Even alleen weg, leuke tips?

10-08-2012 17:22 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb tot september vrij en zit eraan te denken om even alleen weg te gaan om tot mezelf te komen en tegelijkertijd wat avontuur op te zoeken. Hoe lang maakt niet echt uit (weekend, week, 2 weken...). Heeft er iemand leuke low-budget ideeën?

Het zou leuk zijn als ik ergens heen kan waar ik snel in contact kom met andere gezellige, jonge mensen.

Iets wat me aanspreekt is bijvoorbeeld een yoga-weekend. Ik had een leuke optie gezien op Terschelling maar helaas in deze volgeboekt. Verder is er een site waar mensen goedkoop/gratis een lift aanbieden, zat eraan te denken om mee te rijden naar Berlijn ofzo en daar in een gezellig hostel te verblijven. Weet alleen niet of ik zoiets durf aangezien het de eerste keer is dat ik eventueel alleen wegga:-P Ik zat ook nog aan couchsurfing te denken alleen ben ik daar helemaal niet bekend mee. Het idee om weg te gaan is net geboren dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt.
Ik weet niet of liften zo handig is als je alleen bent, maar een hostel is zeker een goede manier om leuke mensen te ontmoeten. Misschien kun je even op de fb van verschillende hostels kijken? vaak houden mensen die elkaar daar hebben leren kennen via die weg contact met elkaar; dan kun je zien of het er een beetje gezellig is.
Goede tip om die hostels op fb te checken, bedankt! Er zijn ook vrouwen die een lift aanbieden, zag bijvoorbeeld een meisje die zondag naar Berlijn vertrekt en dan een week later terugrijdt. Met een man zou ik wat minder snel meerijden denk ik.
Raar verzoek misschien, maar zou je naderhand je ervaringen willen posten? ik ben namelijk ook aan het overwegen een keer alleen weg te gaan, maar eb nog even behoefte aan inspiratie;-)
Natuurlijk!
En gewoon een groepsreis?
Weet je wat mijn oom heeft gedaan, die heeft enkeltje Parijs gekocht, heel goedkoop, toen is hij terug komen lopen. Hahaha hij vond het super! Heeft wel paar weken over gedaan hoor, maar sliep op boerderijen of hostels/jeugdherbergen. En heeft het er 10 jaar later nog over.
Zoek op lastminutes naar Griekenland, Turkije of Kroatie. Lastig dat je nu vrij bent. Ben je daaraan gebonden of kun je je vakantiedagen nog verplaatsen naar september? Dan is het gelijk 'n stuk goedkoper allemaal dan nu in het hoogseizoen,. Maar misschien de laatste week van augustus nog?
Yoga op ibiza?!
Op ibiza is meer dan dansen/zuipen. Is echt mooi eiland hoor!
@zwarte rozen: een groepsreis zou top zijn inderdaad, maar ik zoek iets low budget dus vrees dat ik iets creatiever moet zijn. Wat een geweldig verhaal van je oom trouwens. Daar wordt een reizigershart warm van.

@ elinjoo: ben helaas gebonden aan schoolvakanties, maar de laatste week van augustus zou wat last minutes betreft nog een optie kunnen zijn.
Moozana, ik zat ook al een tijdje te denken om even alleen weg te gaan, maar door beperkt budget (en gebonden door schoolvakantie, school begint al begin september weer) wist ik niet hoe of wat. Door jouw topic heb ik nu een yoga weekend geboekt! Heb nog nooit aan yoga gedaan, maar ik ben erg benieuwd en verheug me erop. Ik ga eind van de maand naar Zeeland. Hopen op mooi weer en anders vermaak ik me wel in de welness binnen. Heerlijk.
Wat leuk spa1978! Soms doe je op het juiste moment de juiste inspiratie op. Ik wens je veel plezier en rust en zou het leuk vinden om achteraf je ervaring te horen.
Je kunt voor 100,- naar Berlijn of Parijs met de trein en als je in een hostel gaat overnachten heb je al snel aanspraak.

Couchsurfen nou ik niet snel doen, je hebt dan niet veel vrijheid, je moet soms het huis uit als de host er niet is.

Ik weet de site niet meer, maar je kunt ook ergens een oproep plaatsen voor een rondwandeling/kop koffie/etentje met een local.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb je er al over nagedacht om naar de andere kant van de wereld te gaan? Ikzelf ben mijn reis in Cusco, Peru begonnen. Dit is ver weg, ik weet het :( maar in tegenstelling tot Europa kom je in dit soort landen veel meer openere backpackers tegen. Je zult snel vrienden maken. Of misschien vrijwilligerswerk gaan doen? Ikzelf heb via Amauta en Dos Manos Spaanse lessen, vrijwilligerswerk en de Salkantay trek geregeld in Cusco en Buenos Aires. Zeker een aanrader en ze helpen je goed op weg. Ik vond het erg fijn als meisje zijnde om niet helemaal in het diepe gegooid te worden
hei iedereen

Ik denk er ook over om alleen opreis te gaan. Ik ben 19 jaar en zit ook in het hoger onderwijs waardoor ik ook in september vrij heb. Ik heb in juli een jongen leren kennen in Turkije en zou graag terug gaan. Maar ben toch wat bang om alleen te gaan. Het zou natuurlijk leuk zijn moesten nog andere mensen gaan die ook alleen zijn. Dus als iemand zin heeft om naar Turkije, Finike te gaan, laat het gerust weten. Het hotel waar ik heen wil is Presa di Finica en de bedoeling is een rustige relaxreis en puur genieten
quote:missy_elientje schreef op 14 augustus 2012 @ 19:37:

Ik heb in juli een jongen leren kennen in Turkije en zou graag terug gaan. Maar ben toch wat bang om alleen te gaan. Het zou natuurlijk leuk zijn moesten nog andere mensen gaan die ook alleen zijn. Dus als iemand zin heeft om naar Turkije, Finike te gaan, laat het gerust weten. Het hotel waar ik heen wil is Presa di Finica en de bedoeling is een rustige relaxreis en puur genieten

Maar jij gaat toch terug naar die jongen? Je reisgenoot is dan het 3e wiel aan de wagen, of voor het geval het toch niet zo leuk is met die jongen?

Lijkt me niet echt een leuke basis om op vakantie te gaan.
Die jongen werkt daar, dus ik zal waarschijnlijk veel alleen zijn en dan is het wel leuk als er daar nog mensen alleen zijn om wat gezelschap te hebben.
Misschien kun je gezellig bij het zwembad hangen met zijn andere vakantievriendinnen. En anders zijn er in een hotel altijd wel andere Nederlanders.
Ik ben zelf fan van stedentripjes als je alleen bent! Ben naar Parijs, Rome en Milaan geweest alleen en heb me uitstekend vermaakt! Via expedia kun je hotel incl vlucht boeken en ik sorteer vaak op prijs, dan is het niet eens zo duur :-)!
Inderdaad, gewoon lekker alleen op pad. Opstaan en naar bed gaan wanneer je wilt, lang in dat ene museum of park blijven hangen en niemand die zeurt of zucht dat hij/zij het wel weer gezien heeft.
Vind alleen reizen heerlijk! Lekker kunnen doen en laten wat je wil en wanneer je wil.

en daarnaast ook lekker je eigen kamer! geen rekening hoeven houden met 'n roommate die hele andere tijden aanhoudt, de douche bezet houdt, of snurkt

Vind 't sowieso geen stijl om 'n reisgenoot te vragen terwijl je daar alleen maar uit bent op 'n avontuurtje met die Turk. Die reisgenoot gaat dus niks aan je hebben, hooguit ergernis.
Wat ik veel heb gedaan is een kampeeruitrusting op m'n fiets binden, en zo een mooie trektocht gaan maken, gewoon door Nederland of richting Belgie. Met zo'n knoppunten-routekaart is het heerlijk simpel navigeren en je wordt automatisch langs mooie weggetjes geleid. En op het trekkersveld op de camping heb je ook wel aanspraak denk ik (ik ga altijd buiten t seizoen)

Enige nadeel is natuurlijk dat je of al een fijne lichtgewicht kampeeruitrusting moet hebben/lenen of nog het een en ander moet aanschaffen (fietstassen heb ik overigens gewoon op Marktplaats gescoord, hoeft echt niet zo idioot duur te zijn als de gemiddelde zwerfwinkel het maakt)

Ik vind het een ideale manier van alleen reizen, lekker alles in je eigen tempo en je komt op prachtige plekken, echt super.
quote:himalaya schreef op 11 augustus 2012 @ 20:44:

Ik weet de site niet meer, maar je kunt ook ergens een oproep plaatsen voor een rondwandeling/kop koffie/etentje met een local.Leuk dit, ga ik eens uitzoeken!
quote:sharonforrest schreef op 13 augustus 2012 @ 20:45:

Heb je er al over nagedacht om naar de andere kant van de wereld te gaan? Of misschien vrijwilligerswerk gaan doen? Lijkt mij beide geweldig! Helaas door geldgebrek nu even op zoek naar iets kleiners, maar zulke dingen staan zeker op mijn verlanglijstje. Dank voor de tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven