Liever weg dan thuis!!!
dinsdag 7 augustus 2012 om 10:41
Hallo...
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken dus ik vraag jullie mening.
Mijn zoontje van 4 was altijd een super mama's kindje. Ik kon hem nergens achterlaten zonder dat hij moest huilen.
Maar nu!!!! Hij lijkt 180 graden te zijn gedraaid. Hij wil alleen maar ergens anders spelen...bij oma, bij vriendjes...hij blijft daar eten, slapen. Kreeg ik voorheen ook echt niet voor elkaar. Hij moest en zou thuis zijn.
Als hij s'morgens wakker word dan vraagt hij al of hij bij oma mag gaan spelen of bij zijn vriendinnetje....
Vind hij het thuis niet meer gezellig??? Kunnen wij niet goed met hem spelen??? Is het een fase???
Of heeft hij DE leeftijd bereikt dat hij mama niet zozeer meer nodig heeft? (jullie snappen wel wat ik daarmee bedoel)
Groetjes...
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken dus ik vraag jullie mening.
Mijn zoontje van 4 was altijd een super mama's kindje. Ik kon hem nergens achterlaten zonder dat hij moest huilen.
Maar nu!!!! Hij lijkt 180 graden te zijn gedraaid. Hij wil alleen maar ergens anders spelen...bij oma, bij vriendjes...hij blijft daar eten, slapen. Kreeg ik voorheen ook echt niet voor elkaar. Hij moest en zou thuis zijn.
Als hij s'morgens wakker word dan vraagt hij al of hij bij oma mag gaan spelen of bij zijn vriendinnetje....
Vind hij het thuis niet meer gezellig??? Kunnen wij niet goed met hem spelen??? Is het een fase???
Of heeft hij DE leeftijd bereikt dat hij mama niet zozeer meer nodig heeft? (jullie snappen wel wat ik daarmee bedoel)
Groetjes...
dinsdag 7 augustus 2012 om 10:49
dinsdag 7 augustus 2012 om 10:49
Wat een drukte om niks.
Hij vind het gewoon leuk om weg te gaan, om te ontwikkelen en om dingen te ondernemen.
Dat heeft niks met jou, of met het thuis zijn te maken.
Wees blij dat je (weer) kunt ademen.
Dat hij wil ontdekken.
Als dat allemaal niet zo was geweest, en hij was zo gebleven.
DAN had je je pas druk moeten maken.
Als hij contacten met anderen als onprettig zou ervaren en alleen alleen wilde spelen.
Volgens mij is alles helemaal goed daar aan die kant.
Hij vind het gewoon leuk om weg te gaan, om te ontwikkelen en om dingen te ondernemen.
Dat heeft niks met jou, of met het thuis zijn te maken.
Wees blij dat je (weer) kunt ademen.
Dat hij wil ontdekken.
Als dat allemaal niet zo was geweest, en hij was zo gebleven.
DAN had je je pas druk moeten maken.
Als hij contacten met anderen als onprettig zou ervaren en alleen alleen wilde spelen.
Volgens mij is alles helemaal goed daar aan die kant.
dinsdag 7 augustus 2012 om 10:55
Hij heeft de wereld buitenshuis ontdekt en vindt hem leuk. Wees blij. Mijn dochter is er ook zo eentje, die zie ik soms hele dagen niet. Om dan vervolgens met 6 vriendjes/vriendinnetjes hier te belanden en het hele stel honger heeft.
Hier staat dus standaard meel in de kast zodat ik een stapel pannekoeken kan bakken .
Hier staat dus standaard meel in de kast zodat ik een stapel pannekoeken kan bakken .
dinsdag 7 augustus 2012 om 11:10
dinsdag 7 augustus 2012 om 12:00
Herkenbaar. Het is een soort vrijheid die ze ontdekken. Toen mijn zoon 4 werd en naar school ging ontdekte hij ook ineens het 'alleen bij vriendjes' spelen. Inmiddels is hij 5,5 en speelt gelukkig ook weer heel graag thuis. Met of zonder vriendjes.
Misschien kan je met hem afspreken dat hij 2x of 3x per week bij een vriendje of oma mag (zo vaak als je zelf oke vindt)? En de andere dagen thuis?
Misschien kan je met hem afspreken dat hij 2x of 3x per week bij een vriendje of oma mag (zo vaak als je zelf oke vindt)? En de andere dagen thuis?
dinsdag 7 augustus 2012 om 12:08
Mijn zoontje van 4 heeft precies hetzelfde. Hij wil altijd afspreken of dat iemand bij hem komt spelen. Ze zijn duidelijk in de fase gekomen dat vriendjes leuker zijn dan papa en mama. Ik zie er geen probleem in en meestal is het ook heel gezellig als andere kinderen bij ons komen spelen. Maar ik vind het ook belangrijk dat wij af en toe iets samen kunnen doen, zonder 5 buurkinderen erbij. Voornamelijk omdat ik het belangrijk vind dat hij af en toe rustig speelt, een boekje "leest"... Omdat wij in een grote stad wonen en hij niet zomaar naar buiten kan lopen om zijn vriendjes op te zoeken lukt het mij nu nog hem een dagje thuis te houden.