zindelijk krijgen
zondag 5 augustus 2012 om 20:04
Sowieso wachten tot je kind eraan toe is.
En dan regelmatig en op tijd op het potje zetten. Een boekje lezen over grote kindjes die op de wc/potje plassen wil ook wel eens helpen. Net zoals andere kindjes die wel op de wc gaan zien.
Maar het loopt vanzelf wel los.
En dan regelmatig en op tijd op het potje zetten. Een boekje lezen over grote kindjes die op de wc/potje plassen wil ook wel eens helpen. Net zoals andere kindjes die wel op de wc gaan zien.
Maar het loopt vanzelf wel los.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
zondag 5 augustus 2012 om 20:14
quote:keetje_stippel schreef op 05 augustus 2012 @ 20:10:
Maar doorgaan met proberen lijkt me wel verstandig Pushen niet.nee oke maar wat doe je als hij toch telken in zijn broek poept vraag regelmatig of hij naar de wc ,moet en krijg altijd nee te horen toch zet ik hem erop en moet vaak toch plassen en daar beloon ik hem dan ook voor maar het poepen wil niet lukken als ik zie dat hij een klein drolletje in zijn broek heeft zet ik hem op de wc maart er komt dan toch niets en even leter zit zijn broek weer vol. wat doe je dan?
Maar doorgaan met proberen lijkt me wel verstandig Pushen niet.nee oke maar wat doe je als hij toch telken in zijn broek poept vraag regelmatig of hij naar de wc ,moet en krijg altijd nee te horen toch zet ik hem erop en moet vaak toch plassen en daar beloon ik hem dan ook voor maar het poepen wil niet lukken als ik zie dat hij een klein drolletje in zijn broek heeft zet ik hem op de wc maart er komt dan toch niets en even leter zit zijn broek weer vol. wat doe je dan?
zondag 5 augustus 2012 om 20:15
Mijn meiden gaven op een gegeven moment zelf aan niet meer een luier aan te willen. Toen zijn we er mee begonnen en was het zo klaar.
Eerst nog een poosje van die luierbroekjes gebruikt voor eventuele ongelukjes, dan konden ze gewoon naar het toilet. Als het luierbroekje droog bleef dan probeerden we eens met een gewoon onderbroekje.
's nachts wel wat langer een luier gebruikt.
Als een kindje er nog niet klaar voor is dan kan je proberen wat je wilt maar dan wordt het een hele vervelende toestand voor het kindje en ook voor de ouders. Dus dat is belangrijk.
Eerst nog een poosje van die luierbroekjes gebruikt voor eventuele ongelukjes, dan konden ze gewoon naar het toilet. Als het luierbroekje droog bleef dan probeerden we eens met een gewoon onderbroekje.
's nachts wel wat langer een luier gebruikt.
Als een kindje er nog niet klaar voor is dan kan je proberen wat je wilt maar dan wordt het een hele vervelende toestand voor het kindje en ook voor de ouders. Dus dat is belangrijk.
zondag 5 augustus 2012 om 20:20
quote:venessa1979 schreef op 05 augustus 2012 @ 20:14:
[...]
nee oke maar wat doe je als hij toch telken in zijn broek poept vraag regelmatig of hij naar de wc ,moet en krijg altijd nee te horen toch zet ik hem erop en moet vaak toch plassen en daar beloon ik hem dan ook voor maar het poepen wil niet lukken als ik zie dat hij een klein drolletje in zijn broek heeft zet ik hem op de wc maart er komt dan toch niets en even leter zit zijn broek weer vol. wat doe je dan?Dan doe je hem voor het poepen een luier om.
[...]
nee oke maar wat doe je als hij toch telken in zijn broek poept vraag regelmatig of hij naar de wc ,moet en krijg altijd nee te horen toch zet ik hem erop en moet vaak toch plassen en daar beloon ik hem dan ook voor maar het poepen wil niet lukken als ik zie dat hij een klein drolletje in zijn broek heeft zet ik hem op de wc maart er komt dan toch niets en even leter zit zijn broek weer vol. wat doe je dan?Dan doe je hem voor het poepen een luier om.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
zondag 5 augustus 2012 om 20:21
zondag 5 augustus 2012 om 20:26
zondag 5 augustus 2012 om 20:27
Plassen ging hier veel makkelijker dan poepen, laatste vinden veel kinderen vaak ook eng om op de wc te doen. Dochter vroeg zelf op een gegeven moment om een luier als ze moest poepen, plassen deed ze toen al op de wc. We hebben na een tijdje afgesproken dat ze wel met haar luier aan naar het toilet moest. Eerst staand, daarna zittend met luier op het toilet. Een vriendin had had bij haar zoontje een steeds groter gat in de luier geknipt, totdat er nauwelijks meer luier was, en toen durfde hij ook op de wc te poepen. Gaten knippen was hier geen succes, dus ik heb na verloop van tijd de luier opengeslagen in het toilet gelegd, zodat mijn dochter het gat van de wc niet meer zag. En toen is het heel snel gegaan. Wel opletten dat er niet te snel wordt doorgetrokken en je dus nog tijd hebt om de luier te pakken.
zondag 5 augustus 2012 om 22:04
Mijn kinderen waren allebei met 2,5 dag en nacht zindelijk voor pies en poep, en allebei waren ze dat wc-gedoe na zes weken zat. Uiteindelijk heb ik ze maar weer een luier aangetrokken, en allebei waren ze op tijd voor de basisschool voorgoed zindelijk. Mijn argument dat de juf van groep 1 vast geen zin zou hebben om luiers te verwisselen bleek toch aan te komen .
zondag 5 augustus 2012 om 23:00
Onze jongste was met 3 redelijk snel zindelijk voor het plassen. Poepen niet. Ze heeft een luierbroekje aan gehad totdat ze ook dat onder de knie had. Dit was ongeveer een maand later. Toen was alles klaar voor zowel dag als nacht. Wij bepaalden dat het broekje aanging. Ik had geen zin in poeponderbroeken en daar was ik ook heel duidelijk in. Dat het niet lukte vond ik niet erg, maar niet in de onderbroek.
zondag 5 augustus 2012 om 23:40
Mijn zoontje was 2 en 8 maanden toen hij geen luier meer aan kreeg! Geduld hebben, veel wassen en ik had een beloningskaart gemaakt! Een schilderijtje met zijn lievelingsfiguur! En bij 4 x plassen en of poepen dan kreeg hij een kadootje! Een week op de toilet, een groot kadootje!
Het werkte wel! En trots dat hij was!
's nachts was hij na een week al droog, na een maand geen luier meer om gedaan!
Het werkte wel! En trots dat hij was!
's nachts was hij na een week al droog, na een maand geen luier meer om gedaan!