High tea, is dit wat?

24-08-2012 09:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Over enkele weken is een vriendin jarig.

Nu weet ik dat ze graag eens een high-tea zou willen doen.

Ik zat te denken om een high tea te doen bij haar in de stad.

The old Bakery in Bergen op Zoom.

Is iemand hier al wel eens geweest?

Er zijn verschillende prijsklassen, maar aan gezien ik met een budget zit, zou de 'afternoon tea' de enige optie zijn.

Dit is het menu:

Afternoon tea

Scone geserveerd met diverse confituren en clotted cream,brownie,chocolate chip cookie, vruchtencake, lemon bar en gebak van de dag

Onbeperkt thee (smaak naar keuze)

¤ 14.00 pp

Is dit wat of is dit erg karig?

Ik heb geen idee namelijk, heb zelf nog nooit een high tea gedaan.

Alvast bedankt!
Ik mis de sandwiches!
Ik mis hartig, dus sandwiches, alles is zoet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
6 dingen bij de thee is toch genoeg? Zelf heb ik een keer een uitgebreidere high tea gedaan en daar zat eigenlijk gewoon teveel bij.
Leuk hoor!

High tea is geloof ik met hartig en zoet, afternoon alleen zoet?
precies, dat is dus ook een beetje mijn dilemma.

Aan de ene kant hoort er hartig bij, maar aan de andere kant denk ik dat het dan ook teveel wordt.

Nog even over nadenken dan ;)
hebben ze niet nog meer menu's dan? edit: ik snap dat je een budget hebt, maar hoe groot zijn de prijsverschillen dan? Ik kan me niet voorstellen dat het 14 euro pp is en dat de volgende stap meteen 25 euro is ofzo.

Op zich zijn 6 hapjes genoeg hoor, vooral zo'n scone is vaak groot (of behoort groot te zijn )
ik heb zelf al even gekeken.

De optie met sandwiches is 17,75 pp.

Tja, ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou voor deze optie gaan. Tenzij je vriendin gewoon een lekkere zoetekauw is. Zelf ben ik meer van de hartige hapjes.
nee klopt, deze is 14 euro pp en de volgende is 17,75 pp.

Maar wil rond de 25 euro blijven zitten.

ook omdat andere vriendinnen dit bedrag ook krijgen en wil dat voor mezelf wel een beetje gelijk houden.
nou dan doe je gewoon de eerste optie. Je krijgt er genoeg te eten bij, dus daar ligt het niet aan.

Veel plezier.
Ik heb ook eens een high tea in Bergen op Zoom gedaan, weet meer niet of het in The Old Bakery was of ergens anders ( ik kom er niet vandaan), maar ik weet nog wel dat ik het inclusief sandwiches had. Het was enorm veel, maar heel erg lekker. Als je alleen voor de zoete optie gaat wordt het wel wat saai hoor, en een overkill aan zoet. Ik vond de sandwiches juist het lekkerst. Dus als je budget het toestaat zou ik zeker voor zoet én hartig gaan.
als jullie zeggen dat het genoeg is, dan ga ik het gewoon doen! ;)

Dank jullie wel!!
Dus je andere vriendinnen krijgen iets ter waarde van 25 euro en zij iets van 14? Het is natuurlijk wel duurder, omdat jij zelf ook mee eet, maar dat is dan toch ook een cadeau aan jezelf?

Maar ontopic is een high tea altijd leuk en gezellig. Ik heb ook een keer alleen zon zoete gedaan ( via pickwik, misschien is die actie er nog, was 2e persoon gratis). En dat was erg leuk. Heb ook een paar keer een echte gedaan. Dan duurt het allemaal iets langer en hoef je sowieso niet te ontbijten en lunchen hahaha

De afwisseling is daar wel fijn bij.
anoniem_50960 wijzigde dit bericht op 24-08-2012 09:52
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
nee hoor, die 2e persoon hoef ik niet te zijn.

mss gaat ze wel lekker met haar man, of haar moeder of een andere vriendin.

Mag ze zelf kiezen ;)
Ooooohhhh haha dacht dat je haar meenam
Op 1 september gaat de 'two for one' High Tea actie weer van start, hoorde ik van een van de deelnemers aan die actie.

Bij aankoop van 2 doosjes thee krijg je dan de 2e high tea gratis. Dan kun je dus een duurdere optie nemen en dan ben je nog goedkoper uit.

Van de week ook nog een high tea gedaan, met scone, sandwiches, quiche, zoetigheden.. zalig, maar we hebben er dan ook dik 3 uur gezeten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou voor de 'echte' High Tea gaan, met hartige hapjes. Ik vind dat er wel echt bij horen. En het is misschien veel, maar je trekt er dan ook wel een paar uur voor uit.
Moet je perse daarheen? Ik heb een High Tea gehad bij Bagles & Beans, dat was lekker en je kreeg van alles. Dit was geloof ik 15 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven