Mode & Beauty alle pijlers

Borstvergroting?

24-08-2012 09:07 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier

Ik weet dat er al heel wat topics zijn over borstvergrotingen, maar die zijn allemaal vrij oud, dus ik dacht tijd voor een nieuwe.

Ik ben heel nieuwsgierig naar ervaringen van (jonge) vrouwen die een BV ondergaan zijn. Heb al veel gelezen, maar zoals ik al zei is dat niet erg recent.

Mijn verhaal: Ik denk zelf ook na over een borstvergroting, ik weet dat ik nog erg jong ben (bijna 19) maar ik zit er al zolang mee. De laatste 3 zomers waren voor mij echt een hel. Bikini's vind ik vrezelijk, dus van vakanties kan ik ook nooit volledig genieten. Ik heb zelfs vorig jaar pillen en creme besteld, even leek dat wel te werken maar als ze al hebben geholpen is het niet veel geweest... :( Ik heb een kleine 70/75 A en voel me echt een meisje van 13. Helaas hebben meisjes van 13 vaak al meer! Mijn heupen en schouders zijn best breed en ik heb ook wel een goede kont, daardoor valt mijn gebrek aan borsten nog meer op. Het is voor mij echt een issue, voel me gewoon niet lekker in mijn lichaam, al een paar jaar. De huisarts heeft al bevestigd dat mijn borsten zeker niet meer zullen groeien ivm mijn postuur.

Lang verhaal, sorry! Maar ik wil echt graag wat tips en persoonlijke verhalen horen :D

Dankjullie alvast..
Wat heb jij dan laten doen? Aangezien je geen silicone hebt?

Dankje trouwens voor het delen van je verhaal..
Sorry TO maar als jij kleine borsten hebben, vergelijkt met een Cubaanse gevangenis (???) dan zou ik zeggen word eerst eens volwassen, krijg je (echt!) vanzelf meer zelfvertrouwen en stop met zeuren tegen je vriendinnen voor je ze kwijtraakt door je gezeur. En ja dit klinkt bitchy maar je klinkt erg onvolwassen in je laatste post, en zeker dan zou je niet zulke ingrijpende dingen met jezelf moeten laten doen.

Al heb ik zwaar het idee toch tegen een muur te praten, ik post dit toch....
quote:sjors1993 schreef op 24 augustus 2012 @ 12:05:

[...]

Dit soort dingen wilde ik horen idd, DANKJEWEL!

Jammer dat je alleen lijkt te horen wat je wilt horen. Meds geeft een aantal goede punten om over na te denken bijvoorbeeld.

"werk aan je zelfvertrouwen""koop goede bh's en bikini's" not so much... dit hoor ik al 3 jaar, maar zo makkelijk is dat niet! En natuurlijk zeggen alle zelfverzekerde vrouwen (met een mooie Ccup) dat.

Nee hoor, hier een kleine A. En ook klein in verhouding, want ik ben vrij lang.

En trouwens, psychologen zijn lekker goedkoop wou je zeggen?

Een BV kost dan wel zo'n 4000 euro, maar ik zie het als een investering in mezelf.

Hulp lijkt mij ook een investering in jezelf!
Zeg TO wat verwacht je nu met zo'n toon? Je post iets op een openbaar forum. En je wil alleen maar dat mensen met je mee huilen en je alleen maar zeggen...doe het die borstvergroting?

Als mensen misschien alternatieven beiden snoer je ze de mond en hebben we geen recht van spreken.

Kind, (niet vanwege je leeftijd maar vanwege je reactie) er zit iets heel erg mis met je zelfvertrouwen. Dat lost een borstvergroting niet op, dan vind je wel weer een ander lichaamsdeel waar iets mis mee is.
quote:ellenz schreef op 24 augustus 2012 @ 13:15:

Kind, (niet vanwege je leeftijd maar vanwege je reactie) er zit iets heel erg mis met je zelfvertrouwen. Dat lost een borstvergroting niet op, dan vind je wel weer een ander lichaamsdeel waar iets mis mee is.Ik vond haar tenen al zo lang
Ik vindt kleine borsten echt supersexy! Of mag ik dat hier niet zeggen?
Ik zou nooit op mijn 19e al een borstvergroting laten doen. Bij de meeste vrouwen veranderen de borsten nog zeker tot ze eind 20 zijn, en daarna weer als ze een kind hebben gekregen.

Je bent gewoon te jong voor een borstvergroting, op alle fronten. Ik neem aan dat een goede pc dit je ook zal vertellen.

Weet je trouwens dat wanneer je een borstvergroting hebt onergaan, het heel moeilijk kan worden om borstvoeding te geven aan je baby?
Ik probeer al jarenlang gelukkig te zijn met mijn borsten, ik weet dat kleine borsten mooi kunnen zijn. Helaas ben ik echt bijna plat. Ik ben best tevreden met mijn lichaam en de winters overleef ik prima met mn dubbele gevulde pushups, maar dat is niet hoe ik mijn toekomst zie. Altijd zulke bh's moeten dragen.

Mijn borsten zijn echt een issue voor me. Als ik in bikini loop lijk ik serieus 15, het is echt niet leuk als mensen altijd denken dat je jonger bent en verbaast kijken als je beweert dat je bijna 19 bent.

Ik snap opzich jullie frustratie wel, ik ben jong en heb een (relatief) gezond lichaam, waarom zou je daarin laten snijden? Maar ik ben doodongelukkig met mijn borstomvang en als daar een oplossing voor is, waarom zou ik het dan niet doen?

Mijn vader zegt altijd; liever duur dan niet te koop. En ik blijf erbij dat ik liever spijt heb van de dingen die ik heb gedaan dan de dingen die ik heb gelaten. Ik kan me niet voorstellen dat ik ongelukkiger zou worden van 'nep'tieten dan het formaat dat ik nu heb. Stel dat ik 5jaar wacht en dan alsnog een BV onderga, dan heb ik me gewoon nog 5jaar ongelukkig in mijn lichaam gevoeld. Dat is ook niet gezond. Toch?
serieus sjors...wat wil je horen?
Bij mij is mijn A-cupje ook nog een B-cup geworden na mijn 25e. Dus in dat opzicht zou ik 19 echt wel te jong vinden.

Je zegt ook dat je altijd jonger wordt geschat, maar dat heeft echt niets met borsten te maken. Sommige mensen zien er nu eenmaal gewoon wat jonger uit, ik ook. En ik ken genoeg vrouwen met een gemiddelde cupmaat die ook altijd 5-10 jaar jonger worden geschat.

Maarja, misschien is het voor mij moeilijk oordelen. Ik ben altijd heel tevreden geweest met mijn kleine borsten, en vind kleine borsten in het algemeen ook mooier. Verder had ik ook altijd vriendjes die er gek op waren, dus ik heb nooit negatieve gevoelens gehad bij mijn borsten.
SB, Mijn tekst komt bij nader inzien over alsof het appeltje eitje is dat is het inderdaad niet. Het is inderdaad een operatie met de nodige risico's. Neem alleen al de narcose. Vrouw had naast mij hier een ernstige complicatie, zuurstof tekort. Ik heb deze keuze ook niet 1,2,3 gemaakt en ja ik heb eerst met psychologen gepraat. Het is toch een grote stap! Ik heb altijd willen bungee jumpen maar dat durf ik met implantaten gewoon niet meer en bepaalde attracties in een pretpark ook niet meer . Ik kan alleen uit eigen ervaring zeggen dat het mij goed heeft gedaan, vooraf bedacht wat als ik nog steeds niet tevreden ben met mijzelf. Dat is gelukkig niet aan de orde. En betreft dat veel mensen het niet mooi zouden vinden, dat zal mij aan mijn reet roesten echt waar. Maar ook daar heb ik vooraf nagedacht even als zaken als littekens en blijvend schade aan je zenuwen (geen of minder gevoel of juist overgevoelig). Ik was ook bang nooit meer wakker te worden. Ik bedoel het is toch een operatie die je zelf kiest en niet omdat je het nodig hebt. Het blijft luxe. Genoeg stof om over na te denken, gelukkig stonden mijn dierbaren ook al waren ze het er niet allemaal mee eens mij bij.
Ik zal zeker nooit een borstvergroting promoten, maar ik kan me bovenstaande reactie wel begrijpen. Ze vraagt om ervaringen van jonge meiden die een bv hebben gedaan om vervolgens meerdere reacties te krijgen dat ze maar hulp moet zoeken.

Wat ze dus wil horen (even terugslaand op ellen) is dus ervaringen van meiden die het wel gedaan hebben. Misschien dat je beter terecht kunt op het borstenforum, daar kan je meerdere ervaringsverhalen lezen (ook van jonge meiden maar daar zit wel een huisarts ed tussen).

Zelf heb ik de hydrogel prothese. Wel heb ik ook serieus overwogen om mijn borsten met eigen vet te laten vergroten, daar worden tegenwoordig blijvende resultaten mee behaalt. Ik ben echter niet stabiel qua gewicht dus vandaar dat ik toch een prothese heb gekozen.
quote:sjors1993 schreef op 24 augustus 2012 @ 12:05:

[...]

Dit soort dingen wilde ik horen idd, DANKJEWEL!

"werk aan je zelfvertrouwen""koop goede bh's en bikini's" not so much... dit hoor ik al 3 jaar, maar zo makkelijk is dat niet! En natuurlijk zeggen alle zelfverzekerde vrouwen (met een mooie Ccup) dat. Tevreden zijn met kleine borsten is net zo moeilijk als tevreden zijn met een minimum salaris terwijl je collega's het dubbele verdienen (voor mij dan). Geloof me, dit is niet een idee wat aan is komen waaien afgelopen week. Ik zit al zo lang niet lekker in mijn vel.

Mijn borsten groeien al 5jaar niet meer, en aangezien mijn moeder ook een schammel B-cupje heeft komt het bij mij ook niet meer aanwaaien. Al mijn vriendinnen (zelfs degenen die echt tegen plastische chirugie zijn) zeggen nu; ga t ajb doen. Het sloopt me echt. Natuurlijk zou ik dankbaar moeten zijn voor wat ik heb en juist het feit dat ik echt ongelukkig ben in mijn lichaam maakt t moeilijker. Ik wil me zo graag mooi voelen, vrouwelijk en aantrekkelijk. Maar met t lijf van een meisje voel ik me echt niet sexy. het is zo erg dat zelfs de bloesjes van de kinderafdeling mij beter passen dan die van de vrouwenafdeling, aangezien kinderen ook geen tieten hebben.

En pushup bh's heb ik zat! liefst draag ik er 2. Maar om dat de rest van mn leven te blijven doen zit ik echt niet op te wachten.

En trouwens, psychologen zijn lekker goedkoop wou je zeggen?

Een BV kost dan wel zo'n 4000 euro, maar ik zie het als een investering in mezelf. Zou jij niet 4000 euro betalen om jezelf uit een cubaanse gevangenis te kopen? Vast wel toch? Waarom mag ik dat dan niet om mij uit deze gevangenis van pushup bh's en een zelfvertrouwen van 0,0?

Iedereen met een natuurlijke C-cup heeft t recht niet om mij te zeggen dat ik naar een psycholoog moet en iedereen met een F-cup die klaagt over dat grote borsten een hel zijn, laat ze verkleinen or just shut up... Ik snap dat t voor jullie echt niet fijn is en dat rugklachten en dure BH's daarbij komen kijken vind ik echt naar voor jullie. Ik hoef ook echt geen F! Geef mij maar een mooie B zodat ik ook zonder vulling nog een vrouw lijk en het niet moet hebben van mijn lange haar of roze rokjes.

(sorry als ik nu heel bitchy overkom, zo bedoel ik het niet. Maar als je niet weet hoe ik me voel van binnen, hoe kun je me dan afraden om een BV te nemen? Nogmaals, ik bedoel het niet zo gemeen als het waarschijnlijk overkomt)

Al jaren een probleem? Je bent 19!! En dat je een tiener bent wordt maar al te duidelijk in deze post.

Shut up??

Ik probeerde je duidelijk te maken dat je misschien nog helemaal niet uitgegroeid bent. Geef het nog een paar jaar. En misschien denk je er dan wel anders over. Kwa zelfvertrouwen en omdat het misschien tegen die tijd wel nog iets gegroeid is. Zou sowieso niet gaan snijden is wat nog aan het veranderen is.

Nooit gezegd dat ik tegen plastische chirurgie ben. Heb zelf over verkleinen nagedacht, maar ook dat is een mega beslissing.

Verder ben ik klaar met dit topic want zo praat je niet tegen mensen. Topic openen op viva is not the way to go als je alleen maar wilt dat mensen je naar de mond praten. Succes met je beslissing.
Shut up yourself TO...Jeezz!

Iedereen heeft het goed met je voor, ze komen je niet op het bot afzeiken dus een normale reactie is wel op zijn plaats.

En een borstverkleining is ook geen cake walk hoor, ik heb zes vriendinnen die deze operatie hebben laten uitvoeren.

Bij vijf zijn de borsten weer net zo groot als voor de operatie, en mijn beste vriendin heeft twee mislukte operaties gehad en is nu bezig met een rechtzaak(haar eens zo mooie borsten( en tepels) zijn nu misvormt en zwaar ongelijk- niet een beetje- en in de rechterborst heeft ze geen gevoel meer.

Ik heb zelf cup E en waag mij er niet aan, dan maar klagen over mijn maat.

Mijn andere beste vriendin had AA en heeft het een jaar geleden laten doen, ik ben blij voor haar dat ze nu fijner in haar vel zit, ziet er mooi uit alleen je ziet duidelijk dat ze niet echt zijn maar zij is happy en ik ben dat ook voor haar.

Alleen nu begin ze over haar neus...

Ik wens je veel succes met je operatie en hoop dat je daarna tevreden bent met je jezelf, dit meen ik oprecht TO.
ik zocht inderdaad zoals boekje zei, en in mijn oorspronkelijke bericht staat TIPS en ERVARINGEN van jonge vrouwen.

Ik ken alle complicaties die erbij kunnen ontstaan, ik weet het risico en ik weet dat ik jong ben. Dus die dingen hoef ik niet te horen. Ik snap dat mensen die gelukkig zijn het snel afraden, JUIST DAAROM vraag ik ervaringen en tips van Diegene die weten hoe het is om een borstvergroting te overwegen en die het hebben gedaan (of uiteindelijk niet).
Moest zijn begint.

*nu ga ik weer verder van mijn dag in Walibi genieten*
quote:sjors1993 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 14:19 ik zocht inderdaad zoals boekje zei, en in mijn oorspronkelijke bericht staat TIPS en ERVARINGEN van jonge vrouwen.

Ik ken alle complicaties die erbij kunnen ontstaan, ik weet het risico en ik weet dat ik jong ben. Dus die dingen hoef ik niet te horen. Ik snap dat mensen die gelukkig zijn het snel afraden, JUIST DAAROM vraag ik ervaringen en tips van Diegene die weten hoe het is om een borstvergroting te overwegen en die het hebben gedaan (of uiteindelijk niet). Begin even te dimmen .
Op m`n 13de had ik cup A en dat bleef zo tot m`n 21ste. Op m`n 21ste gingen ze ineens naar B en nu ben ik 22 en moet ik overstappen naar een C, want B zit ook niet goed meer.

Je moeder kan wel kleine borsten hebben, maar dat heeft mijn moeder ook, die is nooit verder gekomen dan A en m`n oma ook niet. Toch heb ik na 8 jaar dezelfde borsten toch nog ineens veel grotere gekregen.

Toen ik 18 was heb ik ook serieus nagedacht over een borstvergroting, maar omdat je het in 99% van de gevallen gewoon ziet, heb ik het niet gedaan. Achteraf ben ik er blij mee, want ze zijn nu echt en wat groter. Misschien nog wel te klein voor m`n verhoudingen, maar so be it.
quote:sjors1993 schreef op 24 augustus 2012 @ 14:19:

ik zocht inderdaad zoals boekje zei, en in mijn oorspronkelijke bericht staat TIPS en ERVARINGEN van jonge vrouwen.

Ik ken alle complicaties die erbij kunnen ontstaan, ik weet het risico en ik weet dat ik jong ben. Dus die dingen hoef ik niet te horen. Ik snap dat mensen die gelukkig zijn het snel afraden, JUIST DAAROM vraag ik ervaringen en tips van Diegene die weten hoe het is om een borstvergroting te overwegen en die het hebben gedaan (of uiteindelijk niet).Ik ben niet tegen BV, heb het zelf ook ondergaan, maar ik vind nog geen19 wel te jong. Je zegt dat je borsten al 5 jaar niet groeien, maar je bent 18! Geef het de tijd tot je eind 20 bent en maak dan een weloverwogen beslissing.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mijne begonnen ook pas te groeien na mijn 20ste. En tien jaar later had ik een mooie C-cup.

Veel meiden zijn onzeker. Als je straks in je gezonde lichaam hebt laten snijden vind je vast wel wat anders om je onzeker over te voelen. Bij mij was het vroeger mijn neus, mijn pukkeltjes, mijn haar etc. Focus je niet zo op 1 ding en ga aan jezelf (en je zelfvertrouwen) werken. Ook vrouwen met bescheiden borsten mogen er wezen.
Ik zou het lekker laten doen. Zelf heb ik een volle d en dat past prima bij mij. Een vriendin van mij heeft een À en die is niet zo blij( verder een prachtig figuur) ik vind het prima bij haar maar als t zou willen dan zou ik haar daarin steunen. Veel succes en laat je goed inlichten. Lees ook de sites waar ze de " slechte ervaringen" delen.
quote:valentinamaria schreef op 24 augustus 2012 @ 12:16:

klopt meds, van dat schandaal. waren die ook gaan lekken trouwens?ja lekken en risico op ploffen zelfs
TO je komt niet echt volwassen over. Nog niet volwassen genoeg om over zoiets ingrijpends te beslissen naar mijn mening. Als je je laat opereren MOET je je laten informeren over de risico's. Dat is je plicht als patient.
quote:sjors1993 schreef op 24 augustus 2012 @ 13:32:

Ik probeer al jarenlang gelukkig te zijn met mijn borsten, ik weet dat kleine borsten mooi kunnen zijn. Helaas ben ik echt bijna plat. Ik ben best tevreden met mijn lichaam en de winters overleef ik prima met mn dubbele gevulde pushups, maar dat is niet hoe ik mijn toekomst zie. Altijd zulke bh's moeten dragen.

Mijn borsten zijn echt een issue voor me. Als ik in bikini loop lijk ik serieus 15, het is echt niet leuk als mensen altijd denken dat je jonger bent en verbaast kijken als je beweert dat je bijna 19 bent.

Ik snap opzich jullie frustratie wel, ik ben jong en heb een (relatief) gezond lichaam, waarom zou je daarin laten snijden? Maar ik ben doodongelukkig met mijn borstomvang en als daar een oplossing voor is, waarom zou ik het dan niet doen?

Mijn vader zegt altijd; liever duur dan niet te koop. En ik blijf erbij dat ik liever spijt heb van de dingen die ik heb gedaan dan de dingen die ik heb gelaten. Ik kan me niet voorstellen dat ik ongelukkiger zou worden van 'nep'tieten dan het formaat dat ik nu heb. Stel dat ik 5jaar wacht en dan alsnog een BV onderga, dan heb ik me gewoon nog 5jaar ongelukkig in mijn lichaam gevoeld. Dat is ook niet gezond. Toch?Jammer dat je vader je die les leert, want geluk is niet te koop in dit leven. Geluk zit ook niet in je tieten. Je zegt na die BV ben ik gelukkig maar dat is maar de vraag. Heb je er serieus over nagedacht dat het ook SLECHTER kan worden dan dat het is? Kapselvorming, verschoven protheses, lekkende of kapotte proteses of een heftige afweerreactie van je lijf op de protheses.
Ik heb op het punt gestaan mijn borsten te laten vergroten. Had zelfs al een datum voor een operatie. Heb het uiteindelijk niet gedaan. Ondanks dat ik het net als jij TO heel graag wilde omdat ik echt heel erg baalde van mijn A cup, vond ik de risico's toch te groot.

Bekijk deze site aub!

https://sites.google.com/ ... me/Ervaringen-van-vrouwen

Dit is een site door vrouwen die erge klachten kregen na een bv, en dat zijn niet alleen de vrouwen met de omstreden oudere siliconen, maar ook met de nieuwe, zogenaamd veilige implantaten. Je hebt toch iets in je lijf wat er niet inhoort.

Ik heb het hierdoor niet meer aangedurfd, en heb de operatie afgezegd. Wil mijn goede gezondheid echt niet op het spel zetten puur en alleen om mooier te zijn. Wat als je door je implantaten bijvoorbeeld een auto imuunziekte ontwikkeld? Heb je borsten, maar word je kaal omdat je lijf vecht tegen iets wat er niet inhoort, kan de implantaat echter niet afstoten en valt daarom lichaamseigen dingen aan zoals haarzakjes. Om zomaar iets te noemen wat er door implantaten kan gebeuren.

TO, begrijp me niet verkeerd, ik weet heel goed hoe je je voelt, maar bedenk wat echt belangrijk is. Ik heb gekozen voor mijn gezondheid. Enne...eigenwaarde haal je ook echt niet uit borsten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven