Postcrossing deel 9
zondag 8 juli 2012 om 12:53
Hoe werkt postcrossing:
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
woensdag 8 augustus 2012 om 21:48
Indie, wat vervelend allemaal.... Ik weet niet wat te doen maar ik wil er wel voor je zijn!! Het is wel heel erg vervelend hoe je (ex)vriend de deur uit is gelopen. Je hebt dit inderdaad niet verdiend, echt niet! Wel fijn dat je een beetje afleiding kan vinden. Ja, echt zielig voor Ponor, ik zag het inderdaad. Indie, je hoeft echt nooit meer sorry te zeggen hoor!! Gooi het eruit wat je eruit wil gooien, wij luisteren naar je! Ik ken je niet in het echt maar leef wel met je mee... Wij allemaal. In het kletstopic mag je ook aangeven dat je het ergens niet over wil hebben hè, dan houden we daar rekening mee want jij hoort er net zo goed bij als alle anderen. Uiteraard hebben we er ook begrip voor dat je daar even geen zin in hebt, in 'nutteloos' geklets ed. Doe wat voor jou goed voelt en laat je het me weten als er iets is wat ik voor je doen kan? Heb je wel vriendinnen die er voor je zijn?
Een hele dikke .
Een hele dikke .
woensdag 8 augustus 2012 om 22:48
Indie, jemig dat hij dat al een keertje gedaan heeft. Je bent een kanjer dat je hem de deur wijst. Dit zal een moeilijke, ook nog je baan verloren, periode worden maar je kunt het.
Nicolientje, ach hier kwebbelen mag ook maar het kletstopic is ook leuk.
Ik had laatst een kaart naar iemand in Polen gestuurd die graag kastelenkaart wilde. Die had ik toevallig eentje, dus verstuurd. Kreeg ik in de hurray de vraag waarom ik een kaart uit haar land had gestuurd. Maar uitgelegd maar ze blijft het vragen, ik mail niet meer.
Nicolientje, ach hier kwebbelen mag ook maar het kletstopic is ook leuk.
Ik had laatst een kaart naar iemand in Polen gestuurd die graag kastelenkaart wilde. Die had ik toevallig eentje, dus verstuurd. Kreeg ik in de hurray de vraag waarom ik een kaart uit haar land had gestuurd. Maar uitgelegd maar ze blijft het vragen, ik mail niet meer.
donderdag 9 augustus 2012 om 11:33
donderdag 9 augustus 2012 om 15:43
Hier een kaart. Helaas zat ie in een envelop (terwijl ik in mijn profiel heb dat ik ze graag 'written and stamped' heb. Ook is het niet zo'n mooie kaart (maar goed, dat is niet eens zo erg).
Ik vidn het vooral erg jammer dat er alleen op de kaart 'Have a nice day' staat Ja, en het ID.
Ik vidn het vooral erg jammer dat er alleen op de kaart 'Have a nice day' staat Ja, en het ID.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
donderdag 9 augustus 2012 om 15:49
Jammer dat je een niet zo leuke kaart hebt ontvangen Droomz! Hopelijk is de volgende beter.
Ik heb een advertentie kaart ontvangen. Jammer, al is de voorkant redelijk. Zo even registreren en een nieuw adres aanvragen want ik had weer een hurray! Finland is aangekomen na vier dagen al. Leuk! Nu even registeren en adres aavragen. Ik laat zo weten waar die kaart naar toe gaat;).
Ik heb een advertentie kaart ontvangen. Jammer, al is de voorkant redelijk. Zo even registreren en een nieuw adres aanvragen want ik had weer een hurray! Finland is aangekomen na vier dagen al. Leuk! Nu even registeren en adres aavragen. Ik laat zo weten waar die kaart naar toe gaat;).
donderdag 9 augustus 2012 om 15:51
Finland gaat soms heel snel!
Ik vind het vooral jammer als men er niets op zet. Ik heb een lijstje op mijn profiel voor als je niets weet.
Hier geen hurrays helaas. 1 kaartje gaat expireren. Jammer hoor.
ook omdat ze meer dan een maand niet online is geweest. Vnd dat zo flauw.
Ik vind het vooral jammer als men er niets op zet. Ik heb een lijstje op mijn profiel voor als je niets weet.
Hier geen hurrays helaas. 1 kaartje gaat expireren. Jammer hoor.
donderdag 9 augustus 2012 om 16:10
Ja, ik heb het gemerkt, ik had de kaart nog niet eens geüpload en helaas heeft ze dat zelf ook niet gedaan. Jammer maar helaas.
Hoeveel kaartjes heb je al expired Droomz? Mijn eerste kaartje gaat over een paar dagen expiren... Nog 4/5 dagen te gaan maar ze is al meer dan een maand niet online geweest. Ik vind het ook flauw, meld je dan af als je er geen zin meer in hebt!
Er gaat een cityview naar Duitsland en een retro/vintage kaart naar Belarus.
Hoeveel kaartjes heb je al expired Droomz? Mijn eerste kaartje gaat over een paar dagen expiren... Nog 4/5 dagen te gaan maar ze is al meer dan een maand niet online geweest. Ik vind het ook flauw, meld je dan af als je er geen zin meer in hebt!
Er gaat een cityview naar Duitsland en een retro/vintage kaart naar Belarus.
donderdag 9 augustus 2012 om 20:15
Nicolientje, bij mij zijn de meeste kaartjes die expired zijn wel in 2009 geweest hoor. Dit is de eerste sinds ik weer begonnen ben.
Steph, stom he? .
De kaart uit Finland was blijkbaar van gister, want toen ik na het eten nog een keer keek in de bus lagen er nog 2 kaartjes die wel volgeschreven waren. 1 van Harry Potter uit Oostenrijk met een supertoffe Madagaskarpostzegel (van die films) en 1 tweedehandse met kat uit Italie (dat land had ik nog niet!).
Die uit Oostenrijk was ook nog in het Nederlands geschreven, dus ik heb hem een superlange hurray gestuurd met een Nederlandse en Engelse vertaling.
Bij die uit Finland alleen Thanks for your card en happy postcrossing in de hurray gezet .
Steph, stom he? .
De kaart uit Finland was blijkbaar van gister, want toen ik na het eten nog een keer keek in de bus lagen er nog 2 kaartjes die wel volgeschreven waren. 1 van Harry Potter uit Oostenrijk met een supertoffe Madagaskarpostzegel (van die films) en 1 tweedehandse met kat uit Italie (dat land had ik nog niet!).
Die uit Oostenrijk was ook nog in het Nederlands geschreven, dus ik heb hem een superlange hurray gestuurd met een Nederlandse en Engelse vertaling.
Bij die uit Finland alleen Thanks for your card en happy postcrossing in de hurray gezet .
donderdag 9 augustus 2012 om 20:32
Vandaag een erg snelle hurray (3 dagen) uit Duitsland. Ik had een best wel aparte kaart gestuurd met wat twijfels (wel passend bij haar voorkeur), maar gelukkig meer dan positief ontvangen. En zelf drie kaartjes in de bus. Ik liep behoorlijk achter met ontvangen kaarten. Een Garfield (altijd leuk) en verder twee mwah-kaartjes. En ook nog een extra kaartje voor mijn verjaardag. Heeft zij nog extra gestuurd na de official. Erg lief. De twee mindere kaarten waren juist wel weer leuk beschreven, terwijl er op de leuke alleen maar een voorgedrukte "beloved and adored Garfield" stond.
Voor mij gaat eerdaags mijn Litouwen kaartje expiren. Wat ik het raarste daaraan vind is dat ze ook nu al twee weken niet op mijn berichtje reageert. Ik snap het als je niet bezig bent met PC, maar zo'n berichtje krijg je in je persoonlijke mail. Dat je dan ook nog totaal niets doet (al 2 maanden niet ingelogd), dat snap ik dan weer niet. Maar goed, dat was degene die alleen onbeschreven kaarten wilde. Naar mijn idee toch al niet echt bezig met de juiste intentie.
@Steph: Gelukkig heb ik tot nu toe nog altijd schrijvende kaartstuurders gehad. Juist dat vind ik leuk. En de uitgebreide persoonlijke profielen. Het gaat mij misschien meer om de mensen achter de kaartjes dan de kaartjes zelf.
Voor mij gaat eerdaags mijn Litouwen kaartje expiren. Wat ik het raarste daaraan vind is dat ze ook nu al twee weken niet op mijn berichtje reageert. Ik snap het als je niet bezig bent met PC, maar zo'n berichtje krijg je in je persoonlijke mail. Dat je dan ook nog totaal niets doet (al 2 maanden niet ingelogd), dat snap ik dan weer niet. Maar goed, dat was degene die alleen onbeschreven kaarten wilde. Naar mijn idee toch al niet echt bezig met de juiste intentie.
@Steph: Gelukkig heb ik tot nu toe nog altijd schrijvende kaartstuurders gehad. Juist dat vind ik leuk. En de uitgebreide persoonlijke profielen. Het gaat mij misschien meer om de mensen achter de kaartjes dan de kaartjes zelf.
donderdag 9 augustus 2012 om 20:59
Ben je met een nieuw profiel begonnen of met de oude weer Droomz? Wat lief dat diegene een tekst in het Nederlands had geschreven!
Indie, fijn dat je zo'n snelle en positieve hurray hebt gehad. 3 kaartjes, leuk! Ik snap ook niet dat mensen niet op persoonlijke berichtjes reageren. 1tje bij mij reageerde zo'n 30 dagen later dat ze de kaart niet had ontvangen... heel apart. Nu heb ik een herkansings-kaart gestuurd maar ik hoor nog niets van haar. Als die ook niet aan komt, helaas dan. Ik heb twee keer een dure kaart gestuurd zoals ze wenste (merk kaart) en dan houd het toch echt op voor mij.
Indie, fijn dat je zo'n snelle en positieve hurray hebt gehad. 3 kaartjes, leuk! Ik snap ook niet dat mensen niet op persoonlijke berichtjes reageren. 1tje bij mij reageerde zo'n 30 dagen later dat ze de kaart niet had ontvangen... heel apart. Nu heb ik een herkansings-kaart gestuurd maar ik hoor nog niets van haar. Als die ook niet aan komt, helaas dan. Ik heb twee keer een dure kaart gestuurd zoals ze wenste (merk kaart) en dan houd het toch echt op voor mij.
donderdag 9 augustus 2012 om 22:02
vrijdag 10 augustus 2012 om 09:45
Het valt niet mee om weer in het werkritme te komen, zeker als er nog steeds collega's op vakantie zijn/gaan. De afgelopen dagen een flinke aanval op de stapels gedaan, weinig tijd voor het forum of PC.
Gisteren zeven officials ontvangen, van 'zozo-tjes' tot prachtplaatjes.
@Indie > een lange relatie die spaak loopt is sowieso al een nare ervaring, maar de manier waarop de jouwe eindigt is diep triest.
De hurray na 240 dagen was ook nog eens leeg...
@Origami > een mooi model doos, maar heeft deze wel de juiste afmetingen, passen hier ook brede/hoge kaarten in? Ik zou gewoon een kant-en-klare grote bewaardoos (hoog & breed) met leuke print aanschaffen en daar dan zelf tabbladen voor maken.
@Droomz > ik ontvang mijn kaarten ook het liefst zonder envelop en met leuke zegels erop. Af en toe ontvang ik toch een envelop met een kaart er in. In geval van een dubbele kaart begrijp ik de achterliggende reden, maar bij een enkele kaart zie ik het nut er niet van in.
@Nicolientje > ik stuur alleen een tweede kaart als degene waarvoor de kaart expired is geraakt op mijn mail heeft gereageerd.
Oh ja: er zijn nu 1000 kaarten van mij favoriet gemaakt.
Gisteren zeven officials ontvangen, van 'zozo-tjes' tot prachtplaatjes.
@Indie > een lange relatie die spaak loopt is sowieso al een nare ervaring, maar de manier waarop de jouwe eindigt is diep triest.
De hurray na 240 dagen was ook nog eens leeg...
@Origami > een mooi model doos, maar heeft deze wel de juiste afmetingen, passen hier ook brede/hoge kaarten in? Ik zou gewoon een kant-en-klare grote bewaardoos (hoog & breed) met leuke print aanschaffen en daar dan zelf tabbladen voor maken.
@Droomz > ik ontvang mijn kaarten ook het liefst zonder envelop en met leuke zegels erop. Af en toe ontvang ik toch een envelop met een kaart er in. In geval van een dubbele kaart begrijp ik de achterliggende reden, maar bij een enkele kaart zie ik het nut er niet van in.
@Nicolientje > ik stuur alleen een tweede kaart als degene waarvoor de kaart expired is geraakt op mijn mail heeft gereageerd.
Oh ja: er zijn nu 1000 kaarten van mij favoriet gemaakt.
vrijdag 10 augustus 2012 om 16:50
Neferisis, wow 7 kaartjes! Dat is nog eens leuk! Ja, deze mevrouw heeft (heel laat maar wel) op mijn berichtje gereageerd. Ik heb een herkansing gestuurd maar ik hoor weer niets. Als deze ook niet aankomt houd het op, helaas maar anders word het te duur. Tjeetjemineetje, 1000 kaartjes favoriet...!
Bluebirds, hoeveel maanden ben je nu aan het PC? 9 favoriet is ook al veel, leuk.
Ik weet niet hoeveel van mijn kaartjes favoriet zijn gemaakt.
Bluebirds, hoeveel maanden ben je nu aan het PC? 9 favoriet is ook al veel, leuk.
Ik weet niet hoeveel van mijn kaartjes favoriet zijn gemaakt.
vrijdag 10 augustus 2012 om 22:09
Mijn Nederlandse is toch niet expired!!!! Ik heb zojuist een hurray gekregen dat mijn herkansing wel aangekomen is. Ze vind hem mooi, heeft zelfs een hartje meegestuurd. Leuk om te horen. Jammer genoeg staat mijn oude foto/kaart nog als plaatje maar ach, details.
Zo nieuw adres aanvragen. Tot nu toe gaat mijn Australië expiren over 7 dagen (hoe kwam ik laatst bij 6?!). Thailand is al 35 dagen traveling, wat is normaal voor Thailand? Ze is al heel lang niet meer online geweest....
Er gaat een Kontraste kaart met hondjes naar een nieuwe postcrosser (0 received) in Tsjechië. Ik hoop dat mijn kaart de eerste is die hij zal ontvangen, hihi. Maar ergens in de top 5 is ook goed, hij heeft er namelijk al 3 sent. Ik wacht af, word morgen meteen gepost uiteraard.
Zo nieuw adres aanvragen. Tot nu toe gaat mijn Australië expiren over 7 dagen (hoe kwam ik laatst bij 6?!). Thailand is al 35 dagen traveling, wat is normaal voor Thailand? Ze is al heel lang niet meer online geweest....
Er gaat een Kontraste kaart met hondjes naar een nieuwe postcrosser (0 received) in Tsjechië. Ik hoop dat mijn kaart de eerste is die hij zal ontvangen, hihi. Maar ergens in de top 5 is ook goed, hij heeft er namelijk al 3 sent. Ik wacht af, word morgen meteen gepost uiteraard.
zaterdag 11 augustus 2012 om 23:18
Vandaag in de stad succesvol op jacht naar originele kaarten geweest. Teveel, want ze passen niet meer in de voorraaddozen. Ik moet morgen dus echt nieuwe adressen gaan aanvragen.
Er lagen bij thuiskomst twee officials en een bedankje op mij te wachten. Kortom, een geslaagde dag. Alleen jammer dat vanavond het hockeygoud net voor onze neus is weggekaapt.
Er lagen bij thuiskomst twee officials en een bedankje op mij te wachten. Kortom, een geslaagde dag. Alleen jammer dat vanavond het hockeygoud net voor onze neus is weggekaapt.
maandag 13 augustus 2012 om 10:00
7adressen aangevraagd (nadat ik vandaag weer 2 hurray's had).
Eerste profiel stond alleen in wat voor een kaarten ze wilde én I also would like to get a tea bag of your country.
I collect money from different countries. I would like to receive the money and your country.
De andere zes zijn iig normale profielen.
Eerste profiel stond alleen in wat voor een kaarten ze wilde én I also would like to get a tea bag of your country.
I collect money from different countries. I would like to receive the money and your country.
De andere zes zijn iig normale profielen.