Mijn vriend ligt in scheiding

13-04-2008 15:29 747 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de ietwat directe titel, al is het wel gelijk duidelijk waar dit onderwerp over gaat. En inderdaad hadden wij ook al een relatie voordat hij in scheiding lag. Een flink shit situatie welke, logisch, een enorm hoop verdriet met zich mee heeft gebracht en nog steeds brengt voor alle betrokkenen. En ondanks dat ik mezelf zie als een intelligente, nuchtere en ook eerlijke vrouw zijn dit toch een paar eigenschappen die ik nog eens goed onder de loep moet nemen. Maar dit terzijde.

De reden van mijn post is dat mijn vriend en ik momenteel een radiostilte hebben ingelast. Voor hem en zijn vrouw om alles op een rijtje te kunnen krijgen en te kunnen verwerken, voor hem om zijn leven weer een beetje op de rails te krijgen, en voor mij omdat ik ook een beetje emotionele rust nodig heb. En momenteel de situatie voor alle partijen toch niet kan verbeteren. (doh!) Dus een aantal weken (maanden?) geen contact met hem hebben lijkt momenteel het beste.

En dat doet flink zeer. Het is een raar soort liefdesverdriet waarvan ik weet dat het geen zin heeft (want over een paar maanden kunnen we wel, eindelijk officieel, met elkaar verder). En ik heb (gelukkig) ook geen twijfels of het ook daadwerkelijk goed zal komen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen roze wolk idee dat we straks romantisch hand in hand door de stad kunnen flaneren, onschuldig en onbezonnen. Ik weet echt wel dat dit een verre van ideale situatie is waarin we onze relatie zijn begonnen en waarop we straks onze relatie moeten gaan bouwen. Maar ondanks alles ben ik (en hij ook) er van overtuigd 'dat dit het is'.

Ik hoop hier op het forum iets van raad en misschien zelfs begrip te krijgen (al hoeft dat niet per se ). Ook al is de situatie mede door mij aardig verkloot, toch hoop ik er op dat er in de toekomst een mogelijkheid bestaat dat we met zn drieen door 1 deur kunnen.

Is er iemand die eenzelfde soort situatie heeft meegemaakt? Heeft er iemand wijze raad? (by the way, eigen schuld dikke bult had ik zelf al verzonnen ... )
quote:Friezin71 schreef op 13 april 2008 @ 18:42:

Eleanora,

ik zou je graag meer vertellen, maar wacht ben nog even voorzichtig mbt herkenning etc. Ik merk nu al dat ik heeeeel graag alle details wil vertellen, want het lucht erg op. Maar dat is niet zo handig en niet fair naar de betrokkenen. Dus ik kom er nog op terug. Maar bedankt voor je post.

Maak je geen zorgen, ik hoef niet alles te weten en natuurlijk hou je je herkenning in de gaten, logisch.

Opvallend vind ik de pauze tussen hem en jou. Je ziet vaak dat als iemand twijfelt over het al dan niet doorzetten van een scheiding of een verhouding, hij/zij in zo'n situatie kiest voor afstand. Maar het helemaal zeker weten, zoals jij bechrijft, en dan toch die afstand, dat verbaast me.
Hai sugarmiss,

de radiostilte is niet handig voor hem. Als hij zijn huwelijk had willen redden had ie niet de scheiding door moeten zetten lijkt me. Nu heeft hij zijn vrouw over mij verteld, dus z'n huwelijk redden wordt nu een stuk lastiger.

En ja, het kan zijn dat ie een NOG leukere vrouw tegenkomt tijdens de radiostilte. Maarja, dan had ie de minnares al eerder kunnen dumpen of gewoon twee minnaressen kunnen nemen, berekenend als ie is.

Maar alle gekheid op een stokje, ik maak me daar niet druk om. Fijn dat je me wilt waarschuwen voor enge mannen, maar ik ga er van uit dat ik hem genoeg ken om niet voor zo'n 'verrassing' te komen staan. En de radiostilte is er voornamelijk voor hem en zijn vrouw om hun scheiding zo 'beschaafd' mogelijk te kunnen regelen. En om hem en mij de mogelijkheid te geven om in relatieve rust een relatie op te bouwen. Ipv in de chaos en 'emotional rollercoaster' die het nu is.
Goed, dat is ook al vast wat meer antwoord op mijn eerste posting Friezin. Het moet beschaafd en zo. Ok, maar wat heeft jouw relatie met hem daarmee te maken? Dat bedoel ik serieus hoor, niet eens ironisch. Zij weet al van jouw bestaan. Zij weet ook dat jij de vrouw bent waarmee hij doorgaat. Al gaan jullie een half jaar stilzijn tegen elkaar.

Moet je nu even niet bestaan, en is dat beschaafder dan wanneer hij gewoon wel contact met je heeft gedurende deze periode? Je zou hem tot steun kunnen zijn nu. Een scheiding is iets verschrikkelijks, een schouder om op uit te huilen lijkt me juist zo fijn voor hem. Ze gaan tóch al uit elkaar en waarschijnlijk omdat jij in het spel kwam. En dan toch geen contact.

Daar zie ik dus de meerwaarde niet van.....jij wel?
Hi Eleanora,

behalve de scheiding spelen er momenteel nog een aantal dingen in zijn leven waardoor het heel chaotisch is en compleet op zijn kop staat. Buiten kijf staat dat het voor zijn vrouw ook emotioneel enorm zwaar is.

Daarom hebben we besloten om elkaar even met rust te laten, zodat hij ook niet van de ene relatie in de andere rolt. (Al is dat natuurlijk niet meer helemaal zuiver aangezien we al met een relatie zijn begonnen, geheim of niet) Dus we hopen dat, doordat ik buiten beeld blijf, hij de mogelijkheid heeft zijn vorige relatie redelijk beschaafd te beeindigen en te verwerken zodat er weer iets van rust terugkeert in zijn leven.

Voor mij is het de afgelopen tijd natuurlijk ook emotioneel zwaar geweest en ik heb zelf ook heeeeeel erg behoefte aan een beetje rust. En ik denk dat we de meeste kans hebben op een stabiele en gelijkwaardige relatie als we er allebei redelijk als onszelf in stappen, ipv van de emotionele wrakjes die we momenteel zijn. (al ben ik diepdown wel een heel gelukkig emotioneel wrakje hoor )
IK blijf mooi in het huis wonen ..... jij gaat maar met hem in zijn nieuwe huur appartementje zitten!
quote:nieuws schreef op 13 april 2008 @ 19:10:

IK blijf mooi in het huis wonen ..... jij gaat maar met hem in zijn nieuwe huur appartementje zitten!
quote:nieuws schreef op 13 april 2008 @ 19:10:

IK blijf mooi in het huis wonen ..... jij gaat maar met hem in zijn nieuwe huur appartementje zitten!Ben jij de ex van de vriend van Friezin Nieuws?
weet ik niet maar het zou zomaar kunnen,....... mijn opmerking was meer grappig bedoeld, net zo als haar verhaal over het huis!

Maar mijn situatie lijkt wel heel erg te passen in het verhaal van Friezin. Eng veel....
quote:Friezin71 schreef op 13 april 2008 @ 19:06:

Hi Eleanora,

behalve de scheiding spelen er momenteel nog een aantal dingen in zijn leven waardoor het heel chaotisch is en compleet op zijn kop staat. Buiten kijf staat dat het voor zijn vrouw ook emotioneel enorm zwaar is.

Daarom hebben we besloten om elkaar even met rust te laten, zodat hij ook niet van de ene relatie in de andere rolt. (Al is dat natuurlijk niet meer helemaal zuiver aangezien we al met een relatie zijn begonnen, geheim of niet) Dus we hopen dat, doordat ik buiten beeld blijf, hij de mogelijkheid heeft zijn vorige relatie redelijk beschaafd te beeindigen en te verwerken zodat er weer iets van rust terugkeert in zijn leven.

Voor mij is het de afgelopen tijd natuurlijk ook emotioneel zwaar geweest en ik heb zelf ook heeeeeel erg behoefte aan een beetje rust. En ik denk dat we de meeste kans hebben op een stabiele en gelijkwaardige relatie als we er allebei redelijk als onszelf in stappen, ipv van de emotionele wrakjes die we momenteel zijn. (al ben ik diepdown wel een heel gelukkig emotioneel wrakje hoor )

Bij gebrek aan een beter woord vind ik die oplossing van de radiostilte vrij hypocriet maar ik denk te weten dat jij dat zelf ook wel inziet. Jij was al namelijk en hoewel je niks kan stelen wat al niet los zat, natuurlijk zul jij als voornaamste oorzaak van de breuk worden beschouwd, door de ex van je vriend dan.

En dat begrijp ik allemaal heel goed maar die afstand, terwijl je zo graag door wil, het zal ontzettend veel pijn doen. Ik vraag me alleen serieus af wat jullie er mee op denken te schieten want als je verliefd bent en je hebt besloten met elkaar door te gaan dan is zo'n gedwongen scheiding in mijn ogen tegennatuurlijk.

Persoonlijk zou ik gaan twijfelen aan de oprechtheid van mijn vriend maar wie weet heb jij alle reden om aan te nemen dat hij volkomen te goeder trouw is.
Wat een nobel streven: de relatie beschaafd te willen eindigen. Temeer daar jullie kennelijk al een een relatie hadden toen zijn vrouw nog van niets wist. Beschaving was toen blijkbaar niet zo'n hot item. Of speelt het in gevaar komen van een omgangsregeling nu ineens een rol? Ik ben oprecht benieuwd: waarom eerst vreemdgaan en daarna beschaafd willen doen?
quote:nieuws schreef op 13 april 2008 @ 19:18:

weet ik niet maar het zou zomaar kunnen,....... mijn opmerking was meer grappig bedoeld, net zo als haar verhaal over het huis!

Maar mijn situatie lijkt wel heel erg te passen in het verhaal van Friezin. Eng veel....Arme jij meid. Wat zul je een verdriet hebben. Of je nou de ex bent of niet, al dat leed wat een scheiding teweeg brengt zijn voor iedereen erg en dan vooral voor diegenen wiens keus het niet was.
quote:nieuws schreef op 13 april 2008 @ 19:18:

Maar mijn situatie lijkt wel heel erg te passen in het verhaal van Friezin. Eng veel....Nou nieuws, als we samen nog grapjes kunnen maken ondanks de K** situatie waar we in zitten, hoop ik eigenlijk heel hard dat jij zn ex bent!
Friezin

ik heb ook in zo'n soort situatie gezeten en dan in de positie van de gelukkig inmiddels ex-vrouw.

Mij werd ook beloofd dat exman en vriendin elkaar niet meer zouden zien. Waarom, geen idee? om het schuldgevoel bij mijn exman te verminderen? Ik heb hem het ook niet gevraagd en bovendien ook niet geloofd dat dit zou lukken. Waar ik ook gelijk in heb gekregen, want de periode zonder kontakt heeft nog geen week geduurd.

Een relatie beschaafd eindigen is al mislukt! Want als hij dit beschaafd had willen doen dan had hij de problemen bespreekbaar gemaakt met zijn vrouw ipv met jou! Dan had hij eerst de relatie beeindigd voor hij op zoek gaat naar een nieuwe vrouw. En dit is niets iets wat je zomaar overkomt. Want iedereen kan keuzes maken, hij, maar jij ook!

Hij heeft nu inderdaad thuis wat op te lossen en het zou me niet verbazen als hij toch weer met haar verder gaat. Moet jij nu meer buiten beeld blijven zodat het naar de buitenwereld toe netter lijkt? Dat speelde hier erg mee, terwijl er genoeg mensen op de hoogte waren, dus geen van allen is daar iets mee opgeschoten behalve dat het misschien door exman en vriendin vooral gedaan werd om de schuldgevoelens te verminderen.
aan die oprechtheid van TO´s vriend twijfel ik zowieso al, een oprecht iemand gaat in mijn ogen niet vreemd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
@rosanna08, wedden dat hij er toch niks aan kon doehoen...
Ik wil het toch even opnemen voor je vriend, want ik heb in dezelfde situatie gezeten. Ook mijn huwelijk was al langere tijd compleet op en ook wij hadden een nog heel jong kindje. Mijn vreemdgaan is niet goed te praten, het is gebeurd en ik heb er spijt van. Ook al was het een goed besluit om dat huwelijk te beeindigen.

Ik geloof dat als je relatie goed zit, er geen ruimte is voor iemand anders.

Uiteindelijk is de relatie met die andere ook stukgelopen, maar dat lag niet aan mij. De man in kwestie wilde op een gegeven moment niet meer verder.

Dat hij een keer vreemd is gegaan, wil zeker niet zeggen dat hij dat bij jou ook weer zal doen. Voor mezelf kan ik in ieder geval zeggen dat ik als ik weer in zo'n situatie kom, andere keuzes zal maken.

Friezin is niet degene die het huwelijk stuk maakt. Waarschijnlijk was dat inderdaad al niet zo supergeweldig en heeft hij door Friezin 'het licht gezien'. Maar hij heeft keuzes gemaakt en blijkbaar wil hij liever bij Friezin zijn dan bij zijn (ex)vrouw. Hoe verdrietig dat ook is voor het gezin, blijven zal ook niemand gelukkig maken.
quote:rosanna08 schreef op 13 april 2008 @ 19:24:

aan die oprechtheid van TO´s vriend twijfel ik zowieso al, een oprecht iemand gaat in mijn ogen niet vreemd

Nee?

Dat idee heb ik al jaren geleden laten varen. Ik ken ze die heel oprecht waren maar toch een scheve schaats reden. Te vaak om te geloven dat de oprechten niet óók dat soort fouten maken.
Hi Wuiles,

misschien omdat ik nu nog de mogelijkheid heb om recht te breien wat ik heb krom getrokken?

Nee, het verdient allemaal geen schoonheidsprijs en dat ben ik me ook echt wel bewust. Maar soms gaan dingen zoals ze gaan. Het is geen bevlieging, geen slippertje, wat dan ook. Het is een gevoel wat er al lang is, zowel bij mij als bij hem, en waarvan ik had besloten om er nooit aan toe te geven. Omdat hij getrouwd was. En toen ik opeens weer vrijgezel was ben ik ook bewust bij hem uit de buurt gebleven. Totdat we op een gegeven moment niet meer konden ontkennen wat we voor elkaar voelden en er dus aan toe hebben gegeven. (aan het gevoel voor elkaar, niet dat we gelijk het bed in zijn gedoken...)Enja, te vroeg, want hij was toen nog getrouwd. En, nee, dat is verre van beschaafd.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het voor mijn gevoel niet meer tegen te houden was, ik zou het bijna 'meant to be' noemen. Maar dan krijg ik waarschijnlijk het halve vivaforum over me heen dat ik teveel disney films heb gekeken.
quote:eleonora schreef op 13 april 2008 @ 19:27:

[...]

Nee?

Dat idee heb ik al jaren geleden laten varen. Ik ken ze die heel oprecht waren maar toch een scheve schaats reden. Te vaak om te geloven dat de oprechten niet óók dat soort fouten maken.

is het dan zo moeilijk om eerst uit een relatie te stappen als je er niet gelukkig in bent en daarna pas met iemand anders verder te gaan?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat je gevoelens voor iemand anders kunt krijgen, dat is iets wat je overkomt, maar wat je er mee doet, blijft in mijn ogen nog altijd een keuze die je maakt en ik vind het niet oprecht wanneer je er voor kiest om vreemd te gaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Grappig, dat nu opeens het woord 'beschaafd' opduikt.
wat ik nooit zo goed begrijp: als het huwelijk dan al zo compleet op was, waarom is er dan nog een klein kindje gekomen?
Dat hij jou niet opbelt waar zij naast zit , dat jij niet naar de huistelefoon belt , dat jij niet alvast moederdag bij zijn moeder gaat vieren , dat hij hun kind niet al meeneemt naar jou........... dát vind ik logisch en dat zou onder het kopje " beschaafd " vallen . Maar totale radiostilte ( en op het werk dan ? ) ; daar snap ik ook niets van .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Friezin71 schreef op 13 april 2008 @ 19:21:

[...]

Nou nieuws, als we samen nog grapjes kunnen maken ondanks de K** situatie waar we in zitten, hoop ik eigenlijk heel hard dat jij zn ex bent!

De k**situatie waar wé in zitten????? Waar zijn vrouw en kind in zitten, zul je bedoelen. En dan nog een knuffel geven ook? Wat een mens ben jij zeg, om één van de slachtoffers uit te hangen. Je had van het begin af aan de boot moeten afhouden. Ja, nu zijn jullie 'het' voor elkaar, soulmates zeker? Je zal nog verrast zijn, hoe snel hij je zat is straks.

Hier spreekt ook een vrouw die straks samen met haar kindje verder moet. Bravo!
Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get....
quote:knuffeltjezacht schreef op 13 april 2008 @ 19:47:

[...]

De k**situatie waar wé in zitten????? Waar zijn vrouw en kind in zitten, zul je bedoelen. En dan nog een knuffel geven ook? Wat een mens ben jij zeg, om één van de slachtoffers uit te hangen. Je had van het begin af aan de boot moeten afhouden. Ja, nu zijn jullie 'het' voor elkaar, soulmates zeker? Je zal nog verrast zijn, hoe snel hij je zat is straks.

Hier spreekt ook een vrouw die straks samen met haar kindje verder moet. Bravo!Sorry, knuffeltjezacht, inderdaad niet de meest gevoelige opmerking. Maar het verschil tussen 'dader' en 'slachtoffer' is naar mijn idee niet geheel zwart-wit
hmm, van mijn kant bekeken: De relatie was als slecht. Anders stel je je naar mijn mening niet open voor anderen. Maar er achter komen dat je man uiteindelijk al twee jaar geleden vreemd is gegaan waarvan hij eerst vertelde dat het alleen een verliefdheid was en dat hij daar verder niets mee heeft gedaan is al erg genoeg. Toch vind ik het prettig dat er voor mij geen zichtbaar contact is op dit moment. Dat maakt de dingen toch wat minder explosief. En ja ook alles rondom het kind kan zo ook wat rustiger besproken worden.

Aan de andere kant geeft het mij het gevoel dat hij idd nog ergens een sprankje hoop heeft voor zijn relatie (ook al zijn er echt knopen doorgehakt, gaan we echt uit elkaar en heeft hij al een nieuwe huurwoning waar hij over 14 dagen in kan). Ondertussen heeft hij ook nog een lijntje lopen naar zijn minnares.... Da's voor hem wel een zeker gevoel in zo'n nare situatie.

Geloof me dat ik niet zo zou communiceren met zijn minnares in het echt. Daar ben ik veel te opvliegend voor. Ik ben oprecht gekwetst omdat ik vind dat je altijd eerlijk moet zijn over dit soort dingen en dat is hij niet geweest. Ook vind ik dat je eerst moet vechten voor je relatie en niet de ander moet laten denken dat je aan het vechten bent terwijl hij zich al heeft gericht op een ander. Dat vind ik oneerlijk. De minnares van mijn partner kent mij ook (nou ja we hebben elkaar wel eens ontmoet op het werk van mijn partner) maar wist dus ook dat hij een kind heeft. Een paar maanden geleden kwamen we de minnares samen tegen, ik had een onderbuik gevoel bij haar blik, daar had ik direct naar moeten luisteren! Persoonlijk vind ik het misselijk makend om er dan toch voor te kiezen om een relatie aan te gaan.

maar ja als het contact in het echt idd zo zou kunnen verlopen zou het wel prettig zijn. Ik droom al een week lang dat ik alle haren uit het hoofd van zijn minnares aan het trekken ben maar uiteindelijk schiet ik daar ook niets mee op. Aan jouw nick te zien kom je uit een ander bouwjaar dan de minnares van mijn partner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven