezen.

Tot laters
Boel geschreven weer...! En ik sta op t punt om naar bed te gaan dus hou het even kort;

- EV; heb je email gelezen, fijn dat je er wat aan had, al is alles wat je beslist goed. Het is en blijft jouw keus. (En dat is nieuw; DAT je een keus hebt.) Morgenavond zal ik even terugschrijven; is nu wat weinig tijd voor.

- Die dierenpotjes; ik had geen spuit-verf, dus heb wat zitten aanfriemelen met gewone verf en nagellak. Is ook gelukt!

- Gave olifant! En...Kan tegen water als het van rubber is!

- Vandaag heb ik een kraamkadootje gemaakt voor iemand; soort van muur-hang-3D-ding. Kan er geen foto van plaatsen ivm herkenbaarheid, maar hij is leuk geworden!

- Heb al een nieuw idee voor de komende dagen; zin in!

Trusten!
Ik kom even iedereen een fijne dag wensen.

Ga straks zelf op pad; lekker naar vriendin. Terrasje hangen en dat soort dingen, en vooral bijkletsen.

En omdat ik nog in ST-sferen ben, na kijken van Nemesis gisteravond, hier een fijn plaatje voor vandaag. Bye!

quote:Marels schreef op 31 juli 2012 @ 19:36:

[...]

Marels leest altijd alles

Nee, da's niet waar hoor, dit is voor het eerst sinds ik weg ben dat ik nog eens op internnet kijk.

Moet toevallig iets opzoeken en de wifi is goed hier.

3 euro voor 6 uur Wifi, dus dat valt mee!

Hoop dat je de stokjes en het boekje ook gevonden hebt?

Als je een beetje wilt maken, moet je wel weten hoe he

En als Marels zegt starterspakketje, bedoelt ze starterspakketje

Veel plezier ermee meid!

En dames, tot over anderhalve week!!

Dat plezier gaat zeker lukken. Ik ben er zo blij mee. Vandaag roept eerst de plicht nog, maar vanavond ga ik fimo-en. Stokjes en boekje ook gevonden. Ik ben al sinds gister helemaal

Ik vind het gewoon zo'n lief gebaar.
Waar zit de any-key?
Wat zijn er trouwens weer leuke foto's geplaatst. Ik doe allemaal leuke ideeen op voor mijn hopelijk nog te verwekken en te baren ongeboren kind.

@Elmervrouw: die film heb ik nooit gezien. Is het wat?

@Ikbenik: leuk dat schaaltje.

@Noppies: brei jij ook babykleertjes
Waar zit de any-key?
Alles bijlezen lukt mij niet hoor, jullie kletsen zoveel hier!

IBI, dat schaaltje is echt leuk! Met wat voor lijm doe je dat?

Noppies en ...?, jullie poppetjes zijn erg schattig geworden. Grappig dat ze allebei zo anders zijn uiteindelijk.

Ik heb dit weekend weer een dagje fröbelen gehad. Een dag raku stoken en heb nu dus een (vind ik zelf) schattig schaapje in de woonkamer staan.
@kanon; ik wist niet wat raku stoken was. Heb het even gegoogled; LEUK! Is dat in een workshop onder begeleiding ofzo..? of doe je dat zelfstandig? Woon je in brabant.....?

(*Waarschuwing: staat nu op het punt om zichzelf bij kanon uit te nodigen voor een lesje raku-stoken* ) Heb je ook een foto van het schaapje..?

Dat zandschaaltje is trouwens met gewone behangselplak gedaan. (Met zand erin dus) Maar ik waarschuw vast; de verhoudingen komen nogal nauw. En ik kwam er ook halverwege het proces achter dat je het witte zand (dat ik met een lepeltje van een bouwterrein van een berg wit zand had weggeschept) beter even kunt ZEVEN voordat je met een pincet de takjes en viezigheidjes uit de drap kunt plukken Verder heb ik hier een pot staan waarin ik het poeder bewaar dat ik tijdens het speksteen-vijlen overhoud. Dat poeder (is een soort van talkpoeder) heb ik er ook in gebruikt.

Ik weet ook niet zeker of behangselplak het meest geschikt is; ik had het toevallig in huis, daarom heb ik dat geprobeerd.
Marels, als je terug bent van vakantie heb je wat te lezen!

Waar zit de any-key?
@ Ikbenik...oei, ik was van plan om ook een illegale zandschepper te worden en van die schaaltjes eens te proberen, maar ga nu toch twijfelen omdat k nogal een onhandige rommelkont ben.

En dat rakustoken was onder begeleiding van de dame die de keramiek cursus geef die ik volg. Kunnen we 1 keer per jaar bij haar thuis doen. Iedereen neemt hapjes en drankjes mee en dan om de beurt stoken, koelen en boenen op onze creaties. Echt heel erg leuk om te doen
Zozo IBI, nog meer criminele acties, zand stelen van een bouwterrein?

Ik ga me er ook eens aan wagen denk ik. Aan het maken van een zandschaaltje bedoel ik. Zand stelen zou ik noooooiiiit doen

Ik ben blij dat Houston blij is. Zo lief van je marels!

Kanon, krijgen we je schaapje nog te zien? Ben nieuwsgierig.

Gisteren een grote schaal van stijkkralen gemaakt en mn zoontje heeft er 1-tje met fimo en strijkkralen gemaakt.

Vandaag de dag verlummeld. Morgen maar weer eens handen uit de mouwen.

Tot morgen!
Not my circus. Not my monkeys.
@kanon; hahaha! Als ik het NOG eens zou doen, dan zou ik denk ik gewoon meteen echt schoon zand gebruiken. Scheelt een hoop gedoe. Ik zat te denken; vroeger had ik een parkietje; die moest altijd van dat speciale schelpenzand op de bodem van de kooi hebben. Kon je kant-en-klaar kopen. Mss is dat een idee..? Dat was van dat witte hele fijne zand dat je bij de dierenwinkel in een witte strooibus of in zakken kon kopen, herinner ik me. Rook naar anijs. (Prijs weet ik niet meer) Hoef je je ook niet te 'verlagen' tot mijn criminele niveau Mss ook en tip voor Minas..? (Of ieder ander die zich er ook aan durft te wagen..?)
IBI, jij bent wel een illigaal type... zeg.

Kanon, ook maar even raku stoken opgezocht. Lijkt me wel leuk *note-to-myself, je hebt al genoeg hobbies*.

Minas, foto van schaaltjes.
Joh! Ik kom echt wel heeeel erg uit het criminele circuit; dat merk je wel he...?
@ steph: nee, het is maar tijdelijk. Elke zomer staan er weer andere kunstwerken (vorig jaar bijvoorbeeld een enorm metalen model van een Tyrannosaurus Rex, ook een leuk project ).

Toe maar Ikbenik, nog zand stelen ook...

Hier weinig geknutseld. Ben de afgelopen dagen veel erop uit geweest en vandaag moe. Dus niet veel uitgespookt, dat komt morgen wel weer.
Hier ook weinig 'productie'...idd; mss morgen...
Vanmorgen bij iemand geweest die mozaïekt, telt dat ook? En wat leuk was, is dat ik haar heb voorgedaan hoe je gemakkelijker glas snijdt en afbreekt, en nog wat dingetjes. (Zal ik dan toch maar workshops gaan geven?)

Ze had glashartjes en -schelpjes van de Action; dus na het bezoek ben ik daar meteen heen gegaan en heb ook van die hartjes gekocht! De schelpjes heb ik niet kunnen ontdekken.

En vanmiddag heb ik meteen twee van die 'autohartjes' gemaakt met zo'n hartje. Althans: een dan, de tweede is mislukt. Grrrr. En ik heb het motherhood-project nu helemaal klaar, ook al vanmiddag afgemaakt. De loodrand gekit, dat moet nu drogen.
Ok foto's. Die heb ik maar gemaakt dan

op de foto kun je niet goed zien hoe groot de schaal is, had ik anders moeten doen:

Zo heb je heel snel en goedkoop een fruitschaal

En dit schaaltje heeft mijn zoon gemaakt:

Deze strijkkralen (IKEA) smelten veel sneller/beter dan die ik eerst had, dus had de oven iets te hoog gezet (moest er langer in vanwege de fimo). Het plastic begon te koken/borrelen

Nog 2 potjes, een schattig duo:

Heb ik vorige week afgemaakt.

Vandaag ondanks mijn goede voornemens erg weinig gedaan!

EV, ik kan niet kiezen welke kleur! Maar ik denk dat het een blauwe gaat worden...Natuurlijk telt kijken bij iemand die mozaïekt. Duh, das toch een soort van knutselen in je hoofd/inspiratie op doen.

En een dagje niks doen kan ook heel heilzaam zijn voor de creatieve geest

IBI, had zelf ook al bedacht fijn zant eventueel te kopen, of ergens uit een zandbak halen? Had ik nu maar zand meegenomen uit Florida!

Ga mn kind in bed gooien, hij is al veel te lang op!
Not my circus. Not my monkeys.
Liq,dank je.

Wat leuk EV, mozaïeken telt ook. Dat heb ik ook gedaan samen met een vriendin. Een ding gemaakt, wat helaas kapot is gegaan (in duizenden stukjes). EV, workshops geven lijkt jouw wel vertrouwd.

Hoe kan dat het ene hartje wel lukt en het andere niet?

Ik ben nu een muts en een sjaal aan het maken voor een pop van een vriendin (haar dochter) aan het maken. Dochter wilde dat pop ook een muts en sjaal kreeg.
Minas wat een mooie schaal heb je gemaakt. Maar je zoon echt WAUW. *sorry*. En die dieren zo leuk als duo.
Haihai

hier vrolijk vakantieberichtje. Heb al elke dag getekend in tekendagboekje en spulletjes gekocht voor oorbellen :-) Even geen tijd om foto's te kijken, helaas. Ben benieuwd!

toedels
Later is nu
Oh, zag mooie glas in lood en dacht aan Elmvervrouw. Heb nu oorbellen gekocht, plaatje gevat in 'lood', zo lijkt het. Dacht ik weer aan EV
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven