Mode & Beauty alle pijlers

Perfect passende kleding.

15-08-2012 17:50 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames!

Ik ben een modestudent en ben momenteel bezig met een bedrijfsplan te schrijven wat ik ook echt wil gaan uitwerken als ik afgestudeerd ben. Door middel van nieuwe technologische ontwikkelingen wil perfect passende kleding produceren. Naast een passend kledingstuk heeft de klant ook de keuze om mee te beslissen in model-, kleur en stofleuze. Ik zou graag willen weten waar meer vraag naar is: op maat gemaakte (feest)jurkjes of lingerie, of misschien iets anders. Wat denken jullie?

Alvast heel erg bedankt!
Ik denk eerder broeken.

Zijn altijd of te lang, of te kort, heupen te breed, of kont te plat, of te dikke buik, te hoog, te laag, enfin.

Maar ik kan me voorstellen dat je gaat geen 'leuk' en 'sexy product vindt (iig niet zoals feestjurken en lingerie)
jurkjes zou ik zeggen. lingerie heb ik nooit moeite mee... maar ik kan me voorstellen dat vrouwen met een grote cup ook weleens iets aanwillen wat er niet uitziet alsof mijn oma van 80 het ontworpen heeft. (ik hoor overigens vaak klachten van vrouwen met grote cups en een kleine omvang, daar zal dus wel vraag naar zijn)

en nette broeken.... is voor mij echt een ramp.

maar in principe kan je tegenwoordig toch al alles op maat laten maken... hangt alleen een prijskaartje aan.
Inderdaad, pakken en kostuurms. Wat een drama zeg. Broeken gapen op mijn rug, rimpelen bij mijn kruis en zijn te kort of te lang. Jasjes knellen over mijn borsten maar houden ruimte over bij mijn taille.

Als iets op maat gemaakt moet worden is dat het wel.

Ik denk dat meer mensen iets extra's hebben voor hun zakelijke kleding dan voor een incidenteel feestjurkje. En lingerie is al op maat. En als je naar een goede zaak gaat, is er zoveel keuze.
Nette broeken, colberts en jurkjes zijn het moeilijkst zelf op maat te maken. Mooie/sexy lingerie is in grote maten goed te krijgen, maar inderdaad is het met een kleine omvang (denk bijv. 70F) wel moeilijker.

Maar ik denk dat je toch aan wat meer high class kleding moet denken, met goedkope kleding gaan mensen wel naar de Gouden Turk. Ik vermaak bijvoorbeeld alles zelf. Heb een zandloperfiguur (lang, maat 36/38, maar wel brede heupen en borsten), dus het meeste past niet.
Ook ik heb altijd moeite met broeken, voor ik een mooi zittende broek heb ben ik minstens 20 exemplaren verder (niet overdreven). Ook jasjes/colbertjes/blouses heb ik moeite mee, vanwege bredere schouders/grotere boezem dan de standaardmaten.
Kleding algemeen voor een cup groter dan D (en lijf mt 34 tm 40)
Lingerie. Zou ideaal zijn om niet meer 10000000 beha's te moeten passen. Ook handig voor vrouwen met grote maten.
Beha´s en broeken.
Als het betaalbaar is voor de 'normale' Nederlander wel.
Lijkt me echt leuk als je je eigen lingerie kan samenstellen!

Praktisch gezien nette broeken, colberts, blousjes. Dit lijkt me alleen niet echt vernieuwend.
Leuke lingerie is in alle maten te krijgen. Ik vind 80 euro voor een bh alleen erg duur, maar ja. Heb het wel nodig. Dus...dat is er al.

Jurken koop ik en laat ik vervolgens op maat maken in de buurt.

Pakken kun je in de winkel al meteen laten vermaken.

Ik denk dat je het vooral moet gaan zoeken in de prijs. Als jij goedkoper bent dan de rest en toch op maat kunt leveren zit je gunstig. Anders voegt het niets toe aan de markt.
TO is gevlogen!
Jurkjes voor langere dames, broeken in lengtematen zijn er al maar jurkjes zitten vaak in de taille te hoog.
Kleding voor juist kleinere dames (met kleine maten), rokken en jurkjes zijn gewoon te lang en met inkorten verknip je soms het model ook gewoon :S
Broeken ook bij mij! En schoenen! Mijn voeten schelen een halve maat. Drama, drama.
Ik - als grote borsten hebbend persoon - zou het heeeeel fijn vinden als voorgevormde topjes ook bestaan voor vrouwen met grote borsten. Nu heb ik 4 borsten als ik eens een leuk topje wil (niet de standaard singlets). Of nouja over het algemeen: leuke blousjes en outfits afgestemd op een grote borstenmaat.

Als ik op dit moment kleding koop moet ik OF XL kopen waardoor de schouders te breed zijn en de borsten goed, OF blousjes die alleen onder de borsten dicht kunnen. Zelfe geldt voor topjes. Als mijn borsten erin passen dan zijn de bandjes weer te groot. Maarja dit is zo specifiek en per cupmaat verschillend dat het vast niet te realiseren is
Dat laatste heb ik dus ook :(. Cupmaat 90C of D en jurkjes, tuniekjes of topjes kopen is een ramp. Ik heb verder een normale maat 38/ 40 en de verhoudingen kloppen dus nooit. Zodra iets maar een beetje 'belijnd' is is de kans 90 procent dat het niet zit. Of de bikinitop past en er zit een broekje in XL bij. Niet fijn.
BH's. Met kleine omvang (ook 65) en grote cup (vanaf DD en up)... drama.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Kleding voor wat kleinere dames met vorm! En kleding die ontworpen is voor een echt zandloperfiguur.

Wbt beha's: ik raad altijd de merken Freya en Fantasie aan. Te krijgen bij oa SandrabrA (Utrecht), Naron (Breda, Tilburg) , A&T de Jong (Heerenveen) Palazzina en Corline (Amsterdam en Haarlem).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven