hoe vaak bed verschonen?

18-08-2012 11:29 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe vaak jullie je bed verschonen? en doen jullie dat in de zomer vaker dan in de winter?

Ik doe het meestal om de 2 a 3 weken soms 4, maar dat vind ik soms nog te lang 4 weken...

Ik heb soms best wel de neiging om vaak mijn bed te verschonen, ik heb het 2 weken geleden nog gedaan en soms twijfel ik of ik mijn bed wel of niet zou verschonen, soms vind ik het ook gewoon heerlijk om onder een schone laken te slapen:)
Goh.... dit topic is toch minstens al een maand of 5 tot 6 niet opnieuw geopend.....

Krijgen we nu morgen weer topics over hoe vaak iemand een handdoek gebruikt, hoeveel wassen je per week draait, hoe vaak je je kleding draagt voor het in de wasmand gaat en of je je wc papier opvouwt of 'frommelt etc.....???
In de zomermaanden kijk ik naar buiten. Is het lekker weer dan haal ik de boel af, mik het in de wasmasjien, hang het buiten en als het droog is gaat het weer op het bed.

Dat is geen dagelijkse actie overigens. Maar kan dus op 1x per week uitkomen en net zo gemakkelijk 1x per maand.

In de winter moet het in de droger, dan vind ik een week of 2-3-4 prima. Ligt er aan. Als iemand ziek is en van de koorts ligt te zweten, dan een keertje vaker. En als we een lui bankhangweekend hebben, nou, dan maar een keertje niet.
Elke zaterdag verwissel ik het beddengoed. Tussendoor hang ik het dekbed op het balkon zodat het even lekker kan luchten
Iedere week de lakens/overtrekken wassen op min. 60 graden (af en toe 90) en dekbedden en kussens laat ik dan luchten.
Ik heb een bedrijf (100+ medewerkers), nevenfuncties, soms een 40-urige werkweek, vaak niet, een groot gezin, groot huis, maak zelf schoon en mijn huis is spik en span (op de speelkamer na, hoewel nu ook want grut loopt buiten rond), houd onze moestuin bij, kook iedere dag uitgebreid, houd van regelmatig een feestje zoals vanavond een barbecue met een hoop vrienden enz... En ik verschoon iedere week 6 bedden. So what?

Overaktief? Dan is de rest van de vrouwen zeker aartslui? Wat een onzin.
quote:leentjedb schreef op 18 augustus 2012 @ 14:51:

Ik heb een bedrijf (100+ medewerkers), nevenfuncties, soms een 40-urige werkweek, vaak niet, een groot gezin, groot huis, maak zelf schoon en mijn huis is spik en span (op de speelkamer na, hoewel nu ook want grut loopt buiten rond), houd onze moestuin bij, kook iedere dag uitgebreid, houd van regelmatig een feestje zoals vanavond een barbecue met een hoop vrienden enz... En ik verschoon iedere week 6 bedden. So what?

Overaktief? Dan is de rest van de vrouwen zeker aartslui? Wat een onzin.

Knap hoor, dat jij zijn ijverige bij bent. Ik ebn zelf meer van het uitbesteden. Als ik het geld ervoor heb om iemand anders het werk te laten doen waar ik zelf een gruwelijk hekel aan heb (=huishouden), dan doe ik dat. Maakt me zoveel gelukkiger!

Ik verschoon man & mijn bed misschien iedere 2 weken, kan ook wel eens 3 weken zijn. Kind's bed iedere week. Logeerbed wordt verschoont vlak voordat we een loge krijgen.
Geld is het punt niet. Ik moet alleen geen vreemde in mijn huis die overal aan zit. En ik vind huishouden niet erg, stelt in feite geen klap voor. Je moet er alleen niet eerst uren tegenaan gaan zitten hikken maar gewoon in actie komen voor je op je kont gaat zitten (dan heb ik er ook geen zin meer in). Maar om dan gelijk "overaktief" te gaan roepen omdat een bed vaker verschoond wordt vind ik nergens op slaan. Moet ik hier andersom eens roepen dat iedereen die minder dan 1 keer week het bed verschoond een aartsluie slons is, dan is Leiden in last...

Als je geen zin hebt in huishouden dan doe je het toch gewoon niet? Maar altijd dat slome excuus van geen tijd hebben. Je maakt zelf die keuze hoor, jij kiest waar jij je tijd aan besteedt. En als dat niet huishouden is, prima. Maar waarom dan altijd een stom smoesje gebruiken?
quote:zazu_ schreef op zaterdag 18 augustus 2012 13:15 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Solomio in "hoe vaak bed verschonen?"" class="messagelink">Solomio schreef op 18 augustus 2012 @ 12:17</a>:</b>

[...]

Gatver, het vorige topic is al bijna 2 maanden geleden.</div></blockquote>

Nah, het vorige topic is van vorige maand, alleen begon die niet met beddengoed, maar eindigde er alleen mee

<a href="op hoeveel graden ondergoed wassen?" class="link">Ondergoed wassen</a>

Overigens is het een fabeltje dat je een halve liter zweet per nacht. Dat blijft maar rondgaan. Hoewel er vast uitzonderingen zijn die dat wel doen Heb je er een bron voor dat het een fabeltje is. Zou er wel meer over lezen namelijk.
Waar zit de any-key?
quote:houston77007 schreef op 18 augustus 2012 @ 15:52:

[...]

Heb je er een bron voor dat het een fabeltje is. Zou er wel meer over lezen namelijk.

Das gewoon biologie. Het is een gemiddelde voor een totale dag. Wrs is het in 2 minuten gegoogled. Je verliest een halve tot een hele liter vocht per dag door te zweten. Het meeste daarvan gewoon overdag om je temperatuur te reguleren bij wat inspanning, spanning, opwinding etc.

Dit dus uiteraard zonder extra inspanning als sporten of hele hete dagen etc. En dit verschilt van mens tot mens. Er zijn ook mensen die overmatig zweten, maar een gemiddelde persoon zit hier dus ruim onder in de slaap.
Kijk, iemand die een spreekbeurt houdt :D

Die heeft het vast uitstékend onderzocht, dus dit moet een fantastische bron zijn, haha.

Ons lichaam is gemiddeld zo’n 37 graden. Ons lichaam bestaat voor het grootste deel uit water. Heb je het warm, span je je in of ben je gespannen, dan word je warmer. Doordat je zweet laat je lauw water los dat verdampt. Daardoor koel je af en hou je je lichaam op tempratuur. Gemiddeld zweet een mens 600 tot 900 ml per dag. Ook als je niets doet of als je slaapt gaat het zweten gewoon door. Op warme dagen en bij inspanning verlies je nog veel meer.

http://www.spreekbeurten.info/zweten.html

Edit: de echte bronnen kun je vast zelf wel googlen :P
Om de week, zomer of winter maakt niet uit. Ene week ons bed, andere week dat van dochter.
Waarom de ene week het ene bed en de andere week het andere?

hier past het witgoed van een 2 persoons en 2 1 persoonsbedden prima in 1 keer in de machine.

dekbedovertrekken idem.

Als je dan toch elke week ermee bezig bent kun je net zo goed alle bedden tegelijk doen.
Heb trouwens wel eens meegemaakt bij een scharrel dat zijn bed wel meeviel (althans ik heb niet gemerkt of het schoon was of iets minder schoon)

Maar mijn oorbellen waren gevallen en toen ging hij het bed opschuiven en kon ik daaronder in een soort stofdeken mijn oorbellen opgraaien. Blech.

Is dat geen leuk topic, hoe vaak stofzuig je onder je bed?
quote:leentjedb schreef op 18 augustus 2012 @ 14:51:

Overaktief? Dan is de rest van de vrouwen zeker aartslui? Wat een onzin. Oh oh wat ben je weer geweldig zeg!
quote:Moonlight82 schreef op 18 augustus 2012 @ 16:50:

Heb trouwens wel eens meegemaakt bij een scharrel dat zijn bed wel meeviel (althans ik heb niet gemerkt of het schoon was of iets minder schoon)

Maar mijn oorbellen waren gevallen en toen ging hij het bed opschuiven en kon ik daaronder in een soort stofdeken mijn oorbellen opgraaien. Blech.

Is dat geen leuk topic, hoe vaak stofzuig je onder je bed?Oei, zo ben ik er bij huidige vriend achtergekomen wie zijn vorige scharrel was. Had al een vermoeden maar we hadden het er nog niet over gehad. Maar toen ik op zoek naar mijn elastiekje ging onder het bed, lagen er dikke lange zwarte op een bepaalde manier geverfde haren die absoluut niet van mij konden zijn. Gruwel.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Maar een bed kan toch ook zweet en viezigheid hebben na 4 dagen? of 3? Waar leg je de grens in dat overdreven gedoe? Vroeger gingen de mensen 1 keer per week onder de douche en hielden een week dezelfde kleding aan (dat zouden wij ook doen hoor zonder wasmachine!) Nu schijnt iedereen? 2 keer per dag te douchen. Waarom niet 3 keer? Je kan na een uur ook wel vies zijn? Waar houdt het op? Je bed 1 keer per 14 dagen verschonen, daar is niets mis mee hoor, misschien met deze temperaturen iets vaker. Als je een halve liter per nacht zweet, is het toch de eerste nacht ook al vies? Na 1 dag maar verschonen dan? Of halverwege de nacht?

Sterker nog, het is veel gezonder om niet zo overdreven schoon te leven!

Pak je ook geen winkelmandje vast? (wie weet wat daar aan zit?)
quote:pipootje schreef op 18 augustus 2012 @ 17:31:

Maar een bed kan toch ook zweet en viezigheid hebben na 4 dagen? of 3? Waar leg je de grens in dat overdreven gedoe?

Nou, bij een week leg ik de grens dus. En als het bed vies is na 3 dagen, verschoon ik het eerder.

Het gaat niet alleen om zweet, maar ook andere vlekken trouwens. Seks, kleine kinderen, slapen: het wordt er niet schoner van. Soms zit er na een dag al babykots op de lakens.
Iedere week, op vrijdag ons bed en op zaterdag de drie bedden van de kids.
Wat ik wel graag wil weten dan, hoe doe je dat met je bank? Hebben degenen die hun bed vaak verschonen een stoffen bank? Zo ja, wat denk je dat daar allemaal op zit?
Kussens uitkloppen buiten, kussens en hele bank uitzuigen. Minstens 2 keer in de week. We zijn in een gemeubileerd huis getrokken met een verlours koningsblauwe bank. Heel mooi is ie maar damn wat een stof trekt dat ding aan, bah! Zou nooit mijn eigen keuze zijn!
Dat zweet wat daar op zit krijg je er niet met de stofzuiger uit hoor.
Nouja, we zitten (meestal) niet naakt op de bank en onze kleren zijn nooit doorweekt van het zweet dus dat zweet zal wel meevallen. Desalniettemin had ik liever uitwasbare hoezen gehad. Misschien een stoomreiniger aanschaffen dus.
quote:pipootje schreef op 18 augustus 2012 @ 20:00:

Dat zweet wat daar op zit krijg je er niet met de stofzuiger uit hoor.Klopt, daarom wordt de bank regelmatig gereinigd. Hoezen in de was, overige stoffering met de stoomreiniger. Lekker fris, zeker met een huisdier en kleine kinderen.
quote:cupcakegirl schreef op 18 augustus 2012 @ 16:18:

Waarom de ene week het ene bed en de andere week het andere?

hier past het witgoed van een 2 persoons en 2 1 persoonsbedden prima in 1 keer in de machine.

dekbedovertrekken idem.

Als je dan toch elke week ermee bezig bent kun je net zo goed alle bedden tegelijk doen.Dochter is 6 maanden, dus dat past zeker nog wel in de machine. Maar ik heb het zo van huis uit meegekregen, dus dat hou ik aan en ik draai overigens geen machine met alleen beddengoed. Ik doe dat gewoon bij de bonte of witte was en die zit toch altijd vrij vol dan.
quote:pipootje schreef op 18 augustus 2012 @ 19:55:

Wat ik wel graag wil weten dan, hoe doe je dat met je bank? Hebben degenen die hun bed vaak verschonen een stoffen bank? Zo ja, wat denk je dat daar allemaal op zit?Ik heb in de 3 jaar dat de bank er staat alles 1 keer gewassen. Ik maak me er totaal niet druk om. Inmiddels is hij ondergespuugd met melk en fruithap. Ik was alles wel weer een keer als dochter niet meer zoveel knoeit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven