Welk loon wanneer?
vrijdag 10 augustus 2012 om 22:05
Hai!
Ik vraag mij net iets af over mijn nieuwe baan en het uitbetalen van mijn loon, en hoop dat jullie het antwoord hierop weten.
Misschien kom ik heel onnozel over nu, maar ik weet het echt niet!
18 juli was mijn eerste werkdag. Over de maand juli heb ik nog geen salaris op mijn rekening ontvangen, maar het klopt volgens mij wel dat dat een maand later komt.
Maar.. Als er dan word uitbetaald in Augustus, is dat dan alleen het bedrag van die paar gewerkte uren in juli of ook meteen voor augustus erbij?
Ik vraag mij net iets af over mijn nieuwe baan en het uitbetalen van mijn loon, en hoop dat jullie het antwoord hierop weten.
Misschien kom ik heel onnozel over nu, maar ik weet het echt niet!
18 juli was mijn eerste werkdag. Over de maand juli heb ik nog geen salaris op mijn rekening ontvangen, maar het klopt volgens mij wel dat dat een maand later komt.
Maar.. Als er dan word uitbetaald in Augustus, is dat dan alleen het bedrag van die paar gewerkte uren in juli of ook meteen voor augustus erbij?
vrijdag 10 augustus 2012 om 22:09
vrijdag 10 augustus 2012 om 22:12
vrijdag 10 augustus 2012 om 22:22
quote:_ninthe_ schreef op 10 augustus 2012 @ 22:12:
Dit is meer een baan voor erbij. Voor in de vakantie wilde ik meer uren draaien. (bij een ander bedrijf als waar ik al werk dus) Het is op basis van een 0 uren contract. Ik draai gemiddeld 20 uren per week, maar kan meer gebeld worden als er uitval is.
Zal maandag even bellen met P&O.Is het niet toevallig zoiets als via een uitzendbureau? Dan moet je je uren achteraf elke keer "declareren", daarna worden ze pas uitbetaald (iig bij Randstad als flexer).
Dit is meer een baan voor erbij. Voor in de vakantie wilde ik meer uren draaien. (bij een ander bedrijf als waar ik al werk dus) Het is op basis van een 0 uren contract. Ik draai gemiddeld 20 uren per week, maar kan meer gebeld worden als er uitval is.
Zal maandag even bellen met P&O.Is het niet toevallig zoiets als via een uitzendbureau? Dan moet je je uren achteraf elke keer "declareren", daarna worden ze pas uitbetaald (iig bij Randstad als flexer).
vrijdag 10 augustus 2012 om 22:28
Je werkt dus onregelmatig en niet volgens een vast aantal uren. Aan de salarisverwerking bij een wat groter bedrijf wordt al op de 10e van de maand begonnen. Loonstroken, afwijkingen , onregelmatige uren van de voorgaande maand, etc moeten dan worden verwerkt. En dan wordt je salaris zo rond de 23e van d emaand uitbetaald. Op de 10e van de maand weet de salarisadministrateur natuurlijk niet welke uren jij de rest van de maand nog gaat werken, dus hij verwerkt alleen je uren van de vorige maand, die al wel bekend zijn.
Nope