hoe vaak bed verschonen?

18-08-2012 11:29 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe vaak jullie je bed verschonen? en doen jullie dat in de zomer vaker dan in de winter?

Ik doe het meestal om de 2 a 3 weken soms 4, maar dat vind ik soms nog te lang 4 weken...

Ik heb soms best wel de neiging om vaak mijn bed te verschonen, ik heb het 2 weken geleden nog gedaan en soms twijfel ik of ik mijn bed wel of niet zou verschonen, soms vind ik het ook gewoon heerlijk om onder een schone laken te slapen:)
andijvie-bed verschonen

Hoevaak je bed verschonen?

lekker origineel onderwerp ook.
Limits only exist in your mind. And in your bank account.
Week 30 van de Extremely Demotivational Calendar
Echt. Ik blijf me er over verbazen.

"Ik heb de neiging mijn beddegoed vaak te verschonen"

om vervolgens droog te beweren dat het het elke 2 of 3 weken verschoont. En soms na 4 weken.

Dat is toch hártstikke láng?! En dat weet (ruik) je zelf toch ook wel?
quote:cupcakegirl schreef op 18 augustus 2012 @ 11:38:

O, ik strijk niks dus dat is het werk niet.

1 machine vol met wit op 90 graden en dan de dekbedovertrekken op 60. Na de droger meteen weer op het bed. Of als ik zin heb in een ander dekbedovertrek dan gaat het de kast in.

Waarom verschoon je het niet vaker?Ik wil wel vaker verschonen, maar vaak als ik het wil doen, denk ik vaak doe ik straks wel en dan schiet het er gewoon bij in, en ik ben ook niet vaak thuis te slapen..
quote:my_little schreef op 18 augustus 2012 @ 11:41:

[...]

Ik wil wel vaker verschonen, maar vaak als ik het wil doen, denk ik vaak doe ik straks wel en dan schiet het er gewoon bij in, en ik ben ook niet vaak thuis te slapen..Ze het in de agenda van je telefoon en zet er een verschrikkelijk alarm onder.
Ik weet dat het lang is, maar ik probeer het zovaak mogelik te doen:) als ik een periode heb dat ik vaak thuis slaap.

Bedankt voor jullie reacties:) ik ga voortaan elke week mijn bed verschonen, ook als ik niet zo vaak thuis ben!:) Vind ik zelf toch wel wat frisser idd;)
Nou heb net een papiertje op mijn kast geplakt met;) elke week bed verschonen:)
quote:my_little schreef op 18 augustus 2012 @ 11:43:

Ik weet dat het lang is, maar ik probeer het zovaak mogelik te doen:) als ik een periode heb dat ik vaak thuis slaap.

Bedankt voor jullie reacties:) ik ga voortaan elke week mijn bed verschonen, ook als ik niet zo vaak thuis ben!:) Vind ik zelf toch wel wat frisser idd;)

Braaf, pas je vooral aan aan de overhygiënische Viva-standaard, daar word je echt veel gelukkiger van.

Je bed verschonen als je het nodig vindt, wat dus voor iedereen erg verschillend is, dat lijkt mij nou het handigst.
Om de week en dan gaan moltons en overtrekken in de was. Wil het wel elke week doen, maar daar ben ik eerlijk gezegd te lui voor
[quote]Solomio schreef op 18 augustus 2012 @ 11:44:

[...]

Braaf, pas je vooral aan aan de overhygiënische Viva-standaard, daar word je echt veel gelukkiger van.

Je bed verschonen als je het nodig vindt, wat dus voor iedereen erg verschillend is, dat lijkt mij nou het handigst.[/quote]

Precies,dus....... Ik verschoon het wanneer ik er erg in heb,en dat is soms na 4 weken,soms na kortere maar soms ook langere tijd.Ik lig er alleen in,sex doe ik al jaren niet meer,en heb er dus ook alleen last van in een volgens jullie "vies"bed teliggen.
Overhygiënisch? Langer dan een week vind ik gewoon bah!
Gatver!! Elke zondag wordt het het bed verschoond. Liever vaker, want het is zo lekker om in een fris bed te slapen. Maar ja...vind het zo rotwerk, dus dan maar niet. Om de 2 of 3 en zelfs 4 weken? Bah...moet er echt niet aan denken, dat is toch hartstikke smerig?
Weet je wel hoe veel je zweet 's nachts? Kleding draag je toch ook geen week? Toch?!
quote:Elin_ schreef op 18 augustus 2012 @ 11:48:

Overhygiënisch? Langer dan een week vind ik gewoon bah!I rest my case.....
quote:Elin_ schreef op 18 augustus 2012 @ 11:34:

Nou, ik ben na een nachtje stappen weleens wakker geworden bij een man die dit (zo te ruiken) één keer in het jaar deed ofzo. Zo ranzig die slaap/lichaamslucht! Ik was 's nachts blijkbaar te beschonken om het op te merken. Verder dan een ONS kwam het dus niet.

Dat ie jou daar zonder gene in laat liggen... Als ik hem was had ik je met een drankje elders in huis geparkeerd en iig gezorgd voor schone lakens....

Nouja je hebt het overleefd.
Altijd op maandag en donderdag. Dekbed gaat dan ook naar buiten. Mijn kussensloop verwissel ik trouwens elke dag.

Topper en kussens 1 keer per 6-8 weken naar de stomerij.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
@Moonlight: het erge was dat het een kennis van me was, ik had zo'n ander beeld van hem daarna! Dat was overigens niet het enige vieze... Ik vroeg 's ochtends om een glaasje water (onwijze kater natuurlijk ) pakt hij gewoon een vies(!!) sapglas en gaat dat snel omspoelen.

Edit: omspoelen hè dus niet afwassen. Gewoon koud water, spoelen en vullen.
Een gemiddeld persoon zweet elke nacht een paar honderd milliliter. Een deel ervan wordt geabsorbeerd door het beddengoed.

Ik doe vrijwel elke avond een schone pyjama/slaapshirt aan. Waarom zou ik dan weken lang onder hetzelfde muffe laken kruipen?

Bed wordt hier 1 à 2 keer per week verschoond, de bedden van de kinderen vaker.
Ach joh, dat hangt toch ontzettend af van de persoon/situatie? Sommige mensen zweten zich rot, anderen zweten nauwelijks, sommigen hebben een partner die veel zweet, anderen hebben geen partner in bed, sommigen hebben wel seks in hun bed, anderen niet, etc etc

Bij mij ruikt mijn bed aan het einde van de week nog net zo schoon als aan het begin, behalve mijn kussenslopen die heel licht naar shampoo ruiken.

Ben het dus eens met Solomio
zo bed is verschoond!:) voortaan doe ik het iedere week,

Nee ik doe gelukkig niet elke week schone kleding aan, die doe ik in de zomer elke dag:) soms 2 dagen!
quote:cupcakegirl schreef op 18 augustus 2012 @ 11:38:

O, ik strijk niks dus dat is het werk niet.

1 machine vol met wit op 90 graden en dan de dekbedovertrekken op 60. Na de droger meteen weer op het bed. Of als ik zin heb in een ander dekbedovertrek dan gaat het de kast in.

Waarom verschoon je het niet vaker?

Want naast de vraag hoe vaak je je bed verschoont is het natuurlijk ook nog van enorm belang op welke temperatuur je vervolgens je beddengoed wast.

Ik was never nooit iets op 90 graden.
Hahah t is dat ik weet wie je bent, qua forum. Want ik ken een soortgelijk verhaal van een (vage) bedenke van mij.... die kwam na jaren nog eens bij een bekende uit de studententijd in bed te liggen.... op een goed moment.

Kwam ook een soortgelijk verhaal vandaan, alles smerig, alles op, geen toiletpapier, geen ontbijt... Oh bah.

Nou heeft de meneer in kwestie vaak genoeg achter mij aangezeten maar ben blij dat het niet verder is gekomen dan zoenen.
quote:-Bladora- schreef op 18 augustus 2012 @ 11:52:

Altijd op maandag en donderdag. Dekbed gaat dan ook naar buiten. Mijn kussensloop verwissel ik trouwens elke dag.

Topper en kussens 1 keer per 6-8 weken naar de stomerij.

Of je liegt of je werkt niet

Hier elke twee weken tenzij het echt super warm is. Ik douche ook altijd voor het slapen, toen ik dat niet deed verschoonde ik elke week.
Wekelijks natuurlijk
Beddengoed gaat op 90 graden, samen met handdoeken. Alle keukendoeken gaan ook op 90. Is ook goed voor je wasmachine af en toe op hoge temperatuur te wassen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
@Moonlight: het was geen bekende uit m'n studententijd idd haha! Dat is nog het erge: de man was 25+, werkte al lang en breed maar woonde dus (zo bleek) in een ontzettend ranzige studentenkamer. Afknapper #1!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven