Weber BBQ aspan vs asschaal

10-08-2012 14:44 8 berichten
Voor mijn nieuw aan te schaffen BBQ zit ik enorm te twijfelen tussen 2 modellen: exact hetzelfde maar de ene heeft een asschaal, de andere een aspan. De met aspan is iets duurder, de met asschaal is er in allerlei leuke kleurtjes. Ik ga voor kleurtje, vriendlief voor aspan. Maar we hebben er maar echt 1 nodig ..dus: Wie heeft er ervaring mee en is een aspan nu écht zoveel handiger?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de duurdere gaan , volgens mijn partner fervent Weber bbq'er hoort een echte Weber zwart te zijn..

Met de Aspan komt er eigenlijk geen as op de grond , met de asschaal wil het regelmatig voorkomen dat er as alsnog op de grond terecht komt.
Ja die aspan is echt handig, daar waait de as niet uit en je kunt hem zonder te knoeien in de vuilnisbak leegkiepen.

Ligt er ook aan waar je bbq-t, op het gras of terras/balkon. Mijn vriend mocht juist alleen een bbq met aspan kopen want wij barbecuen op een dakterras, en ik had geen zin in as op/tussen de stenen.
Ja dat vindt de mijne ook, maar hij houdt van me

Ze zijn er allebei in zwart trouwens, verschil is iets van 40 euro (hoewel een kleurtje duurder is)
In de tuin op het cheap ass terras. Ik ben echt wel te overtuigen voor die aspan, als het écht veel beter is...maar anders vind ik een kleurtje wel zo gezellig staan..
Die met de aspan heeft nog wat voordelen meer. Heeft twee handgrepen en is daardoor veiliger te verplaatsen.

Mijn man wilde de eenvoudigste en heeft die met aspan gekregen.
Dat met die 2 handgrepen had ik nog niet gezien..is wel handiger ja.

Het gaat dus om het verschil tussen de one touch original en de one touch premium.

Zijn er ook ervaringen van allebei? Dus vroeger asschaal en nu -pan ofzo? Voor het betere vergelijkwerk...
Sowieso Weber! Zijn zelfs hele BBQ pakketten voor en werkt super.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven