jong gescheiden?

23-08-2012 20:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanaf mijn 15e ben ik samen met mijn jeugdliefde. 2,5 jaar terug zijn we getrouwd. Sinds we getrouwd zijn lijkt alles anders te zijn geworden, in plaats van partners werden we steeds meer vrienden. tot het besef dat we meer huisgenoten waren dan dat we echt nog een relatie hadden. Toen nogmaals geprobeerd de vlam aan te wakkeren maar van beide kanten toch wel twijfels hierover. nu dan toch besloten dat we gaan scheiden, beiden willen we verder, we zijn nu nog jong en kunnen alle kanten nog op..

Maar dan nu, ik ben 23 en al een gescheiden vrouw.. Dat vindt ik een heel vreemd gevoel/idee.

Daarnaast hadden we een kleine gemeenschappelijke vriendengroep, daar doen we beiden nog steeds wel dingen mee, maar ik heb het gevoel dat ik, voor mezelf, wat afstand moet nemen van deze groep en iets voor mezelf moet gaan vinden. Ik blijf nu nog te veel hangen in 'het oude' .. Maar hoe?

Hoe, en waar, vind ik een leuke nieuwe uitdaging, waar ik nieuwe mensen (vrienden?) kan vinden?

Zijn er meer mensen hier die ervaring hebben op jonge leeftijd al gescheiden te zijn? hoe reageerde jullie omgeving? Hoe ging je daarna verder?

Alvast bedankt!
Tja, volgens mij moet jij je puberjaren nog even inhalen. Je hebt vanaf je 15e(!!!) een serieuze relatie. Je hebt op je 15e geleefd alsof je 35 was.

Hoe zit het met school/werk? Dat zijn de beste plekken om nieuwe contacten op te doen?
Allereerst: Ook in ben jong en uit elkaar met m'n ex waar ik op jonge leeftijd een relatie mee kreeg. Het is pittig in het begin, maar ik begin me steeds meer gelukkiger te voelen. Ik denk dat het verstandig is om meer 'nieuwe' mensen om je heen te verzamelen. Ik heb ook veel nieuwe vrienden gemaakt afgelopen tijd, mensen vanuit de kroeg of die weer vrienden van vrienden van mij waren. Heel erg leuk!

Ik merk ook dat het me energie geeft om te zien hoe ik mijn leven weer op de rit krijg na een pittige tijd. Ook bij jou komt dat vanzelf goed!

En knap dat je zo gezamenlijk de beslissing hebt kunnen maken!
Hup, hoeresloeren! Zet een oproep op prikbord hier en ga los. Zorg voor nieuwe vriendinnen en leef je uit. En over dat gescheiden zijn: dat hoef je toch niet aan iedereen te melden? Je relatie is over, kan gebeuren.
Tja, het predikaat 'gescheiden' blijft je de rest van je leven achtervolgen terwijl je dezelfde relatie had kunnen hebben zonder getrouwd te zijn en dan was je gewoon weer single nadat je er 'n punt achter hebt gezet, zoals het gros van je leeftijdgenoten al wel 'ns n relatie zal hebben verbroken. Realiseer je dat voor je nog 'n keer wil trouwen. Een vriendin van me is al 3 keer gescheiden en bij elke officiele stap die ze zet komen die scheidingen weer aan bod.
Hoi,

Ik trouwde met mijn jeugdliefde toen ik 21 was en we scheidden toen ik 25 was. Ik had sinds mijn 16e een relatie met hem.

Tijdens de relatie en het huwelijk hadden we dezelfde vriendenkring. Ik had nagenoeg geen vrienden van mijzelf. Destijds heb ik nieuwe mensen leren kennen via internet en het uitgaansleven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel bewust mee bezig was om nieuwe vrienden te maken. Het si een proces dat, als je eraan moet beginnen, eng is en veel vragen oplevert (hoe, waar?), maar eigenlijk heel natuurlijk en vanzelf verloopt.

Mijn omgeving heeft niet vreemd gereageerd op de scheiding. Onze vrienden vonden het uiteraard wel jammer, maar kort na de scheiding verloor ik het contact met die groep mensen, zodat ik verder niet veel van hun gevoel daarbij heb meegekregen. Mensen in mijn omgevimg hebben eigenlijk nooit vervelend (veroordelend) gereageerd dat ik zo jong ben gescheiden (en getrouwd).

En hoe ik daarna verder ben gegaan? Ik heb me voornamelijk gestort op mijn werk, het uitgaansleven ontdekt en geprobeerd weer wat voor mezelf op te bouwen.

Komt echt helemaal goed! Ik snap dat het nu misschien een beetje eng is, maar over een tijdje weet je niet anders.
Weet je, je kunt het positieve hiervan zien ! Je bent pas 23, en nog "tijd genoeg" om allerlei leuke mannen te ontmoeten. Ik denk eerlijk gezegd dat het makkelijker is om op je 23ste over je scheiding heen te komen dan op je 50ste bijvoorbeeld. En dat je nu een "gescheiden" vrouw bent: ach, je hoeft het niet bij een eerste date te melden natuurlijk ! Ik vind het trouwens wel iets "stoers" hebben dat je op je jonge leeftijd zo'n belangrijke beslissing genomen hebt. Vervelend dat het niet gewerkt heeft, maar dat toont iig dat je niet bang bent voor grote stappen !

veel succes !
Stoer cosima? Neuh dat niet, eerder onverstandig. TO en TO's ex zijn onderhoudsplichtig voor hun expartner. Dat betekent dat als haar ex bijv. een bijstandsuitkering moet aanvragen, de sociale dienst bij TO zal aankloppen voor geld.
Maak het inderdaad niet zo zwaar, met zo jong en dan al gescheiden....

Inderdaad, je relatie is over, kan gebeuren. Je hoeft niet aan de grote klok te hangen dat je gescheiden bent toch? Wat is de meerwaarde om dat te moeten melden?
Ik heb met de stempel "gescheiden" overigens ook nog lang moeite gehad en vond het heel oneerlijk dat ik als zodanig vermeld stond in de burgerlijke stand, hahahahahahah.

Ach ja, je went eraan. En wat al gezegd is, je hoeft het niet te vertellen. Deed ik ook niet.
Ik was ook half 20 toen ik ging scheiden (7 jaar bij elkaar, 3 jaar getrouwd). Heb inderdaad even flink de beest uitgehangen Gewoon omdat het kon en omdat ik wat in te halen had. Paar jaar vrijgezel geweest en nu weer happy samenwonend. Trouwen hoeft van mij in ieder geval niet meer. Zie vrijwel geen mensen meer van 'toen'. Inmiddels woon ik ook aan de andere kant van het land.

Ik heb nieuwe mensen leren kennen via werk, internet (partner nu is online besteld ) en verder ben ik meer uitgegaan. Of in ieder geval, op andere plekken als waar ik daarvoor met ex kwam.
quote:swf1976 schreef op 23 augustus 2012 @ 21:25:

Ik heb met de stempel "gescheiden" overigens ook nog lang moeite gehad en vond het heel oneerlijk dat ik als zodanig vermeld stond in de burgerlijke stand, hahahahahahah.

Ach ja, je went eraan. En wat al gezegd is, je hoeft het niet te vertellen. Deed ik ook niet.Ja erg die stempel. Moest vandaag toevallig weer een kopie van de scheidingspapieren opsturen voor iets. Het blijft je ook 'achtervolgen'.
Ach meid, je bent nog jong! De hele wereld ligt aan je voeten. Ik was 27 toen ik van mijn jeugdliefde ben weggegaan en heb in de jaren daarna heel wat ingehaald. Mijn ervaring is dat je sociale leven wat makkelijker is als je single bent. Je kunt gaan en staan waar je wil, hebt meer tijd en hOeft met niemand rekening te houden.

Ga lekker uit, haal oude vriendschappen weer aan en zoek wat leuke hobbies. Ga op zoek naar wie jij in je eentje bent en er gaat een wereld voor je open. Genietver van!!

En dat he bent gescheiden betekent alleen maar dat je weet wat je wel en niet wil in een relatie. Het hoort bij jou en je bent er wijs van geworden. Hou dat in je achterhoofd!
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 augustus 2012 @ 21:23:

Stoer cosima? Neuh dat niet, eerder onverstandig. TO en TO's ex zijn onderhoudsplichtig voor hun expartner. Dat betekent dat als haar ex bijv. een bijstandsuitkering moet aanvragen, de sociale dienst bij TO zal aankloppen voor geld.Okee, romantisch dan ! Wel iets dat je over 50 jaar aan je kleinkinderen kunt vertellen. Ik betwijfel je dat ook met "elke avond lam in de bar hangen" kunt doen !
Romantisch? Daar heb ik een ander beeld bij.
Sterkte Klientje! Ik snap ergens wel dat je moeite hebt met de stempel "gescheiden" maar who cares? Ik had zelf op mijn 26e al twee keer samengewoond. Daar werd ook raar tegenaan gekeken maar ja mijn leven enzo .

Ik ken twee zussen die ook jong gescheiden zijn. Hebben nu een fijn leven. Uiteindelijk komt alles weer goed. Geef het tijd. Juist omdat jullie elkaar al zo lang kennen, kan het goed zijn dat jullie gewoon allebei als vrienden met de vriendengroep kunnen optrekken.
Nee romantisch is het ook niet. Maar ik heb er in ieder geval wel veel van geleerd. Zit nu nu (jaren later) nog op de blaren (financieel), maar ik ben er wel veel sterker van geworden. Gelukkig ben ik nu echt weer op de goede weg!
''Een vriendin van me is al 3 keer gescheiden en bij elke officiele stap die ze zet komen die scheidingen weer aan bod.''

Hoezo, aan wat voor officiële stappen moet ik dan denken?
quote:trotter schreef op 23 augustus 2012 @ 22:19:

''Een vriendin van me is al 3 keer gescheiden en bij elke officiele stap die ze zet komen die scheidingen weer aan bod.''

Hoezo, aan wat voor officiële stappen moet ik dan denken?Een hypotheekaanvraag bijv.
Is dat zo? Wat hebben voorgaande partners daarmee te maken?
Volgens mij vragen ze dit om te controleren of je wel echt 'los' bent van je ex. En bijvoorbeeld geen verplichtingen meer hebt aan elkaar.

Dit gaat uiteraard buiten de ex om, je moet alleen zelf je papieren kunnen laten zien.
Ik kan me voorstellen dat de bank wil weten of en hoeveel alimentatie je betaalt of ontvangt. Maar afgezien daarvan; als je al voor de derde keer getrouwd bent zijn die eerste twee exen toch wel een keer uit beeld?
Bedankt allemaal, doet me goed om te lezen!

Denk inderdaad ook dat vriendschappen opbouwen makkelijker zijn als je vrijgezel bent, net als dat er heel veel verwaterd zijn toen ik een relatie kreeg omdat je dan niet genoeg tijd voor elkaar zou hebben. Nu is het alleen zo dat ik straks in mijn omgeving bijna de enige ben die 'single' is. zal me denk ik dus snel een 3e wiel aan de wagen voelen, maar zo kan ik dan wel weer nieuwe mensen ontmoeten hoop ik ...

Verder komen we er financieel redelijk goed uit, ik kan blijven wonen in ons koophuis, mijn (ex) gaat weer tijdelijk bij zijn ouders wonen. beide komen we er schulden vrij uit, ik zal alleen wat extra uren op het werk moeten gaan pakken..

Hoe snel waren jullie weer bezig met volgende relaties?

Bij mij is het zo dat een goede vriend van mij me heeft laten inzien hoe 'tam' mijn relatie was, en dat ik dat niet meer wou..

die zelfde vriend, waar ik tot op heden nooit zo naar heb gekeken, is wel iemand die alle puntjes, waarbij ik bij mijn exman (raar zo te noemen!) tegen aan liep, wel heeft...

Is het raar dat ik daar nu, na 3 weken, al over nadenk?
Ik ben 1 keer gescheiden, dus zoveel ervaring heb ik niet

Maar voor die ene keer moet ik dus (heel af en toe) de papieren laten zien.
Ik ben op mijn 22ste getrouwd, en nog geen 3 jaar getrouwd geweest.

Onze gezamelijke vrindengroep van toen zie ik neit meer. En nu vertel ik het eigenlijk aan niemand meer. Het is niet iets waar ik trots op ben.

Ik heb er wél van geleerd. Naar mijn eigen gevoel luisteren bijv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven