leuke collega...
donderdag 9 augustus 2012 om 22:52
wie van de dames hier heeft er ook wel eens een oogje gehad op een collega, en wat heb je er toen mee gedaan? Ik vind sinds een tijdje een collega toch wel steeds leuker.. in het begin sprak ik hem nog minder vaak maar nu hebben we wat meer contact, en alles wat hij zegt klinkt gewoon allemaal heel goed.
Merk dat ik hem mis als hij er niet is en dat ik kriebels begin te krijgen.. als ik kantoor binnenloop, zoeken mijn ogen automatisch of hij er is. Ben er inmiddels achter dat hij geen vriendin heeft, want zelfs dat wist ik helemaal niet. Maar heb geen flauw benul of hij mij ook leuk vindt. Ik meen af en toe wel te bespeuren van wel, hij kwam na mijn vakantie in elk geval enthousiast weer naar me toe en vang ook wel steeds blikken op, maar wie weet zie ik gewoon dingen die er niet zijn?
Het schiet al weken voor geen meter op, ondertussen probeer ik te bedenken hoe ik het nu zal gaan aanpakken. Nog even afwachten, proberen signalen te lezen, of toch maar eens de stoute schoenen aantrekken en hem mee uit vragen ? Graag ervaring...
Merk dat ik hem mis als hij er niet is en dat ik kriebels begin te krijgen.. als ik kantoor binnenloop, zoeken mijn ogen automatisch of hij er is. Ben er inmiddels achter dat hij geen vriendin heeft, want zelfs dat wist ik helemaal niet. Maar heb geen flauw benul of hij mij ook leuk vindt. Ik meen af en toe wel te bespeuren van wel, hij kwam na mijn vakantie in elk geval enthousiast weer naar me toe en vang ook wel steeds blikken op, maar wie weet zie ik gewoon dingen die er niet zijn?
Het schiet al weken voor geen meter op, ondertussen probeer ik te bedenken hoe ik het nu zal gaan aanpakken. Nog even afwachten, proberen signalen te lezen, of toch maar eens de stoute schoenen aantrekken en hem mee uit vragen ? Graag ervaring...
donderdag 9 augustus 2012 om 23:04
Als je hem zo leuk vind, moet je hem op z'n minst een beetje beter leren kennen. Ik heb iets gehad met een collega, van wie ik op dag een al helemaal onder de indruk was. Het heeft maar een paar maanden geduurd, maar dat geeft niet Ik weet niet of jullie zakelijk ook iets met elkaar te maken hebt, maar ik heb hem destijds gevraagd voor lunch, gewoon gezellig. En toen nog eens en toen een keer eten op zijn verzoek etc. Omdat je na wat er ook gebeurt tussen jullie nog wel samen moez werken, zou ik het voorzichtig aanpakken. Leer hem eerst kennen, geef hem de ruimte om initiatief te nemen en liever wat langer wachten dan te hard van stapel lopen en afgewezen worden: dan is het daarna awkward. Bij mij bloedde het uiteindelijk dood, maar ik ben blij dat het was wat het was. Lunch of koffoe dus, grwoon gezellig en dan verder kijken:)
donderdag 9 augustus 2012 om 23:16
Ik vond ook ooit een collega errug leuk! Inmiddels hebben we al 4 jaar een relatie.. In het begin lastig, het is toch op je werk, hoe laat je het blijken, hoe voorkom je rare situaties als hij je helemaal niets vind etc. Ik was behoorlijk brutaal toen en vrij direct, achteraf weet ik niet hoe ik dat heb gedurfd, zo direct tegen een collega zeggen dat ik hem leuk vond Het had ook heel verkeerd kunnen uitpakken ... Het was gelukkig wederzijds!
vrijdag 10 augustus 2012 om 00:27
Ik ben inmiddels 20 jaar samen met mijn "collega" en we hebben 2 kinderen (inmiddels pubers) samen en we werken nog steeds regelmatig samen (horeca)
als je maar goede afspraken hebt, wij hebben als afspraak dat zodra de autodeur dicht is, is het werk achter de rug.
Natuurlijk hebben we wel eens discussies/gesprekken over het werk thuis, maar het is wel belangrijk om werk en prive gescheiden te houden ook al heb je een relatie.
En als ik jou was zou hem gewoon een keer uitnodigen om wat leuks te gaan doen.
als je maar goede afspraken hebt, wij hebben als afspraak dat zodra de autodeur dicht is, is het werk achter de rug.
Natuurlijk hebben we wel eens discussies/gesprekken over het werk thuis, maar het is wel belangrijk om werk en prive gescheiden te houden ook al heb je een relatie.
En als ik jou was zou hem gewoon een keer uitnodigen om wat leuks te gaan doen.
vrijdag 10 augustus 2012 om 01:03
hey, wat leuk al die reacties! Heb ik zeker wat aan. En ook heel leuk om te horen dat er ook echt mensen met hun collega's samen zijn nu .
Ben zelf ook meer van de langzamere aanpak, even aftasten, op het werk elkaar wat beter leren kennen, maar erg veel rond te wandelen of ons afzonderen om eens samen te gaan lunchen o.i.d. is er bij ons niet. We hebben een klein kantoortje met een keukentje, geen kantine, helemaal niks . Dus als we wat gaan doen moet het buiten het werk... echt veel tussenmogelijkheden zijn er niet. Dat vind ik dus best lastig, want dan heeft het al snel meteen iets van een date en geef ik daar dus al gauw mee aan dat ik hem echt wel leuk vind.
Bovendien ga ik ook einde van dit jaar weg (einde project) dus voor die tijd zal het moeten gebeuren . Dacht al aan facebook, dat is een 'luchtige' manier om te zien of we buiten het werk ook met elkaar willen praten maar dat heeft ie niet jammergenoeg. Ik zit heel veel op locatie dus echt vaak spreken doen we elkaar sowieso al niet, nu tijdens de vakantie was ik er iets vaker en hebben we wel veel met elkaar gekletst, eigenlijk altijd op zijn initiatief dus dat nam ie gelukkig ook wel, elke keer kwam hij ook terug voor iets kleins . Vond ik om eerlijk te zijn wel superleuk!
Ben zelf ook meer van de langzamere aanpak, even aftasten, op het werk elkaar wat beter leren kennen, maar erg veel rond te wandelen of ons afzonderen om eens samen te gaan lunchen o.i.d. is er bij ons niet. We hebben een klein kantoortje met een keukentje, geen kantine, helemaal niks . Dus als we wat gaan doen moet het buiten het werk... echt veel tussenmogelijkheden zijn er niet. Dat vind ik dus best lastig, want dan heeft het al snel meteen iets van een date en geef ik daar dus al gauw mee aan dat ik hem echt wel leuk vind.
Bovendien ga ik ook einde van dit jaar weg (einde project) dus voor die tijd zal het moeten gebeuren . Dacht al aan facebook, dat is een 'luchtige' manier om te zien of we buiten het werk ook met elkaar willen praten maar dat heeft ie niet jammergenoeg. Ik zit heel veel op locatie dus echt vaak spreken doen we elkaar sowieso al niet, nu tijdens de vakantie was ik er iets vaker en hebben we wel veel met elkaar gekletst, eigenlijk altijd op zijn initiatief dus dat nam ie gelukkig ook wel, elke keer kwam hij ook terug voor iets kleins . Vond ik om eerlijk te zijn wel superleuk!
vrijdag 10 augustus 2012 om 07:06
Leuk om te lezen! Ik ben sinds een paar weken aan 't daten met een collega. Gaat langzaam en rustig aan, en dat voelt goed. Maar één collega begon iets door te krijgen, die stopte 'gelukkig' ook net op tijd met werken.
The object of my affection werkt er gelukkig nog maar een week, want het is niet de meest ideale situatie om elkaar te leren kennen. We zitten al weken tegenover elkaar, constant te grijnzen, te appen en te mailen..En toch echt leren kennen doe je niet dan.
Ik zou zeggen: pak het rustig aan, lunchen of koffie werkt best goed, ook onder werktijd! Succes!
The object of my affection werkt er gelukkig nog maar een week, want het is niet de meest ideale situatie om elkaar te leren kennen. We zitten al weken tegenover elkaar, constant te grijnzen, te appen en te mailen..En toch echt leren kennen doe je niet dan.
Ik zou zeggen: pak het rustig aan, lunchen of koffie werkt best goed, ook onder werktijd! Succes!
vrijdag 10 augustus 2012 om 07:50
Het kan best goed werken, het kan ook misgaan. Ik denk dat het er vooral aan ligt hoe je er zelf mee omgaat maar dat terzijde...
Wat een lastige situatie zo, als je bijna geen opening hebt om elkaar beter te leren kennen. Moet je met hem samenwerken aan het project of hebben jullie beiden je eigen ding? Anders zou je onder het mom van werkbespreking een drankje kunnen gaan drinken, is misschien minder eng om met die reden een afspraak te regelen.
En anders als er echt geen vordering in zit zou ik de stoute schoenen aantrekken. Nee heb je, ja kun je krijgen. Bovendien geef je zelf al aan dat je na dit project weer weg bent dus heeft hij niet dezelfde gevoelens als jij dan hoef je er niet nog jaren mee samen te werken.
Succes!
Wat een lastige situatie zo, als je bijna geen opening hebt om elkaar beter te leren kennen. Moet je met hem samenwerken aan het project of hebben jullie beiden je eigen ding? Anders zou je onder het mom van werkbespreking een drankje kunnen gaan drinken, is misschien minder eng om met die reden een afspraak te regelen.
En anders als er echt geen vordering in zit zou ik de stoute schoenen aantrekken. Nee heb je, ja kun je krijgen. Bovendien geef je zelf al aan dat je na dit project weer weg bent dus heeft hij niet dezelfde gevoelens als jij dan hoef je er niet nog jaren mee samen te werken.
Succes!
vrijdag 10 augustus 2012 om 10:15
nee we werken ook al niet echt samen, soms moeten we wel overleggen maar het is bij ons echt niet gebruikelijk om even samen wat te gaan drinken onder het mom van werkbespreking. Iedereen blijft eigenlijk gewoon op kantoor. We hebben wel eens borrels en zo maar die zijn ook vaak niet eens samen omdat we dus net iets ander werk doen, er zijn zeg maar 2 groepjes collega's. Alle mogelijkheden om gewoon onopvallend zo wat meer toenadering te zoeken zijn een beetje afgesloten. Dus ja, kijk het nog even aan en als het blijft kriebelen denk ik dat ik gewoon een keer op hem afstap, of heb ook al aan een kaartje gedacht, is wat minder eng....
vrijdag 10 augustus 2012 om 10:22
quote:beaches schreef op 10 augustus 2012 @ 07:50:
Het kan best goed werken, het kan ook misgaan. Ik denk dat het er vooral aan ligt hoe je er zelf mee omgaat maar dat terzijde...
En anders als er echt geen vordering in zit zou ik de stoute schoenen aantrekken. Nee heb je, ja kun je krijgen. Bovendien geef je zelf al aan dat je na dit project weer weg bent dus heeft hij niet dezelfde gevoelens als jij dan hoef je er niet nog jaren mee samen te werken.Succes!Dit dus. Als ik jou was zou ik nu al de stoute schoenen aantrekken en hem gewoon een vragen om ergens een drankje te gaan drinken! Anders blijf je er maar een beetje omheen draaien. Succes!
En anders als er echt geen vordering in zit zou ik de stoute schoenen aantrekken. Nee heb je, ja kun je krijgen. Bovendien geef je zelf al aan dat je na dit project weer weg bent dus heeft hij niet dezelfde gevoelens als jij dan hoef je er niet nog jaren mee samen te werken.Succes!Dit dus. Als ik jou was zou ik nu al de stoute schoenen aantrekken en hem gewoon een vragen om ergens een drankje te gaan drinken! Anders blijf je er maar een beetje omheen draaien. Succes!
maandag 13 augustus 2012 om 22:45
Ik ken je situatie. Helaas is het voor mij minder goed afgelopen na mijn confession...mijn collega en ik konden het samen super goed vinden met elkaar en hadden prive ook wel contact. Hij werkt sinds begin dit jaar bij ons in een andere functie dan ik heb. Onze andere collega's viel het op dat wij het zo goed konden vinden en vroegen of wij iets hadden. Helemaal verbaasd reageerde ik dat dit absoluut niet het geval was! Toen toch bij mezelf gaan nadenken en kwam er achter dat ik hem toch wel meer dan leuk vond en dat het contact wat wij hadden ook meer was dan collegiaal en vriendschappelijk. Iedere dag contact via sms of whatsapp. Iedere keer wanneer wij zouden gaan borrelen of hapje eten belde hij op het allerlaatste moment af, maar wel weer een nieuwe afspraak maken. Wanneer ik weg ging van het werk vroeg hij mij of we toch wel contact zouden hebben via sms of whatsapp. Hij belde mij zomaar op om te kletsen of om nieuwtjes te vertellen. Op het werk waren we constant bij elkaar in de buurt en hij hield mij in de gaten waar ik heen ging en wat ik ging doen. Wel eens gevraagd waarom hij nog vrijgezel is, dan kreeg ik het antwoord dat het hem als vrijgezel goed bevalt. Na 2 maand nadenken en mezelf gek maken toch maar confession gedaan. Wat hem betreft blijft het bij collega's zijn...nu is alles kapot...denk alsjeblieft goed na voordat je een confession doet!!!
maandag 13 augustus 2012 om 23:51
Ik heb 1 keer iets met een collega gehad wat uit is gegaan en heb nu zelf weer een relatie met een andere collega.
De eerste collega werk ik nu nog mee samen en dat is geen probleem, het ligt er echt wel aan hoe jezelf er mee omgaat als je relatie uitgaat en hoe professioneel je bent denkt ik.
Ik kan nog steeds prima met hem samen werken en mag hem ook nog steeds als persoon. Dat de relatie niet werkte had niks te maken met het werk wat we doen.
Mijn relatie nu gaat ook prima op het werk zijn wij collega's maar in prive hebben we gewoon een relatie.
Het is gewoon belangrijk dat je,je prive dingen thuis laat als je op het werk bent. En je werk op je werk bent als je thuis bent.
En soms hebben we het wel even over het werk als we thuis zijn, maar dat maakt snel weer ruimte voor andere dingen.
En hoe wij een relatie aan zijn gegaan, tja eigenlijk heel normaal. Je merkt dat je elkaar leuk vind, zoekt elkaar steeds vaker op, krijgt buiten het werk contact wat steeds diepgaander wordt en uiteindelijk kan je er niet meer omheen..
En merk je allebei dat je gewoon bij elkaar wilt zijn.
De eerste collega werk ik nu nog mee samen en dat is geen probleem, het ligt er echt wel aan hoe jezelf er mee omgaat als je relatie uitgaat en hoe professioneel je bent denkt ik.
Ik kan nog steeds prima met hem samen werken en mag hem ook nog steeds als persoon. Dat de relatie niet werkte had niks te maken met het werk wat we doen.
Mijn relatie nu gaat ook prima op het werk zijn wij collega's maar in prive hebben we gewoon een relatie.
Het is gewoon belangrijk dat je,je prive dingen thuis laat als je op het werk bent. En je werk op je werk bent als je thuis bent.
En soms hebben we het wel even over het werk als we thuis zijn, maar dat maakt snel weer ruimte voor andere dingen.
En hoe wij een relatie aan zijn gegaan, tja eigenlijk heel normaal. Je merkt dat je elkaar leuk vind, zoekt elkaar steeds vaker op, krijgt buiten het werk contact wat steeds diepgaander wordt en uiteindelijk kan je er niet meer omheen..
En merk je allebei dat je gewoon bij elkaar wilt zijn.