Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
quote:Ruza schreef op 21 augustus 2012 @ 17:12:

Dat is mooi kut want dat betekent dat ik dan in blok 2 voor 4 vakken sta ingeschreven en dat mag alleen met toestemming van..ja, van wie eigenlijk...? Wat?
Liever elitair dan een pauper!
Ik heb geen motivatie meer om te studeren! Het lukt me de hele week al niet, moet echt weer inkomen na de vkanatie! Gelukkig na mn 2 herkansingen nog een weekje vrij om weer bij te komen haha

Ik ben allemaal leuke dingen aan het verzinnen die ik wil gaan doen, zo schuift alles maar weer op! Maar wil de 2 vakken sowieso halen, want dat scheelt volgend jaar weer! anders al moet ik zoveel inhalen!

Hoe gaat eht bij jullie?

Wel van de week 2e gesprek voor stage, helaas afgewezen :( . Omdat ze dachten dat ik er niet helemaal bij pas, ik gaf zelf ook aan dat ik twijfel tussen 2 verschillende functies en dat ik de andere functie sowieso leuk vond. Uit mijn antwoorden bleek dat ook zeiden ze, dus nu mag ik nog wel een x op gesprek komen voor die andere functie, omdat ze een goede indruk van me hadden! dus dat is wel weer positief!
quote:fru1t3lla schreef op 22 augustus 2012 @ 00:34:

[...]

Unch, het betekent gewoon dat bij jou de verveling nog niet finaal is toegeslagen, ik zit nu echt de dagen af te tellen Daarom werk ik zoveel.
Hartig, wat ga je studeren en wat heb je gedaan op MBO niveau? Super veel succes in ieder geval! Met alleen al de juiste motivatie, kun je veel bergen verzetten!

Ik kan vanaf volgende week dinsdag mijn docenten weer bereiken per e-mail, maar ik heb - als het goed is - geen colleges meer, dus het is een beetje vrijblijvend dit jaar ofzo. Dus ik moet wel even mijn eigen discipline gaan aanspreken voor het afronden van de laatste vakken... Aan de andere kant ben ik nu geen vier uur per dag kwijt met reizen, dat scheelt ook wel veel. Alleen wel afspraken maken met mijn docenten voor overleg over mijn scriptie enzo.

Verder zou ik het cijfer van Sociale Psychologie krijgen afgelopen maandag, maar ik heb nog helemaal niets ontvangen :(. Dus daar moet ik volgende week dan ook maar voor bellen als het er dan nog steeds niet opstaat!
Ik begin ook aan mijn laatste jaar! Ik heb mijn scriptie vorig jaar al geschreven, dus daar hoef ik niet aan te denken. Dit jaar doe ik een opleiding waarbij ik de helft van de tijd stage loop. (Eerste 7 weken van het semester studie, dan 7 weken stage en in het tweede semester weer.)

Ik herken wat Fruitella zegt, ik ben ook de dagen aan het aftellen. Ik heb de binnenkant van ons huis inmiddels wel gezien en ik kan niet wachten om weer een bezigheid te hebben die niet huishoud-gerelateerd is. Het is wel eng, omdat ik dit jaar iets ga doen wat niets met mijn studierichting te maken heeft. Ik doe de lerarenopleiding en ik volg nu alleen maar pedagogische vakken. Heel spannend!
@aliceanna: Ik heb als doktersassistente gewerkt en wilde graag doorgroeien maar dat kon niet echt op mijn werkplek. Dus nu maar een medische HBO opleiding. Iets heel anders, maar nog altijd medisch, daar gaat het me om.

Ik heb al wel gezien dat ik bij een hoop jongeren in de klas kom. Mn jeugdige houding maar weer eens opvijzelen denk ik! :D
@hartig, wat leuk ik ben ook doktersassistente. Wat ga je nu voor opleiding doen? Ik heb ook een dochter van 2 en het is idd soms erg pittig studeren met een kleine.
@monique: Ik ga de opleiding bachelor medische hulpverlening doen. Wil echt met trauma en spoedeisende zorg bezig zijn. ik vind de 'spoedjes' als assistente zijnde ook al geweldig. (niet voor de patiënt natuurlijk!) Wat doe jij voor een opleiding?
oja medische hulpverlening ken ik wel, is een nieuwe opleiding toch? Ik werk nu als doktersassistente op de SEH, is echt super leuk!

Naast mijn werk studeer ik verloskunde.
quote:Zo Kalliope, 310 studiepunten in 3 jaar is niet niks! Maar een digitale stalen neus kan geregeld worden hoor.Ik bedacht me opeens dat ik een stomme fout heb gemaakt en het er maar 270 zijn. Begin dus maar met een pantoffeltje ipv die stalen neus.
Liever elitair dan een pauper!
Hi,

Mag ik ook meeschrijven? In plannen ben ik namelijk heel goed, maar mij er aan houden kan ik totaal niet.. Ben wel super gemotiveerd, maar ja, hoe lang duurt dat...

Ik studeer Pedagogische Wetenschappen en ga maandag in het 2e jaar starten.. Moet alleen ook nog heeeeeel veel vakken van vorig jaar doen. Van de week een positief gesprek gehad met de studie-adviseur en een planning gemaakt voor aankomend semester. Ga vak van vorig jaar doen (5EC) en 2 vakken van dit jaar (5EC en 3 EC). Daarnaast werk ik 20 uur en ben 6 maanden zwanger, dus ben benieuwd....

Heel veel succes iedereen!
Hoi allen,

Ik meld me ook, vond het vorig collegejaar leuk om iedereen een beetje te proberen te volgen en een duwtje in de juiste richting te geven als het ze even tegen zat. Maandag mag ik weer beginnen, deeltijd masteropleiding Sociologie. Scriptie begint in februari en ik weet al welk onderwerp ik zou willen doen! Verder vandaag gezien dat er voor 1 vak al bekend is welke artikelen we moeten lezen, ik kan dit weekend dus al een beetje beginnen! Ben benieuwd of ik dat ook echt ga doen ;)
Delmikra, wat fijn dat je al weet welk onderwerp je gaat doen voor je scriptie! En ben je al begonnen met artikelen lezen? Ik hoop morgen al vast iets te kunnen gaan doen qua voorbereiding...
Nope toch niet van gekomen, misschien maar goed ook ;) Anders ga ik me nu al te druk maken. Ben nu nog wel bezig om het een en ander op mijn iPad te zetten zodat ik morgen kan lezen. Zit morgen toch 2,5 uur in de auto ;)
In mijn planning heb ik MA7 en 8 naar voren gehaald, die ga ik eerst doen en start dan in feb met de minor.

Vorig jaar kreeg ik bijna een BSA, omdat ik 2 vakken in periode 4 niet gehaald had. In theorie zou ik die kunnen herkansen in periode 5, ware het niet dat ik mijn cijfers pas kreeg na de herkansingsdatum. Hierdoor kwam ik 2 punten tekort.

Mocht ik nu een vak niet halen, kan ik die herkansen tijdens de minor. Mijn SLB-er vond het goed overdacht en heeft mijn plan goedgekeurd.

Naast deze studie werk ik 4 dagen op een school, dit is tevens mijn stageplaats.Qua stageopdrachten moet ik oppassen dat ik het niet voor me uitschuif, omdat ik 'er toch het hele jaar werk'.
Het is mij vorige week helaas niet gelukt mij aan de planning te houden ... Ik moest dinsdag plots naar het ziekenhuis voor een spoedoperatie waarvan ik nu nog steeds niet helemaal ben hersteld.

Morgen gaat ook niets worden, ik heb morgen een aantal afspraken staan voor mijn zoontje die ik niet kan uitstellen.

Ik hoop er de rest van de week het beste van te maken en wellicht kan ik nog wat inhalen..

Hoe gaat het met jullie?
We live in a free world
@witbloempje, wat een toestand, ik hoop dat je je snel beter voelt, was het een ingrijpende operatie?

Ik probeer in mijn planning altijd wel rekening te houden met onvoorziene omstandigheden. Ik tel het aantal bladzijden die ik in totaal moet doen en bepaal dan hoeveel dat per dag moet zijn. Ik zorg dan dat ik per dag 10 blz meer plan, zodat ik tijd overhoud. Er kan altijd iets tussendoor komen of het is meer werk dan ik vooraf had voorzien.

Maar een operatie is van heel andere orde dan bijv. een avond niks kunnen doen vanwege ouderavonden op werk of van mijn eigen kinderen of je gewoon een keer niet lekker voelen.
Ik heb morgen mijn eerste college. Boek heb ik al in huis, krijg dan de studiehandleiding pas en donderdag pas van het andere vak dat ik volg.

Morgen begin ik met plannen.

Witbloempje: hier is natuurlijk geen rekening mee te houden. Veel sterkte.

BSA snap ik nog (gelukig niet gekregen) maar ma7 en 8?

Als je een schop onder je kont wil in de toekomst moet ik wel duidelijker weten of ik terecht ga schoppen
Het Viva forum is papaja.
@Nymphadora In het eerste jaar doe je MA 1 t/m 4 Het 2e jaar MA 5 en 6 , MA staat voor Major. Verder een verbredende minor in het 2e jaar.

Ik zag dat ik in mijn post MA 7 en 8 had gezegd, maar dat moet 5 en 6 zijn...
Amber: In Tilburg.

HEb nu al last van studie-ontwijkend gedrag. Wordt er niet goed van
Sterkte witbloempje! Hoop dat je je snel beter voelt!

En het studieontwijkende gedrag is ook hier aanwezig, geprobeerd artikelen te lezen, maar kon me en niet concentreren en snapte niets van wat er stond :p Hoop niet dat ik nu al slecht ga beginnen en net zoals vorig jaar achter de feiten aan ga lopen...
Ik ben nu ook bezig met artikelen lezen.

Hoop alleen dat ik juiste artikelen kan vinden :-)
Hallo Dames,

Ik wil graag met jullie meeschrijven. Dit jaar ga ik weer verder met een deeltijdstudie via afstandonderwijs bij een reguliere hogeschool. Vorig jaar heb ik wat studieachterstand opgelopen, ik kan ook aardig soggen. Mijn doel voor dit jaar is mijn propedeuse te halen en wat vakken van het tweede jaar.

Deze zomer heb ik het boek Getting Things Done gelezen en een systeem opgezet om alle taken duidelijk in kaart te krijgen en te houden, nu alleen nog bijhouden!

Succes allemaal!
Goedemorgen,

Ik wil ook graag mee schrijven. In juni heb ik mijn bachelor afgerond en vandaag start ik met mijn master. Ik ben overgestapt op een andere universiteit en dat vind ik best spannend! Ik heb vanmiddag mijn eerste college en heb al wat artikelen moeten lezen hiervoor. Gelukkig is er daarna ook een introductiebijeenkomst voor instromers van andere universiteiten, waar ik heen ga. Ik hoop snel mijn plekje te vinden!
Ik ga nog steeds naar dezelfde universiteit maar ik vind het ook wel spannend hoor Miriam

Hoop dat het je goed gaat bevallen.
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven