Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
woensdag 15 augustus 2012 om 12:20
@max, als de wekker gaat dan heb ik altijd zoiets van ; waar ben ik aan begonnen. Maar als ik de deur uit ben vind ik het heerlijk. En zo heb je ook nog wat aan je dag
Ik heb m'n totale km's niet echt meer bijgehouden...heb wel m'n trainingen bijgehouden, maar niks meer opgeteld. Laat nog maar ff staan, ik zal t van de week ff optellen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat mijn totaal nu is.
Ik heb m'n totale km's niet echt meer bijgehouden...heb wel m'n trainingen bijgehouden, maar niks meer opgeteld. Laat nog maar ff staan, ik zal t van de week ff optellen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat mijn totaal nu is.
zaterdag 18 augustus 2012 om 08:30
zaterdag 18 augustus 2012 om 15:35
En weer terug!! 14 km gelopen, best warm maar veel wind. Alleen de laatste 2 km waren zwaar!! Na 10 km een korte stop gemaakt bij het voetbalveld, mijn vriend was daar een wedstrijd aan het voetballen, 2 minuten gekeken, water gedronken en weer verder.
Oh ja, en na een km of 6 a 7 moest ik nodig plassen!! Had ik nog nooit gehad. Ik liep net op een lang fietspad door de bossen, en er was verder niemand, dus snel even achter een boom geplast. Hahah!
@max: Vanmorgen een paar bakken koffie op en een halve liter water, tussen de middag een beker melk en vlak voor het lopen 0,3 liter water. Bij het voetbal 2 bekers water en nu net een halve liter gehad, zit nu aan de 2e halve liter. Wat is jouw theorie?
Aug 57 km - Totaal 2012 340 km
Oh ja, en na een km of 6 a 7 moest ik nodig plassen!! Had ik nog nooit gehad. Ik liep net op een lang fietspad door de bossen, en er was verder niemand, dus snel even achter een boom geplast. Hahah!
@max: Vanmorgen een paar bakken koffie op en een halve liter water, tussen de middag een beker melk en vlak voor het lopen 0,3 liter water. Bij het voetbal 2 bekers water en nu net een halve liter gehad, zit nu aan de 2e halve liter. Wat is jouw theorie?
Aug 57 km - Totaal 2012 340 km
zondag 19 augustus 2012 om 08:43
@ sokkie: goed gelopen en weer een heel eind dus!
Ben weer terug van 115 minuten trainingsrondje. Vanmorgen om 5.30 gestart was nog erg donker! Maar we hebben het weer gedaan
www.runpower.nl
Hondje vond het wel gezellig geloof ik
Ben weer terug van 115 minuten trainingsrondje. Vanmorgen om 5.30 gestart was nog erg donker! Maar we hebben het weer gedaan
Hondje vond het wel gezellig geloof ik
dinsdag 21 augustus 2012 om 10:33
Ha meiden. Mmmm ik wéét dat Judith lekker aan het trainen is, maar waar zijn de anderen? Joehoe!!
Ik heb vanmorgen weer getraind. Vandaag voelde het ook als een 'training' die natuurlijk zwaarder was dan normaal als ik lekker loop. Moet altijd even omschakelen dan. Hahaha het is niet altijd feest
Op het programma stonden 2000-tjes en dat deed ik nog niet eerder in een schema. Soms wel iets van 1.600-800-400 ofzo uit het vorige schema maar dit niet. Ging wel lekker maar volgende week echt wat rustiger. Nog steeds geen tempo gevoel 
Jullie nog gelopen?
Ik heb vanmorgen weer getraind. Vandaag voelde het ook als een 'training' die natuurlijk zwaarder was dan normaal als ik lekker loop. Moet altijd even omschakelen dan. Hahaha het is niet altijd feest
Jullie nog gelopen?
dinsdag 21 augustus 2012 om 11:52
Ik schaam me heeeeeeel diep. Heb van het weekend niet gelopen. Ik had wat last van m'n knie en bedacht me dat het verstandig was een extra rustdagje in te plannen. Moest gister weer naar de fysio en die vond dat verstandig. Ze heeft me weer even goed behandeld aan m'n kniepees. Moet nu meerdere keren per dag koelen en heb wat oefeningen mee gekregen en dan moet het goed komen.
Vanavond begin ik met de 1e training van mijn 10 weken marathon schema. Begint lekker rustig met 40 minuutjes.Vind het nu wel erg spannend worden hoor!
Vanavond begin ik met de 1e training van mijn 10 weken marathon schema. Begint lekker rustig met 40 minuutjes.Vind het nu wel erg spannend worden hoor!
dinsdag 21 augustus 2012 om 11:59
@ judith: oeps dat is geen goed nieuws. Jeetje, is dat voor het eerst dat je last van jouw knie hebt? Dat kan je nou niet gebruiken in de aanloop naar Dublin. Hoe voelt het nou vandaag? Vanavond dus week 1
Ik ben in week 3 begonnen vanmorgen van mijn korte schema. Maar ik liep natuurlijk de afstand al meerdere keren. Ik zou zelf niet willen starten met een 10 weken schema voor een hele als ik niet nu zeker al rond de 30 km gelopen zou hebben. De 28 km van Terschelling lijkt alweer ver weg
Ik ga na de UK winter eens kijken of ik verder ben gekomen en dan zou Berlijn eventueel op het programma kunnen staan in september 2013. Maar eerst maar eens rustig doorrommelen nu en de 2 geplande HMs van 2012 afronden
Sterkte met jouw knie, ik hoop dat het nu gewoon wegtrekt en geen roet in het eten gaat gooien!
dinsdag 21 augustus 2012 om 12:24
@max, het voelt nu gelukkig goed, beter dan in de afgelopen dagen. Het kan zijn dat het wat geirriteerd was geraakt door de behandeling van vorige week. Heb er met lopen nog niet eerder last van gehad. Gelukkig sta ik nog steeds regelmatig onder controle van de fysio. Het was 1x per maand, maar heb nu een nieuwe fysio (wel dezelfde praktijk, maar mijn "eigen" fysio ging verhuizen naar het buitenland). Zij wil me nu wel 1x per week zien. Ik vind het wel prima. Ben benieuwd hoe het vanavond voelt, maar ga ervan uit dat het goed gaat.
Kan me voorstellen dat je het zo wilt aanpakken. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. ik heb voor mezelf het gevoel dat dit de juiste manier voor mij is. Vind die schema's van Steffny ideaal!
Kan me voorstellen dat je het zo wilt aanpakken. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. ik heb voor mezelf het gevoel dat dit de juiste manier voor mij is. Vind die schema's van Steffny ideaal!
dinsdag 21 augustus 2012 om 13:10
@ judith: duim mee voor je qua knie. Haha nee tuurlijk niet allemaal hetzelfde
Het gaat je vast en zeker lukken en het wordt super in Dublin
daar ben ik niet bang voor
Maar of het de beste weg is.... Was je al eens in Dublin eigenlijk? Ik in Noord Ierland en dat was erg mooi. Koppel je ook vakantie eraan vast? Vanavond weel 1 dag 1. Keep us posted! De tijd gaat nu ineens zoooooo hard
dinsdag 21 augustus 2012 om 13:20
Ja het gaat snel nu he? Vind ik ook! Of het de beste weg is...tja dat zal ik nooit weten. Dit voelt nu goed en ik ga ervoor om de finish te halen. Liefst net binnen de 5 uur. Als alles meezit moet dat haalbaar zijn. Ik ben al eerder in Dublin geweest, dus ken de weg er wel een beetje. We komen zaterdag aan, maandag is de marathon en dinsdag vlieg ik weer naar huis. Een paar dagen later ga ik nog lekker een weekje niks doen in Fuerteventura Denk dat ik dat wel nodig heb dan!
Ik zal proberen hier weer regelmatig mee te schrijven!
Ik zal proberen hier weer regelmatig mee te schrijven!
dinsdag 21 augustus 2012 om 13:46
dinsdag 21 augustus 2012 om 15:15
Ik vind het niet zo erg hoor. Ik ben al 3x in Dublin geweest. Zaterdags ga ik nog wel iets doen, maar zondag zal ik echt in en om het hotel rondhangen. Lekker rustig aandoen. We willen dinsdag nog wel wat dingetjes doen. Heb het echt zo gepland dat ik in de week erna nog lekker naar de zon toe ga.
Maar met een HM zou ik dan wel weer anders plannen hoor. Denk dat ik dan ook de HM eerst zou doen en dan nog wat vakantie erna.
Maar met een HM zou ik dan wel weer anders plannen hoor. Denk dat ik dan ook de HM eerst zou doen en dan nog wat vakantie erna.
dinsdag 21 augustus 2012 om 16:14
quote:judiths77 schreef op 21 augustus 2012 @ 11:52:
Inderdaad spannend. Ik werk momenteel ook in 10 weken naar de hele marathon toe (nu nog een kleine 8weken te gaan). Voor jou is het toch de eerste hele marathon niet? Wat is je langste duurloop tot nu toe geweest afgelopen maand? Want als je nu niet al op een dikke halve marathon zit lijkt het me erg krap worden. Dan heb je feitelijk maar 8 weken ervan uitgaande dat de laatste twee weken hoofdzakelijk uit consolideren bestaat.
Heb bij mijn eerste marathon hetzelfde gedaan als het idee van max. Heb in het voorjaar na een 30km getraind (en toen nadat ik een aantal keren een 30km in training had gelopen ook een keer een 30km wedstrijd gedaan). Vervolgens de omvang weer wat teruggedraaid en pas in augustus van dat jaar begonnen met een 12 weken marathon schema. Vele verklaarde me voor gek omdat ik niet gelijk door was gegaan voor de hele. Had natuurlijk ook best gekund. Maar had het van te voren bewust zo bedacht Ik vond het heerlijk in aanloop naar de eerste marathon te weten de duur wel aan te kunnen en me echt kon richten op een reële eindtijd.
Veel plezier met de voorbereidingen en ik hoop dat je knie zich gedeist houdt.
Inderdaad spannend. Ik werk momenteel ook in 10 weken naar de hele marathon toe (nu nog een kleine 8weken te gaan). Voor jou is het toch de eerste hele marathon niet? Wat is je langste duurloop tot nu toe geweest afgelopen maand? Want als je nu niet al op een dikke halve marathon zit lijkt het me erg krap worden. Dan heb je feitelijk maar 8 weken ervan uitgaande dat de laatste twee weken hoofdzakelijk uit consolideren bestaat.
Heb bij mijn eerste marathon hetzelfde gedaan als het idee van max. Heb in het voorjaar na een 30km getraind (en toen nadat ik een aantal keren een 30km in training had gelopen ook een keer een 30km wedstrijd gedaan). Vervolgens de omvang weer wat teruggedraaid en pas in augustus van dat jaar begonnen met een 12 weken marathon schema. Vele verklaarde me voor gek omdat ik niet gelijk door was gegaan voor de hele. Had natuurlijk ook best gekund. Maar had het van te voren bewust zo bedacht Ik vond het heerlijk in aanloop naar de eerste marathon te weten de duur wel aan te kunnen en me echt kon richten op een reële eindtijd.
Veel plezier met de voorbereidingen en ik hoop dat je knie zich gedeist houdt.
dinsdag 21 augustus 2012 om 16:31
@ baukje: jij hebt het geluk gezegend te zijn met looptalent en snelheid. Dat scheelt, want op de hele ben jij niet zo lang onderweg en ik denk dat veel lopers dat toch onderschatten. Zo ook ik aanvankelijk. Zo is een marathon niet gelijk aan 2x een halve marathon en als je niet goed indeelt, heb je pech aan het eind. Dat merk ik zelfs nog op de halve. Te snelle start? Jammer maar helaas voor de laatste 5 km ook al heb je een PR op de 10 en 15 km doorkom tijd. Daar is dan niks meer van over aan het einde. Daarom wil ik zelf ook rustig ervaring opdoen met een aantal halve marathons en daarna lekker de afstand uitbreiden naar 30 km zonder schema. Dan rust, daarna een goed en gedegen schema voor de hele. Ik weet toevallig dat Judith wel net een HM schema heeft gedaan, dus dat is nu de afstand. Het gaat ook vast en zeker lukken. Maar als je langzamer loopt, doe je er gewoon lang over en is de belasting enorm groot. Ik heb mijn berichtje eerder vanmiddag aangepast omdat ik ook vond dat het krap was. Maar als het puur voor plezier is, en het weer werkt mee, en je loopt voor een goed doe, dan gaat het vast lukken. En wordt het een feestdag. Zelf zou ik het niet zo doen, of misschien moet ik schrijven 'zelf zou ik het zo niet durven'. Hoe gaat het trouwens met jou na dat gedoe op die run? Heb je al meer nieuws gehoord over de oorzaak? Ik heb ook een nieuw probleem erbij waardoor ik soms ineens op halve PKs loop. Ik wéét nu wat er gebeurt, en kan er dus rekening mee houden als het gebeurt maar vervelend is het wel. Wat staat er voor jou op het programma nu?
@ judith: ik zie het.. maandag! Dat wist ik niet eens. Wat opvallend, dat de marathon op maandag is. Is dat een bijzondere dag? Toch geen vrije dag normaal?
@ judith: ik zie het.. maandag! Dat wist ik niet eens. Wat opvallend, dat de marathon op maandag is. Is dat een bijzondere dag? Toch geen vrije dag normaal?
dinsdag 21 augustus 2012 om 16:53
@ max, ja het is daar een nationale feestdag. Hij wordt altijd op die dag gehouden
@baukje, het is inderdaad m'n eerste marathon
Ik ga ook puur voor de leuk en voor het goede doel. De eindtijd is echt niet van belang. Het is ook maar een eenmalige actie hoor. Vind hardlopen superleuk en de uitdaging naar de marathon toe vind ik ook geweldig. Maar daarna wil ik me toch echt richten op max. een HM
M'n langste duurloop is 23 km geweest. Dit heb ik een paar keer zonder problemen kunnen lopen, dus ik ga er gewoon van uit dat het op deze manier gaat lukken. En ik geloof best dat ik wel zal afzien op een gegeven moment, maar dat zien we dan wel weer. Zoals ik al zei is m'n eindtijd van ondergeschikt belang.
Iedereen doet het (gelukkig) op z'n eigen manier, en iedereen heeft er zo z'n eigen ideeen over. Als ik elk advies had opgevolgt had dan zou ik nu echt niet meer weten wat ik had moeten doen. Zoveel verschillende ideeen en adviezen...ik heb eruit gehaald wat ik belangrijk vond en trek nu gewoon m'n eigen plan. En ik voel me er goed bij. Dat lijkt me toch ook niet geheel onbelangrijk
@baukje, het is inderdaad m'n eerste marathon
Ik ga ook puur voor de leuk en voor het goede doel. De eindtijd is echt niet van belang. Het is ook maar een eenmalige actie hoor. Vind hardlopen superleuk en de uitdaging naar de marathon toe vind ik ook geweldig. Maar daarna wil ik me toch echt richten op max. een HM
M'n langste duurloop is 23 km geweest. Dit heb ik een paar keer zonder problemen kunnen lopen, dus ik ga er gewoon van uit dat het op deze manier gaat lukken. En ik geloof best dat ik wel zal afzien op een gegeven moment, maar dat zien we dan wel weer. Zoals ik al zei is m'n eindtijd van ondergeschikt belang.
Iedereen doet het (gelukkig) op z'n eigen manier, en iedereen heeft er zo z'n eigen ideeen over. Als ik elk advies had opgevolgt had dan zou ik nu echt niet meer weten wat ik had moeten doen. Zoveel verschillende ideeen en adviezen...ik heb eruit gehaald wat ik belangrijk vond en trek nu gewoon m'n eigen plan. En ik voel me er goed bij. Dat lijkt me toch ook niet geheel onbelangrijk