Mislukte taart op feestje ?
vrijdag 10 augustus 2012 om 16:54
Ik weet niet of dit topic in de 'zware' groep 'psyche' thuishoort, maar het gaat eerder om vriendschapsbanden dan om de kwaliteit van het eten.
Vanavond moet ik naar een feestje bij iemand thuis. Er komen een heleboel mensen, ik ken die vriendengroep nog niet heel lang en er zijn ook een heleboel mensen die ik nog niet ken.
Er zijn altijd wat mensen die thuis iets gekookt hebben en andere, mindere kookprinsessen brengen gewoon een flesje wijn mee of gewoon niks. Niets moet, alles mag.
Nu wil ik toch mijn best doen om iets zelfgemaakt mee te brengen en heb ik een erg eenvoudige taart gemaakt, wegens tijdgebrek.
De taart is niet walgelijk vies ofzo
maar het is niets uitmundend, gewoon basic, melk, bloem,... je weet wel en euh... ohja, ietsje aan de taaie kant omdat ik de taart te lang in de vorm heb laten zitten.
Wat zouden jullie doen? De taart toch meenemen, of gewoon thuis laten en een flesje wijn meenemen? Ik ben nogal perfectionistisch en vind het op dit moment in deze kring belangrijk dat ik een goede indruk maak.
Vanavond moet ik naar een feestje bij iemand thuis. Er komen een heleboel mensen, ik ken die vriendengroep nog niet heel lang en er zijn ook een heleboel mensen die ik nog niet ken.
Er zijn altijd wat mensen die thuis iets gekookt hebben en andere, mindere kookprinsessen brengen gewoon een flesje wijn mee of gewoon niks. Niets moet, alles mag.
Nu wil ik toch mijn best doen om iets zelfgemaakt mee te brengen en heb ik een erg eenvoudige taart gemaakt, wegens tijdgebrek.
De taart is niet walgelijk vies ofzo
Wat zouden jullie doen? De taart toch meenemen, of gewoon thuis laten en een flesje wijn meenemen? Ik ben nogal perfectionistisch en vind het op dit moment in deze kring belangrijk dat ik een goede indruk maak.
vrijdag 10 augustus 2012 om 17:01
Heb je hem geproefd en is hij dus niet meer heel? Dan zou ik hem sowieso niet meer meenemen.
Als hij nog heel is, zou ik hem meenemen. En erbij melden dat hij niet helemaal gelukt is. Wie weet valt het wel mee en vinden anderen hem toch lekker. Anders heb je een leuke anekdote.
Goed voor de vriendschapsband 'Weet je nog toen en toen met die mislukte taart, ha, ha'.
Als hij nog heel is, zou ik hem meenemen. En erbij melden dat hij niet helemaal gelukt is. Wie weet valt het wel mee en vinden anderen hem toch lekker. Anders heb je een leuke anekdote.
Goed voor de vriendschapsband 'Weet je nog toen en toen met die mislukte taart, ha, ha'.
vrijdag 10 augustus 2012 om 17:03
Of de taart in lengte door de midden doen aardbeien in plakjes snijden, op 1 helft van de taart leggen, andere helft erboven op. Chocolade smelten en daar de taart mee insmeren, decoreren met plakjes aardbei en slagroom een beetje dit idee.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 10 augustus 2012 om 17:04
Hee, ik zou het gewoon meenemen Het is toch al superlief dat je iets gemaakt hebt. Misschien is het een idee om zo'n zakje van Dr Oetker eroverheen te gooien? Dat is zo'n chocoladesausje of een wit glazuur. Kun je zo in de supermarkt kopen, even au-bain-marie doen tot het zacht is, en dan eroverheen gooien. Dan is je basic taart al meteen een stuk bijzonderder. Ik herken je twijfels wel hoor, zou er ook aan twijfelen, maar zoals je het schrijft, dat ie alleen iets te lang in de vorm heeft gezeten, kun je er echt nog wel wat van maken! En dan is het eerder zonde van je tijd als je 'm nu niet gewoon meeneemt. Hoe dan ook, fijne avond!
vrijdag 10 augustus 2012 om 17:06
quote:charlottew88 schreef op 10 augustus 2012 @ 17:03:
Of de taart in lengte door de midden doen aardbeien in plakjes snijden, op 1 helft van de taart leggen, andere helft erboven op. Chocolade smelten en daar de taart mee insmeren, decoreren met plakjes aardbei en slagroom een beetje dit idee.
[afbeelding]Die aardbeien zijn zeker al een goed idee en als ik straks nog tijd over heb ga ik de stad nog in voor aardbeien.
[afbeelding]Die aardbeien zijn zeker al een goed idee en als ik straks nog tijd over heb ga ik de stad nog in voor aardbeien.
vrijdag 10 augustus 2012 om 17:13
quote:Nikki1973 schreef op 10 augustus 2012 @ 17:09:
Het klinkt niet als een taart maar een cake. Ik zou m niet meenemen. Beter een fles wijn.
Ja, het is iets tussen een cake en biscuit, maar in ronde vorm. Misschien noem ik het beter: cake. Maar dat maakt de smaak niet beter
Ik lees nog wat reacties verder en dan beslis ik. Momenteel is het 50/50 in mijn hoofdje.
Het klinkt niet als een taart maar een cake. Ik zou m niet meenemen. Beter een fles wijn.
Ja, het is iets tussen een cake en biscuit, maar in ronde vorm. Misschien noem ik het beter: cake. Maar dat maakt de smaak niet beter
Ik lees nog wat reacties verder en dan beslis ik. Momenteel is het 50/50 in mijn hoofdje.
vrijdag 10 augustus 2012 om 17:21
vrijdag 10 augustus 2012 om 17:21
quote:Apollon schreef op 10 augustus 2012 @ 17:01:
Versieren kan inderdaad nog wel, en ga ik ook nog wel doen, maar daarmee los ik de eenvoudige 'bloemsmaak' en de taaie korst niet op.
Om nog iets nieuws te proberen heb ik geen tijd mee :(Is het een cake dan? Of zandtaart? Wat heb je eigenlijk gemaakt?
Versieren kan inderdaad nog wel, en ga ik ook nog wel doen, maar daarmee los ik de eenvoudige 'bloemsmaak' en de taaie korst niet op.
Om nog iets nieuws te proberen heb ik geen tijd mee :(Is het een cake dan? Of zandtaart? Wat heb je eigenlijk gemaakt?
vrijdag 10 augustus 2012 om 17:24
quote:Apollon schreef op 10 augustus 2012 @ 17:06:
[...]
Die aardbeien zijn zeker al een goed idee en als ik straks nog tijd over heb ga ik de stad nog in voor aardbeien.
Skip die moeite en haal meteen een lekker boltaartje bij de Bijenkorf.
Dan maar niet zelf gemaakt, maar dan laat je iig zien dat je goede smaak hebt
[...]
Die aardbeien zijn zeker al een goed idee en als ik straks nog tijd over heb ga ik de stad nog in voor aardbeien.
Skip die moeite en haal meteen een lekker boltaartje bij de Bijenkorf.
Dan maar niet zelf gemaakt, maar dan laat je iig zien dat je goede smaak hebt