vreemdgaan.

13-08-2012 08:00 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit al 5jaar in een goede relatie met mijn partner. We hebben een gezinnetje en dat werkt allemaal prima.

Enkel op seksueel vlak gaat het grondig mis. Ik kan de opwinding bij hem niet meer vinden, ik heb te vaak toegegeven zonder zin te hebben, dat seks meer als een verplichting tegenover hem is geworden. Hij brengt ook geen vernieuwing en geeft te weinig aandacht aan mij waardoor ik nooit echt genot kan hebben en na de seks met een leeg gevoel achterblijf. We hebben hier ook al uitgebreid over gepraat. Ik heb hem gezegd wat ik wel en niet graag heb maar toch blijft hij in het zelfde patroon bezig. Als er dan toch iets veranderd zat dit steeds uit mijn initiatief komen.

Ik vraag me dan ook af, ligt het misschien aan mij? Ben ik gewoon niet meer in staat om te genieten van seks.

Sinds kort is er een man op mijn pad gekomen waar ik wel een seksuele aantrekkingskracht voor voel. Maar verder ook niet meer. Wij hebben onlangs een keer seks gehad en die was op een totaal ander niveau dan die met mijn vaste partner. Ik weet dat mijn partner hier nooit iets van te weten mag komen, want hij zou het niet kunnen begrijpen. Dat mijn liefde voor hem totaal los staat van mijn lust tegenover de ander. Ook door te fantaseren over die andere man sta ik ook terug open om seks met mijn vaste partner te hebben. Maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets vreselijk heb gedaan, terwijl een deel van mij toch terug verlang naar die andere man. Kunnen jullie misschien jullie inzichten delen. Want ik voel me een emotionele puinhoop voor de moment.
Niet rechtlullen wat krom is..
quote:Mopsie41 schreef op 13 augustus 2012 @ 17:08:

[...]

En nou jij weer......

En wat jij vindt, interesseert me werkelijk niets.

En dan wil je nog dat ik reageer..

Nee dank je.. aangezien je in deze post precies hebt herhaald wat ik al schreef..

Diagnose is duidelijk 'oogkleppen syndroom' of kunnen we het beter 'bord voor je kop syndroom' noemen?

Ik zet dit topic geheel niet naar mijn hand, heb nog niet eerder gereageerd op iets wat TO of anderen schreven.. dat was jij my dear... jij...
Eens kijken of ik het uit kan leggen

Ik heb nimmer vermeld dat je in een relatie moet blijven als je niet meer van de ander houdt

Ik heb nimmer vermeld dat ik vind dat je maar in een relatie MOET blijven als je geen seks meer hebt.

Echter is mij verteld (door Mopsie) Dat het belachelijk is dat je nog van iemand kan houden ook al is er geen seksuele relatie meer. Hoe kan een ander daar over oordelen? Dat er geen seks meer in een relatie is, houdt voor mij niet in dat houden van dan automatisch over is. Ik heb eerder in een huwelijk gezeten waar het houden van overgeslagen was naar houden van als 'broer en zus' en ja toen heb ik besloten weg te gaan..

Maar nu is het anders, ik houdt van mijn nr1, met heel mijn hart, en ja ik kan van meer mensen houden.. kunnen meer mensen dat? Ja, maar niet iedereen lukt dat.

Ik ben geen voorstander van vreemdgaan, ik zal het nimmer iemand aanraden, en indien gevraagd ook zeker afraden. Dat ik het zelf heb gedaan wil niet zeggen dat ik het anderen op wil dringen. Ik wens niemand toe wat ik aan emotionele rollercoaster heb meegemaakt de afgelopen 3 jaar. Maar ik weet dat ik het mezelf heb aangedaan.. en neem dit ook niemand kwalijk behalve mezelf

Volgens mopsie was het belachelijk dat mijn partner besloot bij me te blijven toen het uit kwam.. Hij kan niet van me houden door zijn handicap. Toch zo knap hoe zij daarover kan oordelen. Ik vermoed dat zij zijn beste vriendin is die alles weet!.

Meningen verschillen, ervaringen verschillen, situaties verschillen.... en mensen verschillen. Gelukkig maar...
quote:Sensual_D schreef op 13 augustus 2012 @ 17:31:

Eens kijken of ik het uit kan leggen

Ik heb nimmer vermeld dat je in een relatie moet blijven als je niet meer van de ander houdt

Ik heb nimmer vermeld dat ik vind dat je maar in een relatie MOET blijven als je geen seks meer hebt.

Echter is mij verteld (door Mopsie) Dat het belachelijk is dat je nog van iemand kan houden ook al is er geen seksuele relatie meer. Dat heb ik nooit zo gezegd, en is ook niet waar. Ik heb wel gezegd dat seks voor bepaalde mensen een onderdeel is van de relatie en een belangrijk middel om het houden van levendig te houden. Niet het enige middel overigens! Maar seks, knuffels e.d. zijn naar mijn mening de lijm die de relatie bindt. En hetgeen wat een verschil maakt tussen een vriendschap en een relatie. Vrienden houden ook van elkaar, maar gaan niet allemaal met elkaar naar bed om dat te laten blijken.

Hoe kan een ander daar over oordelen? Dat er geen seks meer in een relatie is, houdt voor mij niet in dat houden van dan automatisch over is. Ik heb eerder in een huwelijk gezeten waar het houden van overgeslagen was naar houden van als 'broer en zus' en ja toen heb ik besloten weg te gaan..

Maar nu is het anders, ik houdt van mijn nr1, met heel mijn hart, en ja ik kan van meer mensen houden.. kunnen meer mensen dat? Ja, maar niet iedereen lukt dat.

Kijk nu eens naar het bovenstaande wat je schrijft: een broer-zus relatie voldeed eerst niet, maar nu heb je eigenlijk hetzelfde. Niet in je hart, maar wel in de uitkomst. En de reden dat jij het volhoudt, is omdat je er een 2e man bij hebt.

Ik ben geen voorstander van vreemdgaan, ik zal het nimmer iemand aanraden, en indien gevraagd ook zeker afraden. Dat ik het zelf heb gedaan wil niet zeggen dat ik het anderen op wil dringen. Ik wens niemand toe wat ik aan emotionele rollercoaster heb meegemaakt de afgelopen 3 jaar. Maar ik weet dat ik het mezelf heb aangedaan.. en neem dit ook niemand kwalijk behalve mezelf

Kun je je misschien ook voorstellen dat sommige mensen helemaal geen trek hebben in zoveel moeilijk, langdurig en pijnlijk gedoe? Een relatie moet iets toevoegen, ook op lange termijn. Een relatie moet wat mij betreft goed voelen, fijn zijn. Geen strijd der Titanen. 3 jaar lang emotioneel door de mangel is not my cup of tea. Ik wil het namelijk fijn hebben. In goede en in slechte tijden, dat wel. Maar ontbreekt er iets fundamenteels in de relatie, en dat kunnen ook andere zaken zijn dus niet alleen de seks, en zijn alle registers al open getrokken zonder enig resultaat, dan zie ik persoonlijk geen reden om ongelukkig te blijven hangen of mijn partner verdriet aan te doen.

Volgens mopsie was het belachelijk dat mijn partner besloot bij me te blijven toen het uit kwam.. Hij kan niet van me houden door zijn handicap. Toch zo knap hoe zij daarover kan oordelen. Ik vermoed dat zij zijn beste vriendin is die alles weet!.

Zelf heb je aangegeven dat door zijn Asperger, seks en emotionele binding/begrip/empathie, niet aan de orde zijn in zijn leven en dat jullie relatie en houden van op hele andere vlakken en manieren tot uiting komen. Het houden van heeft een hele andere invulling, niet minder waard overigens. Maar anders.

En die manier van houden van is voor mij en misschien anderen niet voldoende. En voor jou dus ook niet, anders was nr.2 niet in je leven.

Maar jouw nr1. vindt het idee dat jij een minnaar hebt niet fijn. Hij snapt waarom, maar is niet blij. Dat heb je zelf meerdere malen aangegeven. Maar in deze heeft hij weinig keus, jij doet wat je doet en hij gedoogt. Het is hem door de strot gedrukt en dat vind ik kwalijk. En hij weet zelf ook wel dat een emotioneel/seksueel niet functionerende man niet zo goed op de markt ligt, dus het zal voor hem heel lastig zijn een nieuwe relatie aan te gaan.

Meningen verschillen, ervaringen verschillen, situaties verschillen.... en mensen verschillen. Gelukkig maar...

Inderdaad, daarom zou het fijn zijn als jij mensen die niet willen of kunnen leven zoals jij, ook in hun waarde laat..

Sense, je maakt jezelf volkomen belachelijk door mijn naam er elke keer bij te halen. Over "op de man spelen" gesproken.

En je legt woorden en ideeën in mijn mond die toch echt niet de mijne zijn.
zal ik ze even gaan quoten Mops?

Of kun je het niet aan je eigen rotzooi opnieuw te lezen...

Ik heb in dit topic, en in anderen altijd mensen in hun waarde gelaten..

Kijk je eigen posts in dit topic eens na... goh zeg wat laat je TO in haar waarde... Mensen afbranden op andere keuzes is niet iemand in hun waarde laten.. Mensen aanvallen op een andere keuze dan die jij hebt gemaakt is niet iemand in zijn / haar waarde laten..

Hoe kun je nu weer oordelen of dat wat ik en mijn partner hebben een broer/zus relatie is? Omdat we geen seks hebben? Sinds wanneer knuffelen en kussen wij niet? Heb ik dat ooit geschreven?

Dame je verzint ze waar iedereen bij staat.. en dat al maanden lang.
quote:Sensual_D schreef op 13 augustus 2012 @ 18:55:

Of kun je het niet aan je eigen rotzooi opnieuw te lezen...

Ik heb in dit topic, en in anderen altijd mensen in hun waarde gelaten..

Gewoon niet meer reageren werkt beter dan over forum/mail problemen op te lossen.

(het is zo jammer van je betere reactie...)
Sense, ik lees niet zoveel oordeel en negativiteit in Mops haar postings hoor. Ze zegt haar mening en blijft idd vrij algemeen. Lieverd, je reageert als een stier op een rood lapje! Ook in het andere topic op Julus. Probeer er weer eens met een frisse blik naar te kijken, ik ken je en weet dat je hier last van hebt.

Ben nog wel heel benieuwd naar hoe TO denkt haar seksleven te gaan verbeteren.

Met alleen praten komt ze er niet denk ik, eerst zal geinventariseerd moeten worden of en hoe haar partner dit aan wil pakken want zoals ik al eerder zei, een man heeft niet ineens geweldige (en andere) seksskills door een gesprek.
quote:Mopsie41 schreef op 13 augustus 2012 @ 18:06:

[...]

Zelf heb je aangegeven dat door zijn Asperger, seks en emotionele binding/begrip/empathie, niet aan de orde zijn in zijn leven en dat jullie relatie en houden van op hele andere vlakken en manieren tot uiting komen. Het houden van heeft een hele andere invulling, niet minder waard overigens. Maar anders.

En die manier van houden van is voor mij en misschien anderen niet voldoende. En voor jou dus ook niet, anders was nr.2 niet in je leven.

Maar jouw nr1. vindt het idee dat jij een minnaar hebt niet fijn. Hij snapt waarom, maar is niet blij. Dat heb je zelf meerdere malen aangegeven. Maar in deze heeft hij weinig keus, jij doet wat je doet en hij gedoogt. Het is hem door de strot gedrukt en dat vind ik kwalijk. En hij weet zelf ook wel dat een emotioneel/seksueel niet functionerende man niet zo goed op de markt ligt, dus het zal voor hem heel lastig zijn een nieuwe relatie aan te gaan.

.Tuurlijk heeft hij wel een keuze: hij kan ervoor kiezen om de relatie te beeindigen.
Dat heeft hij zeker pluque, maar het lijkt alsof dat hier door sommigen niet wordt geloofd. Hij zit niet aan me 'vast' op geen enkele manier, kan prima ook zonder mij overleven (dat deed hij de 35 jaar voor ik hem leerde kennen tenslotte ook)

Het kan blijkbaar niet zo zijn dat mensen uit liefde bij elkaar blijven en in zien dat je elkaar niet alles kunt geven wat de ander nodig heeft.

Hij heeft zijn keuze wel overwogen genomen, en heeft ook aangegeven waarom hij niet bij me weg wil. Voor ons beide is dat voldoende, en is er voldoende over om wel bij elkaar te blijven. Leven met een autist is echt geen kut leven.. het is soms wat lastig, maar ik heb 2 mannen die van me houden, die me samen kunnen geven wat ik nodig heb, ze vullen elkaar prima aan.. en op deze wijze kunnen we er allen mee leven.

Als ik opnieuw de keuze had zou ik het hem weer niet vertellen. Maar ook dat is in iedere situatie weer anders.. ook daarin is elk mens anders, en zijn mijn redeneringen anders dan anderen.

Roos, ik heb het over Julus en Mops niet enkel en alleen wat er in dit topic gebeurd he.. keer op keer worden er beschuldigingen gedaan die niet kloppen, maar die zij als feiten zien.. Als zij er dan zo op tegen zijn, en er niets mee te maken willen hebben.. als het hen nooooooit zou over komen, blijf dan vooral weg uit topics als deze...
Ieder mens heeft toch het recht op zijn eigen mening. Waarom stel je jezelf niet de vraag waarom je je zo aangevallen voelt?
Ik blijf het jammer vinden dat topics over "vreemdgaan" altijd zo lopen.....en vergeef het me Sense, maar jij hebt daar een groot aandeel in.

Ik blijf het jammer vinden, het zouden leuke en interessante topics kunnen worden.

Maar helaas.....
quote:enjoy73 schreef op 13 augustus 2012 @ 22:06:

Ik blijf het jammer vinden dat topics over "vreemdgaan" altijd zo lopen.....en vergeef het me Sense, maar jij hebt daar een groot aandeel in.

Ik blijf het jammer vinden, het zouden leuke en interessante topics kunnen worden.

Maar helaas.....huh.. dus je vind de aanvallen en veroordelen normaal en leiden tot een 'leuk en interessant' topic? Bijzonder...
quote:Sensual_D schreef op 13 augustus 2012 @ 21:43:

Roos, ik heb het over Julus en Mops niet enkel en alleen wat er in dit topic gebeurd he.. keer op keer worden er beschuldigingen gedaan die niet kloppen, maar die zij als feiten zien.. Als zij er dan zo op tegen zijn, en er niets mee te maken willen hebben.. als het hen nooooooit zou over komen, blijf dan vooral weg uit topics als deze...

Je trekt het je nog al aan.....als je écht zo happy door het leven zou gaan, zouden de uitspraken van mensen je totaal niet kunnen boeien.

En ik blijf echt niet weg omdat jij vindt dat dat moet.

Ja, nogmaals, ik heb iets tegen de boel belazeren. Zoals de vrouw van jouw nr 2 belazerd wordt. Maar da's een heel ander verhaal.

En als je eens wat verder leest dan jouw selectieve ogen toelaten, dan had je ook kunnen weten dat ik wél met hetzelfde bijltje heb gehakt. Ik ben de laatste die roept dat ik heilig ben.

Ja ik heb flink genoten van de mannen in mijn jongere jaren en daardoor heel bewust geworden van mijn behoeften en waar een man aan moet voldoen. En waar ik zelf aan kán voldoen.

In die tijd geen schade, want iedereen was vrijgezel.

Ja, ik had later een relatie met een man die ook een stoornis had. Ja, de seks was ronduit slecht. Ja, ik heb geprobeerd vast te houden aan andere zaken in de relatie, en nee ik was niet gelukkig, het was niet genoeg.

Jaren alles geprobeerd om het op te lossen, maar dat lukte niet. Ik heb het buiten de deur gezocht, maar dat was het niet voor mij, leven in twee werelden, leven in een leugen. De oneerlijkheid.

Vandaar dat ik, uit eigen ervaring, kan zeggen dat ik nooit meer zo lang zou aanmodderen. Ik zou het niet meer kunnen en niet meer willen. Al die pijn, frustraties.....

Maar als een ander dat wel wil, prima. Zolang het maar eerlijk en pijnbestrijdend is.

Ik ben weggegaan en klaar. Jij vindt dat slap en geen houden van. Dat mag. Je vergeet voor het gemak dat hier al een heel rouwproces aan vooraf is gegaan, een emotionele onthechting.

Maar ik ben in alle eerlijkheid vertrokken. Ex is nu gelukkig (denk ik) met een andere vrouw en ik ben dolblij met mijn alles-in-één pakket-man (zoals jij het altijd snerend noemt).

Zoals gezegd, ik ben vreemdgegaan tijdens mijn vorige relatie, maar ik weet ook dat het voor MIJ niet werkt. Ik ben er niet trots op, ik adviseer het niemand. Maar het was voor mij wél het zetje wat ik nodig had om te weten dat ik niet verder wilde in de vorige relatie, dat ik inderdaad, voor zover mogelijk, een alles-in-één-man wilde.

En ja, ook al ben ik zelf vreemd gegaan, ik blijf het veroordelen, ik veroordeel mezelf ook op dit punt. Ik kan het niet terugdraaien,

Ik heb alleen geleerd dat ik het nooit meer zo zou aanpakken.

Dus zeg niet dat ik niet weet waar ik het over heb, en hoe veroordelend ik ben in zaken waar ik zogenaamd geen verstand van heb.

Dus nu terugkerende op het onderwerp: TO zal zelf moeten beslissen hoe ze verder wil. Maar eerlijkheid is het belangrijkste.

En keuzes maken. Ook besluiten dat je géén keuze maakt, is een keuze. Maar wel een moeilijke.
Jij hebt het gevoel dat iedereen je veroordeelt en aanvalt...heb je dat nu nog niet door dan?

En iedereen kan praten wat ze willen, maar jij geloofd ons gewoon niet.....tja dan krijg je vervelende topics helaas.

En ja ik baal daarvan! en volgens mij ben ik niet de enige
quote:Mopsie41 schreef op 13 augustus 2012 @ 22:15:

[...]

Maar eerlijkheid is het belangrijkste.

.Nou.. jij víndt eerlijkheid het belangrijkste. Ikzelf vind eerlijkheid in sommige gevallen zwaar overrated.
Zou dat komen door de ervaringen die je op hebt gedaan in je leven Rooss?

Ik kan me nl. voorstellen dat als iemand veel littekens van het leven meedraagt je er makkelijker voor kiest om niet altijd eerlijk te zijn....

Ik ben bij mijn eerste liefde en kan, ook al zo ik willen, niet liegen.....hij ziet het direct als ik niet eerlijk ben. Bovendien gaat dat over mijn normen en waarden grens.
Waarom zie ik hier mijn naam voorbijkomen terwijl ik niet eens in dit topic heb gepost?
Omdat ik je naam heb genoemd, Julus.
quote:enjoy73 schreef op 13 augustus 2012 @ 22:29:

Zou dat komen door de ervaringen die je op hebt gedaan in je leven Rooss?

Ik kan me nl. voorstellen dat als iemand veel littekens van het leven meedraagt je er makkelijker voor kiest om niet altijd eerlijk te zijn....

.O god neen. Ik heb het niet over mijn eigen leven of relaties, ik vrees dat ik pijnlijk eerlijk ben. Al zal ik nooit uit mezelf zeggen dat mijn moeder een buik heeft in die jurk of mijn zusje stom haar heeft. Nee, ik probeer soms buiten mijn eigen lijnen te denken., En in sommige situaties kan in oneerlijkheid zeer goed snappen en rechtvaardigen. (al is dat helemaal niet aan mij...)
quote:Rooss4 schreef op 13 augustus 2012 @ 22:23:

[...]

Nou.. jij víndt eerlijkheid het belangrijkste. Ikzelf vind eerlijkheid in sommige gevallen zwaar overrated.

Dat kan en dat mag. Persoonlijk, (dus ik hou het bij mezelf) heb moeite met mijn partner bedonderen, ookal zou ik daar gegronde redenen voor hebben.

Dat heb ik mezelf dus bewezen in het verleden. En ik kan het gewoon niet netjes vinden als anderen ook bedonderd worden. Op welk gebied dan ook.
Na alle reacties gelezen te hebben stem ik voor Jaakds en wens ik ik TO veel wijsheid. Maar dat geheel terzijde...schep ik nu weer ruimte voor de grote wijze ego's hier.
quote:liesbethtje schreef op 13 augustus 2012 @ 17:09:

[...]

Ik denk wel dat mijn huwelijk dan nog zou bestaan. Hij zou zich inderdaad wel gekwetst voelen. Maar hij kent mij al wel langer. En hij weet dat ik ook nogal avontuurlijk ben ingesteld. Voor alle duidelijkheid tot enkele weken geleden niet vreemd gegaan. ....en ik heb het wel bewust gezocht... gewoon omdat ik terug meer nood had aan spanning, en dan bedoel ik niet louter de sex, maar het terug mentaal aftasten, elkaar mentaal prikkelen. Het spel vooral maakt het net leuk. En ik denk dat het me nog meer daarom gaat.

Maar kan net zogoed blijken dat dit een fase is waar ik doorheen moet. Soort midlifecrisis? (ik word 45). En ik ga niet mijn huwelijk opblazen omdat ik door deze fase heen moet. En ik denk ook niet dat mijn man dat zou doen. Ik ga er vanuit dat hij voldoende intelligent is om dit te relativeren (daarom hoeft hij het nog niet leuk te vinden)Ik snap je helemaal! Het is net of ik mezelf hoor praten. Op dat 45 na dan :p
quote:Rooss4 schreef op 13 augustus 2012 @ 22:35:

[...]

En in sommige situaties kan in oneerlijkheid zeer goed snappen en rechtvaardigen. (al is dat helemaal niet aan mij...)

Ik kan, daar ben ik eerlijk in, dus niet.....althans niet als het om relaties gaat.

Een leugentje om bestwil (jurkje, schoenen etc.maar ook niet bij partner) oke, maar de persoon waarmee je samenleeft en waar je van houdt....dat gaat voor mij te ver.
anoniem_149335 wijzigde dit bericht op 13-08-2012 22:48
Reden: nog iets erbij....
% gewijzigd
quote:Rooss4 schreef op 13 augustus 2012 @ 22:33:

Omdat ik je naam heb genoemd, Julus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven