Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
quote:almostthere schreef op 02 augustus 2012 @ 00:34:

Probeer me een beetje bij te lezen, ben weer een tijdje afwezig geweest maar het lijkt erop dat iedereen langzaam verder gaat. Vele kilo's lichter of druk in de voorbereidende fase.

Mijn operatie komt ook steeds dichter bij, ik ben nu ruim 6 kilo afgevallen en heb de afspraak met anesthesie achter de rug, nu nog met de chirurg alvorens de operatie in nog maar een paar weken volgt. Erg spannend, ik heb er zin in, ben zenuwachtig, benieuwd....allerlei emoties. Maar vooral uitkijkende naar een verbeterde, gezondere " ik"Sterkte en succes! Ik heb geen moment spijt gehad van de operatie!
Hallo hier ben ik weer even,

@ majesteit sterkte met het verlies van je hondje,

De andere succes met het traject of de drempel waar je weer overheen moet wat betreft stil staan.

Hier is het hectisch, mijn vader heeft slecht bericht gekregen ivm zijn darmen en uitzaaiingen naar lever. dus mijn hoofd staat nu even niet naar het internet (reageren) lezen doe ik zeker wel.

groetjes

dita
Dita, sterkte

Wench, ik neem het ook met een korreltje zout. Bij ons wordt ook gezegd: eet waar je tegenkunt en niet meer dan je op kunt. Ik eet dus inderdaad iedere middag nu een gekookt eitje bij de lunch en gewone kaas. Ook eet ik gewoon alle soorten vlees en vis. Ik ken het, het kapot maken van je stofwisseling. Daarom schoot ik zo in de stress: heb ik mijn stofwisseling zo kapot gemaakt dat ik zelfs van 500 kcal nog niet afval? Ik doe het niet meer, ik eet alles waar ik tegen kan. Hoe massiever hoe beter het blijft in mijn maag, lijkt het wel.

Almostthere, spannend!!!
@origineel, ik begrijp het even niet meer.

Je mag niet meer lijnen of in een dieet denken. Maar ondertussen heeft de dietiste een voorkeur naar eiwitrijk? Dat staat in mijn beleving lijnrecht tegen elkaar!

Tussen eten en drinken moet ca 30 min zitten, geen uur! Ik kwam ook niet aan m'n vocht waarna chirurge mij zei: een slokje bij het eten kan geen kwaad, een glas vol wel.

En ik moest leren de hele dag slokjes te nemen.

Lieverd, calorieen tellen, elke dag een ei eten, alles in de gaten houden is niet relaxed, is lijnen en is "het oude denken"

Stap daar aub vanaf, het schema van iny en brenda is een NORMAAL voedingspatroon, zoals het hoort. Als je een normaal voedingspatroon hanteert en minder nadenkt (!!) Het loslaat en er luchtiger in gaat staan, wordt het een stuk gemakkelijer.

Vindt het gewoon erg te lezen; het houdt je leven nog altijd in de tang.. Gun ik je niet.

Majesteit, al even via FB berichtje gestuurd, sterkte!

Iny, you're back again! Gaat 't goed met je?

Nieuwe dames en die vlak voor gesprekken/ok staan: succes!

Hier: m'n nonchalante zelfje. Morgen 4mnd geleden de operatie. Ging met 107 onder het mes, woog vanmorgen 75,6. Heb steeds het idee gehad dan m'n kleding niet kleiner kon!

Dinsdag zei goede vriendin tegen me: kom mee naar boven, we gaan kleding passen! Ik eerst twijfelen; ik pas jou kleding echt niet..

Dus wel! Ik heb haar kleding gepast en gisteren heb ik iets gedaan waar ik zelf een uur van met glimlach op m'n gezicht liep: ik heb een skinnyjeans gekocht in maat 40!!!

En dat terwijl ik nog m'n "tentjes" droeg. Nu dus niet meer!!

Nu nog nw job, dan ben ik helemaal nieuw.

Nu weer ff wat tijd aan de kindertjes besteden..tot de volgende keer weer!
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Leonore, dank je bent een lieverd. Weet je, ik ben 1 keer ziek geweest van drinken 3 kwartier na het eten, dus wacht ik nu een uur. Ach,het is pas een maand geleden. Ik wen wel aan dit patroon. Ik heb rosbief gekocht, weer eens wat anders dan een eitje .

Maar jij bent wel heeeeel super bezig! Ik las op fb van je skinny en ben stik jaloers
Noelle en almostthere, ik heb een vraag aan jullie.

Ik doorloop ook het traject in Heerlen en mag me de 23-ste melden(is verplaatst) bij de NP(boetskes), dit is na het overleg tussen alle disciplines. Als dit een positief wordt moet ik me dan echt nog zo vaak melden in Heerlen/Brunssum?

Het geval wil nl dat mijn manager nog al moeilijk hierover doet en ik net een verlenging van mijn contract heb gekregen van 3 mnd met vooruitzicht op een andere/betere functie. Als ik dan aankom dat ik nog zeker 3 of 4 keer vrij moet hebben kan ik de volgende verlenging cq functie wel op mijn mollige buik schrijven.

Kunnen jullie me daar antwoord op geven? Ik ga zeker aangeven dat ze eens aan multi disciplinaire dagen moeten gaan denken. Ik ben gemiddeld 2 a 3 uur kwijt aan een bezoekje van 20 minuten in het ziekenhuis. Mag nl van Geleen komen en heb geen auto, alles met het geweldige ov dus.

Ik hoop dat jullie me antwoord willen geven.
Dita

Sterkte!
dita sterkte meis, dat zet de boel wel weer even in perspectief, mbt mijn hondje. hoewel ik daar natuurlijk ook best verdrietig van ben.

origineel, ik gebruik als tussendoortje nog wel eens een eiwitreep van zo´n sportzaak zal ik maar zeggen. en wat de magere kaasjes betreft... heb ik nooit aangepast, maar de magere melk die ik altijd dronk heb ik nooit vervangen door halfvolle of volle. gebruik nog wel de optimelvla. merk dat ik goed op mezelf moet passen, want de snoeplust komt af en toe weer bovendrijven....

leo, ik geniet van je krimpende kledingverhalen...en ooit was je nog zo aan het twijfelen vanwege alle nare opmerkingen. super toch dat je al die mensen nu de mond kunt snoeren he?? alleen maar door jezelf te laten zien....

fijne dag allemaal
Eiwitrepen, goed idee! Ook als ik eens geen gelegenheid heb om te lunchen. Dank voor de tip.

Duvelke, wat is Heerlen toch een drama. Sowieso dat je zo vaak moet terugkomen. Zelfs mijn vervolgafspraken worden in BoZ gekoppeld. Dat is een kleine moeite, als de secretaresse in alle agenda's kan.
Dita en geef toe aan je gevoelens. Ze doen achteraf anders 2 keer zoveel pijn (weet er alles van).
Dank jullie wel voor de reacties,

Groetjes

dita
even een knuffeltje voor dita !!!!

weing te vertellen, ben druk met het ontlopen van het stille huis hier, en zelfs al wezen kijken voor een electrische fiets........lijkt me wel wat. Heeft lief het meteen over tochten langs de moezel, maar dat is wel een beetje snel van stapel lopen. eerst maar eens in de buurt ronddolen....als ik er eentje koop.
Hoera, ik word zeer binnenkort geopereerd in het MCL en krijg een Gastric sleeve.

Zou eerst een bypass worden maar omdat ik geen zoetekauw ben kan volstaan worden met een sleeve omdat hiermee dezelfde resultaten bereikt worden als een bypass.

Reuze spannend want ik zie best wel een beetje boel tegen de operatie op.

Ik word geholpen door dr.van Det, heeft iemand ervaringen met deze chirurg?

Lees op het forum allemaal goede resultaten en daar doen we het met z' n allen voor.

Ik ben op dit moment 135 kilo schoon aan de haak, ben mezelf zo verschrikkelijk zat en dit is voor mij het laatste redmiddel.

Heb de lat niet erg hoog gelegd om teleurstellingen te voorkomen maar heb aangegeven dat alles onder de 100 kilo heel fijn zou zijn en als ik jullie verhalen lees gaat dat volgens mij lukken.

Succes allemaal!!
Hallo Duvelke15,

Ik heb na het gesprek met Boetzkens een traject gehad bij de dietiste van ongeveer 1 maal per 4/5 weken, ben hier 4 keer geweest en daarna kreeg ik een brief met de oproep voor de operatie en het pre-dieet. Ik heb vorige week op 1 ochtend de afspraak bij de opname en de anesthesie gehad. Het zal eraan liggen welk traject ze je voorstellen, hoevaak je afspraken hebt in het ziekenhuis.

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat lopen.
Hallo Almostthere,

Ik ben al wat langer bezig met n koolhydraat arm dieet en ben nu 14.2 kg kwijt. Dit werkt voor mij super goed, en ben daarom niet overgestapt op de crackers ;)!

Ik heb geen afspraak meer met greve voor de operatie, jij wel???

Ik heb in November 2011 een afspraak gehad met Greve, dit is ook mijn enige afspraak geweest, hierna is het traject van vooronderzoeken ingang gezet en kreeg begin april van Boetzkens het advies voor traject dietist en mocht op de wachtlijst voor heerlen. 13 juli kreeg ik de operatiedatum te horen via een brief. Ben benieuwd hoe het traject bij jou gegaan is. Hoelang verwacht jij dat je erna niet kunt werken?
Sorry... Moet het even kwijt...

Ik woog vanmorgen 75,0 kilo !!!

YEAH !!!

Sorry... Moest het even kwijt...
Leonrep.....geweldig,goed gedaan meis.
Noelle, dan wacht ik maar even af wat ze me gaan zeggen over 2 weken. Ik zie het wel.
Leonore

Super

Vetverbrander

Welkom op dit forum! Spannend is het zeker. Het groepje MCL is aardig groot nu. Wanneer word je geopereerd?

Laatste redmiddel is het niét. Zo'n ingreep is een hulpmiddel

je moet het zelf nog doen.

Morgen mag ik weer wegen

Deze week ga ik van 14 naar 24 uur. Vrijdags vrij en dat 2 weken en dan volledig.
@ Duvelke : Mijn ervaring is ongeveer hetzelfde als Noelle, ongeveer om de maand een afspraak. En sinds ik mijn operatie datum heb, heb ik het pre-dieet gekregen , nog een afspraak bij de diëtiste en een afspraak met anesthesie gehad.

Er gaat inderdaad wel wat tijd inzitten, maarja het is ook aan jezelf werken en ik heb het er maar al te graag voor over al die lange middagen en tripjes naar het Atrium.

@ Noelle, wat super al 14 kilo er van af. Ik hoop zeker nog 6 kilo af te vallen, maar heb nog maar 3 weken, dus weet niet of dat gaat lukken. Begon op 127,8 en ben nu 121. Ging erg snel in het begin, nu enorm traag.

Hoop rond de 115 uit te komen voor de operatie, wie weet ben ik dan wel rond November EINDELIJK onder de 100 kilo!

DAT ZOU GEWELDIG ZIJN.

Ik heb ook geen afspraak meer met Dr. Greve, sterker nog, hij is NOOIT in mijn traject geweest, nog nooit ontmoet, buiten de voorlichting avond. Mijn traject loopt van December 2011 dus ik ben een paar weken na jou begonnen. Veelal Rob Boetzkes en Rochelle gezien en de diëtiste, en de " leuke" internist.

Ik heb het met de bedrijfsarts besproken, en we doen het minimaal rustig aan de eerste 2 weken. Ik word de 28ste geopereerd ( een dinsdag) en blijf op zijn minst die gehele week thuis, daarna zullen we zien hoe het gaat. Ik vind het wel echt spannend!
@almostthere, ik lees in je verhaal dat je na de operatie 1 week thuis blijft?

Wil je daarna weer gaan werken dan? Klopt dat, of lees ik het verkeerd?

Ik ben bang dat dat streven nl wel heel overmoedig is, zou rekening houden met 6-8 weken thuis en daarna weer opbouwen.

Succes!!
Almostthere

Je krijgt maagband. Is mínder ingrijpend. N

als Léonore zegt : 1 week is kort en kost wel

wat meer tijd. Weet het nog van mijzelf.

Ben 13 dagen erna begonnen (met maagband)

en dat was te vroeg!! Nu met GBP 5 weken niet

gewerkt en nu voor de 5e week opbouwend.

Weegdag gehad en ben blij
leonorep super zeg :-)
Dag allemaal,

Ik ben op het werk dus kan niet overal op reageren. Iedereen die bezig is met het traject, heel veel succes. En de kilo knallers goed bezig!

Even een berichtje ik heb de goedkeuring voor de plastische chirurgie. Borstverkleining en correctie.
Jullie zijn allemaal goed bezig zeg!

Ik ben gisteren begonnen met werken dus kan wat minder schrijven.

Baal ook, dus zal de stemming niet verpesten. Ben na 2 weken bijna stilstand nu, 5 weken na de operatie, afgelopen week ruim een pond AANGEKOMEN. Dus ik ben in mineur wat lijf betreft.....

Over werken: het is heel verschillend. Ik was na 2 weken aan het zwemmen, na 3 weken aan het sporten en nu dus, na 5 weken, met veel plezier en eigenlijk zonder problemen, fulltime aan het werk. Maar 1 week is wel erg kort hoor. Ik zou 3 weken in ieder geval nemen, zodat je echt weet dat je ook je eten kan verdragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven