Servies, welke?

23-08-2012 15:14 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
In december gaan vriend en ik trouwen en van zijn ouders mogen we voor een bedrag van 1000 euro een servies uitzoeken.

Nu vind ik 1000 euro voor een servies belachelijk veel aangezien wij nooit verder gekomen zijn dan de Xenos en de Hema.

We hebben beiden ook totaal geen verstand van de merken die er zijn en de prijzen.

Op internet word ik niet heel veel wijzer en kan ik niet veel vinden over bijvoorbeeld complete 6-delige serviezen.

Nu hebben we bedacht dat we het bedrag willen splitten; 500 euro lijkt mij meer dan genoeg voor een servies, de overige 500 leggen we bij voor onze reis.

Maar nu...hebben jullie enig idee van wat leuk is in servies-wereld en waar we het kunnen bekijken? (sites, winkels etc.)

We houden niet van effen wit of zwart, een beetje kleur of motief mag er wel inzitten. Het moet niet alledaags zijn, orginaliteit mag dus.

En is 500 euro haalbaar of is dat veel te weinig voor een goed compleet servies?

bedankt voor de tips alvast!
Hier is een topic over. Misschien dat je daar wat aan hebt.
Tip: als je zo'n loeiduur servies koopt, zet dan wat apart voor borden en dingen die breken
Gefeliciteerd!

Met hoeveel personen houd je nu rekening? En heb je plannen voor een gezinsuitbreiding? Ik woon alleen en heb overal al 10 stuks van.
Ow oke, ga meteen zoeken, thanx!
quote:daydream schreef op 23 augustus 2012 @ 15:19:

Gefeliciteerd!

Met hoeveel personen houd je nu rekening? En heb je plannen voor een gezinsuitbreiding? Ik woon alleen en heb overal al 10 stuks van.

Kijk, hier begint het al, ik heb dus geen idee hoeveel we van alles moeten hebben.

Gezinsuitbreiding hebben we al, eerste kind is 2,5 en tweede dient zich in oktober aan;-)

Ik denk dat dat 6-delig veel te weinig is?
Wij hebben met zijn tweeën al achtdelig!! Al was het maar om niet elke avond de afwasmachine aan te hoeven zetten. En met visite die blijft eten... Zesdelig heb je minimaal nodig...
Kijk eens bij Arzberg, het Tric servies. Je kunt er alle kanten mee op, veel combinaties mogelijk en het is sterk. Ik zou voor 8 gaan. Als je zelf als met zijn viertjes bent straks en er komt nog een gezin van 4 eten, dan hang je al met je 6 deling servies. En je kinderen eten sneller mee van je servies dan je nu kan bedenken hoor..
quote:Suy schreef op 23 augustus 2012 @ 15:20:

[...]

Kijk, hier begint het al, ik heb dus geen idee hoeveel we van alles moeten hebben.

Gezinsuitbreiding hebben we al, eerste kind is 2,5 en tweede dient zich in oktober aan;-)

Ik denk dat dat 6-delig veel te weinig is?Zeker. Wij hebben van alles 10 en zijn maar samen. Als er kinderen zouden komen hebben we echt meer servies nodig.
Op deze site kun je misschien wat inspiratie opdoen. Er zijn ook winkels waar je een verlanglijst kunt aanleggen voor de serviezen van je keuze, dan kunnen mensen die je iets cadeau willen doen daar iets kopen wat jij wil hebben.

Zelf ben ik deze aan het sparen:

Wedwood solar

Wel effen wit maar met ingebakken subtiel randje. En in het dagelijks gebruik (15 jaar lang, inmiddels ook met kind in het gezin) blijft het verbluffend mooi. Zelfs bij afwassen d.m.v. vaatwasser en goedkoop vaatwasmiddel. Het kan ook zeker tegen een stootje.
Van alles 10 daar bedoel je dus mee; 10 ontbijtborden, 10 kopjes, 10, kommetjes, 10 grote borden etc.?

Dan moeten wij daar ook wel aan denken schat ik zo in.

Ik heb inmiddels ook gezien dat het niet goedkoop is allemaal dus die duizend euro is zo gek nog niet volgens mij.....

Heb net een site gevonden waar ze GreenGate verkopen, erg leuk! Alleen vriend vindt dat niks;-)
quote:chartreuse schreef op 23 augustus 2012 @ 15:24:

Zelfs bij afwassen d.m.v. vaatwasser en goedkoop vaatwasmiddel. Het kan ook zeker tegen een stootje.Ook belangrijk om op te letten!
Bedankt Chartreuse! Wedgwood hebben mijn ouders en is inderdaad mooi en tijdloos. En iets wat we hier allebei leuk vinden denk ik:-)

Wij hebben deze! Servies van Jet en het heet c'est la vie. Wij hebben tien delig en ook van ons bruiloftsgeld gekocht.
Goede tips van jullie, allemaal dingen waar ik niet aan had gedacht!
quote:Suy schreef op 23 augustus 2012 @ 15:27:

Van alles 10 daar bedoel je dus mee; 10 ontbijtborden, 10 kopjes, 10, kommetjes, 10 grote borden etc.?Inderdaad. Ik heb zelf alleen minder kommetjes omdat ik die niet vaak gebruik.
quote:Suy schreef op 23 augustus 2012 @ 15:27:

Van alles 10 daar bedoel je dus mee; 10 ontbijtborden, 10 kopjes, 10, kommetjes, 10 grote borden etc.?

Wij hebben: 10 platte borden, 10 diepe borden, 10 ontbijtborden, 10 kopjes, 14 kommetjes en 4 theekommetjes.
Ik zou niet voor een compleet servies gaan. Wat je nu leuk vindt, vind je over een paar jaar misschien niet meer leuk.

Ik heb wedgwood borden, maar zou nu liever strakke witte willen bijvoorbeeld. Ikea heeft ook heel erg leuk servies en ik vind een combinatieservies ook gezelliger. Niet alles hoeft van hetzelfde merk te zijn bedoel ik.

Bunzlau Castle is ook erg mooi, maar daar heb ik alleen heel veel schalen van en een theepot - borden vind ik te druk en te zwaar.
Iittala is prachtig en tijdloos.

Tip: let er even op dat de grote borden in je vaatwasser passen

Hebben wij helaas niet op gelet, dus nog steeds handwas voor de dinerborden....
Tip: koop extra dinerborden, die sneuvelen het eerst...

Ik had 18 dinerborden 15 jaar geleden en nu nog 12.

Bij ons worden vooral de dinerborden intensief gebruikt (ook bij het ontbijt)
Van Maxwell en Williams is ook een heel mooi servies. Onder andere te koop bij v&d maar ook bij veel andere zaken. Staat al erg lang op mijn wishlist maar er komt steeds wat anders tussen.

Er is een wit servies met en zonder randje (ik vind zonder randje mooier, die is heel basic en mooi glad). Het randje is niet opgedrukt maar zit in het servies zelf. Soort verhoging zeg maar. En er is ook met een soort print. Je kan alles samen combineren.

Een vriendin van mij heeft dit servies en haar ouders ook. Je hebt verschillende maten borden. Haar ouders hebben een soort tussenmaat genomen, tussen ontbijtbord en dinerbord in. Daar hebben ze een heel stapel van en dan geen aparte kleine en grote borden meer. Je hebt ook verschillende soorten bekers en kopjes en schotels.

Plaatjes:

Dit is cashmere:

Dit is Moon Shadow

Gaat goed in de vaatwasser en is niet zomaar stuk.
Let er ook op hoe groot je borden zijn, wij hadden op een gegeven moment zulke grote borden dat het eten er compleet op wegviel Staat niet zo gezellig!
Geweldige tips!

Ga nu even met dochter naar de speeltuin maar ga later vandaag uitgebreid jullie tips bekijken, dank jullie wel!
Ik zou geen kopjes doen. Wel borden en schalen. Wanneer gebruikt een mens kopjes? Nooit toch?
Het is zo persoonlijk... Ik ben zelf helemaal weg van PIP serviesgoed en ook de nieuwe lofjuuw serie (bij blokker) is geweldig... maarja, smaken verschillen dus ik weet niet of jij het ook mooi vind.

http://www.serviesshop.com/Search/nl/page/577/?S=pip

http://www.blokker.nl/web ... =10002&searchTerm=lofjuuw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven