Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Hier is het nog best te den eigenlijk. De tuin is wel warm, maar er is veel schaduw, en dit huis blijft heel lang koel. Wordt het toch te warm, dan kunnen we nog altijd in de kelder gaan zitten en wasjes draaien .

Arme Lief, gaat het weer een beetje? Het was zeker ook te warm om het water op te gaan, of staat daar nog wat wind?

Mijn zwager kreeg gisteravond op een verjaardag een soort warmteklap. Hij werd grauw en begon helemaal te shaken. Griezelig. Iemand met een verpleegkundige achtergrond heeft hem een koude natte handdoek om zijn hoofd en nek gedaan en water gegeven, hoewel hij daar hondsberoerd van werd. Miswschien overdag een beetje teveel van het goede gehad, hij had zijn huis staan schilderen.

Wij doen het hier heeeeel kalm aan. Lekker met twee jaargangen Eigen huis & Interieur in de tuin, want daar waren we nog niet aan toe gekomen.
Ha Sri, zonder BH? Nee, voor mij niet, hoe warm het ook is. Dat gehang en gebungel vind ik helemaal niks. ;)

Hoe is het met je zwager?

Hier is het ook warm, needless to say. Geen zin om ook maar iets te doen en ben vanmiddag ook de hele middag binnen geweest. Beetje hangen, beetje lezen. Mijn suikers bleven heel laag, maar ik had ook heel weinig gegeten. Heeft dat bij jullie nog invloed, die warmte?

Het is nu hier, net begonnen met regenen... Een paar kleine druppels vallen op de lichtkoepel. We zien het wel. Regen is best, als het daardoor ook maar een beetje afkoelt.

Setter, hoe is je verjaardagspartij verlopen? Hopelijk goed.

Mijn klachten zijn inderdaad metformine-gerelateerd, denk ik. Maar binnenkort weer een uitgebreide controle en dan ga ik dat ook vragen. Ik ben er behoorlijk klaar mee. Baal er ook van dat ik gewoon niet meer durf hard te lopen.
Mijn visite is net weg, manlief is naar het water met de honden en ik zit lekker eventjes alleen van mijn bureaustoel af te drijven in een plas zweet.... Maar wat hebben wij een leuke dag gehad zeg, echt heel leuk

Het was bij ons natuurlijk net zo vies warm als bij jullie, dus ik heb de grote ventilator vanochtend maar bij het lage terras gezet, op volle snelheid. We hadden dus een kunstmatige wind. En dat vonden de ouwetjes lekker! De rest van het gezelschap heeft verkoeling gezocht in het prieel halverwege de tuin, want daar woei af en toe een briesje langs, en ik liep voortdurend heen en weer met hapjes en vooral véééél drankjes. Maar het was een hele geslaagde verjaardag, mijn vader heeft genoten

Ik heb het volgehouden vandaag, en dat is uitermate verbazingwekkend. Weer een pluspunt op het conto van Modifast. Ik blijf me verbazen over mezelf en mijn geweldige suikers. Dat ik überhaupt niet instortte halverwege de dag was al een gekke gewaarwording, maar dat ik nu nog steeds niet instort is al net zo gek. En ik ben nog wel ongesteld ook Schiet mij maar lek, ik snaperniksvaaaannnnnn.....
Lieve dames, bedankt voor al jullie lieve wensen, ze hebben geholpen

Pixel, de warmte heeft bij mij alleen invloed op de snelheid waarmee de insuline in mijn bloed wordt opgenomen. Ik moet dus eerst een paar happen eten nemen en dan pas bolussen, anders heb ik in notime een hypo te pakken. Verder heeft de warmte niet zoveel invloed op de hoogte van mijn suikers. Kou ook niet, trouwens.

Lief, hou je het nog een beetje vol meissie?

Sri, hoe is het met je zwager nu? Knapte hij nog wel wat op gister?

Die grappige plaatjes haal ik hier vandaan.
Pixel, ieder excuus, hoe lullig ook, is voor mij genoeg om mijn bh uit te gooien. Eigenlijk heb ik alleen nog maar excuses nodig om er een aan te trekken (Er Komt Iemand Langs). Ik haat bh's (echte dochter van de 2e feministishce revolutie, hoewel het niets te maken heeft met idealistische achtergronden ). Maar dat terzijde.

Setter, zwager was er een uurtje later gelukkig weer helemaal bovenop.

Wat heerlijk dat het zo'n succes is geweest, de verjaardag van je vader, en vooral dat hij zo genoten heeft. Wat verrukkelijk voor die man! Hier zijn ook drie regendruppels naar beneden gevallen, en toen hield het weer op. Bizar.

Ik ga zo maar eens douchen, ik kleef gewoon aan alle kanten, blèègh!
quote:sri schreef op 19 augustus 2012 @ 21:55:

Pixel, ieder excuus, hoe lullig ook, is voor mij genoeg om mijn bh uit te gooien. Eigenlijk heb ik alleen nog maar excuses nodig om er een aan te trekken (Er Komt Iemand Langs). Ik haat bh's (echte dochter van de 2e feministishce revolutie, hoewel het niets te maken heeft met idealistische achtergronden ). Maar dat terzijde.Haha, het is zo fijn als ik hier lees dat ik altijd een glimlach om mijn gezicht krijg. Ik zie je al staan met je BH wapperend in je hand!
Ik draag ook het liefst geen beha, maar idd er komt iemand langs of ik moet gaan werken zijn redenen om er wel een te dragen. Ik heb alleen nog nooit een exemplaar gevonden dat NIET knelt! GRRR....

Vandaag bij internist geweest; alles in orde, hba1c was 7,8 (was van 3 maanden geleden). Eerlijk geweest over mijn boekje en dat vond ze prima. Moest op de weegschaal en ik was daar 89,5 kg (vreugdedansje door het ziekenhuis). Ik denk dat het 5 jaar geleden is dat ik minder dan 90kg woog... Maar goed, de weegschaal bij het sporten is niet zo barmhartig, daar weeg ik nog 91 kg.

Over 3 maanden weer terug.

Straks naar de fyiso voor mijn bil/been.

Set; wat leuk dat het feestje zo geslaagd was! Fijn!!!

Ga ff wat drinken, wat een hitte... zit met Gijs al 2 uur binnen en het is dat ik nog weg moet, anders bleef ik binnen zitten.
Sterkte met de warmte Ris. Het is bij jou nog een graadje of 2 warmer dan hier zag ik net op het nieuws, dus misschien moet je toch maar -met je schattige accent- in het noorden komen wonen

Mooi Hba1c hoor! Hoezo was het van 3 maanden geleden, was je toen wezen bloedprikken en kreeg je dat nu pas te horen?

Enneeeeehhh 89,5 kilooooooo GA ZO DOOOOORRRRRR
Ik vind mijn beha met dit weer wel het allerergste kledingstuk wat ik om al mijn rollen moet vouwen zeg Plakkerdeplak, kleverdekleef, bandjes verdraaid, boezem achterstevoren en ondersteboven erin en dan inderdaad dat vreselijke geknel nog. Blegh...
Daarom zeg ik: terug naar de jaren '70. In de fik met die krengen!!
In de jaren '70 droeg ik die krengen nog niet Sri, dat gebeurde pas in de jaren '80

In dat licht gezien ben ik eigenlijk best nog een jonge blom
*voelt zich nu echt een jonkie.. *
Sri, you've got mail!
quote:chocolover schreef op 20 augustus 2012 @ 17:22:

*voelt zich nu echt een jonkie.. *Dat ben je ook
Kijk Choco, ik VOEL me een jonge blom, jij BENT er gewoon eentje

Koester dat, kind, koester dat....

(Stiekem zit er onder al dat donkerbruin geverfde haar toch echt een heuse duivenlandingsplaats op Setter's kop hoor, dus af en toe moet ze van zichzelf een paar wijze woorden spuien. Trek het je maar niet aan hoor )
Set, ik laat mijn bloed prikken na het consult bij de arts. Als het niet goed is, laten ze het weten en anders hoor ik het bij de nieuwe afspraak. Ik kan ook zelf wat bloed uit een vingerprik opvangen en opsturen als ik dat wil. Wil ik wel, heb er de spullen thuis voor, maar ik vergeet het....

In de jaren 90 begon ik aan mijn beha's, maar ik was een laatbloeier

Luv you!
Och ja, dat doen ze bij sommige ziekenhuizen hier ook inderdaad. Niet bij de mijne, daar ga je een week vantevoren bloedprikken/plasje inleveren en dan hoor je de uitslag als je op bezoek bent bij de internist.

Bij mijn vorige internist was dat dan ook het enige wat er aan woorden gewisseld werd: mijn waarden. Daarna bloeddruk meten en hup weer weg. Ik was gemiddeld zo'n 2 minuten kwijt aan het daadwerkelijke bezoekje aan die kwal. Lijkt weinig, maar hij liep gemiddeld zo'n 2,5 uur uit dus ik had er een halve dagtaak aan . Hele Story's en Privé's heb ik gelezen *kotsbraaaaak*
quote:setter schreef op 20 augustus 2012 @ 16:19:

Ik vind mijn beha met dit weer wel het allerergste kledingstuk wat ik om al mijn rollen moet vouwen zeg Plakkerdeplak, kleverdekleef, bandjes verdraaid, boezem achterstevoren en ondersteboven erin en dan inderdaad dat vreselijke geknel nog. Blegh...

Ik zit me hier weer met Liefman om je te bescheuren hoor! Visueel ingesteld he...

Chooc, je pikt mijn plekje als junior in inderdaad! Mooi is dat!

Ik heb het nog steeds warrum...

Lieve Ted, een hele hele hele dikke speciaal voor jou.
Lief

Lieve lieve Teddeke, van mij ook een hele dikke en een nog dikkere

Nou ja, een die ik even in een vat stop hoor, tis veuls te warm voor dikke knuffels. En wat in een vat zit.......
Lief, ben je nu wel een beetje afgekoeld?

Ris, hoe is het met je vochtvasthouderij? Heb je je drie ons inmiddels uitgeplast?

Pixel, hoe is het met jou en je ingewanden?

Ik had gisteravond ineens een olifantspoot onder aan mijn linkerbeen Het deed gewoon zeer! Mijn beide enkels zijn sinds afgelopen weekend voortdurend opgezet, zelfs na een nacht slapen zijn ze nog niet dun, maar mijn linkerenkel was gisteravond wel heel extreem opgezwollen. Nou ben ik in dat been ook twee keer gestoken door zo'n vies stekebeest waar je van die enorme rode plekken van krijgt (7 cm in doorsnee), maar of je daar dan ook zo'n olifantspoot van kunt krijgen???

Ik had een bult zo groot als een ei bovenop mijn voet, en vanaf de enkel was mijn been net zo dik als mijn kuit. Echt niet normaal

Ik heb vannacht een kussen onder mijn voeten gelegd. Nu is mijn rechterenkel weer normaal, mijn linkerenkel is nog ietsjes opgezet. Gelukkig is die malle olifantspoot weer naar zijn rechtmatige eigenaar teruggegaan
Wat is suikerziekte toch eigenlijk ontzettend kut zeg. Ik baal er af en toe zó van. Altijd maar nadenken, altijd dat verdomde voorraadje eten bij je hebben, altijd rekening houden met onverwachte situaties, altijd die hutkoffer bij je. Altijd op de stomste momenten last van hebben. Nooit eens lekker heel laat kunnen eten want dan zit je ineens weer onwaarschijnlijk hoog.

En nou weer tijdens het trainen zo'n dorst hebben, al chagrijnig 'want ik zal wel weer op 25 zitten ' en dan meten en dan zomaar ineens een 3.1 zonder dat dat kutlijf je waarschuwt. Zo, en ik ben nu heel erg diabetesmethypodwars dus ik ga lekker helemaal níks eten of drinken want ik ben ook aangekomen en dat wil ik niet.

En mijn bh knelt want ik heb rug getraind. En ik ben boos omdat ik een halve kaasgrillworst naar binnen heb gewerkt vlak voor het eten omdat ik trek had. Fijn khd-vrij, maar hoppa, weer een dubbele voorraad van die verdomde calorieën. En dan kan iedereen op de hele wereled roepen dat ik zo fijn slank ben, IK zie toevallig wannabe zadeltassen in mijn zij en IK heb daar last van dus waag het niet me te vertellen dat ik zo'n mooi lijf heb want DAT HEB IK NIET! Overal littekenbulten en plekken en rollen en bah.

Ik haat suikerziekte. Ik háát het. Echt.
Hoe - in hemelsnaam - hebben jullie je diabetes geaccepteerd/leren accepteren?
Lief . Ik weet even helemaal niks tegen je te zeggen. Ik wou dat ik een boksbal voor je had of een kelder vol met lege flessen, om tegen de muur kapot te gooien, maar dat helpt ook niet echt. Ik denk dat ik het beste maar niks kan zeggen nu.
Lief ik weet even niets zinnigs te zeggen, wil je sterkte toewensen....... snap je ook helemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven