Mode & Beauty alle pijlers

borstvergroting

11-06-2012 19:55 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil al jaren een borstvergroting. Binnenkort zal ik hier genoeg geld voor hebben, en ik ben me nu een beetje aan het orienteren op welke kliniek ik het best kan kiezen.

Zijn er hier vrouwen die ook een borstvergroting hebben gehad? Graag hoor ik jullie verhalen! (Wat was voor jullie het moment dat jullie dachten: Ja, ik ga ervoor? Hoe kijken jullie erop terug? En zijn jullie er nog altijd even gelukkig mee?)
Idd bij te grote borsten krijg je blousjes en jasjes niet meer dicht.

Ik lees dat jij ook grovere bouw heb...ik ook,en dat is dan wel een nadeel als je te grote krijgt.

De plas bekijkt terplekke wat het mooiste staat.

Ik wilde grote b cup....maar werd wakker en had grote c cup.

Eerst schrok ik....maar nu ben ik blij dat hij de beslissing had genomen.

Het heeft ook met je overige weefsel te maken.

Commentaar heb ik ook gehad.

Vooral van mensen met kleine borsten...

Maar iedereen mag dat toch zelf bepalen....nogmaals...ik ben blij dat ik het wel gedaan heb.
@ luna, ik heb precies hetzelfde. Afspraak staat al maar ik heb toch besloten om eerst nog even naar venlo te reizen voor meer informatie over de hydrogel.

Eigenlijk heb ik voor mezelf de keuze gemaakt om een bv met hydrogel te doen, wil alleen nog mijn vragen stellen over het lekken en ze zien/voelen. Ook even passen natuurlijk, want de hydrogel komt volgens mij alleen in rond (terwijl ik nu voor anatomisch sta). Hoewel ik ga voor dp plaatsing met als gevolg toch een soort anatomisch effect zal je bij rond dan iets meer cc's moeten nemen omdat de projectie naar voren minder is. Als de kliniek me bevalt ga ik het daar laten doen.

Later kan ik altijd nog een bv met silicone doen (bv als ik vaak last heb van lekkage of rimpeling). Dan ben ik ook wat ouder, mocht ik vervelend reageren op silicone dan heb ik er misschien ook minder moete mee om ze eruit te halen enz. Jeetje, ik heb het wel heel ver doorgedacht haha.

Als de pc en je moeder d adviseren, zou ik daarvan uitgaan. Het schijnt dat je heel snel eraan went en dat velen toch iets groter hadden gewild. Een nep d staat niet gelijk aan een echte d, de neppe is wat kleiner.
@ Tickel, sommige klinieken schijnen ze te bestellen als je erom verzoekt. maar ik heb al een aantal klinieken gevraagd of ze met hydrogel willen werken, maar krijg vaak als reactie terug dat ze daar echt niet mee werken omdat ze achterhaald zijn...
quote:Tickel schreef op 12 juni 2012 @ 15:29:

[...]

Daarom zijn ze bij mij via de oksels gegaan.Bij haar ook, prachtig geworden! Ze is heel slank, en heeft er een paar mooie tieten opzitten (zeggen wij altijd tegen elkaar haha) om jaloers op te worden!
Always look on the bright side of life
quote:boekje227 schreef op 13 juni 2012 @ 10:36:

@ luna, ik heb precies hetzelfde. Afspraak staat al maar ik heb toch besloten om eerst nog even naar venlo te reizen voor meer informatie over de hydrogel.

Als de pc en je moeder d adviseren, zou ik daarvan uitgaan. Het schijnt dat je heel snel eraan went en dat velen toch iets groter hadden gewild. Een nep d staat niet gelijk aan een echte d, de neppe is wat kleiner.Klopt, ik heb 75D en ik heb echt geen grote borsten. Ze zitten er wel hoor, maar ik ben slank en draag goede bh"s, als ik zeg dat ik een D cup heb kijken ze me altijd gek aan, zo van huh, jij, een D? Ja dus. Dus ik adviseer je om goed naar je bouw te kijken, D "klinkt" groot, maar is het dus niet altijd.
Always look on the bright side of life
quote:boekje227 schreef op 13 juni 2012 @ 10:38:

@ Tickel, sommige klinieken schijnen ze te bestellen als je erom verzoekt. maar ik heb al een aantal klinieken gevraagd of ze met hydrogel willen werken, maar krijg vaak als reactie terug dat ze daar echt niet mee werken omdat ze achterhaald zijn...Belachelijk toch? Juist omdat siliconen implantaten áltijd zweten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb zelf na maanden twijfelen toch een informatief gesprek aangevraagd bij een kliniek (MediConsult) die werd aanbevolen door een vriendin. Ik vond de hoeveelheid informatie tijdens het gesprek erg overweldigend.

Na een tweede gesprek werd het me allemaal iets duidelijker en heb ik toch besloten om het te doen. Nu, een jaar verder, heb ik er absoluut geen spijt van! Ik heb verder ook geen complicaties of heftige lichamelijke reacties gehad dus dat viel reuze mee. Als je twijfelt zou ik dus zeker een vrijblijvend gesprek aanvragen, dan weet je gewoon zeker waar je eventueel aan toe bent.
Of nou wel of geen borstvergroting,dat moet To toch zelf weten.Ze is geen klein kind meer en oud en wijs genoeg om dat zelf te beslissen.Belangrijk is dat ze de voor's en tegen's tegen elkaar afweegt en zich goed informeert.Ze hoeft aan niemand verantwoording af te leggen.Bovendien is het haar lijf.Het ergste is

dat als iemand zegt dat je blij moet zijn met wat god je gegeven heeft.Daar ben ik het niet mee eens.

To,ben er er al uit?
quote:Maayke24 schreef op 11 juni 2012 @ 20:35:

Ik zag met die mooie week nog een vrouw topless op het strand liggen met neppers... Sorry, hoor, maar dat ziet er echt NIET uit! Twee van de onnatuurlijke borsten die rechtop blijven staan... Meid, wees lekker blij met jezelf en met de borsten die bij jou horen.. Schoonheid is niet maakbaar...Dat is jouw mening en dat is prima en ook goed bedoeld.Maar niet iedere borstvergroting ziet er nep eruit of het moet om formaat Lolo Ferrari gaan.Wees blij met jezelf gaat soms op en soms niet.Ik zou b.v.nooit tegen iemand met over-of ondergewicht zeggen die graag af willen vallen of aan willen komen dat ze maar blij met zichzelf moeten zijn;Dat hadden ze in ieder geval toen niet tegen mij moeten zeggen.Ben blij dat er 10 kilos af zijn en ik nu 72 kilo bij 1.75 weeg.
Sorry voor mijn late reactie!

Ik heb inmiddels een borstvergroting gehad, gewoon met implantaten van mentor. Heb nu een grote c-cup. Heb gekozen voor de Velthuis Kliniek, omdat zij door de consumentenbond uitgeroepen zijn tot 1 van de beste klinieken voor een borstvergroting, zij zeer uitgebreide informatie gaven en ik gewoon een goed gevoel had bij deze kliniek.

Ik moet nog een sportbh dragen, waardoor ik er nog niet echt plezier van kan hebben. Door de sportbh lijken mijn borsten nog steeds erg klein én doordat de sportbh zo hoog valt en ik daarboven ook nog een soort van verband draag, zijn er maar weinig truitjes die ik nu kan dragen. Ik kan dus niet wachten op het moment waarop ik weer normale bh's mag dragen.

De pijn viel trouwens mee. Ik zal niet ontkennen dat ik pijn gehad heb hoor, maar ik was niet misselijk van de narcose, kon me de dag van de operatie al bijna geheel zelfstandig omkleden etc. Wel heb ik een paar dagen hulp nodig gehad bij het dichtmaken van de knoop van mijn broek, en zo waren er nog wel meer dingen die ik normaal gesproken doe zonder erover na te denken, maar die nu te zwaar waren. Wat wél echt pijnlijk was, was languit in bed liggen. Ik sliep een paar nachten in een zittende houding. Nog steeds heb ik drie kussens in mijn bed liggen, tegen de muur aan, zodat ik 'zittend' kan slapen. Ik merk wel dat ik steeds meer écht ga liggen in bed.

Doordat het de dag van de operatie al meteen zo goed met me ging, heb ik mezelf de volgende dag wel een beetje overschat. Ik ging twee uur (denk ik....) de deur uit. Wel met de auto hoor, als bijrijder. Toen had ik voor het eerst wél heel veel pijn. Later las ik dat ik dan ook 24 uur rust had moeten houden. Oeps. Maar goed, thuis aangekomen ben ik dan ook meteen het bed ingegaan en de rest van de week heb ik het ook rustig aan gedaan, én niet zoveel pijn meer gehad als op dat moment.

Nu heb ik alleen een wit plekje op mijn tepel. Ik had een afspraak voor controle bij de kliniek, en daar zag ik dat plekje voor het eerst. Volgens de verpleegster daar is het niks ernstigs, dus daar ga ik maar vanuit.
@TO

Zijn die van Mentor met siliconenvulling?
Zo dat is snel gegaan! Fijn om te lezen dat je er blij mee bent! Mag ik vragen hoeveel cc erin is gegaan? Ach en die zes weken zij zo voorbij toch? Nog effe en dan kan je ervan genieten. Alhoewel met dit weer een sportbh en band ook niet echt prettig is maar gewoon het doel voor ogen houden.

Mentor is siliconen ja. Wel een van de veiligste siliconen, nu ze 6 laagjes hebben aangebracht om zweten te voorkomen. Maar toch niet helemaal 'waterdicht' en altijd bedacht zijn op scheuren/lekkages.
luna,fijn dat het zo goed gegaan is en het is je gegund.Ik vind

het super dat zoiets mogelijk is.Dus geniet van je borsten!Maar

doe uiteraard ook rustig aan zoals je zelf ook al schrijft.Gaat het al wat beter met slapen of moet je nog in een zogenaamde

lighouding slapen?Wanneer moet je weer naar controle?
Sorry voor mijn late reactie, alweer!!

Mentor hebben inderdaad een siliconenvulling, maar zijn wel één van de veiligste siliconen, zoals boekje al zei.

Bij mijn ene borst is er 305cc ingegaan, bij de andere 285, geloof ik.

Ik kan wel op mijn rug slapen, maar ben bang dat, als ik op mijn rug slaap, ik me in mijn slaap omdraai en op mijn zij ga liggen. Dat mag ik niet. Dus probeer ik toch nog een beetje in de lighouding te slapen.
Welke klinieken zijn dan zo bekend en goed?

Ik ben nu ook net aan het overwegen om mijn borsten te laten vergroten, maar ik ben als de dood dat je door een kwakzalver word geopereerd..

quote:femme05 schreef op 12 juni 2012 @ 12:32:

Ook ik heb vorig jaar mijn borsten vergroot (bij 1 van de bekendste klinieken) en ben er heel blij mee! Door mijn zwangerschap waren ze compleet uitgerekt en dus theezakjes geworden.

Ik ben trouwens lid van dat forum (ik neem aan de .com versie ;)) en daar zijn idd dames die 950cc hebben en al een paar keer gewisseld hebben omdat ze nog groter wilden. Tja, hun keus. Ik heb het bij 255cc (mentor) gehouden en ze zien er echt helemaal niet nep uit, ze vallen ook gewoon naar de zijkant als ik lig.

Ik ben benieuwd waar je uitkomt!
De bergmankliniek en velthuiskliniek zijn door de consumentenbond uitgeroepen tot beste klinieken van Nederland voor een borstvergroting.
Hai allemaal,

Ik overweeg ook een bv, weet alleen nog niet zo goed waar. 2 klinieken gaven mij (via internet) wel een goed gevoel, qua informatie etc. Maar nu blijkt dat ziekenhuizen bij mij in de regio het ook doen. Ik vind het wel een prettig idee om in de buurt geholpen te worden.

Ervaringsdeskundigen, wat kunnen jullie mij aanraden?

Ik ben trouwens 1,72 met een mini 75A (past meestal net niet) en 55kg. Wel tenger dus maar wel brede schouders en heupen en een beste kont. Ik denk aan een grote B of misschien een Ctje.
Sjors1993, een consult aanvragen en je laten adviseren, soms heb je niet veel te kiezen ligt maar net aan je vetpercentage.
Hallo,

Ik ben me ook aan het oriënteren over al dan niet een bv.

Ik heb een vraag voor alle dames die al een bv hebben laten doen: Hoe denken jullie over het feit dat je (ongeacht het soort implantaat) over een x-aantal jaren weer onder het mes moet om de protheses te laten vervangen? Ik ben er erg benieuwd naar. Dit is ook één van de redenen dat ik nog twijfel. Het is niet met één keer gebeurd. (je hebt als het ware een abonnement ;) )

Heb ook al gelezen dat ze de monobloc hydrogel wel vervangen onder plaatselijke verdoving en dat dat niet zo lang duurt. Is dat echt zo?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Je zal altijd weer onder het mes moeten, i.i.g rond de tien jaar. Hoewel pc's adviseren dat je je na 10 jaar moet controleren en dat als er niets aan de hand is je ze kan laten zitten, zou ik ze zelf laten vervangen omdat ze toch aan het zweten zijn. Zou het risico niet willen lopen dat ze teveel zweten met alle gevolgen van dien. Dat zou zomaar betekenen dat je zo'n vier tot vijf keer geopereerd moet worden. Dat is een aanslag en kost ook geld.

Heb zelf nu de hydrogel, de eerste operatie is een volledige operatie en het vervangen kan onder plaatselijke verdoving binnen 15 minuten. Volgens mijn pc, dus daar ga ik maar vanuit. Voordeel van de hydrogel is dat je deze kan laten zitten totdat hij kapot gaat. Hij hoeft dus niet na 10 jaar vervangen te worden als hij nog niet kapot is; je loopt geen risico ivm zweten.

Vervanging is denk wel wat anders dan een wissel, bij een vervanging gaan ze er misschien vanuit dat je dezelfde prothese maat terug krijgt en dan kan het idd zo makkelijk wat de pocket is al gecreëerd. Maar als je echt wil wisselen en naar een grotere maat toe wilt weet ik niet of dat dan ook zo kan of dat je dan weer een volledige operatie moet ondergaan omdat ze echt weer je pocket op maat moeten maken. Ik moet over een maand op controle en ga ze dit wel voorleggen (zou namelijk best wat groter willen maar alleen als het echt zo makkelijk kan).
@Boekje: Nog een paar vraagjes: Is bij jou verteld wat de kosten zijn van vervanging met zelfde soort/maat prothese? Dan weet je een beetje waar je aan toe bent. En is bij jou de hydrogel half onder de spier geplaatst (dual plane) of op de spier? Als ik zo na ga zou het bij mij half onder de spier worden want ik heb niet veel/geen vet aan de bovenkant en maatje 75AA. Vraag me af of je meer pijn hebt na de operatie of dat het meevalt. Ze zitten (lijkt me) toch tussen je spieren te "wroeten".

Hoeveel jaar heb je de protheses al?
Jij liever dan ik ik heb ze 3 jaar geleden laten verkleinen
quote:evelynsalt schreef op 25 september 2012 @ 14:06:

Jij liever dan ik ik heb ze 3 jaar geleden laten verkleinenVolgens sommige mensen hier zou je blij moeten zijn met wat je had, je laat toch niet snijden in een gezond lichaam?
Mijn eerste operatie kostte me 4000,-. Omdat de hydrogel wat gevoeliger is voor lekkage wordt er vanuit de leverancier 10 jr garantie gegeven. Als hij dus binnen 10jr kapot gaat krijg ik van de leverancier nieuwe protheses. Wel moet ik dan de kosten van de vervanging betalen en dat zou in de honderden euro's zijn (geen specifiek bedrag dus, maar dat betekent wel onder de 1000 euro, heb ergens vernomen 300 euro maar dat weet ik niet zeker).

Als ik echt zelf zou willen wisselen omdat ik bv de maat niet meer goed vind (en dus niet bij lekkage) of als de 10 jr verstreken is ga ik er vanuit dat ik gewoon weer de volle mep moet betalen.

Bij mij zijn ze dual plane geplaatst. Ik had ruimte om ze voor de spier te laten plaatsen (ondanks een 75a) maar ik heb zelf bewust gekozen voor dual plane omdat ik gewoon geen randen wil zien, ook niet op langere termijn. Het is me ontzettend meegevallen, ik heb 1 dag pijn gehad en dat was de dag na de operatie. Voor de rest was het echt heel makkelijk. Alleen de dag na het verwijderen van mijn hechtingen was het heel gevoelig. Maar sommigen hebben echt maanden last, dat is per persoon verschillend.

Ik heb ze pas twee maanden. Geen pijn, geen verlies in spierkracht (wat kan voorkomen bij dual plane), geen steken ed, al hele zachte beweegbare borsten die wiebelen als ik loop en ze zijn heel natuurlijk ondanks dat ik rond hoog profiel heb.

En ik sta er 100% achter dat ik de hydrogel heb genomen!
Fijn zeg dat je weinig pijn hebt gevoeld!

Valt me mee dat de vervanging niet in de duizenden euro's lopen. Maar het zal maar zo lopen dat je buiten de 10 jaar garantie lekkage krijgt.... Moet je weer zoveel betalen.. Of is het omdat je plaatselijk verdoofd zal worden misschien toch iets minder? (je hebt geen narcosekosten).

Hebben siliconen een langere garantie voor zover je weet?

Niet dat ik siliconen zou nemen hoor als ik er echt voor ga. Ik ben er al wel uit, dat het bij mij ook de hydrogels worden!

Naar welke kliniek ben je geweest als ik vragen mag?

En nog een vraagje (ja ik vraag maar raak hoor ;) ) Weten veel mensen in je omgeving dat je een bv hebt gehad? Collega's bijvoorbeeld? Ik denk er wel eens over dat mocht ik een bv laten doen, dan moet ik denk ik ook m'n werkgever inlichten. I.v. m. dagen opnemen of vakantie voor de operatie en de paar weken daarna is geen probleem. Maar in het begin moet je toch rustig aan doen (fysiek) en waar ik werk heb ik te maken met lichamelijke handelingen die in het begin te zwaar voor me zullen zijn. Ik vind het eigenlijk iets voor mezelf. Iedereen heeft altijd wel een oordeel klaar. (en soms helemaal in de medische wereld waar ik ook in werk).

Hoe heb jij dat gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven