dat is toch niet normaal?!

24-08-2012 09:49 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister was ik op visite bij een vriendin van mij. Ze heeft drie kinderen waarvan er twee al naar school gaan. De jongste is gewoon thuis. Inmiddels is ze zwanger van de vierde. Heeft twee grote honden en een vriend.

Nu zijn het totaak geen poetsmiepen. Aanrecht staat vol met etensresten en vieze vaat van de vorige dag.

Maar wat ik nu toch zag sloeg echt alles. Een van de honden is loops.

Ik kom daar gister ochtend aan ligt er toch een plakkaat bloed op de grond. Vroeg aan haar dweil je dat niet op??!.

Nee zegt ze dat doe ik vanavond!!

Wat vinden jullie hiervan?? En als je weet dat er iemand komt zorg je dan dat het beetje opgeruimd of schoon is?.

Of laat je de boel de boel?! Ben wel benieuwd!:)

Ik maak regelmatig schoon helemaal nunmet drie honden en een kleine stofzuig om de dag.

Maar ik zorg toch wel als er visite komt dat het gewoon opgeruimd en netjes is!:)
Ik kan het mij niet echt voorstellen idd. Toen ik zwanger was ben ik echt helemaal jiet misselijk geweest. Vondt 5weken eigenlijk wel een beetje vroeg.maar het kan dus echt! *schaam*.

Nou ik heb haar net gebeld. En ze vondt het heel fijn dat ik haar een dagje of meer kom helpen met schoonmaken.

Heb ook aangeboden als het allemaal te zwaar wordt met de kleine die nu thuis is dat ik haar wel een dagje mee wil nemen, zodat zij even tot rust kan komen.

Vindt mijn zoontje ook leuk zijn van de zelfde leeftijd.

Vanmiddag ga ik er ook even heen!:) dankjullie wel .
Misschien heeft ze wel een hele drukke ochtend gehad...en geen tijd meer gehad om even op te ruimen.
Lief van je, haarlak!
Girlygirl. Haar vriend totaal geen poetsert. Die maakt het niet uit als alles blijft liggen.

Dus inpreciepe staat ze er alleen voor want hij ruimt echt niks op.

Hij is trouwens wel heel goed voor /met de kinderen.
quote:haarlak2010 schreef op 24 augustus 2012 @ 10:25:

Ik kan het mij niet echt voorstellen idd. Toen ik zwanger was ben ik echt helemaal jiet misselijk geweest. Vondt 5weken eigenlijk wel een beetje vroeg.maar het kan dus echt! *schaam*.

Nou ik heb haar net gebeld. En ze vondt het heel fijn dat ik haar een dagje of meer kom helpen met schoonmaken.

Heb ook aangeboden als het allemaal te zwaar wordt met de kleine die nu thuis is dat ik haar wel een dagje mee wil nemen, zodat zij even tot rust kan komen.

Vanmiddag ga ik er ook even heen!:) dankjullie wel .

Lief van jou!

(van iemand die zich vanaf 4 weken zwangerschap héél slap en ziek heeft gevoeld...)
Getver wat een gore lui. Op bezoek gaan zou ik niet meer doen, je zou er verdorie de zwarte pest aan overhouden...
@zappie. Dankjewel. Ik voel mij achteraf toch best lullig dat ik zo heb lopen zijken!:)

Daarom vindt ik het fijn dat iedereen een ander mening en ideen heeft.
quote:haarlak2010, 46 seconden geleden

@zappie. Dankjewel. Ik voel mij achteraf toch best lullig dat ik zo heb lopen zijken! Niet lullig voelen. Je reactie is niets dan menselijk lijkt mij. En je gaat erheen om haar te helpen. Dat is haske lief!
quote:haarlak2010 schreef op 24 augustus 2012 @ 10:25:

Vanmiddag ga ik er ook even heen!:) dankjullie wel .Kijk dat vind ik nou helemaal top! Soms zie je dingen niet al bijten ze je en ben je een ander nodig om je erop te wijzen. Heb ik zelf ook wel eens hoor. Je bent een fijne vriendin voor haar!
Nou,ik heb ook een hond die niet geholpen is(kan niet helaas) en zij verscheurd ook haar broekjes.

Maar ik leg de hele bank vol handdoeken,en overal in huis liggen lappen,en de verloren druppels ruim ik wel met een duizenddingendoekje meteen op ja.

Bah,vind het heel ranzig klinken,zeker omdat er kleine kinderen op de grond spelen enzo.

Vind wel raar dat jij dat zo zegt tegen je vriendin.

Ik zou vragen:lukt het allemaal wel,zal ik anders effe de hut dweilen of dat kind een morgen meenemen zodat zij vooruit kan.

Ik snap best dat ze in haar situatie niet poetsen als eerste prioriteit heeft.

En de vivadames die elke dag dweilen?

Pfffff moet er niet aan denken zeg.

Ik heb 2 honden,3 katten,en nog wat vee,maar mijn huis is om te leven,geen toonzaal.

Je mag best zien dat hier beesten wonen,en mensen die zich storen aan honden cq kattenharen,blijven maar mooi weg.
quote:reason80 schreef op 24 augustus 2012 @ 10:09:

Tja wat is vies? Het klinkt met name vies dat de hond wat achterlaat. Maar vieze vaat op het aanrecht zou mij persoonlijk niet echt boeien. Kwam je eigenlijk op bezoek voor je vriendin of kwam je het huis bezichtigen?+ 1
quote:mika65 schreef op 24 augustus 2012 @ 10:47:

[...]

Kijk dat vind ik nou helemaal top! Soms zie je dingen niet al bijten ze je en ben je een ander nodig om je erop te wijzen. Heb ik zelf ook wel eens hoor. Je bent een fijne vriendin voor haar!+1
quote:reason80 schreef op 24 augustus 2012 @ 10:09:

Tja wat is vies? Het klinkt met name vies dat de hond wat achterlaat. Maar vieze vaat op het aanrecht zou mij persoonlijk niet echt boeien. Kwam je eigenlijk op bezoek voor je vriendin of kwam je het huis bezichtigen?

Precies!Als mijn vriendin zo zou reageren,zou ik zelf blij zijn dat ze maar even bleef!
Wat fijn dat je gaat helpen!

Vieze vaat zou mij niet boeien. Dat een hond loops is en je ziet het niet gelijk kan gebeuren, maar hier wordt dat dan wel gelijk opgeruimd en schoongemaakt.

Toen ik zwanger was mocht ik van de gyn de laatste twee maanden alleen nog op de bank zitten en naar het toilet gaan, verder niets.

Hier leek het soms ook alsof er een bom was ontploft.
quote:En de vivadames die elke dag dweilen?

Ja ik!

Ik laat de vaat rustig een dag liggen. De was doe ik maar een keer of 2 in de week. Met mazzel vouw ik soms een kledingstuk, strijken doe ik niet.

Maar ik kan dus niet tegen een vieze vloer. Als er een vlek op de vloer zit poets ik die al weg, en meteen de rest van de vloer ook. Het is een tik denk ik.
quote:danze schreef op 24 augustus 2012 @ 10:05:

Hoe doen jullie dat? Hoeveel tijd besteden jullie aan je huis, aan de rommel van de kinderen, doen jullie dat doorlopend tussen de bedrijven door of heb je daar een schema voor? Zet je er afspraken voor aan de kant? Misschien hebben jullie tips, want vaak bij vriendinnen thuis lijkt hun huis wel uit een woonmagazine te komen, dat plaatje is bij ons wel een beetje ver te zoeken

Een van onze zonen is astmatisch dus ons huis is zo stofloos mogelijk. Huisdieren hebben we niet, ivm zijn astma. Man en ik werken allebei en we hebben ons en de kinderen aangeleerd om niet te veel rommel te maken en dingen direct op te ruimen. Een rommelig huis werkt namelijk ook op mijn gemoed.

Daarnaast hebben is ons huis erg onderhoudsvriendelijk ingericht. Niet teveel spullen en frutsels. Ik heb vaste momenten voor de grote beurt van de keuken en badkamer ed. en we hebben een kluslijst voor de kinderen. Dat zijn pubers en ook zij moeten hun steentje bijdragen, zowel in huis als in de tuin. Een en ander ging natuurlijk niet van de ene op de andere dag maar inmiddels is het huishouden zo geregeld dat ik s' avonds in 10 minuten nog een rondje doe en dan alleen kleine dingetjes hoef te doen. Beneden is het altijd schoon en opgeruimd, boven altijd schoon, soms wat kleding hier en daar op de jongenskamers.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Dat bloed laten liggen is wel ranzig. Maar dat ze verder niet opruimt is haar keuze. En wellicht is het niet eens een keuze, maar kan ze het niet altijd?

Als hier visite komt, is het huis ook niet spic en span. Ze accepteren het maar en anders hoeven ze niet meer te komen.
quote:sweetfirefly schreef op vrijdag 24 augustus 2012 11:17 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="danze in "dat is toch niet normaal?!"" class="messagelink">danze schreef op 24 augustus 2012 @ 10:05</a>:</b>

Hoe doen jullie dat? Hoeveel tijd besteden jullie aan je huis, aan de rommel van de kinderen, doen jullie dat doorlopend tussen de bedrijven door of heb je daar een schema voor? Zet je er afspraken voor aan de kant? Misschien hebben jullie tips, want vaak bij vriendinnen thuis lijkt hun huis wel uit een woonmagazine te komen, dat plaatje is bij ons wel een beetje ver te zoeken </div></blockquote>

Een van onze zonen is astmatisch dus ons huis is zo stofloos mogelijk. Huisdieren hebben we niet, ivm zijn astma. Man en ik werken allebei en we hebben ons en de kinderen aangeleerd om niet te veel rommel te maken en dingen direct op te ruimen. Een rommelig huis werkt namelijk ook op mijn gemoed.

Daarnaast hebben is ons huis erg onderhoudsvriendelijk ingericht. Niet teveel spullen en frutsels. Ik heb vaste momenten voor de grote beurt van de keuken en badkamer ed. en we hebben een kluslijst voor de kinderen. Dat zijn pubers en ook zij moeten hun steentje bijdragen, zowel in huis als in de tuin. Een en ander ging natuurlijk niet van de ene op de andere dag maar inmiddels is het huishouden zo geregeld dat ik s' avonds in 10 minuten nog een rondje doe en dan alleen kleine dingetjes hoef te doen. Beneden is het altijd schoon en opgeruimd, boven altijd schoon, soms wat kleding hier en daar op de jongenskamers. Hier eigenlijk hetzelfde, geeft mezelf ook meer rust
.
it's a big club and you ain't in it
Wat goed van je Haarlak. Soms is het voor slechte huisvrouwen ook gewoon zo moeilijk om te beginnen. (ik spreek uit ervaring ). Je ziet gewoon niet meer hoe je de zooi in godsnaam aan kant krijggt. Dan is het fijn als iemand je daarmee helpt.
Gad Ver Damme. Jakkes. Ik zou er niet eens binnen willen. Smerig (die bloedvlek, de vaat ook maar daar kan ik mee leven)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven