Project Lekker Wijf
maandag 30 juli 2012 om 08:53
Maandagochtend, kwart voor negen. Mijn vakantie is voorbij. Het regent. Achter mij een jaar vol drank en sigaretten en onbeperkt eten. Voor mij een kwabbig buikje. Het is tijd om iets te veranderen!
Ik wil weer een meisje zijn in plaats van de lompe boer die ik nu soms lijk. Ik wil naar de kapper, ik wil van dat nieuwe laagje spek af, ik wil godbetert misschien wel helemaal stoppen met roken. Ik wil dat die beginnende onderkin er niet meer is én ik wil weer leuke kleren aan. Maar ik wil de vooral nog wat beter voelen over mezelf. Want heel veel is er niet mis mee, maar een beetje aandacht kan dit lijf wel gebruiken.
Moet dat online? Nou nee, niet echt. Maar het kan natuurlijk wel Heeft er zin om iemand mee te doen?
Ik wil weer een meisje zijn in plaats van de lompe boer die ik nu soms lijk. Ik wil naar de kapper, ik wil van dat nieuwe laagje spek af, ik wil godbetert misschien wel helemaal stoppen met roken. Ik wil dat die beginnende onderkin er niet meer is én ik wil weer leuke kleren aan. Maar ik wil de vooral nog wat beter voelen over mezelf. Want heel veel is er niet mis mee, maar een beetje aandacht kan dit lijf wel gebruiken.
Moet dat online? Nou nee, niet echt. Maar het kan natuurlijk wel Heeft er zin om iemand mee te doen?
zaterdag 18 augustus 2012 om 23:27
Even een tijdje niet geweest hier. Alles gaat goed, lekker aan het genieten van de laatste dagen samen met vriend voor ik weer aan het werk mag.
De eerste feestjes glansrijk doorstaan. Vele mensen valt het niet eens op dat ik niet meer rook, ze vinden het knap en 'pesten' dus niet door een sigaret voor me te houden oid. Heb op de feestjes ook niet trek gehad in een sigaret, gelukkig!
Dinsdag ga ik sportschoenen kopen en direct daarna ga ik door naar de sportschool om me in te schrijven!
Morgen laatste vrije dag, dus even genieten, daarna BBQ met schoonfamilie en dan zit het er weer op. *snik*
Ik lees veel dipjes hier.
zondag 19 augustus 2012 om 06:36
Knap Roz dat hè zo goed gaat met stoppen met roken! En vandeweek beginnen met sporten, goed bezig!
Bij mij gaat het ook lekker. De weegschaal gaf vanmorgen 67 kilo aan, dat betekent dat er al 6 af zijn!! Begin me zachtjes aan ook echt weer een beetje slank te voelen. En heb een erg leuk zwart jurkje besteld! (eerst gepast in de winkel, maar twijfelde toen nog. Maar hij bleef in mijn hoofd hangen, dus toch maar besteld haha). Lange tijd geleden dat ik me zo goed voelde in mijn kleding! Ik ben er nog niet, maar al erg blij met het resultaat so far.
Nu op naar mijn werk en de airco .
Fijne warme dag lekkere wijven!
Bij mij gaat het ook lekker. De weegschaal gaf vanmorgen 67 kilo aan, dat betekent dat er al 6 af zijn!! Begin me zachtjes aan ook echt weer een beetje slank te voelen. En heb een erg leuk zwart jurkje besteld! (eerst gepast in de winkel, maar twijfelde toen nog. Maar hij bleef in mijn hoofd hangen, dus toch maar besteld haha). Lange tijd geleden dat ik me zo goed voelde in mijn kleding! Ik ben er nog niet, maar al erg blij met het resultaat so far.
Nu op naar mijn werk en de airco .
Fijne warme dag lekkere wijven!
zondag 19 augustus 2012 om 08:03
auwtsj net op de weegschaal gestaan. Ik ben op vakantie en door de warmte weer aangekomen. Was te verwachten maar toch Balen. Ik zit nu bijna op 82kg. Het zwaarst wat ik ooit heb gewogen. Ik wil er he liefst 10 vanaf maar ik ben al blij met ieder onsje. Vandaag maar weer lekker veel water en thee drinken. En een bekertje zelfgemaakte citroenlimo als lekker.
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 19 augustus 2012 om 09:58
Goed hoor roz, dat stoppen met roken!
Apatura, enig idee het hoe het komt?
Deze warme dagen zijn eigenlijk niet goed om flink te sporten, dus als je toch gaat hardlopen zou ik dit of savonds laat doen of vroeg in de ochted.
Owja, mijn PLV gaat ook erg goed.. was een beetje radio-stilte maar dan gisteravond elkaar weer vol gezelligheid gezien. En maandag gaan we wat eten samen! Moet er zelf een ietsie pietsie druk achter zetten en merk dat hij dan gelijk enthousiast is.
Dus, Efa, kookwekkertje.... wat is jullie deskundige mening?
Apatura, enig idee het hoe het komt?
Deze warme dagen zijn eigenlijk niet goed om flink te sporten, dus als je toch gaat hardlopen zou ik dit of savonds laat doen of vroeg in de ochted.
Owja, mijn PLV gaat ook erg goed.. was een beetje radio-stilte maar dan gisteravond elkaar weer vol gezelligheid gezien. En maandag gaan we wat eten samen! Moet er zelf een ietsie pietsie druk achter zetten en merk dat hij dan gelijk enthousiast is.
Dus, Efa, kookwekkertje.... wat is jullie deskundige mening?
zondag 19 augustus 2012 om 14:51
Ben nog wel gegaan maar pas om 21.30 was het nog steeds super heet. Nu hief ik pas maandag weer, dan is het koeler gelukkig. Heb wel een andere app gedownload, die van dutch runners, maar kan de coach nog niet gebruiken, daar baal ik wel een beetje van.
Mef, wat een gezelligheid! Leuk hoor! Wij willen volgende week weer eens samen uit eten gaan, heb er nu al zin in!
Mef, wat een gezelligheid! Leuk hoor! Wij willen volgende week weer eens samen uit eten gaan, heb er nu al zin in!
zondag 19 augustus 2012 om 23:21
Ja, ben ook zeer blij dat het me zo makkelijk af gaat, dat stoppen met roken. Of nee, ik ben niet gestopt, ik rook niet.
Qua vreterij ipv roken valt het ook wel mee geloof ik. Op vakantie was het erg warm en aten we heel weinig. Ik had allemaal lekkers mee maar heel veel hebben we in gesloten verpakking weer mee terug genomen.
Wel voel ik me een beetje een koe zoals ik nu op bed hang in bikini. Kan wel zijn dat mijn buik opgezet is door de BBQ van vanavond, maar toch.
Morgen weer aan het werk, en dat betekend dus ook: ontbijten!
Ik laat jullie weten hoe het gaat, slaap lekker en tot de volgende keer!
maandag 20 augustus 2012 om 10:28
hee lekkere Wijven 
Hier alles goed, ben ondanks het warme weer toch elke keer gaan hardlopen. Ik doe het juist 's ochtends, dan is de wereld zo mooi, en er is helemaal niemand in het park behalve een verdwaalde hond met baasje en andere zwetende hardlopers. Die hebben echt totaaaaal geen oog voor mijn geklungel.
Dit weekend wel wat minder aan mijn gezond eten gedaan, maar met dit warme weer kan ik gewoon niet geen ijsje eten. Ik heb het wel klein gehouden. De weegschaal negeer ik, ik heb nl niet het gevoel dat er wat af gaat, maar ik voel me wel gezonder.
Hier alles goed, ben ondanks het warme weer toch elke keer gaan hardlopen. Ik doe het juist 's ochtends, dan is de wereld zo mooi, en er is helemaal niemand in het park behalve een verdwaalde hond met baasje en andere zwetende hardlopers. Die hebben echt totaaaaal geen oog voor mijn geklungel.
Dit weekend wel wat minder aan mijn gezond eten gedaan, maar met dit warme weer kan ik gewoon niet geen ijsje eten. Ik heb het wel klein gehouden. De weegschaal negeer ik, ik heb nl niet het gevoel dat er wat af gaat, maar ik voel me wel gezonder.
maandag 20 augustus 2012 om 10:51
Hmmmm.....mijn hele post is gereduceerd tot 'sparood'???? Waar is mijn tekst gebleven? Sorry Spa, je bent absoluut een hele post waard maar ik had zoveel meer getypt
Maar hoe dan ook zijn jij en Allis erg goed bezig met het hardlopen tijdens deze temperaturen!
Apatura: elke verandering begint met een goed voornemen! Hoe was de pilates?
Ik ben me gisteren te buiten gegaan aan Bbq, rode wijn en zelfs een Magnum Gold. Het was heerlijk! Ook echt fijn om dit zo af en toe te doen. Maar vanaf nu gaat de broekriem weer aangesnoerd worden, want waar ik gisteren nog 67 woog gaf de weegschaal vandaag alweer bijna 68 aan. Straks sporten, krachttraining en hardlopen op de sportschool, heb er zin in. Verder lekker een luie dag vandaag, ben vrij en ga genieten van de zon.
Ik hoop dat mijn post deze keer wel doorkomt, spannund!!!!
Maar hoe dan ook zijn jij en Allis erg goed bezig met het hardlopen tijdens deze temperaturen!
Apatura: elke verandering begint met een goed voornemen! Hoe was de pilates?
Ik ben me gisteren te buiten gegaan aan Bbq, rode wijn en zelfs een Magnum Gold. Het was heerlijk! Ook echt fijn om dit zo af en toe te doen. Maar vanaf nu gaat de broekriem weer aangesnoerd worden, want waar ik gisteren nog 67 woog gaf de weegschaal vandaag alweer bijna 68 aan. Straks sporten, krachttraining en hardlopen op de sportschool, heb er zin in. Verder lekker een luie dag vandaag, ben vrij en ga genieten van de zon.
Ik hoop dat mijn post deze keer wel doorkomt, spannund!!!!
maandag 20 augustus 2012 om 10:54
maandag 20 augustus 2012 om 11:07
ik hoop maar dat ik het ooknog leuk vind op een druilerige herfstochtend, of een koude winterdag. Om nog maar niet te spreken van stromende regen, sneeuw, onweer ofzo.
Ik heb dit weekend heel wat zitten lezen over gezond eten, bewegen, enzovoort. Als je niet uitkijkt raak je zó de weg kwijt en kan je niet eens meer een appel eten. Een collega van mij eet 's ochtends een klein bakje activia zonder vet of suiker, en als lunch een (één, 1, ja echt, één) ei met een beetje maggie. Wat ze 's avonds eet weet ik niet maar veel kan eht niet zijn. Ze is geweldig dun maar heeft allerlei gezondheids- concentratie en mentale problemen. Eng.
Ik hou het bij fruit eten, veel groente, lekker stukje vlees of vis, niet te veel geraffineerde suikers en koolhydraten, en goed eiwitten eten. Dan moet het wel goedkomen. Oh, en ook belangrijk, niet snoepen.
Ik heb dit weekend heel wat zitten lezen over gezond eten, bewegen, enzovoort. Als je niet uitkijkt raak je zó de weg kwijt en kan je niet eens meer een appel eten. Een collega van mij eet 's ochtends een klein bakje activia zonder vet of suiker, en als lunch een (één, 1, ja echt, één) ei met een beetje maggie. Wat ze 's avonds eet weet ik niet maar veel kan eht niet zijn. Ze is geweldig dun maar heeft allerlei gezondheids- concentratie en mentale problemen. Eng.
Ik hou het bij fruit eten, veel groente, lekker stukje vlees of vis, niet te veel geraffineerde suikers en koolhydraten, en goed eiwitten eten. Dan moet het wel goedkomen. Oh, en ook belangrijk, niet snoepen.
maandag 20 augustus 2012 om 11:21
Precies Allis, gewoon eten met gezond verstand en je niet gek laten maken door boeken/internet/media enz.... Pas je voeding aan en registreer bij jezelf: voel ik me fitter en gezonder? Het antwoord daarop vertelt jou alles!
Mijn ervaring met hardlopen is dat het in de herfst en winter juist veel lekkerder is, maar ik heb het dan ook heel snel warm tijdens hardlopen. Ik word zo'n knalrode zwerende tomaat zeg maar haha.
Mijn ervaring met hardlopen is dat het in de herfst en winter juist veel lekkerder is, maar ik heb het dan ook heel snel warm tijdens hardlopen. Ik word zo'n knalrode zwerende tomaat zeg maar haha.
maandag 20 augustus 2012 om 13:26
O, wat gemeen Allis, zijn ook mijn lievelingskoekjes..
Hier gaat het best goed met PLW! Dit weekend een mooie nieuwe jurk gekocht in maat 40, terwijl een paar maanden terug maat 42 strak begon te zitten.. Ben 1.80, dus maat 40 vind ik dan al best netjes!
Ben nu op de helft met mijn afvaldoelen, dus dat gaat ook lekker. Ik merk dat ik met de warmte minder snaaizin heb en eindelijk genoeg drink, dus dat is mooi meegenomen.
Maar ik heb écht geen enkele zin en puf voor sporten.. 's Ochtends lopen zou ik wel willen, maar aangezien manlief vroeg weg moet, lukt dat niet met de kinderen. S Avonds vind ik het echt te heet nog.
Nog een weekje en dan lekker op vakantie! Mijn doel was een paar maanden geleden om voor de vakantie 10 kg kwijt te zijn, dat heb ik niet gehaald. Maar wel 8 kg ongeveer, dus dat is ook al heel mooi!
Veel hier zijn lekker bezig zeg, goed hoor! En inderdaad, af en toe heerlijk genieten van iets minder verantwoords.
Supergoed hoor, degenen die stoppen met roken! Lijkt me ontzettend moeilijk, ben blij dat ik er nooit aan begonnen ben.
Spannend ook, die daters
Hier gaat het best goed met PLW! Dit weekend een mooie nieuwe jurk gekocht in maat 40, terwijl een paar maanden terug maat 42 strak begon te zitten.. Ben 1.80, dus maat 40 vind ik dan al best netjes!
Ben nu op de helft met mijn afvaldoelen, dus dat gaat ook lekker. Ik merk dat ik met de warmte minder snaaizin heb en eindelijk genoeg drink, dus dat is mooi meegenomen.
Maar ik heb écht geen enkele zin en puf voor sporten.. 's Ochtends lopen zou ik wel willen, maar aangezien manlief vroeg weg moet, lukt dat niet met de kinderen. S Avonds vind ik het echt te heet nog.
Nog een weekje en dan lekker op vakantie! Mijn doel was een paar maanden geleden om voor de vakantie 10 kg kwijt te zijn, dat heb ik niet gehaald. Maar wel 8 kg ongeveer, dus dat is ook al heel mooi!
Veel hier zijn lekker bezig zeg, goed hoor! En inderdaad, af en toe heerlijk genieten van iets minder verantwoords.
Supergoed hoor, degenen die stoppen met roken! Lijkt me ontzettend moeilijk, ben blij dat ik er nooit aan begonnen ben.
Spannend ook, die daters
maandag 20 augustus 2012 om 14:06
Ja da's wel vroeg. Maar als hij nou een deel van het ochtendprogramma doet terwijl jij rent van half 7 tot 7? Dan kun jij nog even snel douchen en dan door naar het werk. Ofzo. Nou ja, misschien ook niet, ik heb de mazzel dat we allebei heel fexibel zijn en ik dus een deel van het programma aan Brit over kan laten terwijll ik ren, en dan ietsje later dan normaal wegga en dat maakt dan niet uit. Op de dagen dat ik echt naar kantoor moet ren ik niet, ik werk thuis op woensdag en dan ren ik, vaak ga ik dan nog wel ergens heen om te werken maar dat is wat minder aan tijden gebonden.
Den moet je toch maar 's avonds nog. Het wordt nu snel weer wat koeler. Of verruil het voor zwemmen!
Den moet je toch maar 's avonds nog. Het wordt nu snel weer wat koeler. Of verruil het voor zwemmen!
maandag 20 augustus 2012 om 16:47
Hallo Lekkere Wijven!
Ik ben weer terug van een geweldig weekend Lowlands!!!
Ook ben ik trots op mezelf, want ondanks de verleidingen ben ik mezelf niet te buiten gegaan en heb ik, ja echt, alleen maar water en koffie gedronken! Geen druppel alcohol!
Verder ook best gezond gegeten, lees: weinig. Door de warmte had ik gewoon geen trek.
Vandaag ook weer gewerkt. Viel tegen. Het is wel tijdelijk werk, dus hoop gauw wat anders te vinden.
Morgenavond weer sporten, nu eerst de wasmachine aan en douchen
Ik ben weer terug van een geweldig weekend Lowlands!!!
Ook ben ik trots op mezelf, want ondanks de verleidingen ben ik mezelf niet te buiten gegaan en heb ik, ja echt, alleen maar water en koffie gedronken! Geen druppel alcohol!
Verder ook best gezond gegeten, lees: weinig. Door de warmte had ik gewoon geen trek.
Vandaag ook weer gewerkt. Viel tegen. Het is wel tijdelijk werk, dus hoop gauw wat anders te vinden.
Morgenavond weer sporten, nu eerst de wasmachine aan en douchen