Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Ibi, dat met die hoepel (weven idd Steph) heb ik uitgeprobeerd!

Resultaat viel een beetje tegen, het was veel werk en mijn werkstuk was niet plat, maar meer een 'schaalvorm' toen ik m los haalde. Misschien iets te strak gewerkt. Ik was van plan er dan maar een kussentje van te maken, maar het ligt nog steeds in een doos te liggen.

Liefs terug EV!
Not my circus. Not my monkeys.
voor EV terug!

Minas, ik heb even rondgekeken op Pinterest maar op de door jou gegeven zoekterm vond ik niets. Moet ik dan eerst ingelogd / aangemeld zijn?

wat een heftige verhalen van jullie, frutzel, ikbenik en minas, over de rugklachten! Voor alledrie een

Ik heb mijn kralendoos weer eens opnieuw ingericht / opgeruimd. Ik ben ook gewoon zo dol op doosjes en opbergbakjes, en als ik het dan niet helemaal goed opgeruimd krijg (lees: alle parels passen niet niet in dat ene doosje, en alle rocailles puilen uit die andere...) ben ik geneigd alweer een nieuw doosje te kopen. Herkenbaar?

Ga nu weer verder met het armbandje van vriendin, is een wat grotere kraal dus schiet wel meer op dan heel kleine rocailles. Ik wil deze keer echter een asymmetrisch patroon, en vind dat ook wel moeilijk. Ik ben toch wel erg van de symmetrie merk ik!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Akakia; HERKENBAAR!!! :-)

Hier ook veeeeel opbergbakjes en doosjes en laatjes!

EV; heb je weer teruggemaild! :-)

Minas; mss idd te strak geweven...? Ik heb hier helaas geen hoepel, anders leek me dat ook een leuk tussendoor-probeersel!
Heel herkenbaar Akakia!

Ik heb niet in het ziekenhuis gelegen voor rugklachten hoor. Het was toen wel vervelend, maar was niet anders gewend: op mijn 6de vinger tussen de deur. Ik heb een hoge pijngrens en niemand had door dat mijn vinger gebroken was totdat er een bobbel op mijn hand was gegroeid (bot). Vanaf toen heeel erg vaak mijn vinger gebroken, scheur in bot enz. Met allerlei gipsen, spalken beugels rondgelopen. Mijn vinger (ook in mijn hand) bleek hol, er zat geen merg in. Vanuit mijn onderbeen gehaald en gevuld. Is niet aangeslagen. Later uit mijn heup gehaald. Wel gelukt, bobbel weggehaald, schroefje er in. Later schroefje er uit...Nou ja, dit ging dus door tot mijn 16de. Toen eindelijk genezen. Heb er geen vervelende herinnering aan over gehouden hoor. Wel vaak heel lang wachten in het zkh, maar mijn vader werkte daar ook en die regelde dat ik gelijk naar de röntgenafdeling kon, want dat was bijna standaard (men, ik wil niet weten hoeveel straling ik op heb gevangen). In het ziekenhuis liggen vond ik wel interessant. Jammer vond ik dat ik dingen mistte (zo ook mijn eigen dialompuitreiking).

Dus wel lastig, maar niet zo erg als constante rugpijn.
Wat een bijzonder fenomeen Minas, geen merg in de botten van je hand. was dat maar aan één kant dan?

Ik ben weer een stukje verder met de armband, maar op een of andere manier heb ik niet zo'n goede band met mijn naald en draad vandaag. Raak steeds in de knoop, en heb net tot overmaat van ramp ook de verkeerde kleur gebruikt. Heb het geval dus maar even terug gemikt in de doos!

Hahaha wat een leuke emoticon. Maar als iets niet lukt is dat niet leuk. Veel met kralen ed bezig? Sieraden aan het maken? (een armband in ieder geval) Heb je daar ook foto's van?

Het was maar bij 1 vinger, en idd bijzonder. Mijn moeder voelde zich schuldig omdat ze me slecht had afgeleverd haha.
Stom, je schreef al dat je sieraden aan het maken was, maar goed, ik wil dus foto's zien

En nu stop ik hier voor vandaag! Weer niet geknutseld, maar wel een idee voor morgen.
Heb de afgelopen jaren veel sieraden gemaakt, en doe dat met tussenpozen nog steeds. Zal van de week eens een ritsje foto's maken. Als ik een sieraad een poosje niet gedragen heb, sloop ik het en gebruik de kralen voor een nieuw werkstuk.

Heb net even zitten kijken op Pinterest, en inderdaad is het een erg leuke site! Maar moet je per se via Twitter of FB aanmelden? Ik doe nl. niet aan beide...
Ben nu onderweg naar huis na een avondje knutselen met een paar vriendinnen. Heet het CMK clubje (creatief met kurk). Doen we nu een half jaar en bevalt goed, met kerst kerstballen gemaakt, leren haken, vorige maand gedimo kleid en vandaag een superlief knuffeltje gemaakt voor mijn baby.
Goedemorgen allemaal.

Om meteen maar ontopic met de deur in huis te vallen, start ik met een foto:

Deze had ik zondag gemaakt.

Iemand zei tegen me dat ik niet mijn middelvinger moest opsteken op de foto ( ), maar ik denk dat mijn verraderlijke lijf onwillekeurig mijn gedachten liet zien.

Minas, wat een heftig verhaal.

's Kijken wat ik vandaag ga doen, na maar 2,5 uurtjes slaap. En dit gaat al wekenlang zo, heel rommelige nachten. Bah! Zit hier echt met zwaar hoofd. Ik denk dat ik vanmiddag maar eens nieuw leesvoer ga halen bij de bieb (fijn voor de nachten; Radio 1 is trouwens ook leuk om naar te luisteren zo 's nachts).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Akakia, om leuke dingen te vinden op pinterest hoef je geen lid te zijn van Pinterest, facebook of Twitter. En als je een eigen account wil maken moet je een aanvraag doen, maar je hoeft geen lid te zijn van Fb of twitter, dat kan via e-mail en wachtwoord.

Hoi Merretje, klinkt leuk samen knutselen! Ik heb geen vriendinnen die knutselen. Wel een buurvrouw, maar het komt er steeds niet van eens iets samen te doen (en dan woon je zo dicht bij elkaar!). Heb je foto's?

EV, wat een leuke hartjes weer. Wat balen van dat slechte slapen! Maar de reden waarom jij slecht slaapt is pas heftig. Ik vind mijn verhaal niet zo heftig hoor. Wat meestal een nadeel is, maar in dit geval een voordeel: ik vergeet heel veel, ik weet nog wel redelijk veel van alle (nou ja, zeker niet van alle) ziekenhuisbezoeken e.d., maar niet meer zo goed hoe ik me daar bij voelde bv. Het leeft niet meer, het is een verhaaltje wat ik heb gelezen ooit. (zo gaat dat helaas ook bij leuke dingen, ik weet het allemaal niet meer zo goed) En jij zit nu midden in een horrorverhaal. Das pas heftig! Maar goed, hoop natuurlijk dat je snel beter slaapt en dat je je weer wat beter gaat voelen. Dikke knuf voor jou.

Vanmorgen wat geëxperimenteerd met plastic in de oven. Was niet zo'n succes en heb mezelf denk ik vergiftigd met allerlei schadelijke dampen haha. Leuk om te doen was het wel.

Verder ga ik vandaag oude zooi van zolder halen, morgen met zoon naar de rommelmarkt.
Akakia, ook heel herkenbaar doosjes/vakje en laatjes. Heel veel laden liggen vol met mijn hobbydingen. Tot grote ergernis van vriend.

Minas, heftig zeg.

EV, leuke hartjes. Ik ben nog met vriend in overleg over de vlinder. Hij weet nog niet of het een ja wordt of een nee. Maar ik mail je wel.

Vandaag gewoon verder met verschillende steken op één proeflapje.
Goede morgen iedereen, hoe gaat het hier?

Wou gisterenavond nog even komen, maar was te op, dus ben ik het bed ingekropen. Het was leuk bij mijn ouders (maar dat is het altijd wel), heb mijn lapje van het breien laten zien, ze vond het goed gebreid, maar het was wat te strak zei ze. Het zou een 'plank' worden als het af zou zijn? Zal het vanzelf wel merken als het langer is denk ik. Al doende leert men he

@ steph, akakia, ikbenik, minas-tirith: bedankt voor de lieve berichtjes.

@Ikbenik: ik ga zo de link in je post eens bekijken.

@ Minas-tirith: dat is ook niet min zeg, van je vinger, gelukkig hebben ze het wel goedgekregen. En goed dat je in het ziekenhuis liggen interessant vind, ik heb een ziekenhuisfobie, mij moeten ze met stokken het ziekenhuis inkrijgen. Zelfs voor een röntgenfoto of een scan...

@ EV: leuke foto. Minder dat je weer maar weinig slaap hebt gehad, hopelijk vind je nog wat nieuw leesvoer bij de bieb.

@ merretje: creatief met kurk? Lijkt me ook niet de makkelijkste hobby of zit ik mis?
Whahahaha!!! Sorrie hoor; ik proestte zojuist mijn koffie bijna via m'n neus naar buiten...! Grappig omschreven Minas; van je zelf-vergiftiging in je keuken! Zag 't ff helemaal voor me! Wat heb je d'r NU weer ingegooid...? Lading soldaten..? Nog meer kralen..? Krimpie-dinkie..? Die LP's van je moeder...? Plastic bekertjes...?

Ik wist niet dat je je ook zonder FB aan kon melden bij Pinterest; ik had dat ook liever gedaan. Heb wel FB, maar ik heb me het ooit tegen m'n zin in aan laten praten; zit daar zo weinig mogelijk op. Snap ook nog steeds niet goed hoe het daar allemaal werkt; als ik iets denk prive te posten, dan blijkt het ineens weer op iemands 'tijdlijn' te staan zodat de hele wereld mee kan lezen, dat soort genante toestanden... Nouja. Ik zit er nu op; laat maar.

Ik ken ook iemand trouwens die problemen had met z'n middelvinger; in 1 van zijn kootjes zat dus ook geen merg; had hij nooit doorgehad totdat hij het een keer licht stootte; is hij toen jarenlang me bezig geweest om dat te laten herstellen. (Was ook erg l#llig omdat het zijn middelvinger was die steeds in het verband zat; krijg je natuurlijk hele flauwe opmerkingen over de hele dag door. )

Bruggetje...: Over middelvingers gesproken...

EV; die middelvinger....... Kan natuurlijk ECHT niet, hè....

Het is hier wel een keurig topic...Of je zo vriendelijk wil zijn om dat hier niet te komen vervuilen met trashy gebaren.... (*Dat ze dat bij JOU in het dorp normaal vinden.....* )

Akakia; ben benieuwd naar je foto's...!

Flutzel; een slappe das breien kan natuurlijk iedereen wel, maar een PLANK...? DAT is pas knap! Creativiteit van het hoogste niveau!
Uit welk deel v NL komen jullie eigenlijk (ongeveer) ..?

Ik uit de 040 regio.
@ ikbenik: bedankt voor het compliment, you make my day Iemand een huis met plankwerk hier? Kan ik mooi wildbreien dan

Ik zit regio Den Bosch (kwartiertje van Den Bosch met de auto), sorry ken het zonenummer niet
Flutzel een plank breien is echt een kunst

Beter een plank breien dan niets.

Ikbenik, ik zit in Noord-limburg boven Venlo.
Ik ben met mijn eerste fimo-werkstuk bezig. Een poes (zoeen als Marels als avatar heeft; want ik heb zelf eenzelfde rondlopen) op een bolletje wol. Onderstaand plaatje is er een van suikerwerk/marspein, maar ik ben 'm dus aan het maken van fimoklei.

Waar zit de any-key?
Aaaah, Houston, die is LEUK!!!
@ steph: bedankt Kan ik dalijk heel goedkoop een boomhutje op de weide ineenzetten

@ houston77007: wat een plaatje zeg! Die is zoooo leuk Zonde van het opeten, als dat zou gebeuren (de marsepeinversie dan )
Geen zin om verder te gaan aan m'n knuffel of aan andere traag-lopende projecten...Blèh. Dan maar een kort tussendoormaakseltje.

Een lampje van stof met 'n pen ernaast zodat je kunt zien hoe groot het is...
Houston, wat een mooi fimo werkstuk als vb. Dat kun jij wel.

Ikbenik, heel mooi gedaan op een gewone middag door de week.
Goede morgen iedereen, alles goed hier?

@ ikbenik: leuk lampje

@ EV: je ketting is gister binnengekomen, moeder zal blij zijn
Die poes op dat bolletje wol

Hoewel; meer...: vandaag...

Gisteravond kreeg ik -zonder aanleiding- wat pijn aan 1 knie. niks aan de hand, ik dacht nog; nachtje slapen en dan zal het morgenochtend wel over zijn. Vanmorgen kon ik ineens nauwelijks erop staan! Allebei m'n knieën doen vre-se-lijk pijn! Snap er niks van! Hoe ik de trap afgekomen ben...!? Erop staan doet pijn, bewegen doet super-pijn, alleen als ik stil zit of lig en er niets mee doe is het pijnloos. Vreeeeemd!!! Er is niks aan te zien.

Dat wordt niet sporten vandaag...

Rustig knutseldagje dan maar...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven