Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
TM, ik denk dat de mac-bezoekjes niks met de diabetes te maken hebben? Ook zonder diabetes is het niet goed voor je om zo vaak te gaan.

Wie weet heb je hier wat aan: Ik zeg tegen mezelf dat ik niet zozeer ben gestopt met roken, maar dat ik van het verslaafde gevoel af wil. Ik zeg dus niet dat ik nooit meer mag roken. Ik zeg dat ik niet meer verslaafd wil zijn en dat ik daarvoor minder (als in: niet kopen, niet bietsen) rook. Dan klinkt het niet zo definitief.

En bovendien, ik zou niet weten waarom je nooit meer naar de mac zou kunnen. Dat doe ik ook nog wel eens hoor (of ik ga me aan iets anders te buiten )
quote:setter schreef op 25 augustus 2012 @ 01:36:

Ik ben niet blind of doof, debiel of imbeciel, zwakbegaafd of anderszins mentaal beperkt, ik heb 'gelukkig alleen maar diabetes'.
Van harte Setter met je B-day en een fijne gourmet toegewenst!
Hoi lieve Setter, dit wil ik toch ook niet zo maar voorbij laten gaan.Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van je gourmet-avond!!
Setter van harte gefeliciteerd! Ik wens je een heerlijke avond toe!
quote:lief_29 schreef op 25 augustus 2012 @ 15:04:

Happy birthday to setter!

Hiephiephoera!

43 kadootjes voor je verjaardag 44
quote:lief_29 schreef op 25 augustus 2012 @ 15:20:

[...]

[img]http://nationalinterest.org/files/image ... Smiley.jpg[/img][img]http://droomengedicht.punt.nl/upload/sm ... ekkend.gif[/img] en bedankt hè!
Ik ben helemaal ontroerd nu, wat ontzettend lief van jullie allemaal! Ik voel me nu toch wel heel erg jarig hoor *pinkt een traantje weg*

Schatten zijn jullie!
Zo, traantjes gedroogd, neusje gesnoten....

De gourmet was heerlijk! Het eten was lekker en de sfeer was heel gezellig, het was een geslaagde verjaardag deze keer

Na het eten kreeg ik nog een telefoontje van een vriendin. Ze had de hele week een soort van mantra opgezegd 'Setter is zaterdag jarig, ik moet haar niet vergeten te bellen... Setter is zaterdag jarig, ik moet haar niet vergeten te bellen.....' zo lief vond ik dat

Daarna belde de buurvrouw van mijn vader ook nog. Toen ik acht was verhuisden we naar het huis waar mijn vader nu nog altijd woont, en zij en haar gezin kwamen naast ons wonen. Zij is in mijn jeugd mijn lieve surrogaatmoeder geweest, zij zag hoe het eraan toe ging bij ons thuis en ving me heel vaak op. Ik was -en ben- dol op haar We hebben wel een half uur zitten kletsen aan de telefoon, ik vond het zo ontzettend lief dat ze belde!

Ik voel me echt heel erg verwend dit jaar, en dan doel ik niet eens op de cadeautjes. Ik voel me een heel gezegend mens met zoveel lieve mensen om me heen.....
Woeps

hihi
Op de valreep: lieve Setter, van harte!
quote:sri schreef op 25 augustus 2012 @ 14:15:

TM, je zult gaan stoppen als de nadelen groter worden dan de voordelen. In de zin van vette hypers/hypo's, hondsberoerd worden na afloop van een Mac-festijn, zulk soort dingen.

Ik ben nogal van het eigenwijze soort. Wellicht helpt het als ik eens goed ziek word van een Macmaaltijd. Maar misschien slaat het dan helemaal om en eet ik helemaal niets meer. Ik heb inmiddels al een angst voor niet goed gaar vlees en ziek worden.

Ik denk/ben nogal zwart-wit, dus ben heel bang om de andere kant op te slaan. En dat zou ook niet goed zijn.

Ik vind die bemoedigende woorden echt heel fijn. Echt heel erg bedankt!

Dag 1 van goed/beter gaan eten is om! Duimen dat ik het volhoud.
TM, je draagt de eigenwijsheid als een soort kwaliteit met je mee. Laat dat los. Je kunt het echt zelf, maar het voelt nu nog heel eng aan. Blijf proberen, niet gelijk zeggen `zie je wel, kan ik niet`. Jij hebt een harde kop, gebruik die!
TM, dag 1 gelukt, gefeliciteerd! Today is the first day of the re)st of your life (tegeltje uit de jaren 70, sorry, was zoooo toepasselijk)
Kut, oma kan niet echt wennen aan mobiel forummen, mijn mobiel begint een heel eigen leven te leiden.
Kut oma?

Set klinkt goed je verjaring, fijn voor je!

Hier gaat het nog steeds niet lekker. Ik blijf hoge waardes houden. Net weer een potje staan grienen omdat ik voor de 4edag op rij, nuchter! hoger dan 15 zit. Ik eet automatisch minder dan normaal, heb geen honger what so ever. Maar ik baal wel en kan het even helmaal niet in het juiste perspectief plaatsen (als in, als ik ongesteld ben, zijn die waardes ook weer beter )

Pijn in mijn been houdt ook aan. Geen kramp maar Ischias-pijn. Grootste zenuw vanaf de rug naar het been. Die zit bekneld door mijn onlangs sterk getrainde bilspieren, haha. Nee, het komt weer uit mijn rug alleen heb ik geen last van mijn rug. Omdat het een zenuw is, is de pijn echt vals en gemeen. Steken, scheuten en dat naast de aanhoudende zeurende pijn die ik de hele dag voel. Gelukkig helpt bewegen en hoef ik niet in rust op de bank. Van de week een behandeling bij een manueel therapeut gehad, maar dat heeft het erger gemaakt. Woensdag terug. Bij het sporten moet ik oefeningem krijgen om de kleine rugspieren (die de wervels ondersteunen) te trainen. Mijn rug is te mobiel en dat is in dit geval niet handig. Maar ja... Dan moeten mijn suikers wel meewerken, duh!

Weer ego vehaal sorry, zit nogal vol van mezef
Hee Ris, wat naar. En ook een beetje eng. Laat er goed naar kijken. Beknelde zenuwen zijn niet niks. En blijf maar lekker schrijven hoor. Ego-berichten zijn prima!

Setter, goed om te horen dat je zo verwend bent op je verjaardag.

Ik was een beetje stil de afgelopen tijd. Veel mobiel meegelezen en ik heb altijd zo'n hekel aan het typen op mijn telefoon. En je kan dan geen plaatjes zien. Blijft behelpen (maar wel fijn dat ie bestaat).

Hier beetje dip. Daarom ook geen zin om te schrijven. Geen zin om te meten en als ik dat wel deed was het vaak te hoog. Binnenkort weer controle en dan zien we het wel. Maag-darmproblemen wel wat minder maar nog steeds niet helemaal jofel. En wat dingetjes op andere fronten.

Truffelmania, ga maar eens Googelen op de complicaties van diabetes. Niet leuk.
Ris, gebruik de kut oma maar als lichtend voorbeeld voor het toelichten van het belang van komma's. Je élèves vinden het vast leuk !

Maar wat vervelend dat je suikers zo tekeer gaan. Ik kan me voorstellen dat je er woest van wordt. En dan ook nog pijn, wat word je daar moe van hè? En gaar en kwaad en verdrietig. Zenuwpijn lijkt me dan helemaal vreselijk. Zo langzamerhand heb ik ervaring met allerlei soorten pijn, maar die goddank nog niet!

Ik denk aan je.

Zullen we trouwens met zijn allen maar weer eens afspreken dat we ons niet gaan verontschuldigen voor ego-posts? Wat geeft dat nou, we zitten hier toch ook om ons ei kwijt te kunnen?

Lieve Pixel, ook al in de lappenmand. Ik duim voor je controle, maar hoe je je voelt is veel belangrijker. Dips suck. Jij ook een

En geen plaatjes kunnen zien omdat je mobiel forumt is af en toe een zegen. Gisteravond was het weer kermis op het forum om een of andere gestoorde gruwelplaatjesplakker. Allemaal nepfoto's, maar driekwart van de forumsters gaat spontaan en heftig over de zeik, netjes gezegd.

Setter, ben je al bijgekomen van je verjaardag? Vandaag een beetje een relaxte dag gehad om uit te puffen?

Hier was bij vlagen werkelijk hondenweer, afgewisseld met zon, zo gek.

Fijne zondagavond allemaal!
quote:pixel schreef op 26 augustus 2012 @ 16:09:

Truffelmania, ga maar eens Googelen op de complicaties van diabetes. Niet leuk.

Ik hoef niet te googlen, ik weet de complicaties. Maar alsnog heb ik niet de reactie (even beetje overdreven...): Dat ik grote verschrikte ogen opzet, mijn hand voor mijn mond sla en roep: "OMG! Blind*?? Dat wil ik echt niet!"

* Of een willekeurige andere complicatie.

En ik ken mezelf... (Schrik niet.) Ik ben ook wel zo, dat als het eenmaal zover is, ik het gelaten onderga. Want het is dan immers mijn eigen schuld. Of ik moet het dieet echt vol gaan houden. Vandaag beetje verkeerd gegeten... Maar ach, het is zondag.
TM, je zal jezelf toch echt moeten vertellen dat je een beetje beter voor jezelf moet zorgen. Iedereen hier heeft dat nu al gedaan en elke keer zeg je dat je te eigenwijs bent om dat te doen. Dan kunnen wij je ook niet verder helpen. Je moet het zelf doen.

Je maakt nu de keuze om niet beter voor jezelf te zorgen. Dat mag, maar dan mag je niet van ons verwachten dat we met goedbedoelde adviezen blijven komen.
Oh, maar ik ben (voor nu) ook goed bezig hoor.
Ik denk dat erachter ben waarom die k*tsuikers zich zo misdragen. Ik heb al twee dagen hoofdpijn, loop al twee weken te niezen, ben erg moe en die jumping bloedsuikers.... Tel dit alles op en concludeer dat ik een virusje onder de leden heb.

IkwilnietziekwordenikwilnietziekwordenIKWILNIETZIEKWORDEN....

Ik ga maar naar bed met een paar paracetamollen. Misschien helpt het. Slaap lekker ladies (op de wang, anders besmet ik jullie ook nog)
Beterschap Lief_29.
Sterkte Lief, ik duim voor je dat je niet ziek wordt. Morgen gezond weer op en zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven