Geld & Recht alle pijlers

Amerikaanse check innen

13-08-2012 18:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb onlangs een Amerikaanse check ontvangen en wil deze graag verzilveren. Nu lees ik dat dit bij de Nederlandse banken aardig aan de prijs is.

Weet iemand hier raad mee? Ik reis redelijk veel, dus vraag me af of zo'n check ook gewoon in de US/Z-Amerika in te wisselen is.

Alvast bedankt,
Cheque cheque cheque
Ik dacht dat je online probeerde in te checken bij een luchtvaartmaatschappij ofzo. Cheque idd. Staat waarschijnlijk ook op het ding zelf
Shag!
Als het een shag uit de VS is kun je hem daar ook innen.
Je kan m wel mee naar Amerika nemen, maar dat kost het nog steeds geld om deze te innen (er van uitgaande dat je geen Amerikaanse rekening hebt).
Als je veel in de us bent kun je in elke bank die cheque innen mits ie gedekt is.
In de VS innen kan wel, maar let er op dat je contant geld boven een bepaald bedrag moet aangeven bij het invoeren (en dat geldt ook voor cheques).
Laat je voortaan op paypal uitbetalen als je 'n betaling vanuit de VS ontvangt, cheques inwisselen kost enorm veel geld.

Kortom: stuur de betaler 'n mail dat je de cheque verscheurt en of ie ff geld wil overboeken naar paypal. Is gratis aan te maken mocht je het nog niet hebben.
quote:nummerzoveel schreef op 13 augustus 2012 @ 19:04:

In de VS innen kan wel, maar let er op dat je contant geld boven een bepaald bedrag moet aangeven bij het invoeren (en dat geldt ook voor cheques).Gewoon tussen 'n boek doen, niemand die dat ziet.
Je kunt een Amerikaanse cheque gewoon bij je eigen bank innen. Bij mij zeiden ze dat het veel zou kosten (50 euro ofzo), maar in werkelijkheid werd er maar 12 euro admin kosten gerekend. Dus dat viel me weer mee.

Banken waar je geen lopende rekening hebt weigerden bij mij cheques te innen. Ook weigerden ze geëndoseerde cheques. Ik ben een paar banken afgegaan, ze hadden allemaal redelijk hetzelfde beleid. Dus ik zou als ik jou was gewoon naar je eigen bank gaan.
Moet natuurlijk cheque zijn, ik zit geloof ik ergens heel ver weg met mijn hoofd!
Paypal is ook niet echt voordelig, die rekenen met schandalige wisselkoersen ....
mijn ervaring is dat het in Amerika het makkelijkste en goedkoopste is. Kan bij banken maar ook bij sommige winkels, even van tevoren checken waar het kan. In NL is het idd heel erg duur en het loont vaak bijna niet (tenzij het om enorme bedragen gaat).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven