Voor het eerst in m'n leven opgelicht. Niet leuk.
woensdag 15 augustus 2012 om 12:34
We zijn dus op dit moment op vakantie in Oostenrijk met z'n viertjes en gister zijn we naar een rodelbaan geweest. Voor de kinderen hadden we een kaart gekocht dat ze ieder 5x konden rodelen. Je moet dan door zo'n poortje heen en iedere keer je kaartje erin doen. Na 3 keer rodelen deden de kaartjes niet het niet meer. We gaven aan bij de twee mannen van die rodelbaan dat de kaartjes het niet meer deden. Die mannen beweerden dat de kinderen ieder al vijf keer waren geweest wat dus niet zo was. Toen lieten ze ons het computerscherm zien waar al de ritten op geregistreerd waren met een tijdstip in de ochtend. We waren er aan het eind van de middag. Zo'n kaart kost dus p.p. 35 euro. Toen gaven de mannen aan dat we de kinderen maar eens goed moesten opvoeden tot eerlijke mensen en niet tot leugenaars. Toen gaf de ene man onze dochter een duw waardoor ze tegen de tafel aanviel. Mijn man werd razend en er ontstond een afschuwelijke situatie waarbij mijn man frontaal de confrontatie aanging met de twee mannen waarvan er 1 een kop groter is. Omdat ik er tussenkwam kon ik voorkomen dat het een vechtpartij werd. Mijn man heeft nog foto's gemaakt van die kerels (die overigens probeerden weg te duiken) en op de site van de woonplaats gezet alszijnde oplichters met foto en al. Maar jeetje, wat was dit ontzettend akelig.
woensdag 15 augustus 2012 om 12:43
quote:paloma schreef op 15 augustus 2012 @ 12:40:
Om het goed te begrijpen. Je dochter wordt door een grote kerel tegen een tafel geduwd en jij vindt het akelig, dat je voor de eerste keer in je leven bent opgelicht?
Zucht...dat staat er helemaal niet.
Klote to! Hoop dat jullie alsnog een fijne vakantie hebben
Om het goed te begrijpen. Je dochter wordt door een grote kerel tegen een tafel geduwd en jij vindt het akelig, dat je voor de eerste keer in je leven bent opgelicht?
Zucht...dat staat er helemaal niet.
Klote to! Hoop dat jullie alsnog een fijne vakantie hebben
woensdag 15 augustus 2012 om 12:55
Ik zou ook aangifte doen bij de politie. En zeker geen stennis schoppen waar de kinderen bij zijn. Lijkt me voor je dochter ook een vervelende ervaring. Ook niet fijn om te zien dat vader wil gaan vechten. In dit soort situaties zou ik de eer aan mezelf houden op de plek zelf. Rustig foto's maken en dan naar de politie gaan. Als ik zou merken dat er met deze oplichters niet te praten valt. Zul je net zien dat vader nog een straf aan zijn broek krijgt, omdat hij het zelf uit wil vechten (wat zeker niet de goede manier is).
woensdag 15 augustus 2012 om 13:04
Dus je dochter stond naast/bij mama en papa die een beetje geërgerd aan het praten waren met de medewerkers, toen een van de medewerkers naar haar toe ging om haar uit het niets een fikse duw te geven.
Het spijt me om het te moeten zeggen, maar ik denk dat we een deel/kant van het verhaal missen, want die medewerkers zullen geen frisse types zijn geweest, maar dit is niet logisch.
Het spijt me om het te moeten zeggen, maar ik denk dat we een deel/kant van het verhaal missen, want die medewerkers zullen geen frisse types zijn geweest, maar dit is niet logisch.
woensdag 15 augustus 2012 om 13:50
woensdag 15 augustus 2012 om 17:48
Mijn man spreekt heel erg goed Duits en toen hij op het computerscherm keek zag hij dat een aantal dingen gewoon niet klopten. B.v. dus een ander tijdstip (toen wij er nog niet waren) Veel te veel tijd tussen de ritten terwijl de kinderen 3 keer vlak achterelkaar geweest waren). De twee heren konden het niet winnen op basis van argumenten dus toen stond 1 van die heren op en liep langs mijn dochter heen en raakte haar (bewust of onbewust) waardoor ze tegen de tafel viel. En toen werd mijn man heel erg kwaad. Dus we kunnen niet aantonen dat het expres ging. Ik heb een nicht in Oostenrijk wonen en die adviseerde om niet de politie te bellen omdat het in dat soort plaatsjes ons kent ons is. De aangifte zou dan uren duren en het was onze één na laatste vakantiedag. Maar het was gewoon heel erg akelig. Mijn man weigerde om af te druipen omdat hij niet wil dat de kinderen belazerd worden.
Verder kunnen we toch niet bewijzen dat de kinderen maar drie keer zijn wezen rodelen. We stonden gewoon zwak qua bewijs. Maar ik blijf er een rotgevoel aan overhouden. Het is een beetje een smet op de vakantie geweest. Echt jammer.
Verder kunnen we toch niet bewijzen dat de kinderen maar drie keer zijn wezen rodelen. We stonden gewoon zwak qua bewijs. Maar ik blijf er een rotgevoel aan overhouden. Het is een beetje een smet op de vakantie geweest. Echt jammer.
woensdag 15 augustus 2012 om 17:50
quote:missfiona schreef op 15 augustus 2012 @ 13:50:
Er mist iets in dit verhaal. De echte aanleiding tot de duw, het bellen van de politie en aangifte doen over de duw waardoor kind viel en een ouder die zich drukker maakt over dat een wildvreemde kerel haar kind pijn doet dan over het opgelicht zijn...Nee, meer dat zoiets zo uit de hand kan lopen alleen maar omdat je niet wil dat je kinderen zo behandeld worden. Dat was het meer. Ik weet gewoon dat we opgelicht werden en ook als toerist niet de enige zijn. Dat het ons gebeurd tot daar aan toe, maar niet bij kinderen. Naar en flauw.
Er mist iets in dit verhaal. De echte aanleiding tot de duw, het bellen van de politie en aangifte doen over de duw waardoor kind viel en een ouder die zich drukker maakt over dat een wildvreemde kerel haar kind pijn doet dan over het opgelicht zijn...Nee, meer dat zoiets zo uit de hand kan lopen alleen maar omdat je niet wil dat je kinderen zo behandeld worden. Dat was het meer. Ik weet gewoon dat we opgelicht werden en ook als toerist niet de enige zijn. Dat het ons gebeurd tot daar aan toe, maar niet bij kinderen. Naar en flauw.
woensdag 15 augustus 2012 om 19:02
Dat is geen fijne ervaring in een hopelijk fijne vakantie.
Logisch dat jullie boos werden toen één van de heren fysiek reageerde naar dochter. Nog fijner dat het nu over is en je samen een rot ervaring rijker bent. Soms is het goed om een kind te leren dat je beter kan weglopen dan je recht te halen/eisen hoe oneerlijk de situatie ook lijkt.
Logisch dat jullie boos werden toen één van de heren fysiek reageerde naar dochter. Nog fijner dat het nu over is en je samen een rot ervaring rijker bent. Soms is het goed om een kind te leren dat je beter kan weglopen dan je recht te halen/eisen hoe oneerlijk de situatie ook lijkt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 15 augustus 2012 om 19:05
quote:fanvanagathachristie schreef op 15 augustus 2012 @ 12:34:
Mijn man heeft nog foto's gemaakt van die kerels (die overigens probeerden weg te duiken) en op de site van de woonplaats gezet alszijnde oplichters met foto en al. Maar jeetje, wat was dit ontzettend akelig.Tjezus, dat gaan ze je vast in dank afnemen.
Mijn man heeft nog foto's gemaakt van die kerels (die overigens probeerden weg te duiken) en op de site van de woonplaats gezet alszijnde oplichters met foto en al. Maar jeetje, wat was dit ontzettend akelig.Tjezus, dat gaan ze je vast in dank afnemen.
donderdag 16 augustus 2012 om 20:29
Hoe dan ook, dit ging ten koste van de kinderen en niet van TO. Die heeft er zelf geen financieel nadeel aan gehad want het geld was gewoon uitgegeven, niet meer dan in een eerlijke situatie. Alleen hebben de kinderen minder kunnen rodelen en eentje heeft een duw gekregen. Tweemaal rot voor de kinderen dus, en dat vindt TO akelig. Logisch dus ik snap de kritiek op TO niet.