schoonmoeders

22-08-2012 21:37 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik even me hart luchten:

Als ik denk dat het best goed gaat de laatste weken en ik net een beetje het gevoel te krijgen dat ze me accepteren trapt zij mij weer de grond in. Zo voelt het tenminste.

Hebben we een nieuwe auto gekocht (geheel gefinancieerd door mijn vriend) maar we wonen samen en ik betaal elke maand de vaste lasten. En dan moet ik weer een kut opmerking krijgen van schoonmoeder: Het is niet jou auto. Yef heeft em gekocht jij niet. Precies als er ook andere mensen bij zitten. Terwijl ze zelf nooit heeft gewerkt en leeft van het geld van haar man, maakt niet uit maar doe dan niet zo hatelijk.

Me vriend wil gaan vragen waarom ze dat zo zegt. Maar aan de ene kant ben ik dan bang dat ze weet dat ik me gekwets voelde.

Ook moet ik via via horen dat ze zo bang zijn dat ik binnekort zwanger ben! Onder het mom van ''ze zijn zo jong''. Maar ik weet gewoon dat ze ergens nog steeds hopen dat we niet bij elkaar blijven. Ondertussen maakt me vriend wel eens grapjes over kinderen en ik zie dat ze dat moeilijk vinden om mee om te gaan.

Wat vinden jullie van deze situatie? Trek ik het teveel aan? Moet ik het negeren?
quote:saaaaar81 schreef op 22 augustus 2012 @ 22:02:

[...]

Of gewoon je mond open trekken dat je er niet van gediend bent.

En je hebt de keuze om gewoon geen contact meer te willen. Zijn moeder, laat hem er dan maar mee omgaan.

Mond opentrekken hielp niet. Ze had echt een dikke plaat voor d'r hoofd. Geen contact was lastig, hij was enig kind en daarbij stond zijn moeder iedere zaterdag voor de deur om de hele middag te blijven zitten. We zeiden regelmatig dat we geen tijd hadden omdat we allebei fulltime werkten en op zaterdag boodschappen en huishouden moesten doen en dat ze dus beter niet kon komen, maar dat drong echt niet door

Ze had gewoon echt niet door dat ze niet welkom was, of wilde het niet doorhebben

Gelukkig heb ik nu een leuke schoonmoeder
Jouw vriend heeft 'n auto gekocht, dus het is toch ook zijn auto en niet de jouwe als jij er niet aan mee betaald hebt? Dat je in zijn auto mag rijden wil niet zeggen dat 't jouw auto is. Je schoonmoeder zegt gewoon de waarheid en als dat jou zo raakt zou ik zorgen zelf je eigen zaakjes voor elkaar te krijgen en je eigen auto te kopen ipv afhankelijk te zijn van de spullen van je vriend.
quote:chloe1 schreef op 22 augustus 2012 @ 22:23:

[...]

JUIST.

Nu heb ik wel respect voor vrouwen die stoppen met werken als er kinderen komen, begrijp me niet verkeerd. Maar zij voordeelt nu vrouwen die dat ook doen, dat ze makkelijk kunnen blijven werken.

Of ze durft niet te skieen, bang op de pistes. Dat kan. Maar als dan vervolgens een vriendin +_24 jaar gaat huilen op de pistes wegens angst, dan vind mevrouw het aandacht trekken.

Ze leeft van het geld van schoonvader, prima toch. Maar praat over andere die dat ook doen. Nu al ouwhoeren dat er op huwelijkse voorwaarden getrouwd moet worden. En het ergste is nog, mijn vriend zei altijd: Als we trouwen is het in gemeenschap van goederen, wat van mij is, is van jou. Sinds de opmerking van moeder is hij er anders over gaan denken. Zulke dingen.

Mijn mening:

Gemeenschap van goederen en huwelijkse voorwaarden moet je los zien van "wat van mij is, is van jou" op de manier die je vriend (hopelijk) bedoelt.

Huwelijkse voorwaarden is juist bescherming, jij beschermt hem en hij beschermt jou tegen persoonlijke grote financiële tegenvallers zoals een failliete werkgever en daardoor geen salaris of het faillissement van een eigen zaak.

Met huwelijkse voorwaarden voorkom je dat je je geliefde meesleept in de daarop volgende financiële ellende.

Ik vind dat meer van liefde getuigen dan te zeggen: wat van mij is, is van jou (dus als ik geen droog brood meer kan betalen vreet jij ook maar niets meer).

Maar nogmaals, dat is mijn mening en die komt voort uit mijn ervaring.
Waarom vraag je zelf niet gewoon waarom ze dat zegt van die auto? Jullie maken zelf toch wel uit hoe je de kosten/lasten verdeelt en welke spullen jullie samen kopen?

Mijn schoonmoeder vond trouwens ook dat de auto van haar zoon is (de bos bloemen die we erbij krijgen was voor zijn vrouw) terwijl we ook al jaren getrouwd zijn en grote uitgaven zoals een auto of een huis uiteraard van ons samen zijn. Maar mij doet het niet zo veel hoor, dat ze dat zegt, ik vertel haar gewoon dat ze de emancipatiegolf gemist heeft zeker.

Maar als je voelt of denkt of merkt dat ze jou ergens niet ziet zitten als schoondochter, dan valt zo'n opmerking al gauw verkeerd denk ik. Ik zou persoonlijk denk ik zelf gewoon op dat moment hebben gevraagd waarom ze dat zegt.
quote:elninjoo schreef op 22 augustus 2012 @ 22:51:

Jouw vriend heeft 'n auto gekocht, dus het is toch ook zijn auto en niet de jouwe als jij er niet aan mee betaald hebt? Dat je in zijn auto mag rijden wil niet zeggen dat 't jouw auto is. Je schoonmoeder zegt gewoon de waarheid en als dat jou zo raakt zou ik zorgen zelf je eigen zaakjes voor elkaar te krijgen en je eigen auto te kopen ipv afhankelijk te zijn van de spullen van je vriend.Zij betaalt de vaste lasten, dus is het ook haar gas, haar water, haar elektriciteit...
quote:chloe1 schreef op 22 augustus 2012 @ 22:39:

haha biebsel. Erg eigenlijk he.. hopelijk worden wij later niet zo. Ik vind het jammer, het is toch veel makkelijker als ze gaat accepteren dat wij nooit meer uit elkaar gaan. Ben er de afgelopen week elke dag geweest, het ging goed, het was gezellig. Tot vandaag. Heb het gelijk weer gehad.Elke dag, teringggggg Dan snap ik dat het niet te houden is. Ze heeft immers heel de dag niets te doen (die van mij speelt bridge en golf: lees loopt de hele dag rond met andere zure schoonmoeders met oud geld) en dus níets te vertellen, behalve dat de kat van de buren zo'n lawaai maakt oid.... Wij gaan eens per 6 weken En dat is meer dan genoeg!
Had tegen schoonmoeder gezegt, dat Yef blij mag zijn dat jij de vaste lasten van het huis betaald, omdat Yef anders waarschijnlijk op straat zou slapen

Ik snap trouwens niet dat jullie met schoonouders bespreken wie de auto betaald heeft, dat doet er toch niets toe en gaat hun toch ook niets aan.
quote:elninjoo schreef op 22 augustus 2012 @ 22:51:

Jouw vriend heeft 'n auto gekocht, dus het is toch ook zijn auto en niet de jouwe als jij er niet aan mee betaald hebt? Dat je in zijn auto mag rijden wil niet zeggen dat 't jouw auto is. Je schoonmoeder zegt gewoon de waarheid en als dat jou zo raakt zou ik zorgen zelf je eigen zaakjes voor elkaar te krijgen en je eigen auto te kopen ipv afhankelijk te zijn van de spullen van je vriend.Waarom zo bot? Het is ONZE auto, want het is ons geld. Maar zij ziet het apart. Ik ben niet afhankelijk van de spullen van mij vriend, toevallig had ik een auto maar is die kapot gegaan en ik had even geen geld om zelf weer een nieuwe aan te schaffen dus nu 1 voor ons samen! En waarom ga jij er gelijk van uit dat ik me zaakjes niet goed op orde heb? Ik heb een eigen huis waar ik mij spaargeld in heb gestoken, ik heb een vaste baan en betaal de vaste lasten.
quote:limelight schreef op 22 augustus 2012 @ 23:05:

Had tegen schoonmoeder gezegt, dat Yef blij mag zijn dat jij de vaste lasten van het huis betaald, omdat Yef anders waarschijnlijk op straat zou slapen

Ik snap trouwens niet dat jullie met schoonouders bespreken wie de auto betaald heeft, dat doet er toch niets toe en gaat hun toch ook niets aan.Geen goed idee. Als ik er niet was geweest had hij namelijk nog jaaaaaren thuis gewoond (denkt ze)
Schoonmoeders moet je niet serieus nemen. Gewoon terug pesten, liefst onder de gordel.

Je hebt een relatie met hem, niet met je schoonouders, je hoeft niet mee als hij naar zijn schoonouders wilt. Ga gewoon een keer niet en als ze dan de volgende keer vragen waarom je er niet was zeg je "ik had niet zo'n zin in dat gezeur van die ouwe knar" laat het maar gewoon duidelijk zijn.
quote:chloe1 schreef op 22 augustus 2012 @ 23:13:

[...]

Waarom zo bot? Het is ONZE auto, want het is ons geld. Maar zij ziet het apart. Ik ben niet afhankelijk van de spullen van mij vriend, toevallig had ik een auto maar is die kapot gegaan en ik had even geen geld om zelf weer een nieuwe aan te schaffen dus nu 1 voor ons samen! En waarom ga jij er gelijk van uit dat ik me zaakjes niet goed op orde heb? Ik heb een eigen huis waar ik mij

spaargeld in heb gestoken, ik heb een vaste baan en betaal de vaste lasten.

Trek het je niet aan, je hebt niets uit te leggen. Zijn geld, ons geld, c'est la ton qui fait la musique!

Zure schoonmoederambities elninjo?
quote:Dreamchild schreef op 22 augustus 2012 @ 22:53:

[...]

Mijn mening:

Gemeenschap van goederen en huwelijkse voorwaarden moet je los zien van "wat van mij is, is van jou" op de manier die je vriend (hopelijk) bedoelt.

Huwelijkse voorwaarden is juist bescherming, jij beschermt hem en hij beschermt jou tegen persoonlijke grote financiële tegenvallers zoals een failliete werkgever en daardoor geen salaris of het faillissement van een eigen zaak.

Met huwelijkse voorwaarden voorkom je dat je je geliefde meesleept in de daarop volgende financiële ellende.

Ik vind dat meer van liefde getuigen dan te zeggen: wat van mij is, is van jou (dus als ik geen droog brood meer kan betalen vreet jij ook maar niets meer).

Maar nogmaals, dat is mijn mening en die komt voort uit mijn ervaring.Ja, daar heb ik ook gelijk in. Het maakt mij niet zoveel uit hoor, alleen omdat hij kwam met in gemeenschap van goederen en later niet meer.
nee biebsel, die van jou heeft tenminste nog hobby's ha ha ha. Die van mij heeft totaal geen verplichtingen, haar zoon mocht vroeger niet eens op een sport omdat zij dan vroeg der bed uit moest op zaterdag. En nu heeft ze zo'n grote mond als wij uitslapen in het weekend, we hebben niet eens kinderen.
quote:primaat schreef op 22 augustus 2012 @ 23:16:

Schoonmoeders moet je niet serieus nemen. Gewoon terug pesten, liefst onder de gordel.

Je hebt een relatie met hem, niet met je schoonouders, je hoeft niet mee als hij naar zijn schoonouders wilt. Ga gewoon een keer niet en als ze dan de volgende keer vragen waarom je er niet was zeg je "ik had niet zo'n zin in dat gezeur van die ouwe knar" laat het maar gewoon duidelijk zijn.Hoe moet ik haar dan terug pesten? Zou ik graag eens doen. Maar pest haar volgens mij al genoeg met het feit dat ik haar schoondochter ben.
Je moet je schoonmoeder juist helemaal niet terugpesten. Als je dat zou doen dan maak je het voor jezelf echt veel te groot. Daar heb je echt vooral jezelf mee. Als je dat doet dan is de kans groot dat je vriend eens moet gaan kiezen tussen zijn fam en jou. Ik heb vaker gezien dat de niet-fam aan het kortste eind trok hoor, ook als de partner in kwestie de niet-fam helemaal gelijk gaf. Het gaat namelijk niet om gelijk hebben of niet in dit soort kwesties.

Jouw vriend wil graag met ze omgaan dus voortaan discussies proberen te vermijden, een gladde rug kweken en, zeker emotioneel, afstand houden.
Misschien moet je je er gewoon wat minder van aantrekken wat ze zegt, ene oor in, andere oor uit. En probeer in ieder geval met je vriend op 1 lijn te blijven, klaag niet steeds over zijn moeder tegen hem, omdat het zijn moeder is en hij wel van haar houdt, maar zorg wel dat duidelijk is dat hij achter je staat, vorm 1 front, tegenover haar, als het ware
Ik laat ook niets merken maar als ik thuis ben komt het eruit.

Ga ook niet terug pesten, wil het liefst alles goed en geaccepteerd worden maarja
oooo lieverd maak je niet druk!!!

Dat geeft toch direct aan hoe zielig ze is, even serieus, wat voor zielige vrouw moet je zijn om je schoondochter zo aan te willen pakken?

Mijn schoonmoeder heeft het behooooorlijk achter de ellebogen, en mijn vriend heeft in 2 vorige relaties ernstige problemen met zijn exen en zijn mama hierdoor gehad, waardoor hij errrug bang was me voor te stellen. Hij heeft zich echt voor niks druk gemaakt, want IK maak me NIET druk. Eerste ontmoeting was ze liefjes. Toen ik weg was had ze mijn vriend zogenaamd onschuldig gevraagd of ik geen deo gebruikte. Ja sorry, ik vind dat lachwekkend, is gewoon 13+ gedrag. Dom ook want mijn vriend slaapt en is elke dag met me, als ik zou stinken zou hij het wel weten ;).

tweede keer begon ze frontaal; of ik niet vond dat ik beter verdiende, ik heb immers een hogere opleiding. Ja, kan je het je voorstellen dat je schoonmoeder haar eigen zoon zo in de zeik neemt. ik antwoordde heel kort. 'Ik heb liever niet dat u zo over mijn partner praat'. Ze heeft niks gezegd. Mijn vriend zei erna, 'nou ma, ik denk dat we weer gaan'. Toen ook paar weken niet gezien. Toen ik haar weer zag deed ze hartstikke leuk en hartelijk, ik geloof dat het de keer erop was dat ze weer iets zei, ik gaf simpel repliek en vriend herhaalde 'ma fijne week, we gaan'. Weer een maand ofzo niet gezien (normaal ziet hij haar om de paar dagen). Eindstand heeft ze toen een paar x tegen hem gezegd, nadat we weer geweest waren, dat ze me echt niks voor hem vond, dat ik te hoog opgeleid was (ja, die snap ik OOK nog steeds niet), dat ik niet geschikt was voor een relatie??, dat ik hem niet begreep, dat ik me niet vrouwelijk genoeg kleedde???? (ik geloof dat ze daarmee sletterig bedoelt??) en nog wat vage dingen. Waarop hij zeker een half jaar geen contact heeft gehad met haar.

Typisch ook, deze vrouw heeft in die periode bepaalde dagen hem zeker 10x gebeld *hij nam ook niet op!!! Hij was er mede gezien zijn eerdere 2 relaties klaar mee. En hij had ook zoiets van, ik doe nu, wat ik toen had moeten doen.

Nu zien we elkaar, en eerlijk te zijn; ben ik nu op een punt dat ik haar heb 'leren waarderen'. En ik denk vice versa. Maar eigenlijk interesseert het me niet. Ik zit door haar in een bonus positie; ik 'hoef' van mijn vriend nooit mee *ga wel, maar van de 4x ga ik 1x mee. Ze doet superlief, tot het slijmerige af. Altijd lekker eten dus voor mij. Maar belangrijkste, mijn vriend vind MIJ geweldig dat ik aardig tegen haar doe, door haar acties en woorden in het begin. Tsja, ik heb me er gewoon nooit druk om gemaakt, ik weet wie ik ben.

Het enige wat ik wel vervelend vond; ze heeft ook aan de telefoon, terwijl hij op speaker stond, bepaalde dingen tegen/over mij gezegd. Wetend dat ik het hoorde, en hier nooit een excuus of iets over gemaakt. Dat vind ik gewoon typisch. Maar goed, drukmaken niet. Wel meer van, ik zal het altijd in mijn achterhoofd houden, hoe oprecht gezellig het nu toch soms is!! Dus dat kan wel... dat had ik ook nooit verwacht.
ojaaaa, wat me net te binnenschoot, ze maakt wel standaard een soort lacherige opmerking dat ik zoveel eet, of zoveel eten op kan. Hahahaha. Dat klopt!!! Daar lach ik ook altijd keihard om.
Off topic: Voor alle neerlandici: get a life!

On topic: Je moet er gewoon iets van zeggen! Als je niet laat blijken dat je je stoort aan haar opmerkingen dan gaat ze er natuurlijk vrolijk mee door. Snap dat het lastig is, is tenslotte je schoonma. Maar dat geeft haar niet het recht om zo bijdehand te doen. Als je het niet heel direct durft te brengen kun je misschien ook gewoon een paar steken onder water geven. Misschien dat ze het dan snapt.
Zo vraagmenietomj.. Heftig! Zeker van die deo! Ik vind het echt knap van je dat je meteen een opmerking terug heb gemaakt. Ook dat je vriend zo achter je staat. Mijn vriend begrijpt mij ook steeds beter maar zegt niets tegen zijn moeder. Hij wil geen ruzies of spanningen. En voordat ik in zijn leven kwam was hij echt een moederskindje, nu niet meer. Dat zal ze ook moeilijk vinden.

Wil jou schoonmoeder je vriend ook het liefst elke dag zien?
Hanaatje dat ga ik ook doen, volgende keer vraag ik: wat bedoel je precies? En dan kan ze uit leggen, wat waarschijnlijk niet lukt.

Wat zij ook vervelend vind als ik me vriend een kus geeft of over kinderen praat.
Chloe.. je kan ook de reactie van haar terug kaatsen door haar reactie als vraag terug te kaatsen.

Ooh vind u dat het zijn geld is ? Ooh u vind dat u zoon ook mee moet betalen aan de vaste lasten of zal ik hem op straat zetten ? Dat laat haar misschien nadenken over haar eigen opmerkingen.

Ik doe dat tegenwoordig bij mijn schoonmoeder.. Die maakte er vandaag nog in.. Dochter lag 2 dgn in t zkh vanwege uitdroging. Gaat ze bellen naar mij in t zkh of ze langs mag komen , ja dat mag. Ooh maar ze slaapt ? Ja ze slaapt nu . Nou dan kom ik wel niet. Prima moet je zelf weten.

Uur later belt ze weer , is net de kinderarts bij mijn dochter dus ik hou het kort en zeg dat ik haar straks terug bel.

Kinderarts klaar , we mogen naar huis joeppie.. Dus ik bel partner gelijk op dat we naar huis mogen. Heeft ondertussen zijn moeder naar hem gebeld om te zeggen dat ik zo maar de hoorn er op gooide en dat ze zich niet welkom voelde om te komen.

Krijg nou wat akelig mens.. Toen we eenmaal thuis waren kwam ze vanavond langs dus toen heb ik haar gevraagd ooh je voelde je niet welkom in t zkh ? En ik heb de hoorn er zo op gegooid ?

En dan hakkelt ze en stakkelt ze en zegt ze dat ze t zo niet bedoeld heeft of nog 1000 andere redenen en t beroerde is dat mijn partner haar op haar woord geloofd. Terwijl ze echt zelf de boel omdraait. Daarom stel ik de reacties die zij geeft in vraagvorm terug...
@vraagnietomjemening

Hahahah wat een verhaal! Moet zeggen dat er tussen mij, mijn schoonmoeder & -zus ook wat spanningen waren. Die vonden mij te pittig voor mijn vriend. Mijn vriend is namelijk in hun ogen de allerbesteleukstemooiste man van de wereld. Dat lieten ze dan ook heel duidelijk merken. Elke keer mijn vriend ophemelen waar ik bij was. Ppff als of ik zijn goede en slechte kanten niet ken. Ze waren zo beschermend allerlei vreemde vragen etc. Ik heb toen vrij direct gereageerd op zaken die me niet bevielen. Hierna zijn ze er ook mee opgehouden. Op de 1 of andere manier vinden ze me nu zelfs leuk.

Bij zijn ex waren ze destijds ook zo. Hebben er zelfs ruzie mee gekregen. Mijn vriend heeft toen 1 jaar niet met zijn zus gesproken.
Chloe dat is wel erg zeg. Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en ik weet wel hoe je je voelt. Maar als ik 1 ding overnieuw had kunnen doen, was wat zij van me vindt naast me neerleggen. Ik vond haar, omdat zij zijn moeder was te belangrijk, en dat heeft me heel veel gekost. Al die jaren dat je op je tenenn loopt om maar nits fout te done, in de hoop dat ze je accepteert po een dag. Geloof me: zinloos! En eigenlijk asl je nadenkt over haar, blijkbaar is ze zo bang, dat jouw aanwezigheid al haar tekortkomingen gaat blootleggen. En in plaats van aan zichzelf te werken steekt ze haar energie erin om jou te vertrappen. Dan verdient die vrouw toch alle medelijden van de wereld, hoe ongelukkig en ontevreden is ze dan wel niet zeg.

Doe wat vraagnietomjemening zegt, weet wie je bent en zorg dat wat zij bijeen fantaseert over jou niet hetgeen wordt wat je over jezelf denkt.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven