Florida
zaterdag 11 augustus 2012 om 11:51
De binnendoor route van Jacksonville
(stad met de grootste kust van
Florida) naar Orlando os prachtig. Je
rijdt bijna helemaal lands de kust en komt ook op plekken die niet bij het toerisme horen.
Dit klinkt wel aantrekkelijk, ik ben niet naar Orlando geweest maar dat je daar wel goed kan eten is ook goed nieuws. En het zal idd helpen als locals je de weg kunnen wijzen naar de goeie tentjes. Het is niet dat je daar over struikelt. Wat je vooral ziet zijn talloze fastfoodtenten, vreetschuren en diners.
(stad met de grootste kust van
Florida) naar Orlando os prachtig. Je
rijdt bijna helemaal lands de kust en komt ook op plekken die niet bij het toerisme horen.
Dit klinkt wel aantrekkelijk, ik ben niet naar Orlando geweest maar dat je daar wel goed kan eten is ook goed nieuws. En het zal idd helpen als locals je de weg kunnen wijzen naar de goeie tentjes. Het is niet dat je daar over struikelt. Wat je vooral ziet zijn talloze fastfoodtenten, vreetschuren en diners.
.
zaterdag 11 augustus 2012 om 12:17
Je hoeft niet eens speciale locale restaurants te hebben hoor. Als wij pizza willen bestellen of halen we papa Johns, is ook een keten, maar heb nog nooit Weens anders zon lekkere pizza op!
Zijn ook verschillende heerlijke Italiaanse restaurantjes, waaronder een in Kissemee, waar je dan ook op donderdag de motorshow, op vrijdag de oldtimer show en op zaterdag de gepimpte auto show kan bijwonen (pin me niet vast op de dagen, kan zijn dat ik ze door elkaar gooi).
Zit zelfs nog een klein (permanent) kermisje in de buurt waar een geweldig hooge/snelle attractie hebt
Zijn ook verschillende heerlijke Italiaanse restaurantjes, waaronder een in Kissemee, waar je dan ook op donderdag de motorshow, op vrijdag de oldtimer show en op zaterdag de gepimpte auto show kan bijwonen (pin me niet vast op de dagen, kan zijn dat ik ze door elkaar gooi).
Zit zelfs nog een klein (permanent) kermisje in de buurt waar een geweldig hooge/snelle attractie hebt
zaterdag 11 augustus 2012 om 12:23
quote:impala schreef op 11 augustus 2012 @ 10:45:
Lekker eten was niet overal te krijgen. Heel vaak was het kiezen uit de ene vette hap (chickenwings) en een andere (hamburger of pizza). Groenten zijn een curiositeit. Nee ik vond het eten zwaar tegenvallen. Alleen in Miami en Ft Lauderdale was het aanbod aan goed eten groot.
Hebben ze daar niet veel seafood?
Ben tot nu toe alleen in de westelijke staten geweest en overal kon je 'n prima hamburger krijgen. Geen kleffe McDonalds troep, maar echt goed gegrilld rundvlees. En je krijgt eigenlijk overal wel vers knapperige ijsbergsla met 'n dressing naar keuze als je wil, dus aan groen geen gebrek.
Lekker eten was niet overal te krijgen. Heel vaak was het kiezen uit de ene vette hap (chickenwings) en een andere (hamburger of pizza). Groenten zijn een curiositeit. Nee ik vond het eten zwaar tegenvallen. Alleen in Miami en Ft Lauderdale was het aanbod aan goed eten groot.
Hebben ze daar niet veel seafood?
Ben tot nu toe alleen in de westelijke staten geweest en overal kon je 'n prima hamburger krijgen. Geen kleffe McDonalds troep, maar echt goed gegrilld rundvlees. En je krijgt eigenlijk overal wel vers knapperige ijsbergsla met 'n dressing naar keuze als je wil, dus aan groen geen gebrek.
zaterdag 11 augustus 2012 om 14:01
In september heb je waarschijnlijk heel goed weer hoor.
Meestal achter in de middag een fikse bui met onweer.
Maar is meestal een korte bui.
Er is genoeg te bezichtigen in florida.
Wij gaan volgend jaar in combinatie met Georgia en Tennessee.
Heb al een hoop interesante dingen gevonden.
Kelly park lijkt me erg leuk .
Schitterende stranden aan de golf van mexico.
Crystal river om te zwemmen met de zeekoeien.
Miami vondt ik niet zo heel veel aan .
Tuurlijk is het niet te vergelijken met de natuurparken in het westen.
Maar vindt Florida geen saaie staat integendeel.
Meestal achter in de middag een fikse bui met onweer.
Maar is meestal een korte bui.
Er is genoeg te bezichtigen in florida.
Wij gaan volgend jaar in combinatie met Georgia en Tennessee.
Heb al een hoop interesante dingen gevonden.
Kelly park lijkt me erg leuk .
Schitterende stranden aan de golf van mexico.
Crystal river om te zwemmen met de zeekoeien.
Miami vondt ik niet zo heel veel aan .
Tuurlijk is het niet te vergelijken met de natuurparken in het westen.
Maar vindt Florida geen saaie staat integendeel.
zaterdag 11 augustus 2012 om 17:20
quote:galadriel schreef op 11 augustus 2012 @ 10:37:
Kennedyspace center is leuk, disneyparken, Miami, Everglades, maar ook de Keys (onderin), het weer, de stranden.
Zwemmen met zeekoeien, maar pas op voor de haaien.
Slecht openbaar vervoer, dus je moet bijna wel een auto huren.
Het is leuk, maar niet spectaculair.Bij Orlando geen problemen gehad met het openbaar vervoer..
Kennedyspace center is leuk, disneyparken, Miami, Everglades, maar ook de Keys (onderin), het weer, de stranden.
Zwemmen met zeekoeien, maar pas op voor de haaien.
Slecht openbaar vervoer, dus je moet bijna wel een auto huren.
Het is leuk, maar niet spectaculair.Bij Orlando geen problemen gehad met het openbaar vervoer..
zondag 12 augustus 2012 om 09:55
quote:paloma schreef op 11 augustus 2012 @ 10:55:
Ik was in Florida (buiten het orkaanseizoen) en liep in een winkelcentrum op het moment, dat de uitspraak kwam in een rechtszaak tegen een zeer beroemde voormalige donkere sporter, voor de moord op zijn blanke ex en haar vriend. Op dat moment realiseerde ik mij, dat ik even net niet de juiste huidskleur had .Mocht er toch een hurrycane komen dan hangen op een hoop plaatsen bordjes met een richting waar je naar toe moet rennen!
Ik was in Florida (buiten het orkaanseizoen) en liep in een winkelcentrum op het moment, dat de uitspraak kwam in een rechtszaak tegen een zeer beroemde voormalige donkere sporter, voor de moord op zijn blanke ex en haar vriend. Op dat moment realiseerde ik mij, dat ik even net niet de juiste huidskleur had .Mocht er toch een hurrycane komen dan hangen op een hoop plaatsen bordjes met een richting waar je naar toe moet rennen!
zondag 12 augustus 2012 om 09:58
quote:leonie211 schreef op 11 augustus 2012 @ 17:20:
[...]
Bij Orlando geen problemen gehad met het openbaar vervoer..
Je kan ook een shuttlepas kopen. Die gaat dagelijks op verschillende tijden naar de diverse atracties en weer terug. Ook de atracties die 's avonds open zijn voor het vuurwerk heben na afloop shuttels klaar staan weer terug naar je accomodatie.
Heb er goede ervaringen mee.
[...]
Bij Orlando geen problemen gehad met het openbaar vervoer..
Je kan ook een shuttlepas kopen. Die gaat dagelijks op verschillende tijden naar de diverse atracties en weer terug. Ook de atracties die 's avonds open zijn voor het vuurwerk heben na afloop shuttels klaar staan weer terug naar je accomodatie.
Heb er goede ervaringen mee.
maandag 13 augustus 2012 om 04:49
Orangecowgirl, waarom ga je ergens naartoe verhuizen waar je nog nooit geweest bent als ik vragen mag? Vind ik nogal heftig namelijk!
Ik heb zelf in Miami gewoond voor 1,5 jaar. Natuurlijk ook de rest van Florida meermaals gezien.
Tja...Miami. Waarom willen jullie daarheen gaan? Wat verwacht je ervan? Ik vond het namelijk behoorlijk tegenvallen na het beeld dat er altijd van de stad geschetst wordt.
Ik heb zelf in Miami gewoond voor 1,5 jaar. Natuurlijk ook de rest van Florida meermaals gezien.
Tja...Miami. Waarom willen jullie daarheen gaan? Wat verwacht je ervan? Ik vond het namelijk behoorlijk tegenvallen na het beeld dat er altijd van de stad geschetst wordt.
maandag 13 augustus 2012 om 04:57
Ik vond Miami super, leuke sfeer in South Beach, lekker over de boulevard struinen. De Keys zijn ook super mooi, en de Everglades vond ik juist wel een leuke ervaring! Wel erg voorgefabriceerd, maar die boottocht op zoek naar krokodillen vond ik leuk, mooi, en lekker met die boot over de golven zweven!
Orlando ben ik nog nooit geweest - je zou mij geen plezier doen met een paar dagen pretpark. Een klap geld neertellen en dan uren in de rij staan.
Wat eten betreft; in Miami en Key West ruim voldoende keuze. Voor de rest, als je niks kunt vinden is er altijd heeeeerlijk Mexicaans eten te vinden!
Orlando ben ik nog nooit geweest - je zou mij geen plezier doen met een paar dagen pretpark. Een klap geld neertellen en dan uren in de rij staan.
Wat eten betreft; in Miami en Key West ruim voldoende keuze. Voor de rest, als je niks kunt vinden is er altijd heeeeerlijk Mexicaans eten te vinden!
maandag 13 augustus 2012 om 04:59
maandag 13 augustus 2012 om 05:40
quote:YouWish schreef op 13 augustus 2012 @ 04:49:
Orangecowgirl, waarom ga je ergens naartoe verhuizen waar je nog nooit geweest bent als ik vragen mag? Vind ik nogal heftig namelijk!
M'n man werkt voor de DoD en heeft een baan aangeboden gekregen in Doral, vandaar de verhuizing. Is voor mij de derde keer dat we in het diepe springen. Eerst Duitsland, toen Utah en nu dus Florida. M'n man zat voor ons huwelijk bij de Navy en heeft nog veel meer PCSs meegemaakt (Permanent Change of Station).
Wat verwacht ik ervan? Tja, niet echt een duidelijk idee over Miami. Ik zie vooral CSI Miami voor me dus dat schiet niet op.
M'n man werkt voor de DoD en heeft een baan aangeboden gekregen in Doral, vandaar de verhuizing. Is voor mij de derde keer dat we in het diepe springen. Eerst Duitsland, toen Utah en nu dus Florida. M'n man zat voor ons huwelijk bij de Navy en heeft nog veel meer PCSs meegemaakt (Permanent Change of Station).
Wat verwacht ik ervan? Tja, niet echt een duidelijk idee over Miami. Ik zie vooral CSI Miami voor me dus dat schiet niet op.
maandag 13 augustus 2012 om 06:26
Waarom ga je in de stad wonen? Is er niets rustigers wat ook in de buurt van het werk van je man ligt?
Ben er zelf nog nooit geweest, maar van Floridagangers heb ik al vaker gehoord dat ze Miami niet veel aan vinden (behalve het toeristische deel maar verder vonden ze het er onveilig aanvoelen) maar weet niet of jullie in 'n beachhouse in het toeristische deel gaan wonen natuurlijk. Zelf ben ik sowieso geen stadsmens en zou liever 'n rustiger plaatsje kiezen met minder criminaliteit en toerisme.
Ben er zelf nog nooit geweest, maar van Floridagangers heb ik al vaker gehoord dat ze Miami niet veel aan vinden (behalve het toeristische deel maar verder vonden ze het er onveilig aanvoelen) maar weet niet of jullie in 'n beachhouse in het toeristische deel gaan wonen natuurlijk. Zelf ben ik sowieso geen stadsmens en zou liever 'n rustiger plaatsje kiezen met minder criminaliteit en toerisme.
maandag 13 augustus 2012 om 15:08
Elninjoo, ik wil inderdaad liever een beetje rustiger wonen maar weet niet of dat mogelijk is. Zoals ik zei, ben nog nooit in Miami geweest en weet niet hoe het daar echt is. Het werk van m'n man is in Doral en dat is gelukkig niet in het centrum van Miami. We hebben online naar een paar buurten aan de rand van de stad gekeken maar er zijn geen dorpen of kleine steden in de buurt. Miami en omliggende steden zijn 1 grote stad op de kaart.
Als iemand nog tips heeft lees ik ze graag!
Als iemand nog tips heeft lees ik ze graag!
maandag 13 augustus 2012 om 15:20
Kun je niet gewoon 'n weekje (of 2) naar Miami gaan en daar 'ns met 'n huurauto de omgeving uitkammen? Bedoel, het is geen vakantieadresje wat je zoekt, maar je wil er echt gaan wonen. Lijkt me dat je er dan beter wat tijd en aandacht in investeert voor je de stap zet. Als je man werkt, ga jij gewoon alleen. Jij moet er tenslotte je dagen doorbrengen, je man houdt zich wel bezig op z'n werk.
maandag 13 augustus 2012 om 15:26
Miami is echt mijn favoriete stad in de states! Heerlijke sfeer, leuke stranden (ook echt gezellig werd regelmatig gevraagd door mensen die daar ook waren om mee te doen aan een bbq of een partijtje soccer of football. Leuk winkelen, leuke mensen. Alles vobd ik leuk eigenlijk.
Het is de enige plek in de states waar ik zou willen wonen.
Het is de enige plek in de states waar ik zou willen wonen.
maandag 13 augustus 2012 om 20:10
maandag 13 augustus 2012 om 22:57
dinsdag 14 augustus 2012 om 09:56
September is het orkaanseizoen. Wij hebben er jaren geleden in september maar liefst 2 orkanen meegemaakt. Eén heel hevige (Floyd). De enige keer in de geschiedenis dat de pretparken dicht bleven.
Gedurende de twee weken van onze vakantie regende het iedere dag. Om 2á 3 uur 's middags ging het standaard een paar uur regenen. Soms héél hard.
Ik vond het in september in Florida erg benauwd. Klam en vochtig, we vluchtten van airco naar airco.
Ik vond Florida minder leuk, een tikkie saai. Alleen van de Everglades, Sanibel Island en de vele malls hebben we genoten. Het westen van de VS hebben we daarna nog 3x bezocht en vonden we 10x zo leuk, ook qua klimaat. Droge warmte kunnen we veel beter verdragen.
Gedurende de twee weken van onze vakantie regende het iedere dag. Om 2á 3 uur 's middags ging het standaard een paar uur regenen. Soms héél hard.
Ik vond het in september in Florida erg benauwd. Klam en vochtig, we vluchtten van airco naar airco.
Ik vond Florida minder leuk, een tikkie saai. Alleen van de Everglades, Sanibel Island en de vele malls hebben we genoten. Het westen van de VS hebben we daarna nog 3x bezocht en vonden we 10x zo leuk, ook qua klimaat. Droge warmte kunnen we veel beter verdragen.