December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Zo wat is hier weer veel geschreven!

Mims, wat een akelig verhaal van die kloof!! Die ellende is me gelukkig tot nu toe bespaard gebleven. Hoop dat je nu het ergste achter de rug hebt! En wat goed dat tand 6 al onderweg is. Die Muppet gaat snel zeg! Hier is nog niets van een tand te bekennen.

Rouge, fijn dat Rougefils zich weer beter voelt! is z'n oogje nu weer helemaal in orde? En hoe bevalt de Ergo? Heb je ook nog vergeleken met andere rugdragers?

Lelie, mischien ben je alweer thuis nu! Bizar hoe snel zo'n vakantie voorbij is!

Schaap, wat leuk dat Schaapje al mee kan op de fiets! Ik kan niet wachten tot Minimijn zover is. Ik ben sowieso meer van het fietsen dan van al dat gewandel. Maar voorlopig is haar zithouding nog verre van stabiel, dus die fiets duurt nog wel even.

Succes met de spin trouwens! Ik had vrijdag een muis in huis. Binnen gebracht door een van de katten. Levend welteverstaan. Hij zat de hele dag verstopt onder een luidsprekerbox. Aan het eind van de dag heb ik heb eindelijk kunnen vangen in een kartonnen doosje. Poezen in de regen de straat opgestuurd zodat die muis even kon bijkomen. 's Avonds hebben we hem met doos en al in de schuur gezet (waar de katten niet bij kunnen) met wat water, wat kattenbrokjes (lusten muizen vast ook) en een wc-rolletje (had Mijnman bedacht, als slaapplaatsje voor de muis ) En de volgende dag was-ie vertrokken!
Goedemorgen!

We zijn weer veilig aangekomen en leliebabybol doet haar slaapje op dit moment weer lekker in haar bedje.

Spinnen... Ik heb bedacht dat ik over mijn angst heen moet. Nu gaat zo'n grote rioolspin mij ook te ver. Maar toen mijn cadeaudochter (11 jaar) vannacht om 3 uur in paniek niet wilde slapen op haar kamer omdat er beestjes waren - vroeg ik mij toch wel af waarom we zo bang zijn voor die beestjes.... En dan meer omdat de puf er eigenlijk niet meer was om te jagen.

Remedie: licht uit en ogen dicht

Maar omdat het een grote betreft: succes schaap!

Mims, lief he die kusjes! Hier ook zo'n kusjeskind. Met als toppunt dat ik afgelopen week twee kusjes tegelijk kreeg. Lelieman en leliebabybol bij toeval tegelijk ik werd helemaal warm van binnen! (en dat kwam niet door het zonnetje).

Schaap, hoe werkt schaapje die druiven dan weg? Ik heb ze gisteren ook geschild. Ik was bang dat ie anders in haar keeltje zou schieten...

...en als je het niet vertrouwd, bezoekje ha kan geen kwaad!

Cb hier houdt ook rekening met onze (mijn) werkdagen. Maar die zijn er nu niet.. Dus dat is makkelijk. Ik weet wel dat ik straks brieven ga krijgen met wanneer ik mag komen...

... Mijn nicht die haar kindje ook niet laat enten hoeft nu helemaal niet meer heen. Echt pas weer met een jaar of zo... Ook zo bijzonder.

Spinnen... Ik ben er niet bang voor, maar er zijn grenzen. Van die groters maken me niet gelukkig.

En die muizenactie vind ik ook wel Heel Erg Lief, hoor. Dat wc-rolletje is heel muisvriendelijk.

Wij wonen in een oud huis, en hadden deze winter ook muizen. Mooi niet dat de katten er iets aan deden, tot mijn grote frustratie. Op een gegeven moment zat een muis boven op de gordijnroede, terwijl de kat op de vensterbank eronder lag te dutten (en ik op de bank hoogzwanger zat te zijn). Toen heb ik bruut de kat gepakt, heel hard met het gordijn geschud zodat de muis naar beneden viel, en de slaapdronken kat er bovenop gegooid. En nog wist de muis te ontsnappen.... Suf kattebeest. Maar blijkbaar had de muis wel begrepen dat hij onwelkom was, want daarna heb ik ze niet meer gezien, ha!

Dus; Mims 1-0 Muis

Tja, ongeschilde druiven geven zo'n bende in haar luier,

Net als de kiwipitjes die ik terugvond een dag na een heerlijke kiwihap, grijns...
Wat wilde ik nou toch typen?
Lelie, welkom thuis! Leliebabybol weer lekker in haar eigen bedje! Dat zal goed doen!

Mims, die druiven zou ik ook schillen, hahaha.. Hoewel ik kersen pureer met schil en al, dus ik denk dat ik ze toch gewoon zou pureren met schil en al!

Mijn, ja ik heb nog wat andere dragers bekeken, ik vond deze bij mij en mijn vriend passen. Voor vriend was dit trouwens de enige optie.. Ik heb toch maar wel eerst met hem er over gesproken en gekocht van mijn eigen rekening..

Rougefils heeft vanmorgen een halve banaan op! Dat is best veel! Hij is trouwens weer super vrolijk, maar na 1,5 wakker wil hij slapen, normaal gesproken is dat na 2 uur.. Hij zal nog wel een beetje beter moeten worden of zo.

Morgen op vakantie, dus we zijn lekker aan het pakken. Voor Rougefils neem ik niet al te veel, het is daar warm zat. Voor in het vliegtuig lijkt warme kleding wel handig, ik heb het zelf alitjd koud in het vliegtuig.

Lelie, nog tips?
Oh ja, er is een mail met data voor een nieuwe meet met de buren gestuurd. Ik zal weer op het privéforum/fb zetten waar en wanneer de date plaatsvindt zodat jullie ook kunnen beslissen of jullie mee gaan of niet....
Ehhh rouge, voor jullie hoop ik dat jullie op slaapjestijdem vliegen. Ik heb jullie menneke natuurlijk gezien .

Maar idd niet te veel kleertjes mee. Leliebabybol heeft een paar keer een rompert aangehad met broekje of alleen een jurkje. Maar ik had uiteraard veel te veel mee. Wel was ik blij met mijn stapel hydrofielluiers. Luiers zelf kochten we daar...

En vooral niet te streng zijn voor jezelf! Genieten!! Lekker hoor! Hier vanmorgen toch wel een tegenvaller met die harde donders.

Mims, wat een lief plaatje

En jullie ook al een oud huis? Hier, na de verbouwingen van afgelopen najaar kwam er voor minstens 30 jaar muizenpoep achter de schrootjes vandaan (o ja.. Wij hadden schrootjes... Van die donkere... Aandenken aan mijn schoonouders. Net als de keuken van 30 jaar terug en het schoolmetselwerk).

Nu hoor ik ze soms nog lopen tussen de spouwmuren. Maar op een spanplafond durven ze niet te lopen! Gelukkig maar...

Dat eigen bedje doet leliebabybol best! Het was natuurlijk wel een gekke nacht, maar ze slaapt dubbele tijden

Mijn doek is alleen nog niet binnen ik hoop vanavond en anders is het pas over 3 weken. Ze is nu op vakantie.
Nou.. de slaapjes zijn hier op verzoek en het is dus altijd wel even afwachten wanneer Rougefils wil slapen. Het zijn meestal dezelfde tijden.

Tijdens vliegtijd is het geen slaaptijd voor Rougefils. En daar ben ik op zich wel blij mee, hij slaapt niet zo best bij ons in de armen (dus dan is het huilen). Dan heb ik liever een vrolijke lachende Rougefils die op Schiphol al zijn slaapje heeft gepakt.

Maar goed die vlucht wordt morgen wel een uitdaging... Zou ie mogen kruipen in het gangpad? Stilzitten is nou niet bepaald Rougefils' ding....

Vervelend dat je doek nog niet binnen is zeg.. Hoop dat ie vanavond toch nog binnen gekomen is
Lelie, is je doek al binnen?

Rouge, fijne vakantie! En sterkte met Rougefils in het vliegtuig morgen

Het cb is geregeld hoor. Die vrouw aan de lijn vond het ook raar dat we alsnog zomaar op maandag ingepland waren. Nu is het weer een woensdag. Weliswaar pas over een maand, maar dat mag de pret niet drukken. Lelie, raar dat je nicht niet meer hoeft. Alsof enten het enige is waar ze voor zijn? Gelukkig is dat hier helemaal niet het geval en zijn we nog steeds even welkom en willen ze graag op de hoogte blijven van schaapje's ontwikkelingen.

Druiven kauwt schaapje kapot. Ging prima, was voor mij ook even uitproberen. Rouge hoe doe jij dat met de kersenpitten dan? Mijn staafmixer vindt die dingen niet echt leuk vermoed ik...

Die spin was niet grappig. Normaal geen problemen, maar dit was voor op de vroege ochtend iets te veel. Maar MrSchaap heeft de held uitgehangen Mijn, wat uberschattig met dat wc rolletje!

Schaapje kan inmiddels zelf gaan zitten! Kruipen lukt nog steeds niet echt, maar telkens als hij daarover gefrustreerd raakt is hij in een mum van tijd weer afgeleid omdat hij een pluisje of kruimeltje ziet die hij dan oppakt. Hij heeft al een aardige controle over duim-wijsvinger handelingen! Zo schattig, die priegelige vingertjes!

Ok, ik ga! Even serietje kijken en dan naar bed. Hopelijk morgen iets meer tijd om te reageren
Rouge, fijne vakantie! En goede vlucht!

Goede reden om dus niet zoveel te stofzuigen Schaap
Even wegvluchten van rtl 4 hoor. Veuls te spannend... Sappie dat ik ben!

Rouge, veel plezier op vakantie! Het vliegen komt vast goed! Hoe laat vliegen jullie?

Schaap, wat knap dat schaapje zelf kan gaan zitten! En dat ie zonder tanden en kiezen toch die druiven door krijgt. Ik probeer het zelf altijd even uit (wat altijd best lastig is, omdat ik toch al best gewend ben aan mijn tanden en kiezen)...

Toch verbaast mijn leliebabybol me ook. Ze rolt niet, ze kruipt niet, ze tijger niet... Maar ze verplaatst zich toch. Op een of andere manier verplaatst ze zich toch door de kamer, zonder dat 1 van ons 4 haar heeft verplaatst. En niemand weet dus hoe!

Ah.. Het is af. Sorry, ik ga jullie niet meer gebruiken, maar man.. wat een spannende aflevering van CSI! Fijne avond!
Nou Schaap,dat gaat inderdaad hier ook veel beter. Hoewel Rougefils ook nog graag ongecontroleerd slaat op dingen, of heel hard knijpt in de staart van de kat en zo.

Toen Rougefils ziek was, was de kat hier een troost. Rougefils lacht ook naar de kat(en ook om de kat )! Doet Schaapje dat ook? Of heeft hij er geen interesse voor?

Zitten is alleen nog steeds niet leuk, ik kan hem wel ergens neer zetten, maar na 10 sec. valt hij weer. Ik wijt het maar aan zijn beweeglijkheid. Zitten is niet interessant!

Lelie, ik moet wel erg hard lachen om je Leliebabybol en hoe ze zich verplaatst.. Ze verplaatst zich zittend? hahahaha

We vliegen ergens in de middag...

Haaai Mijn!!
Oh, dat was ik vergeten te zeggen: ze lag wel op haar buik (in bad schuift ze met haar kont achter haar eendje aan. Ook leuk, maar in de box is alles binnen handbereik... En als ze op de grond zit, ziet ze geen noodzaak of zo...)
Heulegaar vergeten: goede vlucht!
Oh ja, die kersenpitten haal ik er uit.

We zijn klaar voor vertrek! We hebben nog een uur voor we weg moeten.. We lopen dus aardig voor op schema. Lekker!

Rougefils ligt alweer bijna een uur te knorren, ik hoop dat hij nog een uur pakt! De nieuwe indrukken op Schiphol en in het vliegtuig zullen wel vermoeiend genoeg zijn!

Nou Lelie we laten na de vakantie Rougefils wel even voor doen hoe je moet kruipen/tijgeren, dan Leliebabybol er achter aan!
... Ik ga ook voor een 3 op een rij.

Schaap, gefeliciteerd met schaapje zijn 8 maanden! Wederom weer een mijlpaal! Nog een maand en hij is net zo lang in als uit de buik!

Hoe doen jullie het nu met het eten? Leliebabybol is nu 7 maanden en ik wil er wel iets van structuur inbrengen. Op goed geluk een stukkie naar binnen.. Ik ben bang dat dat niet genoeg is (ja... Ondanks alle verhalen van het is BIJvoeding, word ook ik bang gemaakt met ijzertekorten en zo).

Ik had het zo maar een beetje bedacht:

's morgens een half broodje (nu nog kaal - ik hoor mijn moeder al zeggen dat het saai is, maar ze smult!) met een bodempie slappe thee om het drinken uit een bekertje te oefenen.

's middags ook maar een half broodje (hoeveel brood mogen ze eigenlijk? Ivm het zout in brood. Voedingscentrum zegt nu pas een broodkorstje). Met een bodempie water om het drinken uit een bekertje te oefenen.

Ergens in de middag nog wat fruit.

En 's avonds de warme hap (die je toch best eerder kan maken en dan opwarmen? Voor een week koken en invriezen? - bv.com zegt natuurlijk weer dat je restjes niet mag opwarmen. Maar wat als wij pizza o.i.d. Eten?- Zou dat ook kunnen met stukjes?) En ook deze met een bodempie water om te oefenen.

En verder bv als ze wilt, haar uitkomt en hoe en wat. Nu ga ik niet proppen als ze dat halve broodje niet wilt. Verdikkie.. Ik dacht altijd dat ik nie zo'n moeder zou worden die zich zorgen zou maken over eetschema's en zo.. Toch is wat vergelijkingsmateriaal best prettig... Thanks!
Niet waar!
Ons eetschema (ik heb zelf ook een eetschema voor mijn afvallen, en het werkt prima!). Tijden kunnen wel verschillen...

7.30 210 cc Pepsi met Fijne granen pap

9.00 fruithap

11.30 180 cc Pepsi

13.30 half broodje (ook zonder beleg, vindt ie heerlijk, dus waarom met beleg aanbieden? Zie er het nut niet van in)

15.30 180 cc Pepsi

17.15 warme hap (2 a 3 x in de week met kip) Vis ga ik na de vakantie introduceren.

19.00 210 cc Pepsi met 3 scheppen rijstebloem
Tja, Muppet is wel een vreetzakje geloof ik, maar zolang ze nog wordt aangeduid als een slanke baby vind ik het wel best. Ze is ook de gehele dag in beweging, heeft geen rust in haar luierkont, dus verbruikt ook veel energie, lijkt me.

7.00: bv

9.00: stuk fruit

10.00: bv

13.00: boterham met dun margarine (margarine vanwege de vetten die ze nodig hebben voor de stoelgang/spijsvertering) en flesje sap of kinderthee

15.00:koekje/cracker/soepstengel of fruit

16.00: bv

19.00: warme hap, sinds deze week met de pot mee (in iets aangepaste samenstelling), ongeveer twee opscheplepels.

20.00: bv

De tijden kunnen varieren.

Hier ook opgewarmde restjes, hoor.

Zelfgemaakte pizza zou ik Muppet wel geven, pizza uit de vriezer niet vanwege de hoeveelheid zout.

Volgens het cb afgelopen woensdag mocht Muppet twee boterhammen op een dag.

Muppet zit sinds gisteren trouwens op haar tripptrapp bij ons aan tafel. Het werd een zooitje, maar ik vond het maar wat leuk!

Rouge, wat goed, nu al klaar voor vertrek. Sinds ik kinderen heb loop ik ALTIJD achter de feiten aan. Hulde dus. Goede reis!
Fluistert: hij slaapt nog steeds.... Over een half uur een flesje doen.. en dan gaan we...

Ik ga nog even op de slaapkamers stofzuigen, koffers dichtdoen en dan gaan we.. Heb er zin in!

Mims.. dank voor de hulde! We zijn zondag al een beetje begonnen met inpakken.. En als we iets vergeten zijn: in Spanje zijn ook winkels!

Ik moet eerlijk zeggen, ik ben nog nooit zo goed voorbereid als nu...

Maar, 2 boterhammen al! Een half broodje is eigenlijk net te veel voor Rougefils.. Nou ja.. ach. ieder kind zijn eigen lijntje toch..
Muppet krijgt ook geen twee boterhammen op, hoor. Eentje is echt genoeg, dan laat ze een paar dobbelsteentjes over (of eigenlijk, die voert ze voor ik in kan grijpen vliegensvlug aan de hond).

Ik vind deze fase, naast grappig en ontroerend, ook best pittig hoor. Ik loop de hele dag achter Muppet aan. Ze wil de hele dag staan, dus lijkt continu te speuren naar zaken waar ze aan kan hangen/tegenop kan klimmen, met alle gevaren van dien. En als ze dan ergens staat waar het niet gevaarlijk is (bij de eettafelstoel, bij de salontafel, aan de wasmand, etcetc)... dan kan ze niet meer gaan zitten en raakt ze huilend gefrustreerd omdat ze niet mobiel meer is. Ik moet haar steeds in de gaten houden, vanmorgen zat ze op de onderste trede van de trap in een poging de kat te achtervolgen!!! Gek kind..
Rouge zal nu wel ergens in de lucht hangen... Gaat alles goed?

Of zouden ze alweer op de grond staan?

Maar goed, dank voor de lijstjes die binnen zijn komen rollen. Mims, jij doet geen ontbijt (nou ja, als je bv niet mee rekent). Is dat ivm mogelijke luie uurtjes? Of gewoon toeval?

Ehhh pizza komt hier over het algemeen uit de oven. Ik zag net dat het er niet heul duidelijk stond. Maar ik dacht: als ik nou gewoon invries. Dus de groenten nog in stukjes... Dan krijgt leliebabybol die en wij de pizza :-) ben benieuwd voor hoe lang ze dat pikt... Maar vaak is ze tevreden als wij wat eten, dat zij dan ook wat eet.
Tja, ik probeer haar vaak een ontbijtje te geven (pap, yoghurt en brood zijn de revue al gepasseerd) maar Muppet heeft 's morgens geen rust. Stilzitten is Geen Optie. Eten dus ook niet. Ze moet na een nacht in haar kamertje de woonkamer helemaal opnieuw ontdekken en welkom heten, zo lijkt het. Ontbijt is tot op heden dus geen succes, maar ik blijf proberen.

Ik heb, met een brok in mijn keel, de knoop doorgehakt. Ik ga de bv afbouwen. De Kloof doet me de das om. Het geneest niet, zelfs als ik drie voedingen links heb gegeven om de borst rechts te laten helen, trekt Muppet de eerste de beste voeding rechts de wond weer open. Op dit moment tot bloedens toe. Ze krijgt dus yoki qua kleur... Maar borstvoeding is nu zo'n issue geworden, zo'n pijnlijke, terugkerende gebeurtenis op een dag dat het me enorm veel stress oplevert.

Geen idee of afbouwen gaat lukken, de fles is, ondanks dat we er wat sap inkrijgen, nogsteeds haar vriend niet, maar ik zie het echt even niet meer zitten.

Ik hoop dat de vlucht van Rouge goed is gegaan, en dat Rougefils zijn luchtdoop goed heeft doorstaan!
Ah mims, het lijkt me zooo rot, zo'n kloof. Ik snap je -denk ik- heul goed.

Nu klink ik natuurlijk vreselijk pro-bv, maar ik wil graag met je meedenken.

Want hoe gaat het met kolven? Gaat het dan ook open?

En probeer anders eerst van die miniverpalkingen of zo. dan zie je wel of muppet toe hapt. Ik weet niet hoe het met je andere kloof gaat, maar ik weet dat er vrouwen zijn die met 1 borst bv geven. En ipv een voeding zou je nu ook volle yoghurt mogen geven. - als kolven wel zou gaan.

Bah, ik wil helemaal niet zo zijn. Maar als ik nu zou moeten stoppen zou ik zoooo verdrietig worden. Maar pijn is ook niet fijn.... In ieder geval een dikke knuffel voor jou!
Even snel knuffel voot Mims!

We zijn goed aangekomen.. Vlucht ging op zich best eeehm nou die was pittig! Rougefils heeft veel gehuild tijdens de vlucht... Hij wilde niet drinken...

Nu na een duik in het zwembad lekker aan de cava!
Hèhè Rougefils aan de cava! Veel plezier daar!

Mims, ik zat ook aan kolven te denken, of eventueel van die tepelhoedjes? 1 borst kan ook, wie weet krik je die ander weer op als het genezen is? Maar man, ik roep ook maar wat, ik heb totaal geen verstand van kloven en jij hebt vast al alles uit de kast getrokken! Wat ontzettend naar! Ik kan me goed voorstellen dat je 'gewoon' gaat afbouwen. Zoveel pijn en stress is Niet Leuk!! Sterkte meis. En hopelijk gaat die wond nu wel heel snel genezen en ben je van de pijn af.

Lelie, ik had een topic over het eet-onderwerp aan de overkant geplaatst. En ik ga voornamelijk mee met hun adviezen: schaapje eet als wij eten. En als wij eten en hij slaapt is het ook goed. Over het algemeen komt dat nu neer op een fruithap een boterham/rijstewafel en avondeten. Soms nog een snack tussendoor. En ik denk dat we op een gemiddelde van 7 borstvoedingen zitten? Smorgens, 3 flesjes, voor het slapen en nu steeds 2x snachts. Bij mij heerst die ijzertekort angst totaal niet. Wie heeft je bang gemaakt? Oh en ontbijt? Dat stel ik hier dus nog even uit... Ik kan echt niet voor 6en opstaan en we moeten uiterlijk om 7 uur de deur uit. Ik ben al blij als ik even 10 minuutjes voor mezelf en mijn ontbijt heb dus daar wil ik nog even van blijven genieten. Dat ontbijt komt wel. Bovendien weet ik toch nog niet goed wat ik hem zou moeten geven....

Shit, kom te laat!

Oh trouwens, gisteren appel-witlof-aardappel prutje gemaakt. Heb ik uit het opperdepop kookboek. Schaapje vond het heerlijk!!! En ik houd het voorlopig nog even op vegetarisch... Wie weet ooit wat biologische kip, maar voor nu vind ik dit nog genoeg voor schaapje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven