Gezondheid alle pijlers

Kramp rond middenrif

18-06-2007 20:21 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie herkent dit?

Ik heb sinds een tijdje last van kramp rond mijn middenrif. Ongeveer een uur tot anderhalf uur na het avondeten komt er een kramp opzetten, niet normaal meer. Die duurt soms wel anderhalf uur! Ik weet dan echt even niet hoe ik moet zitten/staan/hangen... slikken doet ook verrekte zeer!

Het zit ter hoogte van mijn middenrif, en loopt helemaal via de ribbenboog door naar achteren (zeg maar langs de rand van mijn BH). Bij mijn slokdarm voelt het alsof ik iets veel te heets heb gegeten.

Ik heb er niet iedere dag last van (gelukkig maar!), tis nu 4x voorgekomen in anderhalve maand tijd.

De huisrats heeft gedacht aan galstenen, maar een buikecho sloot dit uit.

Is er iemand die deze klachten ook heeft (gehad) en die weet wat het zou kunnen zijn?
Maagzuur? Slokdarmproblemen? Ik heb het ook weleens en m'n pa ook. Misschien pilletjes die de maagzuurbalans beetje in evenwicht brengen?
Nee tis geen maagzuur, dat voelt echt heel anders.

Dit bestrijkt een veel groter gebied en is heftiger.. het is echt kramp!

Hé, dat heb ik ook weleens na het eten! Je kan dan niks anders dan stokstijf blijven zitten...
Hm, aan mij berichtje heb je dus helemaal niets....
Gescheurd middenrif dan? Hmm, ik zou het niet weten. Enkel na het eten? Iets met de alvleesklier dan? Zei de arts niets over maagproblemen/alvleesklierproblemen? Of slokdarmreflux? link
Dank je voor het meedenken pers.. maar die zure reflux is hetzelfde als brandend maagzuur

En nee, gescheurd is ie denk ik ook niet, want dan zou ik er toch vaker last van moeten hebben?

Helaas zeiden ze bij die echo dat alles zo mooi te zien was (mijn organen dus, niet de klachten :() maar leverde het niets op aan info...

Ik baal er wel van, want het is ondertussen nog steeds niet over, en het begon om 19.45 al!!
Tum Tum,

Jouw klachten komen overeen met het syndroom van Tietze. (zeg hiermee niet dat het dat is....)

Google maar eens...

Beterschap!!
quote:Tum Tum,

Jouw klachten komen overeen met het syndroom van Tietze. (zeg hiermee niet dat het dat is....)

Google maar eens...

Beterschap!!Dat heb ik dus hoogstwaarschijnlijk ook, maar dat is niet enkel na het eten. Zijn ook spieren/aanhechtingen die aangedaan zijn.
Dank je voor de tip carbonara, ik ga zeker even googelen.. het is nu gelukkig al wat beter, maar nog niet over. Niet normaal toch? het is verdorie bijna 3 uur later :?

Pers, jij zegt dat je hier ook last van hebt, kun je er wellicht wat meer over vertellen? (over tietze dan..)  ik google ook hoor!!
mmm als ik het zo lees is dit het toch niet... ik heb besloten dat ik er in elk geval maar weer mee terug ga naar de huisarts (over een paar weken als ik vakantie heb).

Mochten er nog tips komen hou ik me natuurlijk aanbevolen! En mocht ik meer te weten komen, dan zet ik dat ook wel hierneer...
galstenen? of scheurtje in middenrif? Leverproblemen? Maagzweer? 12 vingerige darmzweer? Naar de dokter dus
galstenen zijn het niet, want daar is al onderzoek naar gedaan. Geen idee wat ze verder nog met een echo zien, maar er kwam daar niets bijzonders uit...
Kramp rond middenrif : Ik vergelijk het met een touw dat ze onder je borstkas dichtsnoeren. Zowat 6x per jaar komt dit op bij mij voor een uur lang.

Het doet wel pijn, net een wee of kramp in de kuit.

Het is een samentrekking van spieren. Bang ben ik niet, maar het is een heel onaangenaam gevoel. Stress of spanning ?!
Hey dat heb ik ook wel eens en man ook. Het voelt alsof er een band heel strak om je borst zit gesnoerd. Idd thv je bh-bandje.

Maar wat het is of wat je er aan moet doen? Geen idee, het gaat meestal op den duur weer over.
Refluxziekte
is het al duidelijk wat je hebt..want ik heb precies hetzelfde en dat maakt mij wel zorgen
Ik heb dit ook gehad ,eigenlijk nog steeds maar heb er nu medicijnen voor.

bij mij was het de zg notenkrakerslokdarm

http://www.mlds.nl/ziekten/44/slokdarmspasme/
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Dit is door stress. zaken die u opjagen of bezighouden...bewust of onbewust.

Dit is net een touw dat ze rond uw middenrif doen en toestroppen. Deze kramp kan idd lang aanhouden.

Maar een ding is zeker, het is niet gevaarlijk.
En toen het dmv echo geen galstenen bleken te zijn heb je niet aangedrongen om te onderzoeken waar de pijn dan wel van vandaan komt? Leuk dat een huisarts iets uit kan sluiten maar daarmee is de zaak natuurlijk nog lang niet opgelost.
quote:anneboke schreef op 14 maart 2015 @ 08:02:

Dit is door stress. zaken die u opjagen of bezighouden...bewust of onbewust.

Dit is net een touw dat ze rond uw middenrif doen en toestroppen. Deze kramp kan idd lang aanhouden.

Maar een ding is zeker, het is niet gevaarlijk.Jij kan 2 jaar terug in de tijd door een apparaat zien of wat deze TO had niet gevaarlijk is? Knap en totaal nutteloos ook.
Ik heb dit al jaren en bij mij is er ook nooit iets gevonden, ook niet bij een gastroscopie. Ik heb jaren geleden per toeval ontdekt dat een flink glas koude melk in in keer opdrinken de kramp doet verdwijnen, ook hielp het bij anderen met dezelfde klachten. Je zou voor de zekerheid een gastroscopie kunnen vragen en idd terug naar de ha als je het niet vertrouwt. Probeer tot die tijd de melk eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven