Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Oeps, is hier activiteit, ben ik weg...

EV, hoe was je interview? Wanneer komt het uit?

Flutzel, saaie dag? Terwijl je muren aan het verven was? Da's toch behoorlijk inspannend, of niet? Wat heb je geschilderd? En in welke kleur?

Hier even geknutseld, maar last van mijn nek en dus hoofdpijn. Het wordt weer tijd voor de chiropractor!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
@ akakia: ja, beetje saaie dag vond ik. Muren verven is inspannend voor mij ja, mag ik morgen weer bekopen waarschijnlijk, maar het moet gebeuren he En gewoon nieuwe kleur erop gezet, geen tekening ofzo, kleur is donkerrood (flexa noemt hem koningsrood).

Verzorg je nek en hoofdpijn maar goed in elk geval
Dat het inspannend was kan ik me voorstellen!

Mooie kleur, dat rood. Zo hebben wij de schouw van de schoorsteen. Waar heb jij hem opgesmeerd? En moet je nog meer?
@ akakia: we hebben drie muren in het rood, in de woonkamer. Beetje warmte naar binnen brengen met de kleur he Moet gelukkig niet meer, hij dekte voldoende dacht ik zo te zien dus prima.(en als ie nog een keer moet: vriend is morgen thuis ).

Edit: het is dus niet een rode kamer met een witte muur geworden hoor, maar is beetje moelijk uitleggen hoe het juist ineen zit hier, maar zit wel balans in de kleuren
Ik ben dol op veel kleuren in huis. Bij ons is slechts een enkele muur in huis wit, en toch is het geen bonte bende. Ook onze woonkamer is geschilderd in aardetinten, word er nog altijd blij van.

Minas, vond net een leuke link voor je, met een zelfgemaakte schaaltje: klik

En plaatjes zijn altijd goed:
Leuk schaaltje akakia
quote:Akakia schreef op 10 augustus 2012 @ 23:27:

Ik ben dol op veel kleuren in huis. Bij ons is slechts een enkele muur in huis wit, en toch is het geen bonte bende. Ook onze woonkamer is geschilderd in aardetinten, word er nog altijd blij van.

Minas, vond net een leuke link voor je, met een zelfgemaakte schaaltje: klik

En plaatjes zijn altijd goed: [afbeelding]

Wat een goed idee (even opschrijven, ik ga toch heel veel dingen proberen in verschillende kleuren).

Ook al een kleur-rustig-huis Akakia?

Hier is het op verdieping2, 2 witte plafonds, korenblauwe muren. De luiken zijn ook wit met korenblauw.

Op de eerste verdieping slaapkamer, lichtgrijs plafond, wel witte muren maar met kunst eraan, op slaapkamer2 wit met kunst erop geverfd, en wit met zwarte overloop.

Huiskamer/keuken word een beetje zwart een meerdere kleuren grijs (klinkt wel saai zo) maar die moeten er nog op komen. (nu is het blauw en wit).
Grappig dat iedereen hier aan het verven is! Ik ga vandaag ook een muur van de kamer van dochter knal roze verven. Lekker origineel, hè? Nu is de muur nog oranje, al vanaf de babytijd. Nu wil ze iets anders en ik ook.

Ik vind het altijd lastig om kleuren te kiezen. Je weet nooit hoe het op de muur uitvalt. Heeft iemand van jullie een roze muur die mooi is? Ik bedoel zo'n fuchsia roze, dus fel. Maar ik wil het ook niet fluoriserend fel. Dus wel een beetje warm.

Verder hier niets meer geknutseld. Na de vakantie ga ik weer beginnen met naaien, de wintergarderobe moet gemaakt worden! En de oudste dochter is deze zomer uit al haar broeken gegroeid, dus dat wordt weer naaien! Heb er wel al zin in.
Akakia: Wat een gaaf schaaltje!!! Heb het recept voor dat 'papje' meteen even overgeschreven, want dat komt als geroepen.

Gisteren had ik even een flinke baal-avond. Ik had van mijn schoonmoeder ooit een heel mooi echt OUD keukenschort gekregen. (*Ze verklaarde me voor gek dat ik dat 'lor' wilde hebben; ze is zich er niet van bewust dat dat ZO oud was dat het weer helemaal 'in' is!* ) Dat schort/stofje heb ik altijd heel zorgvuldig bewaard. Steeds kleine stukjes afgeknipt en verwerkt (vruuuuuger ) in knuffeldieren voor de kids.

Ik had nog 1 stuk over dat nog bruikbaar was. Het zat vol met het allerkleinste maatje naaimachine stikseltjes, dus daar ben ik al een halve dag mee kwijt geweest om dat met een tornmesje voorzichtig los te peuteren. Dat lapje heb ik over een kom gespannen, en bewerkt met een papje van suikerwater. Steeds laten drogen en herhaald. Toch leek het me niet stevig genoeg, dus daarna dagenlang bezig geweest met steeds een laagje transparante spuit-lak er overheen te doen. (Drogen+herhalen, TIG keer.)

Gisteren kwam ik er achter dat het mission impossible was om het hardgeworden lapje heelhuids van de kom te peuteren. Maar de kleine beschadigingen kon ik nog maskeren besloot ik.

Nu alleen de binnenkant vd kom nog verstevigen. Veel gepiekerd. Daarna besloten dat de velletjes plastic van m'n lamineermachine mss wel de oplossing waren. Met veel geknip en gepas heb ik de binnenkant vd ronde schaal ermee bekleed.

Daarna een hele tijd voor de magnetron/oven gestaan. Gluren door 't raampje. Kom eerst in de magnetron. 30 sec hoogste stand; kijken wat er gebeurt. Vingers bij de klep voor als er ingegrepen moest worden. Spannend. NIKS. opgevoerd. 60-90 seconden. 2 minuten. NIKS.

Dat lamineerspul voelde niet eens lauw. Laat staan dat het zich netjes 'in' de stof liet smelten.

Dan maar met de oven. Eerst op 75 graden. Kijken. Tijdje laten staan. Spannend. NIKS. Daarna 100 graden. (Als het maar geen vlam vat, want de stof is natuurlijk bewerkt met een heleboel lagen lak) NIKS. Opgevoerd; tussendoor deur open, testen, voelen. 125-150-175-200 graden. Duurde vreselijk lang. En toen zag ik eindelijk langzaamaan 'iets' gebeuren. Ik deed de deur open maar het was al te laat. De stof was helemaal bruin uitgeslagen, en de vorm van de kom was flexibel en zakte in m'n handen schuin en bobbelig in elkaar . NEEEEEEEEE!!!!!!

Dochter kwam keuken binnen en bekeek (zoals alleen een beginnende puber dat kan) achteloos het resultaat terwijl ze drinken inschonk. "Tja, DIE is duidelijk mislukt...Gewoon weggooien en opnieuw beginnen mam...":-Zei ze terwijl ze de keuken weer verliet.

Ik heb er iets meer verwerkingstijd voor nodig...Heb de kom naar m'n knutselkamertje gebracht om 'm de laatste eer te bewijzen...Daar staat-ie nu. Dood.
Jeeee, wat een lange post weer van me...Sorrie!!!

Blij met het recept van het nieuwe 'papje'. Hoef ik niet meer aan te klooien met zelfbedachte receptjes suikerwater/lak etc.
Juist keileuk, die post van je, Ibi. Je beschrijft het zo beeldend dat ik me voel alsof ik erbij ben, dus wat mij betreft mag je gerust doorgaan met die lange posts. En ik moet wel lachen om die nuchtere dochter, haha. Inspirerend kind

Wat een geweldig schaaltje!

Tja.. ik was hier weer weg na mijn groet, Flutz. Andere dingen doen. Maar alles oke hier hoor. Vanmorgen ben ik al vroeg een heel eind gaan lopen en dan is het heerlijk dat je hier zo landelijk woont. Ik kwam geen mens tegen en het was nog lekker koel. Beetje luisteren naar de radio en flink stappen. Ben er echt van opgeknapt. Want het slapen is nog steeds waardeloos.

Dat interview gisteren vond ik eerlijk gezegd maar amateuristisch. Ik had zo erg de neiging om het te willen overnemen en het zelf allemaal aan te dragen. Volgens mij waren het gewoon vrijwilligers, een gepensioneerde oudere man, fotograaf idem dito. Batterij van camera was leeg, zo bleek, dus hij ging met een mobieltje foto's maken. En dan rook ie ook nog eens naar afschuwelijke after-shave gatver!

Het duurt nog een paar weken voordat het interview in het blad verschijnt, eerst komen nog andere hobbyverhalen aan de beurt.

Ik kijk ernaar uit
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat een tegenvaller, dat interview, Ev... Komt dat krantje eigenlijk dan (ooit ) ook bij mijn ouders in de brievenbus...?
Ja, bij jouw ouders ook.
elmervrouw wijzigde dit bericht op 11-08-2012 17:44
Reden: naam blad verwijderd
% gewijzigd
gezien; (verwijder maar)! Oke!
Ach, IBI, is het erg als ik wel even hard moest lachen om je post? Maar wel heel zonde van het lapje!

EV, wat knullig, dat interview. Ben benieuwd hoe het straks in het blad staat!

Helena, leuk, roze schilderen. Ik heb een roze schouw op zolder gemaakt. Weet de kleurnaam niet meer, zal eens kijken of ik er nog opkom.

Hier alle kleuren van de regenboog in huis: oranje-rood in de woonkamer, keuken terra - oranje, badkamer lavendel, slaapkamer groen, kinderkamer 1 lila - wit, kinderkamer 2 lila - zeegroen, zolder wit - roze - paars - turquoise. Houtwerk wel allemaal roomwit, dat is teveel om ooit nog eens over te schilderen.

Dat schaaltje heb ik trouwens van internet geplukt hè, ik ben (nog?!) niet van de schaaltjes.

Hier naar de Piramide van Austerlitz geweest, altijd zo'n fijne nostalgische plek om heen te gaan. Nu twee moeie huilende koters...
Akakia; ik heb je -denk ik?- gevonden op Pinterest! Paars plaatje zei je, he??

Pfff; verslavend; Pinterest!!! Ik ga me nu ff loswrikken vd computer. Schijnt dat ik ook nog een 'echt' leven heb, hier in huis... (Komen ze me af en toe aan herinneren)
Yup, jij hebt me gevonden. Bent nu (samen met Minas) een follower *voelt zich vereerd*
Meiden, ik volg jullie! (op Pinterest, maar natuurlijk ook hier) Verder geen tijd om te kletsen helaas, vanmorgen weer een gesprek met stiefzoon, ouders en stiefouders, allemaal bij elkaar. Hij lijkt niet echt gemotiveerd iets van zijn leven te gaan maken, maar goed, meer kan ik er nu niet over zeggen (en niet alleen vanwege het forum, maar ook omdat we nog niet weten hoe het af gaat lopen).

Over een half uur naar Zeeland omdat mijn moeder een feest geeft, blijven we slapen en morgen even bij mijn vader langs, dus geen forum voor mij dit weekend :(.

Moet nu echt stoppen!
Not my circus. Not my monkeys.
Even de stad in voor een paar nuttige zaken, en nieuw rijgdraad voor mijn armbandje. Zonder verder iets te kopen uit de Pippoos gekomen *trots*. Maar toen kwam ik ook nog langs de Xenos, moest daar ook wat hebben (wasknijpermandje, voor dat gezellige huisvrouw-ik-hang-mijn-was-buiten-op-gevoel ) en daar hebben ze ook kralen en aanverwante artikelen. Oogst: leuke bedels, kralen, ringetjes, nog meer kralen, en een ketting om bedels aan vast te maken
Jaloeoeoers! Ik wil OOK naar een fröbel-winkel...! ZOVEEL ideeën op pinterest weer gezien, dat ik niet weet waar ik wil beginnen...En idd; daar heb je dan weer nieuwe spulletjes voor nodig...! (*hebbuh-hebbuh-hebbuh!* )

Ik volg jullie dus ook op Pinterest, hoor! (denk ik )

Ik moet alleen nog wel een beetje zoeken hoe het daar precies werkt. Ik heb nu bijv. 2 'boarden' gemaakt. Eerst mikte ik alles in dezelfde groep. Toen kwam ik er achter dat ik ook verschillende boarden kon maken met sub-categorieën. En nu heb ik dus een apart board met bijv. 'poppen', maar staan de helft vd poppen nog in die eerst 'bak', omdat ik daar dus alles in gegooit heb. Ben er nog niet achter of dit 'jammer-de-bammer-niks-meer-aan-te-doen' is, of dat ik dat nog kan wijzigen...(En m'n poppen kan overhevelen in de bak 'poppen')

*lekker warrig verhaal weer*

Leeft dit topic nog?

Blijkbaar wel.

Iedereen nog happy, enzo? Wat heb ik gemist?
Heeee Marels, goede vakantie gehad?

Twee schreeuwende kinderen nu, dus kan niet vertellen wat je gemist hebt, en ook niet antwoorden op de vraag van IBI. Als het vanavond rustig is thuis dan kom ik weer langs!
quote:Akakia schreef op 11 augustus 2012 @ 12:37:

Hier alle kleuren van de regenboog in huis: oranje-rood in de woonkamer, keuken terra - oranje, badkamer lavendel, slaapkamer groen, kinderkamer 1 lila - wit, kinderkamer 2 lila - zeegroen, zolder wit - roze - paars - turquoise. Oooooh, wat geweldig! Als ik dat lees wil ik meteen komen kijken!
Ha Marels, weer terug!

Hoe was je vakantie?

Ik kan wel even een samenvatting van mezelf geven. Druk met glas bezig geweest, mooie dingen gemaakt, interview gehad voor plaatselijke krant over mijn glaswerk, geblogd, gelopen, knopen doorgehakt, en ik droom van een eigen atelier/winkel/iets.

Wat dat Pinterest betreft:

hoe werkt dat? Hoe kom ik daar? Hoe vind ik jullie?
Hai!

De vakantie was goed.

We zijn via het Zwarte Woud (Freiburg en Titisee) naar de Bodensee gegaan.

Vanaf de Bodensee naar München, daar twee dagen de stad gezien en een dag naar Dachau geweest.

Van München nog naar Keulen, daar hebben we ook nog twee nachten gestaan.

En vanmorgen van Keulen naar huis, en nu weer in het land der forumverslaafden.

Op de schaal van knutsel heb ik niks gedaan, behalve gefotografeerd. Geen spectaculaire resultaten, gewoon vakantiefoto's, gok ik.

Als ik uitblinkers tegen kom zal ik ze showen

Hier alles goed met iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven