's Nachts eten

08-08-2012 21:04 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor en lees wel eens dat er mensen zijn die 's nachts eten. Laatst zelfs een man op tv die zijn hele nachtkastje vol met snoep had liggen. Ik kan me daar echt niks bij voorstellen, ik moet er niet aan denken om dan iets te eten...

Eten jullie 's nachts en zo ja, wat?
quote:xalliesuper2point0 schreef op 08 augustus 2012 @ 22:47:

Van Domo?Of andere merk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Als ik honger heb (honger he...niet trek) dan eet ik gewoon.

Meestal eet ik wel op ongeveer dezelfde tijden (al zal het de ene keer 18 uur zijn en de andere keer 20.30) maar het gebeurt ook wel eens dat ik om 3 uur 's nachts spaghetti sta te koken ja.
quote:Ruza schreef op 09 augustus 2012 @ 13:07:

Omdat je dat zo expliciet noemt neem ik aan dat je ooit wel eens honger hebt gehad dus? Heb je dat dan door vasten zo ver laten komen ofzo? Want het komt toch meestal juist voor als je dus niet 'gewoon' kunt eten? (anders had je het niet tot lichamelijke schade hoeven laten komen?)
Nee, s'nachts eten doe ik niet. Zelfs als ik honger zou hebben, wat niet vaak voorkomt, dan blijf ik gewoon in bed liggen. Als ik namelijk uit bed ga, dan word ik weer een soort van "wakker" en duurt het weer lang voordat ik in slaap val. Dus dat doen we maar niet, met uitzondering van een nachtelijk toiletbezoek.
Huh zazu waar heb jij het nou weer over?? (of krijg ik nu weer een preek en daarop volgende discussie over wat "honger" precies is)

Laat ik die dan meteen afkapppen: onder trek versta ik zin in iets lekkers. Onder honger versta ik dat mijn lichaam behoefte heeft aan voedsel.
Dat was denk ik die discussie ja. Waarom vraag je waar ik het over heb dan? Jij geeft toch heel duidelijk aan 'Honger, niet trek"? Ik ga er inderdaad vanuit dat mensen dat zo expliciet aangeven met een reden. Blijkbaar doe je dat ook bewust gezien je 'nu weer een preek', maar alleen om er een opmerking over te krijgen dus die je dan 'meteen kunt afkappen'.
Ik ken iemand die elke nacht haar bed uit moet om een banaan te eten. Daar is ze ooit mee begonnen toen ze ’s nachts vaak wakker lag en ze uit verveling maar iets te eten nam. Tegenwoordig wordt ze dus echt wakker van de honger en slaapt ze niet meer voor ze die banaan op heeft. Ze heeft zichzelf dus aangewend om op een bepaalde tijd iets te eten. Het lijkt me dat degenen die ’s nachts wakker worden van de honger zichzelf dit ook weer kunnen afleren. Gewoon een paar keer negeren, dan went je lichaam er vanzelf aan dat het ’s nachts niets te eten krijgt.

Ik eet dus niet ’s nachts, tenzij ik wakker ben omdat ik naar het vliegveld moet of zo.
Ik eet altijd s nachts, maar goed ik werk s nachts dus dan hoort het er wel een beetje bij . Meestal fruit (komkommers, tomaatjes enz) en een plak ontbijtkoek/tosti. Dan rond een uur of 9 (net voor slapen gaan) een boterham omdat ik anders met een rammelende maag wakker wordt.

Op vrije dagen probeer ik het nacht eten te laten maar wordt geregeld om 2.00 wakker met rammelende maag en buikpijn , mijn lichaam lijkt gewend te zijn aan dit ritme
Zazu..ik doelde op wat je vaak hoort "wij kennen geen honger" vandaar dat ik aangeef wat ik met honger bedoel. En dat is idd iets anders dan starvation.
's nachts spagetti koken? Sorry maar is er niemand anders die dat best heel erg apart vind? Ik doe 's nachts echt niks anders dan slapen, dochter sussen als ze huilt en heel soms naar de wc. Ik heb geen idee of ik 's nachts honger heb, ik denk 's nachts niet aan eten en wordt sowieso niet wakker vanwege honger.

Ik dacht dat 's nachts eten alleen voor baby's en hele jonge kindjes was. Vaak wordt er bij een bepaalde leeftijd toch al gezegd: je kind heeft nu echt geen nachtvoeding meer nodig, het is gewoon gewenning. Maar als zelfs volwassenen 's nachts nog gaan eten omdat ze van de honger wakker worden, dan is het toch niet zo gek dat kleine kinderen dat ook hebben?

Ik denk overigens echt dat het gewenning is. Als je elke nacht iets gaat eten dan went je lichaam er aan en wil je het elke nacht. Negeer je het en ga je gewoon slapen 's nachts, dan heb je het volgens mij echt niet meer nodig en slaap je voortaan gewoon de nacht door.
Oh ja nu ik erover nadenk heb ik toch ook wel eens midden in de nacht gegeten maar dat was na het stappen. Dan heb ik dus wel honger en zin in chips of frituur. Maar dat lijkt me toch een andere situatie dan wanneer ik om 23.00 uur naar bed ga. Dan ga ik dus niet om 03.00 uur naar beneden om de koelkast te plunderen
Bijzonder hoeveel mensen echt eten s nachts. Ik eet nog wel eens wat voor het slapen gaan, uurtje of 11, als ik daarvoor gesport heb of gewoon niet voldoende heb gegeten aan avondeten/snaai die avond. Dat is meestal een banaan, stukjes kaas of een boterham. Maar als ik eenmaal in bed lig, eet ik echt niets meer tot de volgende ochtend.

Uitzondering: als ik in de stad ben geweest en wat gedronken heb, moet ik wat eten als ik thuiskom. Maakt niet uit hoe laat het is. En eigenlijk (als ik het in huis heb) ook heel veel sinaasappelsap drinken. Geen idee waarom.
Tulpje, ik werk en studeer op onregelmatige tijden. En soms tijdens zo'n nachtelijke studiesessie heb ik honger ja. Of als ik om 11 uur thuis kom van overwerken.

De keren dat ik mn bed uit gekomen ben om eten te maken kan ik wel weer op 1 hand tellen 2 weken geleden haha. Lag in bed, kon niet slapen..lag de hele nacht wakker en tja..dan krijg je vanzelf honger. Dus naar beneden en groentesoep met een broodje gegeten.
Overdag eet ik best weinig ( moet mezelf dwingen wat te nemen kan makkelijk heel de dag niks eten) maar in de avond/nacht begin ik pas trek te krijgen.. echt een slechte gewoonte vind ik.

Maar snachts eet ik dus graag kaas op het moment.

Ben echt verslaafd aan 48+oude beemster kaas haha die eet ik zo een paar plakken op in bed.. haha

( heb gelukkig geen overgewicht ofzo = maatje 36)
quote:Ruza schreef op 09 augustus 2012 @ 13:07:

Meestal eet ik wel op ongeveer dezelfde tijden (al zal het de ene keer 18 uur zijn en de andere keer 20.30) maar het gebeurt ook wel eens dat ik om 3 uur 's nachts spaghetti sta te koken ja.Haha dat zou ik ook doen! ik eet ook gewoon wanneer ik zin heb, ongeacht de tijd :D
Mijn man gaat ook vaak 's-nachtslot uit bed om te eten, lees: snaaien! Ik erger me er rot aan, maar heb het niet in de gaten natuurlijk! Het ergert me als ik de volgende dag denk dat ik bv. nog vla of koeken heb en dat dan blijkt dat hij weer op strooptocht is geweest! Ik kan me er niks bij voorstellen! Heb er al de pest in als ik 's-nachts eens een keer naar de wc moet. Ik weet niet hoe gauw ik dan weer m'n bed in kom en eten is echt het laatste waar ik dan aan denk!
Soms als ik niet kan slapen. Als ik dan nog bakje yoghurt eet oid val ik daarna makkelijker in slaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven