Geld & Recht alle pijlers

Verzekerd bij de defensie

16-08-2012 16:12 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige topic heb ik verteld over onze gemaakte kosten voor de vakantie. Nog ff kort voor de mensen die dit niet gelezen hebben: we hebben langs de snelweg een lekke band gehad, moesten meerdere dagen in een hotel verblijven en hebben taxikosten gemaakt. Mijn vriend en ik zijn allebei bij een ander bedrijf verzekerd en gezien ik de kosten betaald heb, heb ik als eerste gebeld voor de kosten declaratie. Daaruit bleek dat ik de kosten van hotel en openbaar vervoer moest delen, maar taxi kosten en benzine kosten in zijn geheel kon verhalen. Vervolgens heb ik mijn vriend gevraagd de overige kosten op zijn verzekering te verhalen. Mijn vriend valt onder defensie en is daar (onder werktijd) verzekerd, hoe zit dat privé? Op Internet las ik dat de millitairen voor privé reizen een eigen verzekering moeten afsluiten en betalen. Mijn vriend komt echter met het verhaal dat hij de kosten op zijn rekening gestort krijgt. Hij hoefde alleen zijn verhaal te doen, de kosten te noemen en krijgt nu alle kosten terug. Waarvan ik dus al driekwart heb gekregen. Ik vind het een vreemd verhaal en heb al meerdere keren gevraagd of hij eerlijk is, waarom zou je hier over liegen? Maar het gaat toch niet zo makkelijk? Toen ik belde moesten ze ons dossier zoeken en moest ik kunnen aantonen dat er kosten gemaakt waren, bonnetjes hoefde ik inderdaad niet op te sturen. Worden de kosten niet gecheckt bij instanties en is het zo gemakkelijk dat je je kosten kunt vertellen en er niet wordt gekeken of ze elders al zijn aangevraagd? Lijkt me niet toch..?
Je vertrouwd je eigen man niet en wil nu antwoord hier? En wat als het niet klopt wat ie zegt? Dan pleur je em het huis uit?
quote:Ivetje schreef op 16 augustus 2012 @ 16:14:

Je vertrouwd je eigen man niet en wil nu antwoord hier? En wat als het niet klopt wat ie zegt? Dan pleur je em het huis uit?Tja, zo fijne vakantie was het toch al blijkbaar niet.
Waarom vraag je het niet bij de defensie zelf hoe het écht zit, als je je vriend zijn woorden niet vertrouwd?
Mijn reisverzekering van Interpolis betaalt ook altijd ongezien uit, maar je moet je bonnetjes nog wel 'n maand bewaren omdat ze wel 'ns middels steekproef controle doen.
Ik vind het een beetje ver gaan om zijn verzekering en alles te bellen, maar vroeg me gewoon af, misschien heeft hier iemand ervaring en kan die hier iets over zeggen..
Ja inderdaad, dat was bij mij ook zo. Maar ze gingen wel eerst mijn dossier erbij halen waarin stond dat we daadwerkelijk pech hadden met de auto en vroegen waar we wel en geen bonnetjes van hadden. En inderdaad dat we ze moesten bewaren voor de steekproef. Maar mijn vriend vertelde dat hij gewoon tegen zijn baas kon zeggen hoeveel kosten het waren, terwijl ik me bezig heb gehouden met deze kosten en ook de bonnetjes e.d. heb. En dat het nu zo op zijn rekening gestort wordt. Er is niets gezegd over het dossier waarin stond dat we pech hadden en ook niets over bonnetjes. Vind dat gewoon een vreemd verhaal..
quote:Worden de kosten niet gecheckt bij instanties en is het zo gemakkelijk dat je je kosten kunt vertellen en er niet wordt gekeken of ze elders al zijn aangevraagd? Lijkt me niet toch..?

Volgens mij doen ze dat niet, tenzij misschien samenwerkende verzekeringen, maar mij lijkt zoiets als defensie compleet apart staan, dus daar heb je mazzel mee.

Raar dat jij dat voordeeltje wat je vriend er uit sleept niet waardeert.
En stel dat het gewoon klopt, wat is het probleem dan? Je krijgt het dan toch netjes vergoed?

En stel dat het niet klopt, wat is het probleem dan? Je hebt toch zo netjes alle bonnetjes bewaard?
quote:kippiee schreef op 16 augustus 2012 @ 16:12: Mijn vriend valt onder defensie en is daar (onder werktijd) verzekerd, hoe zit dat privé? Op Internet las ik dat de millitairen voor privé reizen een eigen verzekering moeten afsluiten en betalen. Mijn vriend komt echter met het verhaal dat hij de kosten op zijn rekening gestort krijgt. Hij hoefde alleen zijn verhaal te doen, de kosten te noemen en krijgt nu alle kosten terug. Waarvan ik dus al driekwart heb gekregen. Ik vind het een vreemd verhaal en heb al meerdere keren gevraagd of hij eerlijk is, waarom zou je hier over liegen? Maar het gaat toch niet zo makkelijk? Toen ik belde moesten ze ons dossier zoeken en moest ik kunnen aantonen dat er kosten gemaakt waren, bonnetjes hoefde ik inderdaad niet op te sturen. Worden de kosten niet gecheckt bij instanties en is het zo gemakkelijk dat je je kosten kunt vertellen en er niet wordt gekeken of ze elders al zijn aangevraagd? Lijkt me niet toch..?

't zou wel geweldig zijn als het zo zou werken... Maar zo gaat het jammergenoeg niet.

Als hij in zijn verlof op vakantie is, dan zal hij daar zelf een reisverzekering voor moeten afsluiten. Dat gaat niet via defensie.

Zou wel mooi zijn, want dan vraag ik ook jaren reisverzekering terug bij defensie.

Het enige wat zou kunnen zijn, is dat hij via de militaire vakbond een doorlopende reisverzekering heeft. Maar goed, dat is dan een verzekering, en dat komt niet bij defensie weg.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Inderdaad, zakenreisverzekeringen dekken nooit prive-reizen. Wel kan, afhankelijk van het arbeidsvoorwaardenpakket van de werkgever, soms een extra verzekering afgesloten worden waar je dan voor bijbetaald. Wellicht is daar sprake van?

Verder adviseer ik je dringend om gezamenlijk niet meer te claimen dan de werkelijk gemaakte kosten. Doe je dat wel, dan is de kans best aannemelijk dat je door de mand valt. Verzekeraars hebben zowel software in huis als medewerkers in dienst om dergelijke fraude op te sporen. En wordt je betrapt op verzekeringsfraude, dan heb je echt een heel groot probleem, want dan willen verzekeraars je voor niets meer verzekeren!
Het klopt niet. Neem dat maar van mij aan.

Een militair dient voor privereisjes zelf een verzekering te hebben. Er wordt nooit iets vergoed, alleen indien het een dienstreis betreft.

Nummerzoveel, er is ook geen sprake van een extra verzekering die afgesloten kan worden.

Defensie is hier geen speler in. Het betreft een aangelegenheid waar de medewerker zelf voor aansprakelijk is en zelf een verzekering voor dient af te sluiten.
Geen bijzonderheden
Nou, je vorige topic ging over iets heel anders. Maar als jouw "vriend" kosten declareert welke jij al hebt ontvangen zou ik echt afstand van hem nemen en zorgen dat hij nooit jouw bonnen in handen krijgt, want verzekeringsfraude heeft dan ook gevolgen voor jou.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat kan toch niet? Het zou wel heel gemakkelijk zijn, dat wanneer je geen reisverzekering hebt, je evt. gemaakte kosten kunt neerleggen bij je werkgever, in dit geval defensie.

En anders kan ik nog wel wat bezuinigingsmaatregelen verzinnen bij defensie zonder dat dit ten koste gaat van defensie.
Stiekem denk ik dat ie (om van jouw gezeur over die reisverzekering af te zijn) gewoon heeft verzonnen dat ie alles terug krijgt :D
Ja dat denk ik dus ook, dat hij helemaal niet verzekerd is, maar dat niet durft te zeggen, omdat het natuurlijk ook best wel dom is. Hij meent namelijk dat hij gewoon privé ook verzekerd is als ie allemaal gekke dingen doet in zijn vakantie, omdat ie 24 uur millitair is. Vond dat al een beetje vreemd. Wou gewoon ff checken of het nou zo vreemd is dat ik mijn vriend hierin wantrouw.
.
anoniem_12890 wijzigde dit bericht op 08-11-2012 10:02
Reden: ivm verwijderen account//privacy
% gewijzigd
Wat het probleem dan is? Nou dat hij dubbel onze kosten laat declareren en dat dat inderdaad ook gevolgen voor mij heeft. En anders heeft hij gelogen, wat ik ook best sneu vind in dit geval.
Ach, mijn vriend zou het sowieso niet zijn...
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jij kunt toch gewoon zeggen er niets van te weten als hij dubbel declareert? Zorg dat jij de originele bonnen bewaart.
quote:yasmijn schreef op 16 augustus 2012 @ 16:45:

Nummerzoveel, er is ook geen sprake van een extra verzekering die afgesloten kan worden.

Defensie is hier geen speler in. Het betreft een aangelegenheid waar de medewerker zelf voor aansprakelijk is en zelf een verzekering voor dient af te sluiten.

Veel werkgevers hebben deals met verzekeringsbedrijven, waarin medewerkers ook via de werkgever hun priveverzekeringen af kunnen sluiten. Dit wordt dan gewoon door de medewerker zelf betaald, via een inhouding op het salaris. Voor de verzekeraar biedt dat het voordeel dat hij zeker weet dat de premie betaalt wordt, waardoor deze bereid zijn om daar een leuke groepskorting tegenover te stellen.

Maar ik begrijp al uit jouw woorden, dat dit bij defensie dus niet aan de orde is!
En geldt dat voor al het werk binnen defensie? Lijkt me wel he. Had ook al op internet gezocht, bij zijn desbetreffende vakgebied en daar stond ook dat een millitair privé niet verzekerd is. Hij deed echter voorkomen alsof hij de hele week al contact had met de verzekering en dat hij het bedrag kon noemen en dat ze het overmaakten. Ik zeg tegen hem, je weet toch helemaal niet de kosten? Nee maar hij kon goed overtuigen..Dacht oké, duidelijk dat je aan het lullen bent.
.
anoniem_12890 wijzigde dit bericht op 08-11-2012 10:02
Reden: ivm verwijderen account//privacy
% gewijzigd
@elninjoo, ja inderdaad dat kan ik wel doen, komt alleen wel beetje knullig over, maar ok maar mijn vriend heeft zoiezo dan heel andere kosten opgegeven, dus het klopt gewoon niet.
Ik ga mijn vriend ja niet op voorhand controleren of hij een verzekering heeft afgesloten, ga je toch niet vanuit dat iemand dit niet heeft of dat hij erover liegt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven