Werk & Studie alle pijlers

NLP Practitioner

06-08-2012 22:12 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met een nlp practitioner opleiding? Wat heb je er van geleerd en pas je het nog steeds toe? Ik wil me in gaan schrijven maar vind het een kostbare studie. Wil daarom graag wat ervaringen horen. Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom
Ik heb NLP gedaan, een korte cursus.

Vond het he-le-maal niks. Het stond zo ver van mij af, vond het zo'n emile ratelband-geklets. Je eigen gevoelens en emoties tellen totaal niet, voor alles is een pasklaar antwoord binnen NLP, of het bij je past of niet.
En, volgens mij is het alweer hartstikke 'uit'.
Nee, je hebt nu de 'moderne nlp'.

Ik ben een tijdje terug naar een gratis workshop geweest, daar krijg je een idee van wat de opleiding inhoudt. Ik vond er wel interessante dingen bij zitten (bijvoorbeeld hoe je negatieve emoties bij een bepaalde gebeurtenis kunt veranderen), maar niet voldoende om een hele opleiding daarin te volgen. Daar was het dan toch iets te snel en gelikt voor.
Ik vond het het meest fantastische wat ik ooit mijn hele leven heb gedaan. Ik ben 3 jaar lang diverse trainings weekenden gevolgd en het heeft mij ontzettend veel gegeven in het leven! Als je het mij vraagt zeg ik volmondig JA, doen!! Maar ik besef me ook dat dat voor iedereen anders is. De een vind het verschrikkelijk, de ander geweldig. Daarom zul je het zelf moeten ondervinden.

Ook qua trainingen zit er verschil in. Mijn training had absoluut geen tsjakke gehalte, maar was rustig en integer opgezet met alle ruimte en aandacht voor emoties. En ruimte voor discussie als je ergens anders over dacht, maar altijd wel met respect voor elkaar.

Vaak zijn informatieavonden trouwens gratis. En waar ik de trainingen heb gevolgd hoefde je het eerste weekend niet te betalen als je het helemaal niks vond en er niet mee verder wilde. Daarnaast mag je de kosten van een NLP opleiding ook opgeven als studiekosten op je belastingaangifte, dus heb je ook nog kans om 1/3 weer terug te krijgen. Wellicht handig om even te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven