Aangetekende brief perikelen

16-08-2012 12:49 31 berichten
Mijn middelste naam zou niet "Stuk Neurotisch Ongeduld" zijn moest ik niet "Fru1t3lla" heten. Hoewel deze wondermooie eigenschap niet altijd zo negatief is, zet het me wel aan het twijfelen.

Zo doende! Ik heb een uiterst belangerijke brief (nouja, voor mij uiterst belangerijk ) naar mijn universiteit verzonden op maandagmiddag (half 2). Omdat het toch belangerijk is dat deze goed arriveert, om het op zijn Vlaams te zeggen, heb ik deze aangetekend laten versturen. 7,50 euro armer (voor die luttele 9 gram, was het de cocaïne onder de brieven?.. ) en een ticketje om mijn verzending te traceren rijker. Het is inmiddels donderdagmiddag en hij staat al eeuwen (lees: sinds dinsdag) op de status paketbezorger onderweg.

Voor zover ik weet zijn ze wel traag met het updaten, maar hij had eigenlijk gisteren al daar moeten zijn. Amai mijn gat (vertaling voor de niet Vlamingen: Jaja, het zal wel wezen..).

Doe ik mijn naam "Stuk Neurotisch Ongeduld" eer aan of het is inderdaad nu aan de trage kant? (Ik wil ook liever niet bellen, 45 cent per minuut, wat een "service". Eveneens geen chat support te vinden. FFFFFFFUUU).
Relax Veeeel te warm om je druk te maken. Het komt vast wel goed.

Bellen naar de klantenservice heeft geen zin, als ze een stel apen aan de andere kant van de lijn zouden zetten, zou de service een stuk beter worden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem aan de postbus gezonden of baan het adres van de Uni zelf? Misschien was er niemand aanwezig om hem aan te nemen? Dat geldt dus ook voor de postbus, zolang niemand zich daar meldt wordt hij niet opgehaald.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Die hoosbui had gisteren wel de boel lekker afgekoeld. Ik verdenk de postbode ervan dat hij al het papier heeft gebruikt om een paraplu te bouwen met een paperclip en lippenstift en zo de brief verloren is geraakt
Hmmm het was aan de postbus, ik kreeg het adres zo mee vanuit de brief waarop ik reageerde. Ik bedacht me ook al dat die handtekening een probleem zou zijn, maar op de site zou het dan toch al staan dat er een poging is geweest, of zijn ze daar ook zo lief consequent in?
Nu we toch bezig zijn. Ik zit hier op mijn werk met mijn brief die ook aangetekend verstuurd moet worden. MAAR. Ik heb geen envelop en ik wil er geen van het werk gebruiken want daar staat het logo groot op.

Waarom kun je in de tijd van internet geen enveloppen (en postzegels ook trouwens) per stuk kopen?
Een aangetekende brief aan de postbus houdt in dat er in de postbus een briefje word gelegd dat er een aangetekende brief opgehaald dient te worden.

Grote kans dat er of nog niemand de postbus heeft geopend ofwel het briefje al gevonden heeft maar nog niet naar het postkantoor is geweest.

Beide mogen geen bezwaar zijn, op jouw aangetekende brief staat nl een datum, wardoor altijd aan te tonen valt dat hij op die datum ter aanname is aangeboden.
quote:Ruza schreef op 16 augustus 2012 @ 12:57:

Nu we toch bezig zijn. Ik zit hier op mijn werk met mijn brief die ook aangetekend verstuurd moet worden. MAAR. Ik heb geen envelop en ik wil er geen van het werk gebruiken want daar staat het logo groot op.

Waarom kun je in de tijd van internet geen enveloppen (en postzegels ook trouwens) per stuk kopen? Een envelop vouwen van een A-4, een mooie pagina uit de Flow, krant, papier van de rol bij de bloemen bij de AH?
@Ruza, bij bruna kan je sowieso nog losse postzegels kopen, volgens mij ook losse enveloppen (afhankelijk vd maat)

En heb je maar 1 postzegel nodig kun je hem altijd laten frankeren bij een post.nl afgifte punt.

Bij het postkantoor/agentschap waar je je brief laat aantekenen, kun je ook enveloppen krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Waarom kun je in de tijd van internet geen enveloppen (en postzegels ook trouwens) per stuk kopen? Als ik enveloppen van mijn werk gebruikte voor privédingen, dan plakte ik het logo gewoon af met witte etiketten. Hebben jullie die niet op de zaak?
quote:mevrouwr schreef op 16 augustus 2012 @ 13:02:

@Ruza, bij bruna kan je sowieso nog losse postzegels kopen, volgens mij ook losse enveloppen (afhankelijk vd maat)

Bij de Bruna waar ik wel eens kom verkopen ze alleen maar velletjes van 10 postzegels.
Ruza: je kan inderdaad bij de bruna enveloppen kopen maar ik geloof wel dat ze in een pakje komen .

Mevrouwr: het kan goed zijn dat het inderdaad zo is gelopen maar volgens de website zou ik dan moeten kunnen zien dat er dan een code is achtergelaten waarmee ze hem kunnen ophalen. Ik denk ook niet dat er iemand momenteel aanwezig is of dat het pas op de uiterste inleverdatum wordt nagekeken en dan is het te laat voor mij .

Misschien zelf maar naar de uni reizen om hem in het postvak te plempen of eerst mailen aan de geadresseerde?
O, en wat mevrouwr zegt over die aangetekende brief.
Witte etiketten nog nooit gespot hier.

En ik dit gehucht zit niet zoveel Maar ik ga zo ff naar het postkantoorachtig ding en ga het uitzoeken.
Jij hebt de brief op tijd verzonden dus geen stress.
fruitella daar was ik al bang voor. En ik stuur gemiddeld 2 brieven per jaar. Ik WIL geen heel pak enveloppen
Waar ik over stress is een beetje het volgende: het is een "soliciatie" voor een extra vakkenpakket voor mijn studierichting waarin slechts een beperkt aantal deelnemers worden aangenomen. Aangezien vrij veel mensen geïnteresseerd waren ben ik bang dat ze niet eens de moeite gaan nemen om achteraf nog mijn brief te gaan zoeken en opnieuw met het committee gaan beoordelen tegenover alle andere brieven.
quote:Ruza schreef op 16 augustus 2012 @ 13:08:

fruitella daar was ik al bang voor. En ik stuur gemiddeld 2 brieven per jaar. Ik WIL geen heel pak enveloppen Misschien een cursusje origami met enveloppen doen?
Bellen?
Fruitella, ik zal hem onthouden voor de volgende keer dat ik een ban heb.
Emailen?

De mensen die op scholen/universiteiten werken hebben nu toch ook gewoon vakantie?
Geen telefoonnummer van de docent, ik kan wel een emailadres achterhalen. Maar het is naar de postkamer van de uni verstuurd dus ik weet niet of de docent hier iets nuttigs in kan zeggen
quote:elninjoo schreef op 16 augustus 2012 @ 13:14:

Emailen?

De mensen die op scholen/universiteiten werken hebben nu toch ook gewoon vakantie?Mmmm dat valt wel mee eigenlijk, mijn schooljaar begint de 27e, volgende week moet ik al inschrijven voor werkcolleges en dan zijn ze ook vollop bezig met intros voor de eerste jaars lichting. De studentendecaan is al weer aan het werk bijvoorbeeld
Lieve mensen, bedankt voor de informatie trouwens . Denk dat ik het voorlopig afwacht en het anders op de 27e zelf in het postvak van de docent leg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven