Werk & Studie alle pijlers

Welk loon wanneer?

10-08-2012 22:05 12 berichten
Hai!

Ik vraag mij net iets af over mijn nieuwe baan en het uitbetalen van mijn loon, en hoop dat jullie het antwoord hierop weten.

Misschien kom ik heel onnozel over nu, maar ik weet het echt niet!

18 juli was mijn eerste werkdag. Over de maand juli heb ik nog geen salaris op mijn rekening ontvangen, maar het klopt volgens mij wel dat dat een maand later komt.

Maar.. Als er dan word uitbetaald in Augustus, is dat dan alleen het bedrag van die paar gewerkte uren in juli of ook meteen voor augustus erbij?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was dan ook gelijk augustus er bij maar vraag het even aan je werkgever en Anders de persooneelsadministratie die weten het ook vast wel.
Dat is bij ieder bedrijf weer anders, hangt vaak ook samen met het soort contract dat je hebt (of je iedere week dezelfde uren draait, wel of geen avond- of nachtdiensten, toeslagen etc.).
Hangt er vanaf wat voor contract je hebt en hoe jouw bedrijf het regelt.

Heb je een 0-urencontract of vaste uren?
Dat hangt er vanaf wat voor contract je hebt. Als je een o-uren contract hebt of een oproepcontract, dan komt het een maand later. Heb je vaste uren dan worden die betaald in de maand waarin je werkt.

Toeslagen, onregelmatigheidstoeslag en extra overuren worden ook altijd een maand later betaald.
Dit is meer een baan voor erbij. Voor in de vakantie wilde ik meer uren draaien. (bij een ander bedrijf als waar ik al werk dus) Het is op basis van een 0 uren contract. Ik draai gemiddeld 20 uren per week, maar kan meer gebeld worden als er uitval is.

Zal maandag even bellen met P&O.
Dan zul je de uren de maand nadat je ze gewerkt hebt uitbetaald krijgen.

Heb je wel in de gaten gehouden dat je maar 1x loonheffingskorting mag laten toepassen?
quote:_ninthe_ schreef op 10 augustus 2012 @ 22:12:

Dit is meer een baan voor erbij. Voor in de vakantie wilde ik meer uren draaien. (bij een ander bedrijf als waar ik al werk dus) Het is op basis van een 0 uren contract. Ik draai gemiddeld 20 uren per week, maar kan meer gebeld worden als er uitval is.

Zal maandag even bellen met P&O.Is het niet toevallig zoiets als via een uitzendbureau? Dan moet je je uren achteraf elke keer "declareren", daarna worden ze pas uitbetaald (iig bij Randstad als flexer).
Je werkt dus onregelmatig en niet volgens een vast aantal uren. Aan de salarisverwerking bij een wat groter bedrijf wordt al op de 10e van de maand begonnen. Loonstroken, afwijkingen , onregelmatige uren van de voorgaande maand, etc moeten dan worden verwerkt. En dan wordt je salaris zo rond de 23e van d emaand uitbetaald. Op de 10e van de maand weet de salarisadministrateur natuurlijk niet welke uren jij de rest van de maand nog gaat werken, dus hij verwerkt alleen je uren van de vorige maand, die al wel bekend zijn.
Nope
[quote]nellaaa schreef op 10 augustus 2012 @ 22:14:

Dan zul je de uren de maand nadat je ze gewerkt hebt uitbetaald krijgen.

Heb je wel in de gaten gehouden dat je maar 1x loonheffingskorting mag laten toepassen?[/quote]

Heb ik!
Super!
Het is niet via een uitzendbureau maar gewoon via een thuiszorgorganisatie.

Ik kan er verder ook niks over vinden in mijn contract, maar zal er maandag even achteraan bellen.

Bedankt voor het meedenken allemaal iig en een fijn weekend gewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven