Geld & Recht alle pijlers

Oppas in de avonduren

22-08-2012 18:34 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als oppas in de avonduren/weekend wordt mij vaak gevraagd hoeveel ik betaald wil hebben.

Ik vind dit erg moeilijk.. ik ben 25 jaar en 5,5 jaar werkzaam in de kinderopvang. Bij het gezin waar ik nu oppas krijg ik vrij veel, 8 euro per uur, omdat ze het een fijn gevoel vinden dat hun kinderen veilig zijn bij mij.

Maar wat vinden jullie 'normaal' om te vragen?

Vooral als de kinderen meer dan de helft van de avond al op bed liggen?
Je kan geen hoger bedrag (vind het al heel veel) vragen voor oppassen, want dat kan een 16-jarige ook. Dat je geen tiener meer bent en in de kinderopvang werkt is niet relevant voor oppasloon.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jij bent feitelijk niet anders dan een stewardess, die tijdens de vlucht drankjes en hapjes serveert. Maar bij calamiteiten doe je opeens hele andere, maar zeer belangrijke, dingen. Jouw daadkracht, bij de calamiteiten die jij tegenkomt, behoort beloond te worden.

Hoeveel kinderen heeft dit gezin, waarvoor je 8 euro per uur krijgt?
Ik heb altijd veel oppas werk gedaan. Ik heb het altijd overgelaten aan de mensen bij wie ik kwam wat ze gaven! Bij mijn vaste wekelijkse oppas adres kreeg ik voor ongeveer 3 uur 10 euro. Verder wisselde het tussen de 3 en 6 euro per uur.
ik ben het wel eens dat het niets uit maakt of je bij de kinderopvang werkt of niet,ik vind 8 euro per uur erg veel en zou het zeer zeker er niet voor over hebben.

Ik betaal mijn oppasmeisje 20 euro voor een avond als ze blijft slapen en 15 euro als ze niet blijft slapen.

mijn kinderen zijn wel maar een half uurtje wakker als ze er is maar ik heb er wel 3.

Wel zou ik als mijn oppasmeisje blijft oppassen als ze ouder wordt als 18 jaar het iets omhoog schroefen dus bijv blijven slapen 25 euro niet blijven slapen 20 euro maar meer zou ik er niet aan doen,als ze dat niet zou willen zou ik weer opzoek gaan naar een jonger meisje!
Ik ben het er mee eens hoor dat ervaring niet meetelt bij oppassen s'avonds. Maar bij die mensen waar ik nu oppas vinden ze dat dus wel, ze vinden het juist fijn en vertrouwd dat ik wél ervaring heb. Maar daar denkt natuurlijk iedereen anders over, en dat is dus aan de mensen zelf.

Ik bedoel ook niet dat ik persé heel veel betaald wil krijgen, maar vraag me gewoon af wat een beetje 'normaal' is.
En zoals ik zelf al aangaf, vind ik 8 euro per uur dus absurd veel. Dit zal ik zelf dan ook nooit vragen. Maar het gezin waar ik nu oppas kwam zelf met dit bedrag. Toen ik aangaf dat ik het wel erg veel vind wouden ze hier niets van weten. Ook goed dan natuurlijk!
Ik vind dat ervaring in de kinderopvang best meegewogen mag worden. En daarom vind 8 euro een mooi bedrag per uur.

Iemand die ervaring heeft in de kinderopvang heeft meer verstand van kinderen dan een 16 jarige die het er maar een beetje bij doet. Ook weet to beter wat ze moet doen in bepaalde situatie. Ik vind dat je dit best mag mee wegen. Willen mensen dit niet? Prima maar neem dan een 16 jarig. Voor minder als 8 euro kom ik echt niet hoor.
Hmm, ik vind het wel relevant dat je in de kinderopvang werkt. Ik heb 3 dochters (6 jaar, 4 jaar en 21 maanden) en een meisje van 16 vertrouw ik dat niet toe. Een 25 jarige met ervaring wel en dan snap ik dat het meer kost. Acht euro vind ik erg veel, 5 tot 6 euro zou ik een goed bedrag vinden.
Een betrouwbare oppas, waar wij (man en ik) ons fijn bij voelen. En waar de kinderen zich prettig bij voelen, zou ik ook wel 8euro per uur willen betalen. Zeker als je ervaring/papieren hebt.

(welke regio zit je? )
Het ligt er trouwens aan hoeveel kinderen er zijn. Bij een kind zou ik akkoord gaan met 5 of 6 euro, bij meerdere 8 euro.
Ik betaal de mijne (volgt opleiding kinderopvang) 6 euro en dat vind ik echt de max voor een avondoppas. Niets ten nadele van haar capaciteiten, maar ik ga haar niet meer betalen dan ik kwijt ben aan het kinderdagverblijf, waar de leidsters over dezelfde capaciteiten beschikken en ook nog eens allerlei activiteiten met de kinderen ondernemen en waar een pedagogisch beleid geldt. Mijn oppas kijkt voor datzelfde geld tv. Meer dan zes euro vind ik niet in verhouding.
Missy acy, voor dat bedrag wil ik best bij je oppassen hoor, eerst pedagogiek gestudeerd en over twee maanden afgestudeerd pabo hoop ik. Omgeving nijmegen
Ik ook wel haha. Ben nu ook nog overdag beschikbaar omdat ik nog werkloos ben.

Heb mbo onderwijsassistent, pabo gedaan ( helaas na 2 jaar gestopt). 3 jaar kinderopvang ervaring.

Omgeving Enschede.
Kinder-EHBO? BHV? Heb je dat in huis Tomatensoep? Dat zou voor mij de meerwaarde zijn. Leren rekenen doen ze maar op school, daar heb ik de oppas niet voor nodig (een Pabo opleiding is in dit geval dus minder waard dan een baan als KDV-juffie in mijn ogen).
Haha, ik wil voor dat bedrag ook wel oppassen.

Ik vraag ¤5,- per uur.
Bhv lijkt mij nog niet heel noodzakelijk. Kinder ehbo idd wel.
quote:peacy, 27 minuten geleden

Haha, ik wil voor dat bedrag ook wel oppassen.

Echt? Jij weet hoe m'n apen ongeveer zijn.

Shoot, tometensoep. Jij zit in de juiste omgeving, nu. Maar we gaan (alweer) verhuizen binnenkort.

Ik zoek nl een oppas zodat ik kan sporten savonds
Missy_acy, als je nu eens naar Limburg verhuist dan kom ik graaag oppassen
Ik heb een oppas (leidster bso) en die zorgt/ past overdag incidenteel op voor 10 euro per uur. Ik vind dat een avondoppas ook wel door 14-jarige gedaan kan worden maaroppas omdat ik ben werken is me meer waar
Wat is dan het verschil crea?

Want ook savonds kan er iets gebeuren. En ik zou dan liever niet hebben dat een 14 jarige, zelf nog een kind, dan moet zorgen voor mijn kind.

Ook al slaapt het kind waarschijnlijk de hele avond, je weet toch maar nooit.

Dan heb ik liever iemand die wat ouder is ( vanaf een jaar of 18/19 ligt ook aan de persoon) en die ervaring heeft of in elk gevaal weet wat ze moet doen.
Bij ons komt er ('s avonds) een 19-jarige die in de kinderopvang werkt (werkend leren). We hebben twee kinderen, een peuter en een kleuter, die aan het begin nog wakker zijn. Ze brengt ze dus ook naar bed. Ze "kost" 5 euro per uur en dat heb ik er zeker voor over.
S'avonds hoeft de oppas alleen te zorgen dat het gezellig is, ze iets lekkers krijgen wat inklaar heb gezet, ze in bed krijgt. Ze mogen me bellen als er iets is.

Overdag, als ik werk, wil ik niet gebeld worden, alleen bij echte noodgevallen. Een ouder iemand vertrouw ik dan meer, hoef ik niet uit te leggen dat ze moeten eten en drinken etc. Een 14-jarige oppas moet je dat allemaal uitleggen anders vergeten ze het zelf.
5 euro vind ik dus belachelijk weinig voor iemand die op je kinderen past.
Frankly my dear, I don"t give a damn
De avondoppas ( van 14) krijgt 2 euro per uur en zij en haar ouders zijn er erg tevreden mee. Het moet wel in verhouding staan met zakgeld/ leeftijd en normen van ouders, vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven