Kramp rond middenrif
maandag 18 juni 2007 om 20:21
Wie herkent dit?
Ik heb sinds een tijdje last van kramp rond mijn middenrif. Ongeveer een uur tot anderhalf uur na het avondeten komt er een kramp opzetten, niet normaal meer. Die duurt soms wel anderhalf uur! Ik weet dan echt even niet hoe ik moet zitten/staan/hangen... slikken doet ook verrekte zeer!
Het zit ter hoogte van mijn middenrif, en loopt helemaal via de ribbenboog door naar achteren (zeg maar langs de rand van mijn BH). Bij mijn slokdarm voelt het alsof ik iets veel te heets heb gegeten.
Ik heb er niet iedere dag last van (gelukkig maar!), tis nu 4x voorgekomen in anderhalve maand tijd.
De huisrats heeft gedacht aan galstenen, maar een buikecho sloot dit uit.
Is er iemand die deze klachten ook heeft (gehad) en die weet wat het zou kunnen zijn?
Ik heb sinds een tijdje last van kramp rond mijn middenrif. Ongeveer een uur tot anderhalf uur na het avondeten komt er een kramp opzetten, niet normaal meer. Die duurt soms wel anderhalf uur! Ik weet dan echt even niet hoe ik moet zitten/staan/hangen... slikken doet ook verrekte zeer!
Het zit ter hoogte van mijn middenrif, en loopt helemaal via de ribbenboog door naar achteren (zeg maar langs de rand van mijn BH). Bij mijn slokdarm voelt het alsof ik iets veel te heets heb gegeten.
Ik heb er niet iedere dag last van (gelukkig maar!), tis nu 4x voorgekomen in anderhalve maand tijd.
De huisrats heeft gedacht aan galstenen, maar een buikecho sloot dit uit.
Is er iemand die deze klachten ook heeft (gehad) en die weet wat het zou kunnen zijn?
maandag 18 juni 2007 om 21:20
Dank je voor het meedenken pers.. maar die zure reflux is hetzelfde als brandend maagzuur
En nee, gescheurd is ie denk ik ook niet, want dan zou ik er toch vaker last van moeten hebben?
Helaas zeiden ze bij die echo dat alles zo mooi te zien was (mijn organen dus, niet de klachten
) maar leverde het niets op aan info...
Ik baal er wel van, want het is ondertussen nog steeds niet over, en het begon om 19.45 al!!
En nee, gescheurd is ie denk ik ook niet, want dan zou ik er toch vaker last van moeten hebben?
Helaas zeiden ze bij die echo dat alles zo mooi te zien was (mijn organen dus, niet de klachten
Ik baal er wel van, want het is ondertussen nog steeds niet over, en het begon om 19.45 al!!
maandag 18 juni 2007 om 21:36
maandag 18 juni 2007 om 22:29
maandag 18 juni 2007 om 22:43
zaterdag 10 november 2012 om 08:00
Kramp rond middenrif : Ik vergelijk het met een touw dat ze onder je borstkas dichtsnoeren. Zowat 6x per jaar komt dit op bij mij voor een uur lang.
Het doet wel pijn, net een wee of kramp in de kuit.
Het is een samentrekking van spieren. Bang ben ik niet, maar het is een heel onaangenaam gevoel. Stress of spanning ?!
Het doet wel pijn, net een wee of kramp in de kuit.
Het is een samentrekking van spieren. Bang ben ik niet, maar het is een heel onaangenaam gevoel. Stress of spanning ?!
maandag 2 september 2013 om 15:45
Ik heb dit ook gehad ,eigenlijk nog steeds maar heb er nu medicijnen voor.
bij mij was het de zg notenkrakerslokdarm
http://www.mlds.nl/ziekten/44/slokdarmspasme/
bij mij was het de zg notenkrakerslokdarm
http://www.mlds.nl/ziekten/44/slokdarmspasme/
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
zaterdag 14 maart 2015 om 08:45
quote:anneboke schreef op 14 maart 2015 @ 08:02:
Dit is door stress. zaken die u opjagen of bezighouden...bewust of onbewust.
Dit is net een touw dat ze rond uw middenrif doen en toestroppen. Deze kramp kan idd lang aanhouden.
Maar een ding is zeker, het is niet gevaarlijk.Jij kan 2 jaar terug in de tijd door een apparaat zien of wat deze TO had niet gevaarlijk is? Knap en totaal nutteloos ook.
Dit is door stress. zaken die u opjagen of bezighouden...bewust of onbewust.
Dit is net een touw dat ze rond uw middenrif doen en toestroppen. Deze kramp kan idd lang aanhouden.
Maar een ding is zeker, het is niet gevaarlijk.Jij kan 2 jaar terug in de tijd door een apparaat zien of wat deze TO had niet gevaarlijk is? Knap en totaal nutteloos ook.
zaterdag 14 maart 2015 om 08:53
Ik heb dit al jaren en bij mij is er ook nooit iets gevonden, ook niet bij een gastroscopie. Ik heb jaren geleden per toeval ontdekt dat een flink glas koude melk in in keer opdrinken de kramp doet verdwijnen, ook hielp het bij anderen met dezelfde klachten. Je zou voor de zekerheid een gastroscopie kunnen vragen en idd terug naar de ha als je het niet vertrouwt. Probeer tot die tijd de melk eens.