Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd

30-12-2005 15:59 2194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
Oh, MDF.... Hopelijk is het allemaal toch nog goed gekomen...

xxxxxx
Nog een vraagje, weet iemand wat het minimale aantal uren is dat je werkt tijdens een duale opleiding (hbo-v)? Waarschijnlijk verschilt dat ook per ziekenhuis?

En als er bv staat bij een ziekenhuis 27 tot 36 uur betekend dit dan dat je hierover kan overleggen, of dat dat kan verschillen per periode (of misschien betekend het iets anders?).

En scheepje, dat klinkt inderdaad heel erg vervelend. Hoe gaat het er nu mee? Sterkte met alles. Ook voor mrsdubbelfriss .

Soup00, weet jij al wat meer?
@ paspas, ik heb de BBL versie op het MBO gedaan (vergelijkbaar met duaal). Je kan altijd even bellen om te vragen hoe ze dat bedoelen met die 27 tot 36 uur (en als je dan echt geïnteresseerd bent, hebben ze iig je naam al eens gehoord en dat helpt bij solliciteren).

Ik werkte 28 uur in het ziekenhuis en ging 1 dag naar school (die ook werd betaald door het ziekenhuis).

@ Scheepje, nog niet helemaal. Maar ik ben er niet meer zo teleurgesteld over als vorige week.

Hier nu een ziek zoontje, vind hem zo zielig!! En mezelf ook wel een beetje, want niks is goed, hij wil van alles maar heeft er de energie niet voor. Ook zijn drinken is niet zoals gewoonlijk, maar nog niet zorgwekkend (volgens de arts). Nu ligt hij eindelijk lekker te slapen (overdag was dat een crime) en ik ga ook mijn bed in.

Later meer (en hopelijk beter nieuws)

Liefs MDF
Even een update; Maandag stond ik te huilen bij het verschonen; 3 poepluiers in een uurtje. Toen ik de 2e keer ging verschonen, zat de luier nog niet eens dicht of de poep liep er al uit. Over mijn hand, in de luier, over de luier, alles zat onder. Ik dacht dat er geen eind aan kwam, zo moedeloos heb ik me nog niet eerder gevoeld.

Vandaag weer een bezoek aan de HA gedaan. Zoon blijft ziek; flink diarree, minder drinken dan normaal (iets minder dan de helft van het normale), wat lusteloos, wat slapjes en toch van alles willen doen.

Wederom weer een hele lieve arts die naar zoon keek en mij ook gerust wist te stellen. Hij was heel duidelijk in zijn verhaal; goede adviezen, heel begripvol; ik mag terugkomen als ik het niet vertrouw al zou dat de volgende dag zijn.

Gelukkig lijken we nu iets of wat de goede kant op te gaan, maar ik durf nog niet te juichen. Zo bang voor een terugval (was gisteren ook al beetje optimistich en toen kwam de diarree in alle hevigheid terug, ik moest er weer van huilen).

Hoe is het bij jullie? De zomer in je bol? Of druk met studie? En hoe is het op de werkvloer?? Ik ben benieuwd hoe het gaat!!

Liefs MDF
Hoi hoi allemaal,

Hier is het momenteel even wat minder druk... En eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg. ben lekker aan het genieten van het mooie weer in de tuin. En van het feit dat mijn liefje zijn vrije dagen aan het opgebruiken is voor hij van de ene baan naar de volgende baan gaat. Ja, hij heeft een andere baan en daar zijn we allebei niet rouwig om. Verder ben ik me lekker druk aan het maken om mijn vakantie die vanaf 3 juni gaat beginnen. Ik ga alleen 3 weken een overtocht zeilen van Schotland naar Spitsbergen (poolcirkel in het Noorden = heel erg koud momenteel in vergelijking met hier nu...).

Nou ja zo dus, en verder nog wat klussen aan ons huisje. En qua werken: nog 1 vroege dienst, 2 nachtdiensten en een late... en dan.... VAKANTIE TIME!!!
MDF, een ziek kindje is niet leuk en geeft alleen maar zorgen. Hoop dat hij snel opknapt!

Scheepje, wat een gave reis!!! Ga je echt helemaal alleen zeilen of bedoel je alleen omdat man niet meegaat?

Hier nu lekker vakantie. Heerlijk met dit mooie weer. Helaas zit het er al bijna weer op moet 2e pinksterdag weer werken.

Verder geen schoolweken meer, heb tot nu toe alles gehaald. Nog een patientenpresentatie geven en mijn eindstuk schrijven, waarvan het onderwerp ook is goedgekeurd!
Disco, Ik ga in mijn eentje mee op een schip wat die kant toch op moet. Dus niet alleen, maar wel zonder manlief.
@ Scheepje, dat klinkt als een hele mooie reis! Hopelijk heb je veel helder weer, zodat je veel kunt zien. Ik wens je alvast heel veel plezier!! Uiteraard wil ik horen hoe het geweest is als je weer terug bent.

@ Disco, Fijn dat je zo lekker door je opleiding gaat.

Hier intussen een klein mannetje wat bijna beter is. Nog wel wat veel poepluiers met dunne ontlasting, maar het is al niet meer dat waterige wat we in het begin hadden. Wel merk ik duidelijk dat zoon aan een soort inhaalrace begonnen is; veel drinken (vaker en grotere hoeveelheden), ook fysiek lijkt hij aan het inhalen te zijn; hij kan omrollen (nu ook van rug naar buik), hij grijpt heel bewust naar speeltjes, hij brabbelt en doet ook pogingen tot kruipen. Gezien zijn bijtgedrag zou het ook tijd kunnen worden voor zijn 1e tandje, maar in zijn mond is nog niks te zien of te voelen.Gelukkig is hij weer in zijn normale doen wbt gedrag; veel lachen, heel vrolijk, weinig huilen, gewoon gezellig om hem in de buurt te hebben.

Nu even een rustig dagje, morgen weer werken.

Liefs MDF
Hallo dames,

we waren al tot pagina 3 gezakt!! Dus ik schop het topic even omhoog!!

Ik ga volgende week mijn diploma krijgen (niv 3, commercieel medewerker)!!! Ik heb het grootste deel van de opleiding tijdens het werk en in mijn verlof afgerond. Ben er best trots op.

Verder gaat het goed met me; ook zoon doet het supergoed! Ben nog steeds een vrolijke, blije en vooral trotse moeder.

Hoe is het leven bij jullie??

@ Scheepje, nog solliciatie nieuws?

@ Disco, hoe is het met je eindstuk?

@ Annelize, hoe is het met je kindjes? Gaat het goed??

@ de rest, hoe is het met jullie studie en studieplannen??

Liefs MDF
Hoi dames,

ben net terug van Spitsbergen, wat geweldig was deze reis... Later hierover meer. Sollicteren, wat is dat? Ga ik me morgen weer in verdiepen denk ik.

Groeten, Scheepje
Hoi dames,

Ik had voor mijn vakantie 2 sollicitatiebrieven gescreven... op iig 1 ben ik uitgenodigd. Morgen weer op gesprek :-) Durf niet meer te hopen. heb wel het gevoel dat mijn gevolgde sollictatietraining me sterker heeft gemaakt.

Jullie horen van mij...

xxx
Hoi dames,

Ik weet nog niks, maar het gesprek ging wel echt een stuk relaxter. Tuurlijk wilde ze referenties navragen en natuurlijk bij het team waar ik het meest heb gewerkt (en laatst was afgewezen). Doe maar maar ook graag bij het flexbureau... Even gebeld met teamleider om te melden dat ze misschien gaan bellen. Kreeg ik meteen de vraag waarom ik niet had gesolliciteerd op de laatste vacature bij hem op de afdeling... Mijn antwoord, nou daar had ik momenteel even niet zo veel behoefte aan. Dat snapte hij niet en wilde hij nog wel een keer met me over praten. Hij doet maar, maar ik was echt niet leuk afgewezen dus had er ff geen zin in.

Laten we hopen dat deze afdeling waar ik nu heb gesolliciteerd gewoon lukt. Zou wel een beetje meer rust enzo brengen. maar ja, ik durf nergens meer rekening mee te houden en op te hopen eigenlijk..

xx
Heel goed nieuws dames... Ik ben aangenomen!!!! Voor 28 uur per week!
Scheep, wat goed, gefeliciteerd!!!! Eindelijk heeft alle moeite geloond, je hebt het verdiend! Wat voor functie is het?

En ben benieuwd naar je vakantieverhaal?

Hier alles goed, het leven kabbelt voort en de reflectieverslagen blijven (helaas) voorbij komen
Disco ik mail je morgen ff ivm privacy ed!
Hoi dames,

n

Ff lekker off topic... Ik had nog vakantie verhalen beloofd. Ik kan jullie heel jaloers maken met de verhalen over de verschillende walvissen die ik onderweg heb gezien (orka's, vinvissen, blauwe vinvis, berluga's, butsekop), of met de dolfijnen (gewone dolfijnen) of met het feit dat de eerste landing op Spitsbergen praktisch tussen de walrussen was. En dan heb ik het nog niet gehad over de verschillende vogelsoorten die ik in Nederland nog nooit had gezien.

Kortom het was geweldig en ik wil heel graag terug. Wat een prachtig land(schap). Heb er nog lang niet genoeg gezien.

Verder begint het nu eindelijk tot me door te dringen dat ik een baan heb!!!!

Groetnis, Scheepje

PS Voor de HBO-V starters na de zomer: Ik ga de komende weken mijn studieboeken uitzoeken en op marktplaats zetten!!!
Aaaaah Scheep wat indrukwekkend, ik ben jaloers!!!!!!

Wij hebben, voordat discboy kwam, ook serieus gekeken naar reizen naar Spitsbergen, maar wat ik gevonden had was echt te duur. Maar het blijft op mijn verlanglijstje staan, en zeker nu ik jou verhaal hoor.

Ik heb in Amerika walvissen gespot, echt een geweldige ervaring, orka's zou ik ook heel graag nog willen zien. Willen we combineren met een tripje naar Canada.
Disco: Zie weer mailbox voor PM... Foto's!!!
@Scheepje, wauw,, Gefeliciteerd!!!! Wat fijn voor je!

Vakantie plannen klinken ook goed!!!

Hier nog twee maanden voor we op vakantie kunnen, ben al begonnen met aftellen en het begin van het lijstje is er. Op het werk gaat het goed, even wat meer rust nu de vakantieperiode begonnen is.

Helaas ook even wat minder nieuws; Minifrisje is donderdag ziek thuis gekomen, braken en koorts. Zo zielig om te zien, vooral als het ook door zijn neus eruit komt, hij raakt dan ook overstuur. Donderdag had hij veel gebraakt, toen even bij de HAP geweest, die gaf advies om vaker kleine beetjes te geven. De nacht was een hel, veel bezig met zoon en slecht slapen. Gisteren had zoon alleen nog 1x in de vroege ochtend gebraakt en sindsdien niet meer. Vannacht was alweer een betere nacht, hopelijk gaat de stijgende lijn verder...

Heb begin van de maand een nichtje erbij, ben weer helemaal verliefd, begint hier weer te rammelen, maar we wachten toch nog wel met nr2. Leuke ervan is dat nichtje de meisjesnaam heeft die wij voor Minifrisje in gedachten hadden (naam hadden we niemand verteld voor het geval nr2 een meisje wordt).
dames weer ff uppen hoor, waren echt mega ver gezakt... vakantietijd zeker :-)
Hoi dames die beginnen met de studie HBO-V

Ik heb net mijn studieboeken op marktplaats (en bol) gezet. Mocht je wat zoeken, ze staan hier

Groetjes, Scheepje
Hooi allemaal! Hoe is het hier? Hier gaat het prima. De kids rollen en zijn zo lief!

Fijn dat je bent aangenomen Scheepje! Hoera!

Mrsdf: hoe gaat het met je beeb? Hij is ook alweer weer ruim een half jaar he? Ongelofelijk hoe snel dat gaat!

Discovery: hee dame! Hoe is het? Eerste jaar alweer afrond denk ik? Zal ik je binnenkort weer mailen!
Ik begin over 4 weken met mijn hbo-v duaal opleiding, ben zo benieuwd!!
Annelize wat worden ze groot! Rollen al, dan gaan ze sneller dan discboy. Ze gaan hun zus achterna natuurlijk.

En je mag me altijd mailen natuurlijk. Ben wel benieuwd naar een familiekiekje van de kinders

Scheep ben je al begonnen in vaste dienst? Zoja, hoe gaat het?

Atelier-Madame, leuk en succes! Ga je voor voltijd, deeltijd of duaal?

Hier alles goed. Ben zo aan het aftellen, ben zo klaar met leerling zijn. November, dan is hopelijk alles afgerond.
ik ga de duale variant doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven