Pil verlaagt libido

06-08-2012 12:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb inmiddels 4 jaar een vaste relatie en ben na 1 jaar daarvan begonnen met de pil te slikken. Ik merkte na een half jaar al dat mijn libido afnam. Ik dacht dat het wel aan de relatie zou liggen, omdat het toch minder spannend wordt en je elkaar beter leert kennen, maar het is inmiddels zo erg geworden dat ik vrijwel nooit meer zin heb.

Ik overweeg om over te stappen naar andere middelen, zoals een andere pil of bijvoorbeeld de prikpil/spiraal etc. Zijn er anderen die dit ook hebben meegemaakt? Ik gebruik op dit moment Microgynon 30,
Ja, het ligt aan de hormonen in dat soort anticonceptie. Sommige vrouwen hebben daardoor een verlaagd libido.

Ik had het ook en ben overgestapt naar een koperspiraal. Gaat stukken beter sindsdien.
Ja, zeker. Ik slikte de diane-35, en mijn libido verminderde ook sterk. Ik slik nu de lichtste pil die er is, de Zoely, 2,5 mg. Deze werd aangeraden door mijn gynaecoloog. Ik slik m nu 1 maand, en mijn libido is weer terug.
Ja, logisch ook. mens is een door voortplanting gedreven wezen. Vrouwen hebben rond hun ovulatie veel meer zin in sex. Stop er een pil in, die ovulatie wegneemt, dan is het niet raar, dat de lust ook afneemt.
Yep, de Microgynon is een ware libido-doder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik gebruik de multi-flex koperspiraal. Geen hormonen meer en verder totaal geen bijwerkingen! Ideaal!!!

Ik wilde niet de mirena omdat daar nog steeds hormonen in zitten.

En verder is mijn libido door het stoppen met de pil torenhoog geworden, soms zelfs te hoog...Niet leuk als er geen sex voor handen is :-)

Overigens word na 1,5 jaar relatie je libido bij veel vrouwen minder... Dan zul je ook moeten kijken naar hoe je het weer spannend en leuk gaat krijgen in bed, mocht de spiraal toch geen verschil uitmaken!
Ja, ik heb het ook gehad. Ik slikte Mercilon. Nu een koperspiraal waar ik erg tevreden mee ben.
Iemand ervaringen met Cerazette?
In de krant van vandaag ( het AD ) staat dat er maar voor héél weinig vrouwen schijnt te gelden dat hun libido van de pil er voor- of achteruit door gaat.

http://www.nu.nl/gezondhe ... -libido-meestal-niet.html

Oud bericht: http://www.ad.nl/ad/nl/45 ... -libido-bij-vrouwen.dhtml
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Van de diana-35 pil kan ik wel met zekerheid zeggen dat dit de libido verminderd. Zelf ben ik transgender en gebruik een pil waarvan deze 25x de hoeveelheid (cyproterone acetaat) heeft die in de diana pil zit. Mijn libido is enorm verminderd en daar baal ik soms van.
Ik slikte tot een half jaar geleden de Microgynon 30. Hierdoor had ik een sterk verminderd libido en stemmingswisselingen.

Nu ons gezin compleet is heb ik me in november laten steriliseren door middel van de Essure-methode, waardoor er geen opname, snijden of narcose bij komt kijken. Binnen een kwartier stond ik weer terug buiten.

Dit is natuurlijk definitief en als je nog geen gezin hebt is dit natuurlijk geen optie, maar voor mij de ultieme oplossing. Mijn libido is weer helemaal terug en mijn stemmingswisselingen zijn nagenoeg verdwenen.
Pluk de dag!
Mijn libido ging ook sterk omlaag door de pil (weet even het merk niet meer, jaaaren geleden). Heb sindsdien de mirena, en ik heb nergens meer last van. Ook niet meer ongesteld dus dat is een fijne bijkomstigheid.
Ik merkte het bij de eerste strip al, ben 3 maanden geleden begonnen met de pil. Libido was direct 0,0 Ik heb jaren geleden een korte tijd de pil geslikt, toen had ik geen last van vermindering van het libido, maar vreselijke stemmingswisselingen en was ik een monster. Daar heb ik deze keer dan weer geen last van
BGB, dit zinnetje staat ook in het onderzoek:

"Seksuele bijwerkingen zijn echter niet zo goed bestudeerd."

Ik heb vaker gehoord dat onderzoek uitwijst dat de pil weinig effect op het libido zou hebben, toch zijn veel van mijn vriendinnen overgestapt van pil naar spiraal en allen merken zij wel degelijk effect op het libido. Nu is dat geen wetenschappelijk onderzoek, maar toch wel opmerkelijk.

Ik denk dat het sowieso wel moeilijk te onderzoeken is. Allerlei andere factoren hebben immers ook een effect op je libido, zoals of je stress hebt, hoe lang je in een relatie zit, of je partner je eigenlijk wel opwind, hoe hoog je libido van nature is. Lijkt me moelijk om een sluitend onderzoek hierop uit te voeren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven