rijstebloem

13-08-2012 18:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

mijn zoontje is nu over 3 dagen 4 maanden. hij heeft kma en krijgt dus kmvrij voeding. maar omdat deze licht verteerbaar is redt hij 4 uurtjes vaak niet meer. hij komt steeds eerder voor zijn flessen. is het een idee om wat rijstebloem bij de fles te gaan doen zodat hij wat langer vol zit. nu ook bv heeft hij om half 3 gehad en om kwart over 5 eigenlijk al moord en brand. heb hem nu gegeven maar ik ben steeds vroeger met de laatste fles savonds. en dus komt hij ook steeds vroeger sochtends iemand idee of ervaring. alvast bedankt
train eat sleep repeat
oja hij krijgt al het maximale hoeveelheid voeding op een dag dus kan niet meer ophogen
train eat sleep repeat
Rijstebloem is een optie, je kunt voor de zekerheid even met het consultatiebureau of anders je huisarts overleggen.
Fruithapje?
Gewoon wat meer geven, die liter is geen heilige regel he, en eigenlijk op niks gebaseerd. Mijn eerste dronk altijd ongeveer 1300cc, en nu een heel gemiddeld jongetje. Gewoon op verzoek geven
Wat meer geven en evt. de voeding dikker maken, dan blijft het langer in de maag. Zo heb ik het gedaan. Heb hier ook een jongetje die als baby kma had en honger.
Rijstebloem had hier niet echt effect, Nutriton wel.

En anders inderdaad, kan hij toe zijn aan vast(er) voedsel?
quote:Yvonne77 schreef op 13 augustus 2012 @ 19:54:

Wat meer geven en evt. de voeding dikker maken, dan blijft het langer in de maag. Zo heb ik het gedaan. Heb hier ook een jongetje die als baby kma had en honger.

Hoe maak je het dikker dan?

Hier doet rijstebloem weinig anders dan verstopping geven. Het is hier een week goed, maar dan komen de krampen en is het echt gillen, duwen om te poepen etc. Qua langer doorslapen of meer tijd tussen de voeding doet het niks. Dat maakt geen verschil hier.
bedankt voor de reacties. nutriton gebruik ik al. het gaat nu weer redelijk. net liet hij 90 cc staan maar zal je zien dat hij over 3,5 uur weer wel komt. op verzoek voeden is het beste maar idd denk ik.
train eat sleep repeat
Je kind heeft geen klok he? Die heeft gewoon honger. Dus geef hem of haar te eten! Kijk gewoon eens een paar dagen aan wat er gebeurt als je hem op verzoek voedt. En als je dan echt standaard veel meer geeft dan voorgeschreven, kun je verder gaan denken. Maar met 4 maanden moet melk alleen eigenlijk nog genoeg zijn.
Inderdaad is het een goed idee om gewoon wat meer voeding te geven. De ene baby heeft gewoon meer honger dan de andere, misschien een snellere spijsvertering? wie weet.rijstebloem is zoiezo een aanrader, mijn tweede had ook veel honger en blijkbaar vult rijstebloem erg goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven