Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
ow dan ben ik vast type 2, heb al flink wat grijze haren, moet nodig weer ns verven.

(PS WC: Andy Warhol Silver Factory v Bond no. 9, vind je dat wat?)
bruine ogen, check (eerder licht dan donkerbruin)

bruin haar zonder noemenswaardig rood, check (tussen middenbruin en donkerbruin in)

Bleke huid, wordt eerder rood dan bruin in de zon

Gouden sieraden staan me totaal niet, zilver juist wel.

What's the verdict Johan?
Volgens mij worden die mensen(Wintertype 2) al grijs voor hun 20ste,Tijgermeisje.

Ik zal eens gaan ruiken
@Wilde Cubaan

Tsja, winter 2 komt vrijwel niet voor in Nederland; onder Oost-Europeanen zien we deze vaker. Wel donker haar, maar de ogen zijn eerder grijs-bruin dan bruin. Zijn prachtig met extreem jkoele kleuren.
hm laatst dacht iemand dat ik Pools was, wie weet

Voorlopig hou ik het op winter I.
Hoi Johan, wat ontzettend leuk dat je al ruim 50 pagina's antwoord geeft op allerlei vragen. Volgens mij vind jij je vak erg leuk! Kun je mij ook vertellen wat voor type ik ben?

Ik heb:

-Bruin haar

-Groene ogen

-Ik verbrand vrij snel, heb sproetjes op mijn neus en met aan paar dagen zon wordt dit veel duidelijker.

Alvast bedankt voor je antwoord!
Hallo Johan, inderdaad, wat hou je het hier op het forum al lang uit! Ik denk dat er daardoor al wel veel vrouwen en meiden hier kleurenbewuster zijn geworden!

Ik ben een zomertype (volgens de kleurenanaliste een paar jaar geleden). Maar veel van die zomerkleuren staan me zo flets, en ik hou er zelf ook niet zo van. Nu zie ik op sites ook wel eens het 'gemengde'type staan, zomer/winter. Zou ik misschien meer dat type zijn? Ik heb een lichte huid, zonder sproeten ( had vroeger als kind wel wat sproeten), grijs-blauwe ogen, donkere wenkbrauwen en midden tot donkerblond haar (saaie kleur).

Diverse paarstinten staan me mooi, en pruimenkleur, om maar eens wat te noemen.
@ johan

Goedemiddag kunt u mij misschien vertellen of deze waaier hierboven een goede herfst waaier is?

Vriendelijk bedankt
Dag Johan, ik heb vorige week wat adviezen van je gekregen in Utrecht. Ik was dat meisje dat absoluut geen zwart mocht dragen, terwijl ik bijna alleen maar zwart in mijn kast heb (maar dat waren er vast veel meer). Ik ben toen echter niet te weten gekomen welke kleuren mij wél staan. Zou jij mij dat nog kunnen vertellen? Is donker/kobaltblauw bijvoorbeeld een goede kleur?

Zo zie ik er ongeveer uit:

- Groen/blauwe ogen

- Huid met een roze ondertoon/blosjes

- Donkerblond haar.

Alvast heel erg bedankt en ik vond het erg leerzaam wat je vertelde!
.
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 15-11-2010 23:21
Reden: spam
% gewijzigd
babet das reclame en dat is tegen de forumregels. Tis weghalen of een permaban krijgen, dan weet je dat alvast!
He Ik zie net dat er bij mijn huidige werkgever een workshop komt van johan. 2 weken na dat ik daar weg ben. Jammer
Na dit topic ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar mijn kleurtype. Kan iemand (Johan bijvoorbeeld) een goede kleurenconsulente aanraden in de buurt van Dordrecht?
Vraagje, ik heb gisteren een kleuranalyse laten doen.

En opzoek naar een plek waar ik make-up kan bestellen op zomertype? Bestaat dat?
quote:loredana schreef op 10 maart 2007 @ 20:34:

Golvendanser, ik ben hartstikke wit, maar heb ook aziatisch bloed, mijn

moeder is indisch. Ik wilde ook een as/donkerblonde tint, maar bij de

kapper kregen ze het maar niet voo relkaar. Ik ben toen nog een keer

bij Johan geweest en daar bleek via die pruiken dat goudblond mij toch

ook heel goed staat. Aangezien ik die rode gloed er toch niet uit

kreeg.....Maar zou dus goed kunnen van dat aziatische bloed, alhoewel

er volgens mij nog veel meer mensen dit probleem hebben hoor.

ik heb ook Aziatisch bloed, mijn moeder komt ook uit Azië.

maar toch heb ik een rare haarkleur. het is eigenlijk bruin met een rode gloed?

en mijn huid is ook niet lichtgetint, hoewel ik dit toch oooh zo graag wil.

maar verder heb ik wel de aanleg, voor als ik in de zon lig die rode gloed eruit gaat, en ik ook lichtgetint lijk (als indische mensen)
Ik kick dit topic even omhoog omdat ik twijfel of ik een kleurenanalyse wil laten doen. Lijkt me heel leuk maar, ik vind het best duur en ben daarom op zoek naar ervaringen: maakt het echt zoveel verschil of kom je zelf met wat gezond verstand en een middagje in het pashok op dezelfde kleuren uit?

Ik weet namelijk 99% zeker dat ik sowieso een 'koel' type ben, bij warme/oranje/gele tinten vragen mensen mij standaard 'of ik me wel goed voel'. Bij blauwtinten en bepaalde soorten rood krijg ik juist altijd complimenten. Omdat ik licht haar heb, ga ik ervan uit dat ik geen wintertype ben en dus het zomertype overblijft. Denken jullie dat het in mijn geval dan nog zin heeft om een hele kleurenanalyse te laten doen of kan ik beter op zoek naar een zomerpalet en daarmee wat experimenteren?
ik denk het laatste, want je weet al goed welke kleuren je wel en niet staan. Wat heeft het dan voor zin om een hoop geld uit te geven aan een juffrouw die je verteld wat je al weet en die het labeltje 'zomertype' aan je hangt?
Ik denk toch wel dat een kleurenanalyse zin heeft. Er zijn volgens mij wel grote richtlijnen, maar binnen de verschillende types is er ook weer onderscheid.

En ja, het kost even wat geld, maar je hebt er iets aan voor de rest van je leven.

Wij hebben eind deze maand dan ook een afspraak staan voor een kleurenanalyse.
Tja, ik weet dat geel mij bijvoorbeeld totaal niet staat en dat blauw en paars beter bij mij passen (ook een zomertypje dus).

Meer hoef ik eigenlijk niet te weten.

Zal best kunnen dat de ene tint blauw me beter past dan de andere, maar vooralsnog heb ik er geen geld voor over.

Ik zou het wel eens leuk vinden om een analyse te laten doen en dan meteen een complete, ook mijn figuur meenemen en de vorm van je gezicht etc.
quote:Lucky1976 schreef op 07 oktober 2011 @ 15:30:

Ik denk toch wel dat een kleurenanalyse zin heeft. Er zijn volgens mij wel grote richtlijnen, maar binnen de verschillende types is er ook weer onderscheid.

En ja, het kost even wat geld, maar je hebt er iets aan voor de rest van je leven.

Wij hebben eind deze maand dan ook een afspraak staan voor een kleurenanalyse.Ben even benieuwd waar je dat hebt laten doen en bovenal of je tevreden bent. Lees zoveel reacties van mensen dat zij uiteindelijk wel (veel) geld investeren in een kleuranalyse, maar zich er niet happy mee voelen en dat lijkt mij toch zonde.
Heb toevallig gisteren de kleurenanalyse laten doen bij imageproof in Haarlem. Echt een aanrader! Zelfs mijn man vond het erg handig, nuttig en leuk!

Het gekke is dat ik eigenlijk van veel kleuren wel wist of ze me staan of niet staan. Toch is het fijn om de bevestiging te krijgen.

Ook heb ik wel wat verrassende tips gekregen over kleuren make up en haarkleur.

Ik zou zeggen: DOEN!
quote:Lucky1976 schreef op 30 oktober 2011 @ 17:31:

Heb toevallig gisteren de kleurenanalyse laten doen bij imageproof in Haarlem. Echt een aanrader! Zelfs mijn man vond het erg handig, nuttig en leuk!

Het gekke is dat ik eigenlijk van veel kleuren wel wist of ze me staan of niet staan. Toch is het fijn om de bevestiging te krijgen.

Ook heb ik wel wat verrassende tips gekregen over kleuren make up en haarkleur.

Ik zou zeggen: DOEN!Wat leuk & idd toevallig dat je er net gisteren bent geweest. Ik ben pas sinds vandaag op het forum en lees schrikbarend veel slechte ervaringen en adviezen. Over Imageproof heb ik wel vaker goede verhalen gehoord, dacht dat zij met name in het bedrijfsleven actief zijn, maar dus ook particulier. Zal ze contacten (en je compliment doorgeven;-))
Ja klopt, imgageproof is inderdaad in het bedrijfsleven actief. Zegt denk ik al genoeg hoe goed ze zijn.

Het is wel erg leuk om te zien dat ze vol enthousiasme met hun vak bezig zijn.

Succes!
Ben op bezoek geweest in Haarlem en begreep van Johan dat hij nu bijna een jaar geleden (onvrijwillig) geband is op dit forum. Het spijt hem dat hij hier geen vragen meer kan beantwoorden.

Vragen over kleurtypes, kleurenanalyse systemen etc. etc. kun je tegenwoordig wel kwijt op zijn Facebook pagina kleuren analyses
@sacha: ik weet niet of je wel een koel type bent. Ik ben in Haarlem geweest en ik ben een lichte lente. En mij staan blauw, turquoise en rood ook goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven