Suffe vraag *niet snapt*

14-08-2012 17:21 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, een hele suffe vraag, maar ik vraag het me toch al een tijdje af.

Heel geregeld zie ik op Twitter en Facebook mensen een zinnetje tussen sterretjes zetten. Zoals bijvoorbeeld in de titel.

Waarom zeggen ze dan " Er zit een wesp *weg rent* " in plaats van *rent weg*? Ik snap nooit hoe ik het nou moet lezen...

Alvast bedankt voor de uitleg *dankbaar is* ;)
Ik denk dat de vreemde constructies als *wegrent* de functie hebben van bijvoeglijke bijzinnen, die dus iets zeggen over een object/persoon in de zin waar de constructie bij hoort, *nog ingewikkelder maakt*
Ik bedoelde het trouwens met een knipoog, hoor.

Volgens mij is zowel *weg rent* als *wegrennen doet* voortgekomen uit GeenStijl-taalgebruik. Zelfde trant als 'huilie huilie', een beetje kinderlijk taalgebruik, neerbuigend gebruikt.

In de loop der tijden is het ingeburgerd geraakt, net als het gebruik van smileys, om het gebrek aan lichaamstaal in de online communicatie een beetje te compenseren.

Ik vind het wel grappig. *wegduikt*
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Blog over dit onderwerp.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
*zit sloom te wezen met poffertjes in de maag*
it's a big club and you ain't in it
*gaat koffiezetten en de tv aan doen*
*gaat echt niet aan twitter beginnen*
Ik denk altijd dat mensen er gewoon interessant mee willen doen en denk er zelf dan maar 'Miepje die...' voor. Dan is het nog enigzins te doen: Miepje die *weg rent*. Ik vind het echter megastom en onderontwikkeld staan.
Is onderdeel van een draaiboektekst denk ik; gedeelten die gezegd worden en gedeelten die gedaan worden. Bij elkaar heet dat acteren.

Door zichzelf in zo'n tekst te plaatsen wordt het beeldender, boeiender weergegeven.
*hand voor het hoofd slaat en hoofdschudden doet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven