Mislukte taart op feestje ?

10-08-2012 16:54 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit topic in de 'zware' groep 'psyche' thuishoort, maar het gaat eerder om vriendschapsbanden dan om de kwaliteit van het eten.

Vanavond moet ik naar een feestje bij iemand thuis. Er komen een heleboel mensen, ik ken die vriendengroep nog niet heel lang en er zijn ook een heleboel mensen die ik nog niet ken.

Er zijn altijd wat mensen die thuis iets gekookt hebben en andere, mindere kookprinsessen brengen gewoon een flesje wijn mee of gewoon niks. Niets moet, alles mag.

Nu wil ik toch mijn best doen om iets zelfgemaakt mee te brengen en heb ik een erg eenvoudige taart gemaakt, wegens tijdgebrek.

De taart is niet walgelijk vies ofzo :D maar het is niets uitmundend, gewoon basic, melk, bloem,... je weet wel en euh... ohja, ietsje aan de taaie kant omdat ik de taart te lang in de vorm heb laten zitten.

Wat zouden jullie doen? De taart toch meenemen, of gewoon thuis laten en een flesje wijn meenemen? Ik ben nogal perfectionistisch en vind het op dit moment in deze kring belangrijk dat ik een goede indruk maak.
Niet meenemen en langs de appie voor chocosoezen!
quote:SeptemberGirl schreef op 10 augustus 2012 @ 18:41:

Niet om raar te doen, maar bloem heeft toch helemaal geen smaakje?

Of koop ik al jaren de verkeerde witte bloem?

Maar als je ergens teveel bloem in hebt gedaan proef je het wel... ondanks dat er geen/weinig smaak aan zit...

Dan smaakt iets... eh.. ja... bloemig...
Absoluut NIET meenemen.
quote:Toby_or_not_Toby schreef op 10 augustus 2012 @ 19:07:

[...]

Goed idee!

maar wat neemt ze dan mee naar dat feestje vanavond?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
neem anders een ovenschaal met tortillachips mee... Bij feestje in de oven flikkeren, kaas eroverheen, guacamole/salsa/chillisaus... doet het altijd goed.
Waarom zou je de taart wel meenemen? Hij is toch vies?? Je had al zomaar iets simpels in elkaar geflansd, is niet gelukt. Volgende keer echt even de moeite nemen om een receptje uit te zoeken en boodschappen te doen. Nu een fles wijn kopen.
Ik heb een keer meegemaakt dat iemand blikken vruchten in sap had gekocht. In glazen schaal, plastic schaaltjes, klaar.

Was heerlijk fris. Aardbeien met slagroom vind ik ook goed idee. Met dit weer heerlijk.
Het is sympathiek dat je die moeite hebt genomen, maar als je zelf niet tevreden bent met het resultaat, zou ik de taart thuis laten en een flesje wijn - of 2 - meenemen. Komt er - achteraf- al dan niet grappig bedoelde kritiek op je taart dan voel je je alleen maar lullig.
Klinkt als een heel uuh bijzondere taart Alleen doen als je hem nog ergens mee kan pimpen, chocolade, aarbeien, room oid.

Maar waarschijnlijk ben je nu al bijna thuis.
En nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig wat je gedaan hebt ?
Dames, erg bedankt voor jullie meningen, ik kon me in elke reactie wel vinden, vandaar ook de twijfel natuurlijk.

Ennn, wat heb ik dus gedaan?... Ik heb de taart/cake thuisgelaten en een simpel flesje wijn meegenomen. Ik had evengoed niets bij kunnen hebben, dat was even goed geweest, merkte ik toen ik daar was. Je weet wel, iedereen komt aan en gaat, sommigen komen gewoon gedag zeggen...

Maar dat besefte ik natuurlijk pas toen ik daar stond, tussen al die mensen. Ik dacht: hah, gelukkig heb ik het viva-forum last minute geraadpleegd Deze situatie hoeft al helemaal geen taart, en al zeker geen mislukte taart want dan trek je onnodig aandacht.

HOERA !!!!!!!!
En ohja, mijn flesje wijn werd natuurlijk geapprecieerd, gewoon op een subtiele manier. Ik dacht: perfect !

Bij dit topic had ik ook van 'wat zou ik doen?' haha.

...wat heb je uiteindelijk met de taart gedaan? In de kliko?
Ooh gelukkig, het gaat om een echte taart!

Ik dacht steeds als ik de topictitel las dat het om iemand ging die zich een mislukte taart op een feestje voelde.

En het 'probleem' heeft zich ook al opgelost, lees ik.

Eind goed, al goed.

Lang leve het Viva-forum!
"dat het om iemand ging die zich een mislukte taart op een feestje voelde."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven