Florida

11-08-2012 09:54 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Wij willen graag in september naar Florida.

Wie heeft er ervaringen met florida en hoe is het weer in september.

Bedankt vooe jullie reacties.
Wij zijn in mei naar Florida geweest met de kinderen..

een weekje Orlando waar we natuurlijk (bijna) alle parken bezocht hebben... Epcot (Disneypark), Kennedy space center (ca. 60 km van Orlando), Universal studios, The island of adventure (met een leuk gedeelte in de stijl van Harry Potter), Seaworld maar zeker niet vergeten: Discovery Cove. Echt een aanrader!!! Je kunt er met dolfijnen zwemmen, snorkelen tussen de pijlstaartroggen en tropische vissen en sinds kort ook zwemmen tussen de otters, maar dat was in mei nog niet klaar.

Het kost wel veel geld, je moet vooraf reserveren maar je krijgt er te eten, wetsuit, handdoeken, snorkel en je waant je voor een dag in het paradijs voor dat geld. Ik vond het het geld (170 euro p.p.) dubbel en dwars waard. Hoe vaak krijg je nu de kans om met dolfijnen te zwemmen?

Na deze week zijn we een rondreis gaan maken in een gehuurde auto. Eerst naar Miami...wel leuk maar het viel mij een beetje tegen, en kijk uit dat je inderdaad niet in de achterwijken terecht komt met je autootje. We logeerden daar in een hotel in Florida City, vlakbij de Everglades, wat ik wel de moeite waard vond (wel heel veel muggen) om een dagje heen te gaan.

Daarna naar Key West. Een geweldig leuk eiland in visser-/hippiesfeer. Via Fort Myers (Sanibel Island) zijn we weer terug naar Orlando gereden, maar Fort Myers viel mij een beetje tegen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel plezier in ieder geval in Florida.
Sorry dat ik zomaar inbreek in dit topic. Ik heb zelf net een reis naar Florida geboekt en ben benieuwd naar ervaringen. Kosmonova, zijn jullie al geweest? Hoe was het? Heb je nog tips?

Verder heb ik nog een paar specifieke vragen:

Ik zal rond de kerstperiode daar zijn. Zullen bepaalde bezienswaardigheden/tours/malls etc. dan gesloten zijn?

Ik zou graag een boek over Florida kopen, zodat ik me vantevoren in kan lezen. Graag zou ik op vakantie ook nog graag dat boekgebruiken om excursie opties etc. te bekijken. Wat is een goed boek?

Weet iemand een goed en niet te duur (hoeft niet luxe) hotel of b&b op Key West?

Nog even wat achtergrond info: we zijn met twee volwassenen en hebben 7 dagen. We hebben een auto gehuurd en willen deze r oute doen: miami / napels / ft myers / homestead (eerst bezoek everglades) / key west / miami.

Mocht iemand tips hebben, dan hoor ik het graag!
Ik ben in mn leven ontelbaar vaak in Florida geweest, inderdaad ook ouders met een huis. En nog nooit een orkaan meegemaakt, wel ooit een tropische storm, was wel irritant met zoveel regenval.

@squashgirl er is 1 dag met kerst dat alles dicht is, voor de rest alles open.
Dank je casiokid! Dan moeten we met kerst maar een dagje strand plannen, als het daar warm genoeg voor is!
Je kunt in Florida echt wel lekkerder eten vinden dan alleen de "vette hap".

Wij hebben er heerlijk gegeten bij de family restaurants van Perkins.

Ook bij Arby's en Olive Garden kun je prima eten.
Weet iemand hoe het met de attractieparken zit? hier is het zo dat ze niet echt op de wat "stevigere" mens ingericht zijn (lees bepaalde attracties pas ik niet in zoals dat grote ding in Walibi waar je nog een gordeltje vast moet maken) is dat daar ook zo?
Ik had vorig jaar een congres in Miami en ben er 6 dagen geweest, maar vond het helemaal top. Vooral South Beach en dat gedeelte erachter (Lincoln Av.?)

Zou daar wel kunnen wonen!
Florida heeft best wel wat te bieden al zeg ik het zelf ;p. Zo zijn er veel pretparken en er zijn ook waterparken waar je in de warmere maanden lekker kunt vertoeven. Behalve de pretparken zijn er veel kustplaatsen met mooie stranden aan de Golf van Mexico (mooier dan de Atlantische Oceaan kust). Florida heeft ook nog the Keys een aparte eilandenreeks.

Er is behoorlijk veel te zien en met een camper reis zie je het meeste van Florida (dit heb ik ook gedaan).

Een website die erg handig was, was www.camper-reizen.nl . Op deze website kom je van alles te weten over camper reizen in Amerika en je vind hier routes, algemene informatie, beschrijvingen van nationale parken, pretparken en steden. De Engelse versie is wel uitgebreider: www.rv-trips.com.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven