Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
@rieneke: de regeling bestaat nog steeds, maar alleen als je een van de huizen koopt die al in de regeling vallen. Mijn huis bijvoorbeeld. Het zijn vooral huizen in Brabant.

Er zijn wel projectontwikkelaars die een soortgelijke regeling hebben opgezet. Voor nieuwbouw dan.

Ik ben tevreden over mijn makelaar, na een bezichtiging belt hij zodra hij afscheid heeft genomen van de kijkers om te vertellen wat zijn indruk is. Onze makelaar heeft ook goede innitiatieven zoals open huis op zondag. Heeft geen kosten voor open huizen (routes). Alleen nu onze verkooptijd op het einde komt, zijn er geen ideeen meer. Is ook niet gek. Wij krijgen ons geld en de makelaar niets. En hij heeft na de opstart toch best wel wat werk er in zitten.
@bertje, mooi systeem. I.p zijn we niet aan het kijken naar nieuwbouw. Maar ik kan me voorstellen dat het met zo'n regeling aantrekkelijker wordt! Maar goed dan zou dat hier ook moeten gelden. Ik ga er toch eens naar kijken.

Fijn zo'n betrokken makelaar! Open dagen zijn hier ook " gratis", alleen wordt je wel verplicht om een advertentie in het krantje te plaatsen. Die kost dan weer ¤200,00!!

Onze makelaar belt ook gelijk na een bezichtiging, maar daarna horen we niets meer..

Wij kunnen wel elke dag op Funda zien hoeveel X ons huis gevonden en bekeken is. Ik denk dat het gemiddelde ongeveer 10 x bekeken is. Ma en di was het 22 en 25!!( gisteren helaas maar 5) Dus wie weet!

@talise, al wat gehoord van de makelaar?
Rieneke: ik hoop het ook. Leuk nieuws: vanmiddag een bezichtiging! En maandag NOG een! En dinsdag NOG een! En volgende week zijn de mensen van vorige week weer terug van vakantie dus daar belt de makelaar nog achteraan. Ik kan het nauwelijks geloven!

Ik ben heel tevreden over mijn makelaar. Hij doet erg zijn best, dit is al het tweede huis dat hij in de verkoop heeft (oude huis was eerst, toen te koop bord omgewisseld naar het nieuwe huis) en hij belt na de bezichtiging altijd even om te vertellen hoe het was. Kun je niet overstappen naar een ander? Ik vind even een belletje geven wel het minste hoor!

Bertje: is dat de Koopgarant regeling? Dat is inderdaad wel handig. Scheelt je in deze tijd een hoop zorgen!
@talise haha, dat is een snelle reactie!! We posten allebei om 11.15!

Maar wat een geweldig nieuws! 4 kansen! Geweldig! Ik zal voor je duimen! ( je hebt er maar één nodig, stuur je de rest naar mij? ) Enig idee, hoe dat kan?
Hé dames,

Hier even een berichtje van mij;

Na de (voor mijn gevoel) positieve bezichtiging niks meer gehoord, ondanks dat ze zeiden te bellen voor een 2e bezichtiging. Na meer dan een week niks gehoord te hebben het stel gebeld maar er werd niet opgenomen. Voicemail ingesproken dat ik gewoon even nieuwsgierig was aangezien ze ook hadden aangegeven een 2e bezichtiging te willen, luchtig berichtje dus. Tot op de dag van vandaag niks meer gehoord. Schandalig!

Ondertussen wel veel ontwikkelingen, want gaan ons huis verhuren via de leegstandswet, hebben al een huurder, én een nieuw huis gekocht! Al een tijd verliefd op dit huis en nu met de zekerheid van een huurder gaan we er voor!

Overigens, mochten we geen huurder hebben kunnen we de 2 hypotheken ook betalen.

Wil niet té herkenbaar worden dus vertel er verder niet teveel over.

Huis blijft te koop staan, en mocht er een koper zijn, moet huurder en binnen 3 maanden uit. Maar voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren en ben ik blij met deze constructie.

Vandaar dus eventjes stil van mijn kant. Hoop voor jullie allemaal snel kopers! Binnenkort is weer de open-huizen dag dacht ik... Succes!
Babbelien: leuk hoor... zoiets hebben wij dus nu ook. Het was wel een uitkomst om de lasten te kunnen blijven betalen. Veel succes met jullie nieuwe huis!

Rieneke: haha, ik zal de makelaar ze laten doorsturen ;) Van de vier waren er twee best positief en twee minder positief. We weten het dus niet. Een stel is nog op vakantie en een stel kwam voor het eerst in Utrecht kijken. Best moeilijk peilen dus. De makelaar zit erachteraan, wie weet... Ik ben het inmiddels al heel lang HEEL erg zat hier. En elke keer weer die zenuwen bij zo'n bezichtiging. Van mij mag 't over zijn.
@Talise, ik heb nog aan je gedacht, je huis spic en span maken met die hitte! Als je dan maar weet dat de koper er tussen zit, dan is het niet zo erg... Maar goed dat is nog de vraag!! Ik hoop dat je snel wat hoort!

Net opende ik de mail, en zag dat het huis die bij ons op nummer 1 staat in prijs is gezakt.... Dat had bij ons zo bie zo gemoeten, maar dit scheelt al onderhandelen. Wij hebben een poos geleden met zo'n actie "stap in de trein" of zo mee gedaan, waar je je top 3 van de huizen die je zou willen kopen kan opgeven, en ze dan een match kunnen maken. Niets meer van gehoord, helaas. Maar het huis wat toen op nummer 1 stond in verkocht. En eerlijk gezegt weet ik niet of dit huis er bij stond. Ik heb net de makelaar gebelt. Brr.. Eng, straks zijn er nog andere kapers opde kust...

Eergisteren was ons huis weer 38 x bekeken op funda.....

@Babbelien, inderdaad schandalig, dat ze niets meer hebben laten horen!! Dat is toch het minste wat je kan doen. Succes met verhuizen! En hoop dat er voor jullie ook snel een koper komt!
Rieneke: He, dat is een meevaller! Niet voor de verkopers natuurlijk maar wel voor jullie! Ook al zijn de zenuwen dus nu wel wat meer aanwezig... Jammer dat die actie niets oplevert. Ik ken ook zo'n site: iedereen.nl, die doen ook aan een soort mix 'n match principe, wel leuk bedacht! Ik kan die statistieken van Funda niet inzien, wel goed dat jij het kan, geeft toch een sprankje hoop, vind je niet?

Bezichtiging van maandag was redelijk, maar niet superenthousiast. Bezichtiging van dinsdag was niets. Hoop blijft gevestigd op die van vorige week en twee weken terug (vakantiegangers), daar gaat de makelaar einde deze week achteraan. Ik durf er niet eens van te dromen...
@Talise, heb je wat gehoord van de kijkers?

Ik heb vorige week woensdag de makelaar gebelt, die zou de makelaar van het huis wat in prijs gezakt was bellen. Ik heb toen ook verteld dat wij zo weinig inzicht hebben in wat ze voor ons doen. Hij stelde voor dat hij eerste contact zou opnemen met de makelaar, en dan ons terug bellen. En dat we dan een afspraak op kantoor zouden plannen. Hij hing de telefoon op met de woorden " je hoort van me". Morgen is dat alweer een week geleden en we hebben nog niets gehoord, grrr...... Zo gaat het nu elke keer!

Wij gaan zo maar eens bellen, een gesprek plannen en ons ongenoegen uiten...
Rieneke: nee, niets meer. Zal de makelaar ook even achter zijn broek zitten vandaag.

Jeetje, hoe stom kun je zijn, als makelaar zijnde dan! Ik vind het ronduit onbeschoft hoor, je hebt groot gelijk dat je eens vertelt wat je ervan vind. Mensen verander je trouwens niet he, dus als het de aard van het beestje is, moet je misschien gewoon een andere makelaar zoeken... eentje die je wel terugbelt en met je communiceert. Dat is toch zijn vak tenslotte. Ik hoop wel dat er wat uitkomt uit het gesprek. Dit lijkt me bloedirritant.
Misschien dat ik enkele bewoners van Zoetermeer en Rotterdam/ Capelle zou kunnen helpen.

Ik ben nieuw op deze forum en hoop niet dat dit als reclame wordt gezien maar het is inderdaad een zeer moeilijke markt waar serieuze kopers erg schaars zijn. Ik wil alleen maar helpen.

Ik zoek voor:

Aankoopcliënt 1 = starter) Eengezinswoning in Zoetermeer tot ¤ 200.000

Dag om te bezichtigen staat nog niet vast maar mail mij jouw woning en ik zal het hem voorleggen en jou hierover terugkoppeling geven.

Aankoopcliënt 2 = stel) Eengezinswoning in Rotterdam/ Capelle tot circa ¤ 300.000

Donderdag 6 september vanaf 18:30 (we beginnen als om 17:15) kan ik langskomen met mijn clienten.

Om misverstanden te voorkomen: Ik word pas bij een succesvolle transactie betaald door de koper mijn cliënt, dus niet door de verkoper (lees: u). Ik wil alleen hun droomwoning vinden. U of uw makelaar kan mij bellen 06 280 80 801 of mailen.

Alle forumsters in deze topic wens ik heel veel succes met het vinden van de juiste koper!

Gr. Ananta
En hoe staat het hier? Moest lang zoeken voordat ik dit topic weer gevonden had.
Marele: er gebeurt weinig... helaas. Hoop op de komende open dag gevestigd.

Ik heb overigens laatst een verzoek ingediend bij zo'n vastgoed-opkoper, maar die gaan bijna een ton onder de marktprijs zitten. Dat gaat 'm dus ook niet worden :(
Het is maar een schrale troost, maar uiteindelijjk wordt echt elke woning verkocht.

Ik kom weleens langs huizen met een te koop bord, en dan denk ik, die worden echt nooooooit verkocht. En warempel 2 van die huizen, hebben allebei inmiddels een verkocht sticker erop zitten....
Marele... ik wil ook zo'n felbegeerde 'verkocht' sticker. Ik wordt knettergek van dat wachten. En van alle logistieke drama's die het wonen in dit huis met zich meebrengt. Maar we houden hoop.
quote:Talise schreef op 11 september 2012 @ 20:04:

Marele... ik wil ook zo'n felbegeerde 'verkocht' sticker. Ik wordt knettergek van dat wachten. En van alle logistieke drama's die het wonen in dit huis met zich meebrengt. Maar we houden hoop.

Doen ja.

Mijn vriendin heeft afgelopen week in een dag tijd haar huis verkocht. Mensen zijn 1x komen kijken en deden direct na een uur een openingsbod. Na wat heen en weer bieden was diezelfde avond de deal rond. Vandaag gaat ze het voorlopig koopcontract al ondertekenen. Uiteraard dit alles onder voorbehoud van financiering.

Voor de goede orde: bij haar is het kwartje ook nog niet gevallen hoor...
conversation = awareness
Bij ons is het, wat ons huis betreft, ook erg stil.. te stil...

Maar ondertussen staat er een nieuw huis met nog meer inhoud, mooi prijsje te koop. Op de goede locatie en groot genoeg, waar wij bij wijze van spreken zo in kunnen. Bij de andere opties zouden we nog moeten verbouwen...

Hier in de buurt staat een huis, die vanaf begin augustus elke week 1 of 2 x kijkers hebben gehad. Van uit onze keuken kijk ik op dat huis. En alsof ik altijd in de keuken sta, maar telkens zag ik daar weer de makelaar staan..... Frustrerend!! Dat wil ik ook. Gisteren hoorde dat ze in onderhandeling waren.

Donderdag gesprek gehad met de makelaar. Ook even onze klachten geuit over de comminicatie. Hij zei dat hij daar nog nooit eerder klachten over had gehad, maar beloofde beterschap. Met hem besproken om onze prijs te verlagen, daar zou hij begin deze week op terug komen.... Het is al woensdag....we wachten nog even af.....

Wij doen ( toch maar) mee met de openhuizenroute.
Wij moeten nog 2 nachtjes slapen en dan gaan we tekenen voor de verkoop van mijn huis en ook tekenen voor de koop van ons nieuwe huis. Super spannend!
Magnolia, ik ben echt jaloers intussen.

Wij hadden ook onze hoop gevestigd op de open huizen dag, nu belde de makelaar zonet en nu is er deze week bezichtiging, ik hoop zo dat dit 'm gaat worden.

Vervelend Talise, als je nou tijd en ruimte (letterlijk en figuurlijk) hebt dan maakt het niet zo heel veel uit maar ook hier steeds meer stress.

Ik hoop ook voor jou dat er iets zal gebeuren!
quote:

Doen ja.

Mijn vriendin heeft afgelopen week in een dag tijd haar huis verkocht. Mensen zijn 1x komen kijken en deden direct na een uur een openingsbod. Na wat heen en weer bieden was diezelfde avond de deal rond. Vandaag gaat ze het voorlopig koopcontract al ondertekenen. Uiteraard dit alles onder voorbehoud van financiering.

Voor de goede orde: bij haar is het kwartje ook nog niet gevallen hoor... Dat heb ik gedroomd toen we het huis net te koop hadden, god wat een illusie was dat
quote:rieneke19 schreef op 12 september 2012 @ 09:47:

Bij ons is het, wat ons huis betreft, ook erg stil.. te stil...

Maar ondertussen staat er een nieuw huis met nog meer inhoud, mooi prijsje te koop. Op de goede locatie en groot genoeg, waar wij bij wijze van spreken zo in kunnen. Bij de andere opties zouden we nog moeten verbouwen...

Hier in de buurt staat een huis, die vanaf begin augustus elke week 1 of 2 x kijkers hebben gehad. Van uit onze keuken kijk ik op dat huis. En alsof ik altijd in de keuken sta, maar telkens zag ik daar weer de makelaar staan..... Frustrerend!! Dat wil ik ook. Gisteren hoorde dat ze in onderhandeling waren.

Donderdag gesprek gehad met de makelaar. Ook even onze klachten geuit over de comminicatie. Hij zei dat hij daar nog nooit eerder klachten over had gehad, maar beloofde beterschap. Met hem besproken om onze prijs te verlagen, daar zou hij begin deze week op terug komen.... Het is al woensdag....we wachten nog even af.....

Wij doen ( toch maar) mee met de openhuizenroute.

Oh dat lijkt me ook écht frustrerend zeg!!

Waarom doet de makelaar moeilijk over zakken in prijs, zijn jullie al eens gezakt in prijs? Wij hebben aangegeven dat we het zo wilden en zo ging het dus, ik denk niet dat ik het van de makelaar af zou laten hangen, hij kan wel meer (ook weer letterlijk en figuurlijk) willen...maar ik weet natuurlijk niet wat je situatie is!
Hebben jullie ook problemen met het laden van de statistieken trouwens?
quote:

Onze makelaar belt ook gelijk na een bezichtiging, maar daarna horen we niets meer..

Belt de makelaar er dan niet achteraan? Dat doet de onze wel, die wil wel graag van de kijkers horen dat het niks gaat worden en als het even lukt waarom niet, waar wij dan weer iets aan hebben!

@Rieneke dus, handig om de naam wel te halen
quote:Wij krijgen ons geld en de makelaar niets. En hij heeft na de opstart toch best wel wat werk er in zitten.

Dat is toch ook best wrang zeg, had je dan maar een minder goeie gehad.

Ben je al van het huis af? (Heb een boel bij te lezen)

@Bertje
Ja ik heb ook al een tijd problemen mrt de statistieken.

Mijn huis is nog wel in de vrrkoop omdat het door verkocht wordt. Is onderdeel van een mooie deal met verkoper van ons nieuwe huis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven