Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
@the ladies

Pad der herkenningen ; een vriendschap ook niet echt, want officieel weten alleen wij tweeën het De emoties die als een achtbaan zijn, van boos en beledigd zijn naar loslaten van je minnaar met alle emoties die daar bij komen.

Eigenlijk wel uniek wat hier gebeurt , elke situatie met een minnaar is anders, maar toch dezelfde emoties delen...

Fijn dat het kan.

Oh en FIRST !! :D
Het helpt me wel te lezen dat veel van ons met dezelfde dubbele gevoelens worstelen. Ik heb gisteren toch iemand in vertrouwen genomen en mijn verhaal, weliswaar niet geheel naar waarheid want had gezegd dat minnaar en ik allang geen contact meer hadden, gedaan. Hij reageerde zo lief en begripvol. Ik voelde me meteen wat beter. Heeft me ook weer gesterkt in het besef dat dit de juiste weg is. Voelde wel aan dat vriend dit geen regelmatig terugkerend gespreksonderwerp wil laten zijn vanwege loyaliteitspriblemen naar mijn nr 1, maar het hielp toch even...

@aviv en anderen: heb jullie muziek geluisterd. Brullen! Thanks! :-)
Zo herkenbaar weer al deze verhalen..

Dacht dat ze allemaal zo stabiel waren als die van Rooss4, maar geloof het toch niet.

Liesbeth, ik herken me het meeste in die van jou, SV en minnaar.

Ik wilde ook minnaarschap en niet alleen voor de sex. Minnaar wou/wil alleen sex omdat ie denkt dat ie dat het beste kan handelen met zijn gevoelens t.o.v thuis...Ik heb mijn grenzen ook hierin verlegd en ben in veel dingen meegegaan om hem maar niet kwijt te raken..

Eerst voelde het niet goed voor mezelf..en ook zo vaak bedacht ik stop ermee...Maar ja..tis een tikkie verslavend..

Toch bleef er altijd een kiertje open..en dat maakt dat ik nu nog steeds in een wat ingewikkelde verhouding zit met ex.

Elkaar weer aantrekken, afstoten..etc en dat gaat zo maar door..

We hebben nog wel contact, maar geen date meer gehad.

Ik merk dat ik nu zo ver ben dat ik denk..so be it.

Doe ik mezelf daarmee tekort?? Ik denk het wel...

Ik kijk wel hoe het schip strand...sta nu wel open voor een nieuwe minnaar.

Vind het knap van je zo er mee om te gaan..maar ik lees te veel herkenning./twijfel/ te grote kier .ik denk dat je over een poosje er net zo in staat als ik nu... Aantrekken/afstoten...
Dacht dat ze allemaal zo stabiel waren als die van Rooss4, maar geloof het toch niet.

Grinzz, wat voor beeld heb je van me, die van stabiele superchick? Niet waar hoor, ik ken ook nog steeds mijn onzekerheden en mijn valkuilen. Wel ga ik er steeds beter mee om. Op dit moment is het even niet aan de orde want het is zeer, zeer rustig op minnaar gebied, mijn heilig vuur lijkt even gedoofd maar zal vanzelf wel weer oplaaien.

Tegen die tijd start de cursus "hoe stort ik in mijn hart in beton" en de workshop "een slimme meid start haar hartbewaking op tijd" ook weer.
hahaha stabiele superchick..das een goeie...

Zo komt het in elk geval bij mij over...

ach ja..het zal wel weer oplaaien..;-)
quote:dame30 schreef op 21 augustus 2012 @ 20:38:

[...]

Dat weet ik wel

Het stomme is dat ik niet eens een minnaar heb... Ik ken een man nu 3 jaar, heb hem 5 keer gezien, we hebben op de 3e date voor het eerst gekust en op date 5 seks gehad.

We spreken elkaar regelmatig op mail/WA, over koetjes en kalfjes, niet over seks.

Dat is geen minnaar, dat is per ongeluk seks hebben met iemand

Ach.. ik ben mn zielige bui alweer kwijt en zie wel of en hoe het verder gaat met hem. Ik ben er namelijk zelf niet eens uit of ik hem als minnaar wil. Als vriend, prima.. maar we vinden elkaar niet zo geil eigenlijk Het zal mn egootje wel zijn, die een deukje heeft opgelopen.Zo herkenbaar hierzo tja, ookal zie je maar zo weinig, dan nog kan je gevoel wel sterker worden dan wilde. Mijn 2e idemdito met jouw verhaal dame30
quote:meis34 schreef op 21 augustus 2012 @ 18:32:Eigenlijk heb ik me gelijk op een nieuwe minnaar gestort en dat heeft voor mij goed gewerkt. M'n aandacht ging natuurlijk nog wel 's naar exminnaar, maar m'n huidige minnaar was een hele welkome afleiding.

Spijt van m'n relatie met hem heb ik niet gehad. Ondertussen hebben we weer sporadisch contact, weer via wordfeud. Als ik met hem af ga spreken, weet ik dat ik mezelf weer ga verliezen, dus dat gaat niet gebeuren. En ik heb ondertussen meer dan genoeg aan m'n minnaar .

Zo herkenbaar Meis, alweer!

Mijn huidige minnaar is geweldig, we zijn hoteldebotel. Maar toch is er ergens een knopje, waarvan ik weet dat als ik mijn eerste minnaar het toesta om daar te drukken, dat ik weer verloren ben. En dat het net zo destructief zal eindigen, dus dat het echt beter is van niet.

Stom is dat, dat van foute mannen de aantrekkingskracht toch nog groot is. En dat terwijl mijn huidige minnaar echt zoveel fijner is, die zou ik echt niet meer kwijt willen.
quote:liesbethtje schreef op 21 augustus 2012 @ 21:00:[...]

Eerst de buiten-activiteit. Leuk praten op een terras. Behoorlijk diep. Daarna binnen-activiteit Ook heel leuk,.....eigenlijk veel te leuk. We hadden allebei zoiets van , goh dit is iets te verslavend.

(verslavingen zijn nooit goed )

Het is in elk geval wel de bedoeling dat we wat meer afstand nemen. Maar hij liet toch weer die deur op een kier....dat hij aangaf dat we dat vermoedelijk niet zouden volhouden. In elk geval beseffen we wel dat we het contact iets minder intens moeten aanhouden dan de voorbije maand.[..] Nu was het meer SV (vooral voor hem) ik wil meer een gelijkgestemde monogame minnaar.

Ben benieuwd of er nog een volgende hoofdstuk komt. Time wil tellKlinkt als een fijne maar toch moeilijke date Liesbeth. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, maar als ik dit zo lees denk ik dat jullie verwachtingen te verschillend zijn. Moeilijk. Sterkte!
Zooo. Toch maar weer eens inloggen hier.

Voorlopig loopt mijn contact met minnaar geweldig. Echt nog geen rare dingen waarvan ik denk: shit...

Genoeg aandacht naar elkaar, zitten op 1 lijn qua daten.

Kortom: ik geniet!

(wetende dat alles wel eindig is hoor. Maar daar denk ik liever nog niet over na)
quote:xxsilviaxx schreef op 22 augustus 2012 @ 11:10:

Liesbeth, ik herken me het meeste in die van jou, SV en minnaar.

Ik wilde ook minnaarschap en niet alleen voor de sex. Minnaar wou/wil alleen sex omdat ie denkt dat ie dat het beste kan handelen met zijn gevoelens t.o.v thuis...Ik heb mijn grenzen ook hierin verlegd en ben in veel dingen meegegaan om hem maar niet kwijt te raken..

Eerst voelde het niet goed voor mezelf..en ook zo vaak bedacht ik stop ermee...Maar ja..tis een tikkie verslavend..

.

Ik weet niet of ik al echt uitgelegd had waarom de situatie voor hem ook zo moeilijk is.

Hij heeft mij en een andere vrouw gelijktijdig leren kennen, en tegen alle verwachtingen in (want dat was niet zijn opzet) is hij op die andere vrouw "verliefd" geworden. Blijkbaar was zijn huwelijksituatie (de wens om echt getrouwd te blijven toch niet zo reeel als hij aan mij had voorgesteld). Dus hij vond wel dat hij moest kiezen.(dat kwam ik wel pas te weten nadat ik het hem op de man af gevraagd had)

Ondertussen heeft bij mij, zegt hij... (omdat hij net tegen mij nu wel alles open durft zeggen) ook gevoel gekregen. Niet verliefd, wel verlust denk ik. Ik denk dat de Vlaamse manier van denken heb ook wel aanspreekt

Gisteren toen we daar heel openlijk over spraken heb ik hem wel gezegd (gewoon neutraal, niet met bijbedoeling) dat ik dat ik dat heel raar vindt dat hij volgens zichzelf verliefd is op die vrouw, en dan nog wel met mij doet wat hij doet (en is meer dan sex alleen)

Dat als je volgens mij echt zo in het begin verliefd bent je dat niet doet. Die andere vrouw zou helemaal smoor op hem zijn. (ze is single...ik snap niet dat je als single BEWUST op zoek gaat naar een getrouwd iemand, soit)

Ik heb hem wel gisteren heel duidelijk gemaakt dat ik geen zin heb om te komen opdraven enkel als hij zin heeft, of hij geen beter bod heeft bij vrouw én vriendin. Dat ik me dan wel wat goedkoop zou voelen en ik geen zin had in negatief gedoe/gevoel.

In elk geval....gisterenavond wel nog een lief mailtje van hem gekregen, wel heel kort... (wel stond er een raar zinnetje in vond ik: "Het wordt nog wel wat tussen ons." Wat bedoeld die daar nu weer mee? In elk geval ik ga het hem niet vragen, geen zin in)

In elk geval, hoe goed de sex ook is (en dat is eigenlijk toch wel een probleem van het verslavend aspect ) als ik realistisch ben is hij niet wat ik zocht als "erbij" in mijn leven. Door de situatie waar hij zich in bevindt kan hij mij dat niet bieden.

Ik heb wel door hem gaan inzien dat ik er wel een minnaar (maar dan een monogame) bij wil in mijn leven. Hij is mijn eerste SV, en daardoor blijft hij toch wel iets speciaal hebben vind ik.

Morgen een gesprek met iemand (brave date) waarvan ik denk dat hij echt is wat ik "zoek". Ik hoop zo dat ik me niet vergis.

En voor jullie hier een verkeerde indruk van mij krijgen , ik ben eigenlijk een heel kieskeurige, terughoudende vrouw. Bijv one -night stand? Nog NOOIT in mijn leven gedaan. (waarmee ik een ander niet veroordeel he, maar voor mij werkt het niet sex zonder gevoel)
@liesbeth , ik zou ook bedanken als lover een nr1 heeft een nr2 , en dan wil meneer ook nog een bootycall 3 hebben...

Sex zondergevoel werkt als het een ONS is, maar voor een lover relatie vraagt wel om iets meer.

Als wij robots waren hadden we wel olie in onze aderen lopen ipv bloed.

@Kat, lekker genieten katt
quote:aviv72 schreef op 22 augustus 2012 @ 14:44:

@liesbeth , ik zou ook bedanken als lover een nr1 heeft een nr2 , en dan wil meneer ook nog een bootycall 3 hebben...

Ik denk dat hij het als volgt ziet (omdat hij zegt mij niet als SV te zien maar als minares. Dat hij door mij mentaal en sexueel "geprikkeld" wordt)

1. vrouw

2: vriendin

3. minnares. (ik dus)

maar zelf vind ik dat toch van het goede te veel
quote:vaintje schreef op 22 augustus 2012 @ 13:44:

[...]

Zo herkenbaar Meis, alweer!

Mijn huidige minnaar is geweldig, we zijn hoteldebotel. Maar toch is er ergens een knopje, waarvan ik weet dat als ik mijn eerste minnaar het toesta om daar te drukken, dat ik weer verloren ben. En dat het net zo destructief zal eindigen, dus dat het echt beter is van niet.

Stom is dat, dat van foute mannen de aantrekkingskracht toch nog groot is. En dat terwijl mijn huidige minnaar echt zoveel fijner is, die zou ik echt niet meer kwijt willen.Vaintje, het begint een beetje eng te worden! Zoveel herkenningspunten en bijna hetzelfde type minnaar .
quote:liesbethtje schreef op 22 augustus 2012 @ 14:53:

[...]

Ik denk dat hij het als volgt ziet (omdat hij zegt mij niet als SV te zien maar als minares. Dat hij door mij mentaal en sexueel "geprikkeld" wordt)

1. vrouw

2: vriendin

3. minnares. (ik dus)

maar zelf vind ik dat toch van het goede te veel

Poeh. Ik zou hetzelfde hebben hoor!

Net wat je al in een eerder berichtje zei: als je verliefd bent op iemand anders dan heb je toch helemaal geen zin in een ander?

Nou ja, dat is iig hoe ik er over denk.
Wat is een monogame minnaar?
quote:noppies schreef op 22 augustus 2012 @ 15:05:

Wat is een monogame minnaar?

ik dacht nog toen ik dat schreef: zouden ze nu weten wat ik daarmee bedoel?

Want klinkt wel als een contradictie in terminis.

Ik bedoel dus een nr 1 en slechts één nr 2. EN dat je elkaar daar ook kan vertrouwen. ...en ja "vertrouwen" dat moet wel heel hypocriet klinken.

Maar jullie snappen wat ik bedoel toch?
@Liesbeth , ikke wel

Mag je van je minnaar verwachten dat hij of zij monogaam is ?

Voor mij zou een beetje exclusiviteit wel gewenst zijn.

Ik weet niet meer wie dat schreef dacht Roos , iets over verantwoording en mede verantwoordelijk over hoe je in een relatie staat en voelt. Was alweer een paar honderd pagina's geleden vondt het wel een sterke.
@aviv en @liesbethje

nog maar aan mijn eerste nr2 nu een half jaar... En alles zo herkenbaar. Wel een lastige ontdekkingsreis. Wat laat je toe om wel te voelen of niet te voelen. Wat mag je wel of niet van een ander verwachten.

Ik ben zo ver dat er best wat naast mag of erbij maar niet met dezelfde intensiteit als nr's 2 en samen. Lastig voor hem te begrijpen dat ik me toch lullig voel bij een contact met nog een vrouw. Maar intussen weet ik wat voor mij een grens is.

Wordt vervolgd.....
@liesbeth: ik ook. Ik gebruik die term ook altijd!

Denk dat zoiets ontstaat. Vooraf afspreken lijkt me lastig, eerst naar eens kijken hoe het loopt, toch? Ik heb het wel al die jaren gehad. Dus met het vertrouwen, het exclusief nr 2 zijn, de lusten en ook sommige lasten. Want inderdaad verantwoordelijkheid nemen enzo. Hoe krom dat ook klinkt...

Is dat wat je nu wel zoekt in je minnaar? Kan me er iets bij voorstellen als ik de top 3 van jouw minnaar zo zie...
@sparkle4: tot 6 weken geleden dus altijd in mijn 12 jarig huwelijk trouw gebleven. Door ervaring met die eerste nr2, wel gaan beseffen wat ik nu wel en niet wil.

Wat ik niet niet wil dat is dat een situatie met een minnaar mij een onzeker gevoel gaat geven. Integendeel. En dat is eigenlijk waarom ik het moeilijk heb met zijn 1,2, 3. Niet zozeer uit jaloersheid, maar eerder dat ik er een positief gevoel uit wil halen , uit de extra aandacht.

Zoals ik als eens schreef misschien is het een soort midlive-crisis, ik mis de aandacht van vroeger. Ik wil even terug uit de cocon.

Mijn man lijkt dat ook wel door te hebben. Hij weet dat ik met sommige mensen chat/mail, Hij weet zelfs dat ik nu donderdag met iemand heb afgesproken voor de lunch. (ik heb wel de indruk: ik kan mij vergissen, dat wij hier in Vlaanderen elkaar minder aan de ketting leggen dan in NL...nu dat is een ander onderwerp )

En dat is ook al wat het (voorlopig ?) is : een "onschuldige" lunch.

Wij hebben daar een uitdrukking voor: je mag wel honger/goesting krijgen op een ander, maar wel thuis komen eten.

Dat laatste is voor mijn man natuurlijk wel belangrijk.

Dat mijn intenties nu anders zouden zijn, daar zou ik hem wel mee kwetsen, dus voor de eerste keer in mijn leven hou ik wel iets voor hem verborgen.
Ik begrijp wat je bedoelt. Een minnaar moet je energie geven, je bijzonder laten voelen, raakvlakken met je hebben die nr 1 niet heeft en hij moet je vooral heel graag willen!!! Dat is waarom je eraan begint toch? Dat lijkt bij jou anders ja. Jammer. Toch maar een andere zoeken?

Ik ken die uitdrukking wel, hoor. Komt misschien omdat ik in het Zuiden woon :-). Dat je de trek nu ook wel ergens anders wilt stillen, blijft een lastig te dragen geheim. Iets waar velen van ons mee worstelen. Bij mij werd het ook niet minder, ondanks stilzwijgend ok van nr 1. Het knaagt toch.

Ben me op het moment extreem aan het beheersen. Minnaar zoekt heel voorzichtig contact, tenminste hij checkt of ik ok ben op een hele voorzichtige manier. Kan er niet teveel over uitweiden ivm herkenbaarheid. Maar wat was ik blij!!!! Hij mist me, hoera!!! En daarna het besef: heel fijn, maar ik kan er verder niks mee doen. Best lastig, maar ik hou vol!
quote:aviv72 schreef op 22 augustus 2012 @ 15:27:[/b

Mag je van je minnaar verwachten dat hij of zij monogaam is ?

Voor mij zou een beetje exclusiviteit wel gewenst zijn.

Ik weet niet meer wie dat schreef dacht Roos , iets over verantwoording en mede verantwoordelijk over hoe je in een relatie staat en voelt.

Nee joh, ik schrijf nooit zinnige dingen, alleen maar onzin!

Je kunt best minnaar exclusiviteit afspreken maar ik vind het zelf een beetje een vreemde afspraak. Want stel nou dat je minnaar een dame ontmoet waar hij seks mee wil, dan moet hij dus niet alleen tegen zijn nummer 1 maar ook nog eens tegen zijn 2 liegen. Dan krijg je heel vreemde verhoudingen.

En ik denk dat dit een heel reëel ding is hoor, immers, het vreemdgaan heeft al plaatsgevonden en de eerste keer is het lastigst, de hoogste drempel.
Sparkle, het was na 5 jaar over toch? Nu toch weer contact? Wat wil hij? En jij?
@Rooss: nou, contact... Hij probeert heel omslachtig en onopvallend uit te zoeken hoe het met me is, maar er is geen direct contact. Ik denk dat hij me mist en een zwak moment had. Hij heeft hier immers voor gekozen. Na 5 jaar, ja.

Wat ik wil? Eerlijk? Tegen alle adviezen en veeeeel beter weten in een laatste date. Ik wil horen wat er is gebeurd, hoe hij zich voelt en hem nog een keer in zijn ogen kunnen kijken. Maar zover is het nog niet. En ik denk ook echt dat het niet zover gaat komen...
quote:noppies schreef op 22 augustus 2012 @ 15:05:

Wat is een monogame minnaar?Ze bestaan ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven